Nu har jag städat klart :)

Och det är jättefint och jätterent nu :)
Har varit så himla taggad på imorgon hela veckan nu :P
Jag älskar ju mat, älskar att laga den till andra och servera den till dem haha hur sjukt lät dedär :P
Men jag har iaf haft svårt att sova hela veckan för att jag tänkt så mycket på vad jag ska laga osv.
Ska iaf laga något jag hoppas på blir asgott :)
Jag har iprincip bara satt ihop massa goda grejer i huvet och lagat ihop en rätt i huvet och imorgon ska den lagas påriktigt:)

Först när dom kommer ska dom få fördrink som jag ska blanda citronjuice, frysta hallon och bacardi rass :)
Sen blir de ingen "riktig" förrätt, för min favvoförrätt är för jävla dyr att göra och det fungerar inte med en studentekonomi :P

Så jag valde något jag har varit sugen på massor nu på senaste tiden, nämligen ost och kex, haha men de kan man ju smaska på i flera timmar innan.
Ska ha sånnadär salta kex, fullkornspepparkakor och fullkornsdigestive med brieost och färskvitlöksost och sen favoriten, man tar en philadelfiaost och klickar ut den på en tallrik och sen på med massa sweetchilisås, sen doppar man saltakexen i det, jag lovar, det är to die for!

Hoppas jag kan äta imorgon och må bra också! :)
Men jag har ju tabletterna som tar bort endel kolhydrater också, ska ta två såna innan varje måltid imorgon för att dämpa ångesten.

Sen till middag då ska jag laga färsbiffar som jag ska blanda i lök, vitlök, färsk basilika och soltorkade tomater i :)
Till det ska jag laga Färsk vitfiberpasta som jag ska göra en sås till gjord på chilicremefraishe med champinjoner och vitlök :)
Ska också forma de små biffarna som hjärtan haha ^^
Och så var jag på systemet för första gången idag, jag bad om hjälp och fick värsta vinet som skulle passa superbra till denhär rätten :)
Hoppas dom gillar de:D

Till efterrätt sen ska jag laga banan i ugn fylld med aftereight som jag ska servera med gammeldags vaniljglass med chokladspitter i och maränger och chokladsås.
Hur gott låter inte det? :D
Snacka om att jag tänkt på denhär middagen läääänge.
Och nu är den snart här :D
Om typ exakt en dag så står jag och lagar mina biffar, och gissa om de ska bli kul :)
Förut när jag bodde hemma lagade jag ofta till mamma och pappa.
Men nu när jag bor ensam har jag ju ingen att laga till, eftersom att jag typ aldrig äter, så de ska verkligen bli kul.

Förlåt för allt tjat om mat, men jag är ganska exalterad nu haha, och så ska jag på IKEA imorgon också och köpa lite smått som jag kan duka fint med :)
Hoppas verkligen jag kan äta imorgon också :)
Har tom. köpt godis som väntar på mig...

Nu ska jag gå och diska lite glas och sånt för imorgon, men vi hörs alldeles snart tror jag.
Puss!


Kommentarer
Postat av: Elin

Nu du, fick du en kommentar tidigt:P

glad att du har något du tycker är kul. och det är ganska vanligt att dom som har problem med att äta mat tycker det är kul att hålla på med dem. jag tillhör inte dit, men många många är så. så nej du är inte mer sjuk för det än alla andra ätstörda. gör vad du kan, den enda träning som är bra för anorektiker är att äta. träna på att äta. en anorektiker kommer aldrig kunna träna för mycket på att äta.

kramar

2010-09-10 @ 18:24:48
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: MY SECRET

Men det är väl skönt då? Nu när du har ätit lite olika eller asså som du vill? Jag är nästan likadan som dig då. Eller jag kan svälta och äta verkligen nästan ingenting men ibland kommer det då jag äter vanligt men har enorm ångest över det.

Vad jobbigt att din bästa kompis har det också, det kan ju bli svårt att umgås då ju :/

Ne jag smyger med allt och har alltid gjort det. Folk har ju verkligen satt mig på plats ibland men jag förnekar allt. Det som är pinsamt är ju att dom ändå fattar men vissa vågar inte säga nåt. Så ne jag får inget stöd av någon.

2010-09-10 @ 19:58:06
URL: http://mysecret.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback