Mattillåtet

Lånade den boken idag på bibloteket.
Har redan läst typ halva.
Det är en klok bok, men vet inte om man vågar lyssna på vad som står :/
Vill äta chips med glass?
Min kropp skriker efter det.
Men jag tänker inte ge den någonting, inte en smula.
Jag ska inte förbli fet.
Jag är så yr att jag knappt kan stå.
Men mat ska inte i denna kropp.
Förlåt för att jag sviker alla, mig själv med
Men det känns bara så hopplöst allting.
Imorgon ställer jag mig på vågen, kommer säkert visa 100 plus.
Aja.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du har rätt, du sviker dig själv nu.



Min behandlare heter Gudrun, hon är överläkare. Och visst, man tar hand om det psykiska, men först efter man kan fixa det fysiska. För du mår inte bra fysiskt, det kan jag läsa i det du skriver. Din kropp lider, svälter.



Jag ska unna mig kanelbullar och choklad ikväll. För jag har kämpat mig ned till undervikt, och nu ska jag upp. Nu ska jag få njuta, och nu ska bli frisk.

Antingen stannar du där nere och slutar aldrig, eller så njuter du dig upp till livet.

2010-09-22 @ 19:26:27
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: MY SECRET

Vad kul att du har börjat skriva igen! Har undrat vart du tog vägen.. :/

Kram <3

2010-09-22 @ 19:29:17
URL: http://mysecret.bubbleroom.se
Postat av: Anonym

hallådär! var med och tävla om en parfym på bloggen! :)



http://alexandraekstrand.blogg.se/2010/september/t-som-i-tavling.html#comment

2010-09-22 @ 19:52:03
Postat av: Rebecca

Du tror ju att du går upp hela tiden för att ana säger det men det är ju precisa motsattsen det finns det ju komkreta bevis på när man kikar på vågen...

Förstår din frustration i att vara i "gränslandet" du vill ha hjälp men tvekar sammtidigt. Det finns ingen som blivit lycklig i svält men ett helt gäng som tagit sig ur denna onda spiral!



Åh älskar den boken by the way!! läser den om och om igen...

Kram

2010-09-22 @ 21:30:11
URL: http://thinspiration.bloggspace.se
Postat av: Anjizz

Jag har gått upp ett kilo på en dag! Det är inte dåligt, jag vägen nu 45. Jag är glad och jag håller också på att läsa MATTILLÅTET. Den är jättebra och jag tkr vi ska komma tillbka till det normala livet!



Jag är mer glad nu då jag äter 6-7 mål om dagen och så som man ska äta! Jag är pigg och orkar mera, orkar prata i skolan, orkar gå på toa. Allt blir mkt roligare! Jag lovar dig!

2010-09-22 @ 23:25:25
URL: http://anjacollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback