Jahapp så var de 2011

Hur hade ni det igår?
Mitt nyår var väll inte mycket att heja för men ändå, det är jag som valt att ha de såhär så att.
Inte många gott nytt år sms, inte från mina vänner här iaf, från vissa av er då fick jag och jag blev så glad!<3
Mådde illa typ hela nyår, inte alls kul, satt också med miljoner tankar i huvet hela kvällen, känner ni igen er?
Att man tänkte att 2011 då ska jag bli frisk, 2011 ska gå så mycket bättre än 2010
Och nu sitter vi här, det är 2011 och jag känner ingen skillnad alls, så nää över en natt kommer de inte hända bara sådär, tänk vilken lyx om de skulle göra de?:P
Gav ni några nyårslöften då?
Jag gjorde de, jag ska äta på max, det jag vill ha och de jag längtat efter, jaa ett mesigt löfte, men bättre att ge ett man kan nästan med all säkerhet hålla iaf:P

Idag står det packa på listan, på Måndag bär de av, och behövs de nämnas att jag är supernervös för maten därborta?
Jag drömmer mardrömmar om att det serveras pulversoppor och sjögräs .__.
Men kul, de ska de bli.

Och imorgon, då ska jag laga en RIKTIGT GOD middag här, vi ska fira en liten hemlig sak ^^
Men middagen kommer iaf se ut såhär:
Förätt: toast skagen, men de gillar inte jag men ändå ^^
Huvudrätt: inbakad oxfilé som är inbakad i filodeg med vitlöksost och till de serveras ugnsgrönsaker och vitlökssås.
Efterrätt: Tårta, min syster säger att man MÅSTE HA TÅRTA på ett sånthär tillfälle:P

Nä nu ska jag skutta iväg och väcka mor och far tror jag! jag är ju hungrig!
Stog nyss emot att bege mig ut och skida, dels för att de är så mycket snö och de snöar som tusan och jag fryser som tusan, och så har jag ont i varenda muskel och så vill jag helt enkelt sitta och kränga kaffe framför brasan istället(A)

Här är min middag igår förresten:

De va superdupergott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

man fastnar. tyvärr. ;(

2011-01-01 @ 10:06:38
URL: http://nastydiary.blogg.se/
Postat av: Hanna

Din middag ser jättegod ut.. men.. du är medveten om att det är en halv portion va? Det är lika mycket som jag äter just nu nämligen=p Men gott såg det ut!!



Allt går ju inte på fem minuter, man vaknar inet och känner sig annorlunda bara för att det är nytt år men det betyder INTE att man inte kan förändra, att man inte kan bli friskare och må bättre. Det tar ju tid som vi alla vet. Men att fortsätta kämpa mot att må bättre kommer ge belöning i slutändan. Det är ju ett helvete nu men vi kommer göra framsteg i år. Så det så.



Nej, för att uttrycka det krasst... avdelning suger getpung! Men, jag ger dom måndagen med ny vecka och nytt år och ser om något förändras. Ska dock ringa Birgittas telefonsvarare redan idag och fråga om hon kan ta emot mig igen. Gillar scäs matschema mycket bättre, här äter vi så tätt ihop. Det är två timmar mellan starten på måltiderna (alltså en och en halv mellan avslutad och påbörjad måltid).



Äta på max är bra grejer. Ska vi göra det tillsammans?



Kram och ha en bra första dag på det nya året.

2011-01-01 @ 11:00:31
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Sandra

GOTT NYTT ÅR! Hoppas du haft en fantastisk kväll. Tack för en inspirerande blogg.

2011-01-01 @ 11:03:08
URL: http://todayforever.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sandra.. Den där portionen.. Behöver jag ens säga något? (skaka på huvudet).. Var det inte till att käa, va? ;)

Ah, jag hoppas du åt upp och att det var gott åtminstone, det är vi alla värda på nyår.



Fortsätt kämpa!

2011-01-01 @ 12:27:12
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: h2o

sv: att du har träningsverk beror på att musklerna inte har fått tillräckligt med mat (hehe typ......man kan ju förklara det så om man vill). men hurru! ska du röra på dig får du se till att äta mer av den där chokladen!!

kram<333 och gott nytt!

2011-01-01 @ 15:22:14
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Elin

såklart du ska fira med tårta när du har chansen! Det förtjänar du, OCH äs. I år ska han dra åt helvete och du ska få det där livet då du kan resa vart du vill utan att gå och tänka på vad som kan komma att serveras på hotellet och om restaurangerna lagar sin mat på samma sätt som här hemma och försöker plugga på kcal i olika ingredienser. eller så kanske det är bara jag.. :/

Och just det, prova inte samma plagg 15 gånger bara för att se om de sitter snyggare än den tröja du provade gången innan. Man kommer aldrig bli nöjd ändå.

Och din onda kropp beror enbart på dina olika brister på det du SKA stoppa i dig. Vitaminer och mineraler och fetter och proteiner och KOLHYDRATER och blabla. Men det vet du redan.

Skriver en längre kommentar. När peter jöback lämnat teve-rutan :P

kramar

2011-01-01 @ 17:25:00
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: camilla

Vilket otroligt roligt år vi har att se fram emot eller hur :) och du kommer få så kul på resan (sola lite åt mig också hihi)

Maten ser väldigt god ut :)



Max låter som ett bra nyårslöfte :) själv har jag alltid föredragit mc donalds :D så kanske ska ha som löfte att äta där då? :) cheeseburgare med pommes och milkshake, mums :) vad gillar du mest på max? :D



Sötis

2011-01-01 @ 18:09:04
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: emma

Det låter som ett bra nyårslöfte tycker jag, och klart du fixar att uppfylla det! :D den dagen du gör det, då måste du självklart skryta med det här på bloggen med bildbevis och allt! ;) Okej? hihi, du fixar det Sandra. jag vet att du kan fixa det!



Lyssna på de där tankarna, om att 2011 ska bli ett bättre år. du kan ju i alla fall försöka, eller hur? och se det här som en nystart.

du är värd så mycket bättre än att jämt och ständigt behöva välja bort det du tycker om för att kompromissa med anorexin!



Och du, bra jobbat av dig med maten igår även om det kanske inte var en ultimat portion.

Det viktiga är väl att du faktiskt åt lagad mat och sådär :) hoppas du njöt ordentligt, var det gott?

Sen, nästa nyår, så kanske vi får se bild på en ordentlig, fin portion med SANDRAS favoritmat? :D som du kan äta utan en massa ångest? Tänk vad härligt det vore!



kramar!<3

2011-01-01 @ 19:38:26
URL: http://demilune.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, jag förstår, ångesten kommer ju nästan för ingenting i början. Därför man får pressa på ordentligt - hur mycket är det inte värt med en STOR portion att få ångest, en att få ångest över en liten portion? ;D

Bra jobbat, hursom, men jag kommer inte sluta pusha och tjata på dig, Sandra lilla :P Haha!



Hah, tack! Jag slavade som en riktig.. slav i köket! Men gott blev det.

Ha en bra fortsättning på året :D

2011-01-01 @ 20:17:35
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Cilla

Ha en fin fortsättning på året och håller tummarna för dig att du får bli frisk och ha ett fint år :) <3

2011-01-01 @ 22:54:51
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: mika

Bara man kämpar på så kan 2011 bli riktigt jävla bra. <3

2011-01-02 @ 11:22:51
URL: http://kampenomettliv.blogg.se/
Postat av: Hanna

Halv är bättre än inget men det är ju inte hel. Jag har halv just nu men ska väl upp på onsdag, iaf på en av måltiderna. Då har jag kört en vecka på halv.



Har inte direkt funnits utrymme för godis för min del, det är inte så mycket sånt på ätstörningsavdelningar, haha. Eller ja, torkade bananer till frukostfilen är väl det närmsta.



Nej, max kan jag nog vänta med en stund till, du får hojta när det börjar kännas som det närmar sig så tar vi oss ett redigt mål där=)



Åkte tillbaka till avdelningen igår till lunch men nu skrev jag ut mig, stod verklgien inte ut. Så nu är det jag själv i kampen.



Heja på dig idag med!

Kram

2011-01-02 @ 13:12:17
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Maja

Middagen såg god ut, men jag säger som Hanna, det där knappt en halvportion av hur stor en normalportion är.

Ditt nyårslöfte låter topppen, mitt är att leva livet precis som jag vill!

Puss<3

2011-01-02 @ 17:14:47
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: minna

låter bra att du har viljan att bli frisk och våga äta mer och vad du vill!



ja du, det är ju redan fler som påpekat den halva portionen... alltså, det är ju bra att börja så, om man svultit en längre tid. men så fort kroppen klarar mer mat, så är det ingen mening med att bara äta så länge. du förlänger bara ångesten! jag lovar, det är jobbigt med "riktiga" portioner första gångerna, men man vänjer sig. du vill ju vidare? eller? om du fastnar på den här lilla mängden mat så backar du sandra. kom igen nu!

2011-01-02 @ 17:46:18
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Hanna

Jajjamen, jag ska upp på hel middag på onsdag eller kanske tidigare. Du borde haka på=)



Ja det blir säkert utmaning när du är borta men samtidigt kan det ju bli lättare när man kommer ur invanda mönster och rutiner. Jag tänker hålla tummarna för att det blir så för dig.



Jo, jag ska kämpa vidare, annars hamnar jag ju där igen, eller ännu värre på psyk om dom inte vill ta emot på mig på äs-avdelning efter att jag tackat nej till det. Det blir tufft men ja. Blunda, ducka och åk är väl vad som gäller, eller hur!

2011-01-02 @ 18:15:17
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback