Blööööh!

Ush och fy och blää, jag mår inte heelt okej.
AAggghhhhh, idag ska jag på middag, hos Alex pappa, Alex pappa tycker om smör, och grädde, det ska vara riktiga grejer inte nån olivolja.
Jag vill boka av, dethär kan jag inte, jag kan inte gå dit, dessutom känner jag mig inte helt bekväm där.
:(

Och igår var de Fredag, jag hade bestämt att inte äta nåt gottis, för då hetsar jag bara, men jag ville ha naturgodis, jag köpte de för jag hade ju ändå tränat, åt allt som låg i skålen.
Sen kom det krypandes, känslan att "jag måste ha mer" det går inte att beskriva känslan, det är en äcklig känsla, jag vill ju egentligen inte ha mer, magen var mycket mätt och jag med, men ändå kommer passa på känslan och jag mår så dåligt när jag går mot godisskåpet.
Tar 6 bitar naturgodis till och två bitar mörk choklad, måste ha mer! men jag vill fan inte ha mer!
Sen börjar jag bråka med mamma, hon säger att jag måste äta mera mat och sluta äta skit.
I mitt huve låter det som att mamma tycker att jag är fet och inte ska äta naturgodis eller ens äta nåt alls.
Så idag, idag är det svårt, mamma tycker att jag är fet, kan inte äta.

Så är det just nu ungefär, alltså inte så himla värst bra:/

Men igår iaf, då var det bra, jag var med pappa på jobbet, vi hade det bra och jag åt två goda mackor till frukost och så sallad till lunch, med kyckling och guaccamole.
Och jag lade ett golv! helt själv, haha jag var ju tvungen att ta en bild:

Intressant va?;D

Njaa kanske inte men dagen var bra iaf, jag gillar att vara med pappa på jobbet.

På Måndag, då börjar jag dagvården, och jag känner mig inte alls värd en plats där, jag kommer verkligen vara fetast där, och egentligen vad har jag där att göra? jag äter ju fan godis varje dag:O så upp i vikt går jag ju...
Jag kanske inte borde gå dit....


Ett litet monster som försöker bli lite fin haha :P

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej där flickan. Glöm det din mamma sa, hon har fel, din äs har fel. Du är fin, och du behöver dagvården annars skulle du inte hamnat där alls.

Jag har det bra, är på väg mot systemet nu :P

hurg ick det hos alex?

kramar

2011-02-05 @ 12:08:14
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: johanna

Middagen kommer gå bra! och dagvården tror jag kommer funka toppen bra också, blir du där varje vecka eller hur ser upplägget ut?

Vi måste ta oss igenom det här och vi ska göra de. Vi är värda mer och vi fixar det! <3

2011-02-05 @ 12:17:44
URL: http://brunnbergjohanna.blogg.se/
Postat av: Michelle

Allt kommer att gå bra ska du se, middagen kommer att vara god, du kommer att ha kul och du kommer bara till dagvård ifall du behöver det :)

Du är fin tjejen <3

sv: Taaaack sötnos! :D Jag lovar, och du ska med ha en bra dag! <3

MAssor av pussar och kramar till bästa Sandra<3

2011-02-05 @ 13:05:03
URL: http://weightfull.blogg.se/
Postat av: love

du behöver dv. va glad att du fått en plats. ta chansen till ett bättre liv. själv fick jag inte börja för att jag är för sjuk, jag går söder av besvikelse, skulle göra allt för att få börja NU. du är inte fet du är smal och sjuk. det är just det som du ska få hjälp med.



kram <3

2011-02-05 @ 13:09:10
Postat av: Amandah

Jag tror att dagvården är VÄLDIGT bra. För jag säger som din mamma: det är ENERGI- och NÄRINGSbrist som skapar den där känslan, liksom förbudet. Du hade ju bestämt dig för att inte köpa naturgodis = när du väl gjorde det så kunde du ju lika gärna köra på för fullt. Inte sant? Du kanske äter ordentligt alla mål varje dag, men om du analyserar det riktigt rejält så tror jag inte det. För att äta ordentligt innebär just att använda sig av smör och grädde i maten. Tänk när typ våra föräldrar var små - då fanns inte ens lightgrejer. Inte var de tjocka? På dagvården kanske du kan få upp ögonen för riktig mat på nytt, men så länge du sugen på annat utöver (naturgodis t ex) så ät det. För om du tänker att "nej, på fredag" eller liknande, då kommer det där passa-på-grejen igen.

Läs det här inlägget (http://krossaanorexin.blogaholic.se/2011/jan/14493/#) så förstår du nog vad jag menar.

STOR KRAM, lycka till hos Alex. För SJÄLVKLART ska du dit - du tycker ju om honom, eller hur? Och du tycker om mat, egentligen. Och du BEHÖVER mat. Din stackars lilla kropp är fortfarande i behov av måånga kilon till. KRAM

2011-02-05 @ 13:11:35
URL: http://trekopparchoklad.blogg.se/
Postat av: Amandah

Jag gick i behandling för många år sedan men utan resultat mer än viktökning, eftersom jag var en liten djävul som inte ville ha hjälp, haha. Fjantig och fuskig var jag, jättemotsträvig.

Idag är jag nästan helt bra, och den resan har jag gjort på egen hand. En liten bit återstår dock men den ska snart vara gjord. KRAM

2011-02-05 @ 14:23:25
URL: http://trekopparchoklad.blogg.se/
Postat av: mika

Förstår hur du menar men kan bara hålla med överstående talare.



Dagvården blir säkert massa bra vännen. Ta chansen du får och kämpa. Jag vet att du kan.



Puss <3

2011-02-05 @ 15:30:06
URL: http://kampenomettliv.blogg.se/
Postat av: Minna

lita på att de på dagvården är vana och bra på att göra bedömningar om vilka som behöver deras hjälp. de har bedömt att du behöver och klarar av deras behandling. det handlar inte om din vikt, det handlar om dina tankar. att du får ångest av viss mat, att du tänker på mat och vikt istället för andra roliga saker. det är tankarna du ska få hjälp med. det blir bra, de är duktiga. lita på dem!

2011-02-05 @ 18:58:52
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Lena

Det är klart du förtjänar en plats på dagvården. Ett litet tips är att du tvättar av dig den där masken först.

Försök att inte jämföra dig med de andra som är där. Det är ju ingen tävling liksom. Fokusera på dig själv och ta emot ALL hjälp du kan få. Var beredd på att det kommer att bli jobbigt och att du kommer att få kämpa. Men det är nu du skall bygga en stabil plattform att stå på resten av livet. Se till att plattformen blir så stadig som möjligt.

Att du var en sån hävert på att lägga golv då!? Plattform, golv. Hmmm. Du skall se att fixar detta!

/Kram

2011-02-05 @ 20:29:44
URL: http://lenasbloggsvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback