Äcklig jävla havregrej!

Hej alla finisar!
Hur är det med er?
Med mig är det rätt bra, nu i alla fall.
Imorse var det inte lika bra, jag höll typ på att dö av hunger, så jag bestämde mig för att äta något.
Något litet, hade ingenting hemma så gick ner till coop för att köpa Activias nya hallon med utan tillsatt socker.
Hade dom det?
Nej
Hade dom activia 0,1 istället då? Såklart inte.
Hade dom lågkalorikräm? Nepp.
Så jag fick köpa nån jävla "yoghurt gjord på havre" den var inte god, men den innehöll inte mycket kalorier, därav valet.
Och efter att jag ätit den kom ångestattacken, inte bara över att jag ätit utan att över att jag ätit något jag inte ens tyckte om, bara för ätandets skull :O
Men jag åt ju för mammas och pappas skull nu, dom bad mig och jag gjorde det.
Mamma var stolt sen att jag ätit nåt äckligt bara för att äta.
Men sen for jag iväg och köpte min Activia jag ska äta imorgon, kan ju bara börja med "små lätta" grejer när jag precis varit i svält i flera dagar, så ikväll blir det Venezia soppa heter den, 70 kcal per portion, ska försöka få i mig en portion iaf,
Och imorgon blir det activia och sen nån soppa igen, och på Söndag blir det väll hets somvanligt, även om jag borde låta bli, men kan inte låta bli.
A är här hos mig, han har lovat att jag inte kommer gå upp nåt tills imorgon, så om jag gjort det är han skyldig mig 100 spänn, så hoppas för både hans och min skull att jag inte gått upp.
Vågar inte gå upp nu, vill ligga mycket minus till Söndag.
Ville egentligen vara på 44 men de kan jag glömma.
Nu ska jag kolla alla bloggar medans A kollar lite på tv.
Vi hörs senare!
Jusste, jag köpte nudlar idag :D
Nudlar är läskigt tycker jag...

Kommentarer
Postat av: Elin

Hur man vet att man vill det? Det känner du. När du sitter med ångest efter att du haft ångest för att du ätit. När ångesten för att du ätit börjar avta kommer ångesten över att du hade ångest för det. när den ångesten finns är då du vill bli frisk. sen tänker man sig det så många gånger men efter tillräckligt många börjar resan uppåt på riktigt.



Och att vara ätstörd så att du är fast i det som du är nu, betyder oftast att någontstans inuti har det växt ett längre tag än det du kallar "sjuk".

kram

2010-09-24 @ 18:01:59
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: S

Activa utan tillsatt skocker hallon hur många kcal innehåller en sån?:)

2010-09-24 @ 18:13:03
URL: http://smalarenu.blogg.se/
Postat av: h2o

heja dig! MEN, du vet ju hur det funkar. har du gått upp imorn så är det för att du har ätit idag, INTE för att du blivit tjock/gått upp i fettvikt utan för att kroppen binder vätska. du skulle kunna äta normalt utan att gå upp i vikt men det tar ju ett tag för kroppen att hitta balansen, så snälla om du har gått upp ett litet hekto imorn, låt inte det förstöra din dag. sluta inte äta för det. du måste fortsätta äta och jag tror på att du klarar det!

2010-09-24 @ 18:20:58
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: jo jag förstår det. jag äter långt under 1500 varje dag och borde därför gå ner i vikt, men vissa dagar står det ju still, och det är ingen man har någon kontroll över. men på samma sätt står det också still vissa dagar som man fastar. det är bara så kroppen fungerar. men jag lovar dig att det blir bättre när man äter regelbundet eftersom att förbränningen funkar som den ska och kroppen är nöjd och behöver inte kompensera/samla på sig vatten hela tiden. det blir bättre med tiden liksom.

du är väldigt duktig som försöker och jag håller alla tummar och tår för dig hehe ;) ta hand om dig fina du<3

2010-09-24 @ 19:21:24
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: jag tänker inte ljuga, först kommer du gå upp i "vikt". observera att jag skriver "vikt" för det är all vätska som du drivit bort innan och mer, för att kroppen samlar på sig vatten i panik. du kommer känna dig tjock och fladdrig liksom men då gäller det att fortsätta äta. så småningom kommer vikten att stabiliseras och nej, du går absolut inte upp i vikt av att äta 1500 om dagen. det är bara när du är i svältläge och helt plötsligt äter 1500 som kroppen drar åt sig av allt för att den behöver det. men äter du regelbundet, typ 4-5 små mål om dagen kommer kroppen jobba och förbränna och använda maten som energi. men det tar ett litet tag och det är skitjobbigt och man blir hungrig och kissnödig hela tiden osv osv, men det går.



jag har inte ens varit så pass smal så jag kan tänka mig att det kanske blir jobbigare för din kropp eftersom att den är så pass undernärd. men försök komma ihåg att maten faktiskt används som energi och att den gör dig glad och även fast det är jobbigt först så kommer du märka att du orkar mer och blir ledsen mindre och mindre. men det sker inte över en natt så man måste ha tålamod och massa stöd.



så, försök och kämpa på och behöver du stöd från någon förutom dina vänner och din familj så finns jag här och hejar på dig :) <3

2010-09-24 @ 22:00:16
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Men du kanske borde gå och träffa en psykolog vid sidan om? min kompis gjorde d samtidigt som hon gick på Scä o hon tkte d va mkt mkt bättre.



om du börjar äta d där 6 målen så kommer du ju gå upp i vikt MEN när du sedan kommit upp till en "normal" vikt så kommer du inte gå upp mer och då kan du äta exakt vad du vill, i normala portioner. hahah vet inteom du fatt ava ja mena men assa du kommer aldrig bli "fet" om du börjar äta "normalt".



Min målvikt är 53, minst 52! eftersom jag tkr om hur ja ser ut då, ser typ inte anorexia smal, men jag kommer ju inte kunna ha den vikten och äta "normalt" eftersom d är undervikt så ja vill gå ner till 53 sedan äta typ d som behövs för att jag ska hålla vikten vilket är typ 30 gånger målvikten :p!

Vill aldrig gå ner till 45 eller mindre aIGEN har gjort d för många gånger nu och Äs är så jäkla stark då att d enda jag lever för är att inte äta haha... så aa. Vill kunna va glad lite också inte för at tjag tror att d kommer funka men aa! :/



Kram

2010-09-25 @ 01:01:22
URL: http://abca.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: tack fina du och detsamma<3

ja jag tror att det är bra att ta det försiktigt så att det inte känns som för mycket för dig. jag har inte varit lika sjuk som du men jag gick från fastor och nolltolerans mot kolhydrater till att äta "normalt" fast med ett kcalunderskott för några veckor sen och jag försökte göra det på en dag och det leder ju bara till panik och det leder till hets och därför har jag gått upp lite nu. man måste liksom fortsätta intala sig att det är okej att äta, att man ska äta regelbundet osv osv och lita på att kroppen vet vad den gör.

nej ta inte bort söndagarna, det är inte bra att förbjuda sig själv för det slår bara tillbaka. det är bra att du har en dag när du unnar dig men med tiden hoppas jag att du kommer kunna unna dig lite när du vill och sluta ha matrelaterad ångest, men det kommer :)

ja och du kommer märka att när du äter regelbundet så blir du automatiskt gladare, för att din kropp orkar mer. just nu lägger den inte ner energi på sånt, den orkar liksom inte. så det är inte så långt bort, du kommer dit! :D

tack igen, känns fint att höra att man hjälper någon lite bara genom att lämna några kommentarer. och det är konstigt hur typ.. mycket man bryr sig om folk som man egentligen inte känner. men det är väl för att vi förstår varandra och kan relatera till allt. ha en underbar helg :) <3

2010-09-25 @ 10:39:47
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: ja det är ju inte bra att gå en hel vecka utan mat :/ men jag vet hur det är, jag tycker nästan att det är svårare att börja äta än vad det är att fortsäta på fastan. jag vet liksom inte vad jag ska äta för att jag är rädd att det ska sluta med hets så det blir bara att jag skjuter på att börja äta igen.. suck.

men det är ju bra att du får hjälp iaf, du måste bara lära dig att ta emot den för att du förtjänar den, du förtjänar att bli frisk och äta godis utan ångest osv

bra! :D <3

2010-09-25 @ 11:06:05
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: sara

fin blogg :) allt bra?

2010-09-25 @ 11:07:37
URL: http://sarahrnic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback