Borta.

Hej hopp!
Jag har varit borta litegrann nu ett tag, eller jaa jag är väll fortfarande borta, jag är verkligen det.
Allt är skit nu, jag mår inte alls bra, det är så jobbigt med allt nu.
Jag äter, får ångest, vill spy, vill överträna, hetsäter, har hetssug HELATIDEN. Klämmer på fettet som bara väller över.
Äter fler tabletter än jag ska, byter ut middag mot en burk B&J?!!
Asså, fan det är riktigt jobbigt dehär, varför vill jag bara tjocka i mig helatiden? varför är de så svårt med en liten macka medans jag kan klämma i mig naturgodis som aldrig förr?
Åh vill bara slippa.
Kämpar iaf på, vill våga ringa min behandlare men jag skäms.
Jag är fet.

Idag ska jag iaf på box, det blir underbart, vill ut och springa också, men de borde jag inte.
Men jag som köpt ett vattenbälte och en ny fleace, och ett par dubbar så att man inte halkar, men somsagt, borde inte.
Men jag kanske ska?
Äh nu ska jag sluta tjata här.

Det var någon som undrade vad för musli jag äter, jag äter Axa multicrusch med äpple och mandel :)
Men nu har jag även börjat äta Icas crunchy med yoghurtflakes:P

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Twiggy

Du ska inte träna vännen, ta en liten kort promenad isåfall, men då menar jag en kort och lugn promenad. Inget "nu ska jag ut och förbränna kalorier maraton"..



Jag önskar jag kunde hjälpa dej med dina tankar/känslor, men det kan jag inte. Det är bara du som kan få dej på rätt spår. Men gråt inte fina för att du väljer B&J istället för middag ibland. Visst, det får inte hända alltid, men ett snedsteg då och då, det gör alla.

Våga ringa din behandlare. Han/hon ska finnas där för dej när det är jobbigt. Våga fina!



Jag finns här.



Puss och kram<3<3<3<3



Och du, du är inte fet, inte någonstans.

2011-02-17 @ 11:17:12
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Cilla

Tråkigt att höra att du mår dåligt :( men försök kämpa på ändå, går du fortfarane på dagvården? <3

var snäll med din kropp och låt bli träningen, högst en promenad för sömnens och dagsljusetskull <3

2011-02-17 @ 11:48:40
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Frida

grattis Sandra på namnsdagen! p&k :)

2011-02-17 @ 12:30:42
URL: http://honmedviljan.blogspot.com
Postat av: Jenny

Svaret på dina frågor kring varför det blir så här är:

Anorexin är livrädd, det är därför det blir lite bakslag när man utmanar den. För min del är det så att det är när jag fegar som den slår tillbaka. Dvs man måste äta regelbundet, tillräckligt och varierat för att slippa suget. Framförallt tillräckligt.



Plus att man måste tillåta sig. För äter man med en känsla att det är "förbjudet", så är det väldigt lätt att direkt gå vidare till "nu när jag börjat kan jag lika gärna fortsätta.." Ja, du förstår säkert.



Men du är absolut inte misslyckad eller tjock. Hur mycket anorexin än vill att du ska tro det. Du försöker ju få rätsida på ditt liv och då blir han/hon förbannad. Såklart. Kram på dig/Jenny

2011-02-17 @ 13:00:32
Postat av: Twiggy

men din kropp behöver varje smula som du tillåter Men att få i sej, innerst inne vet du att det är så, så det gäller bara att du tillåter dej att äta tills kroppen är mätt. Inte när hjärnan säger stopp utan när kroppen faktiskt inte vill ha mera. Du måste våga lita på kroppens singnaler, inte den där dumma rösten i huvudet.



Om om du inte vågar ringa din behandlare, kan du inte be han/hon ringa dej då?

Ta upp det på ditt nästa samtal och be att de kanske slår dej en singnal då och då. Skulle det kännas bättre? Som jag sa innan, de är till för dej och du borde passa på och utnyttja dem så mycket du behöver.<3



Stor kram till dej hjärtat.

<3<3<3<3<3<3<3

2011-02-17 @ 13:30:16
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Michelle

Men gumman det var inge bra :(

Riiiing! Det blir garanterat bara bättre då :) Jag vet att du kan sötis<3

sv: Aww :D du gör mig glad också! :D

Jasså? :P halva min släkt bor i Sthlm så åker dit jätteofta ^^

Qinoagryn, ska komma ihåg det :D måste testa :P

Massor av pussar och kramar finis<3 glöm aldrig att du är värdefull och jättevacker!<3

2011-02-17 @ 14:20:40
URL: http://weightfull.blogg.se/
Postat av: Minna

Ring! De är ju där för att hjälpa dig! Ett trick jag hade när jag inte vågade ringa, var att jag ringde när jag visste att de hade gått hem, typ sex på kvällen, och så pratade jag med telefonsvararen och frågade om de kunde ringa upp mig.



Såklart du har sug efter godis om du inte äter tillräckligt med mat, eller när du väger för lite. Kroppen försöker hitta balans, och den är livrädd för att du ska sluta äta igen, det tar ett tag innan den litar på dig.

Äta glass till middag är väl okej nångång. Grejen är väl hur du mår? Jag tror att det skulle vara lugnast för dig att följa matschemat, att kunna luta sig mot det en dietist har sagt är bra. Så kan du äta glass och godis utöver. Du blir inte tjock av det!

Men ring till Idun nu!

2011-02-17 @ 16:16:23
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Amandah

Snälla, snälla du. Kan du inte ringa din behandlare? Håller SÅ med om vad Minna skrev, hade inte kunnat säga det bättre själv. Vad rädd om dig - det är ditt liv det handlar om. På riktigt.



Och som jag brukar säga: det är just FÖR att bli fri från det här helvetet som du befinner dig i just nu, som du ska kämpa. Inte sant?

2011-02-17 @ 16:32:17
URL: http://trekopparchoklad.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag tycker att du borde ringa, för de är bara där för att hjälpa dig och göra det bästa för dig.

Kämpa på finaste Sandra, jag tror på dig!

Puss<3

2011-02-17 @ 16:51:29
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: Jennie

Va mkt jag känner igen mej i dina tankar här!

Och hatar hetsen!!! HATAR HATAR!!!

Men ska den inte inte försvinna när man käkar BRA nu?

eller hur lång tid ska det ta? Äter man för lite iaf?

Varför finns hetsen/risken till överätning KVAR??!!



och jag gillar inte glass, men om jag jobbar kan jag byta ut lunchen mot en smoothie + en proteinbar - fast jag sagt att jag inte ska äta det, för det ökar mitt sötsug bara!! :( Just sånt lär väl öka risken för överätning till nästa mål?? eller? Är det då bättre och mindre risk för överätning till nästa mål, om man iaf äter en macka + smotthie? det borde det väl va eftersom det är "matigare" och inte bara socker typ..?

2011-02-25 @ 07:51:12
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback