Nu är jag inte i Africa mer :(

Och de känns lite ledsamt men samtidigt skönt, jag har ju saknat er som bara den!
Oh nu har jag massor att läsa i era underbara bloggar:)
Hmm, jag vet inte vad jag ska börja lixom, har massor att berätta men ändå inte XD

Jag är iaf hemma nu från Africa, och det var super där! emellanåt iaf, det var jättevarmt och skönt, badade varje dag faktiskt ;D och lite brun kanske man har blivit:P
Och ni vill säkert veta hur de gått med maten?
Så jag får väll börja i den änden:P
Jo maten har gått bra, eller jag vet inte hur man ska säga men kan sammanfatta lite, (har inte skrivit matdagbok därborta, för ville ha semester från de, och allt med Äs, men lättare sagt än gjort.)

Jo på planet dit åt jag ingenting tyvärr, sen på kvällen väl framme gick vi in i buffén, och där fanns verkligen allt! men mest skräpmat, och de har jag supersvårt för, men jag åt väll en lagom portion med olika kött och sallad, men sen! Efterrättsbordet! det var tårta efter kaka efter skålar med glass och massa strössel, gick och lade mig med väldigt ont i magen:/
Dagen efter åt jag nästan bara frukt, dagen efter det åt jag samma som första dagen plus mera glass, och dagen efter de frukt, och så höll de tyvärr på :/ hittade ingen balans alls, antingen åt jag massor eller nästintill ingenting, de sista dagarna blev de massor av glass och sånt, till och med till lunchen.
Fick i mig en morgon sex mackor med salami?!!!

Och jaa, ångesten var med mig, men samtidigt så brottades jag med andra tankar, att vafan jag är på semester! så jag åt! jag åt massor av goda och nya grejer, massor av glass, massor av sås, massor av kött, drack till och med ett glas fanta! och åt banan:O

Men nu mår jag ju som jag förtjänar, har sån himla ångest, orkar inte med livet typ just nu, längtar tillbaka som tusan, allt var så lätt där, jag kände mig lixom frisk oftast!
Jag var med i olika aktiviteter, skrattade, var glad, åt för att de var gott, åt trots att jag var mätt, orkade delta i en konversation, orkade vara vaken länge på natten.

På flyget hem bröt jag ihop, jag ville verkligen inte hem, kändes som att direkt när jag satte mig på flyget hem var jag sjuk igen, det var inte "lika okej" att äta längre, och jag har kämpat med sånna tankar sen jag landade i Sverige, och de gör de inte bättre att tänka på hur fet jag blivit och hur mycket jag ätit därborta.
Så därför tog jag inte ens bilder på maten, vill inte veta vad jag stoppat i mig, men jag är ändå stolt, jag var mindre ätstörd därborta, det var så skönt!
Nu gäller de bara att kämpa vidare, och de är riktigt svårt just nu.
Känner hur jag mer och mer drar ner på maten igen:/ och hur träningen ökar.
Måste hitta balans och de är nu!
Visst att jag är kanske normalviktig nu, men huvet, de är inte friskt alls.

Jaja nu orkar jag inte babbla och vara neggo längre! nu ska jag visa bilder från resan istället:)
Här kommer en bildbomb :D
















Asså de var typ underbart.
Nu ska jag ta tag i livet igen!
Puss!


Kommentarer
Postat av: Elin

Klart det är tufft, att både komma in och ur semestertankarna.

Vännen, du har många kg kvar till en sund normalvikt där din kropp inte dör ifrån dig, så som du behandlar den. Kanske ökad kontakt med psykolog? Ökad dos medicin tror jag också på..? (är eg inte särskilt glad i att människor börjar med tabletter, men i din sits är det nog bäst att ni hittar rätt nivå) när ska du träffa psykolog igen?

Jo det var en rätt bra dag det.

kramar

2011-01-12 @ 19:32:24
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Meryn

Oj vad brun du har blivit :D härligt det såg ut! Hoppas dock att tankarna stannar så som de var på semestern, inget har ju egentligen ändrats för att du kommit hem, det har blivit lite kallare bara :)

2011-01-12 @ 19:53:20
URL: http://meryns.blogg.se/
Postat av: minna

Välkommen hem Sandra! Kul att du verkar haft det bra, såg mysigt ut på bilderna (sol o strand, jag längtar ihjäl mig...omringad av snö).



Men låter dumt att det är knas med maten. Det tar ju tid, massor av tid. Men då gäller det såklart att det går åt rätt håll hela tiden, annars sitter man ju fast. När börjar du på Idun gumman? Låter som du verkligen behöver dem nu. Kan du få mer hjälp så länge? Det är så svårt att kämpa ensam, du ska inte behöva det!

2011-01-12 @ 21:12:30
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Elin

Ingen lätt bränna det där heller. :P Du har kämpat med att få färg i alla fall ^^ Men det är bra, att du gör något du tycker är kul och som du blir nöjd över - som dig själv på fredag!

För vet du, det viktigaste är inte att du går upp, det viktiga är att du försöker göra det, för tids nog, om du försäker, kommer viktuppgången. Och såklart det är bättre om du faktiskt går upp, din kropp behöver det!

och som sagt, jag hade inte levt utan mina tabletter, de har såklart gjort mig illa också (då jag varit väldigt duktig på att ta för många, ibland ja, flera hundra för många en kväll, men det är en annan historia.) funkar det inte, så ja, du har du i alla fall försökt.

kramar

2011-01-13 @ 11:39:59
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Issa

Hej ! var med och bli veckans blogg , Det enda du behöver göra är att kommentera ''jag är med '' i veckans blogg.



vinnaren får en länk och bild på sin header :)



Du har inget att förlora :)

2011-01-13 @ 11:50:37
URL: http://issabelleb.blogg.se/
Postat av: Celina

Hej du! Checka gärna in min blogg :D ha det bra!

2011-01-13 @ 11:53:01
URL: http://inspirebycelina.blogg.se/
Postat av: Twiggy

Skönt att du har kunnat njuta lite grann iallafall, nu gäller det bara att du vågar försöka lika mycket här hemma. Tänk såhär att ju fortare du blir frisk från det här, ju fortare kan du åka på en till sådan här resa, eller varför inte någon mer äventyrsresa, men då måste du vara frisk och stark. Jag tänker på dej, så kom igen nu.

Kram<3

2011-01-13 @ 13:08:51
URL: http://www.metrobloggen.se/minimy
Postat av: camilla

ÅÅ sandra vad jag har saknat dig :D vilka fina bilder :) hur har du haft det ? är jätte nyfiken :)

Pussar fina <3

2011-01-13 @ 16:17:17
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback