Vecka 44, pastaveckan :O

Hej och godmorgon alla glada :)
Själv har jag redan varit uppe ett par timmar.
Har varit hos tandläkaren och lagat en tand, hon frågade om jag ville ha bedövning, jag sa: äh de är lugnt.
Hahha de va iiiiinte lugnt! fan vilken smärta :P
Kanske får sluta äta så mycket godis?:O:O
Just nu sitter jag och tittar lite på tatueringar, jag kan fan inte bestämma mig mellan två citat, och vill så jefla gärna tatuera nununu! dom har ju dropp in på Måndagar med .__.
Nu är det vecka 44, kommer ni ihåg vad det innebär? Jaa, svinläskig pasta för min del!
Jag är rädd :(

Dessutom åt jag förjävla mycket igår, hur ska jag klara dehär nu då? Och så är de vägning imorgon, great (Y)
Och ikväll ska jag på nån föreläsning med?
Någon annan som ska de? Om ni ska, kolla efter en tjockis med typ svart kort hår, där har ni mig ;D
Idag är en jobbig dag i övrigt, får ALLTID ångest på Måndagar.
Men det är typ för att jag känner att jag vill bara äta äta äta mer godis! och det är långt till Lördag :(

Jag måste erkänna en sak för er tyvärr :(
Imorse innan jag åkte till tandläkaren kom anorexian och hälsade på i mig, jag tog nämligen min musliskål och hälde lite yoghurt i och kletade runt och ställde i diskhon så att mamma ska tro att jag redan ätit..
Funderar på om jag ska erkänna eller inte :/

Kommentarer
Postat av: h2o

steg 1: du erkände för dig själv att du gjort fel

steg 2: du erkände för oss

steg 3: berätta för mamma. hon vill dig bara väl och du vill inte heller hålla på sådär eller hur?

gör det, det kommer kännas bättre.

2010-11-01 @ 10:12:02
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: bra vännen, gör det. det kommer kännas så mycket bättre. och sen äter du frukost okej? <333

2010-11-01 @ 10:25:09
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: the sooner the better. tro mig, det kommer göra ondare om du inte gör det. du vill ju att hon ska kunna lita på dig, eller hur?<3

2010-11-01 @ 10:35:16
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Anonym

vad är det för citat du funderar på? <3

2010-11-01 @ 10:51:13
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/
Postat av: minna

du är bra tjejen! det går inte att vara perfekt och duktig hela tiden, ibland blir det misstag, ibland faller man tillbaka i gamla vanor. inte konstigt. jättebra att du erkänner det för dig själv och skriver det här. tycker att du ska berätta för din mamma också. det är inte värsta grejen, om du nu inte fastnar såklart, men det blir stort om du känner att du inte är ärlig. skriv ner på en lapp och ge henne om det känns svårt att säga?

lycka till med pastan! det är gott. konstigt nog har jag inte problem med det även i mina värsta svältperioder.

2010-11-01 @ 10:58:58
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: ellen

hej, jag läser din blogg varje dag för att du är så fruktansvärt stark och modig. jag är/har varit i samma sits som du, och varje dag velar jag fram och tillbaka. Du är godisarna ur min peppburk jag plockar upp varje dag. Fortsätt kämpa, du är en verklig förebild! stor kram.

2010-11-01 @ 12:31:28
Postat av: ebba

NEJ SANDRA!!!! Låt inte anorexin styra.. Du MÅSTE äta. DU har ju klarat det så himla bra det senaste, och du har inte dött eller hur?! Istället har du kommit ut och fått göra massa roliga saker.. Så snälla ät människa! Tänk på alla inspirerande människor där ute. ALLA äter! Jag insåg hur dum jag var.. Jag har läst massa bloggar och insett vilken jävla korkad människa jag är. Inget, absolut INGET blir bättre av att inte äta.. ELLER HUR vännen?! Vi kan göra detta tillsammans.



Stackare att få besöka tandläkaren.. Jag bävar inför mitt nästa besök så mkt sött som jag äter. När jag läste ditt inlägg nu så var jag bara tvungen att ta en stor chokladbit, för att trotsa min jävla ångest. Den finns bara i huvudet. INGEN ANNANSTANS!!!!

Vad har du för olika tatueringsförslag?

Pastavecka kommer du klara galant!! Det som är så gott?! Har du bestämt dag ännu? Vad är det för föreläsning? Och snälla du, säg inte att du är tjock.. Det är anorektiskt om något. Och hallå? Vad hindrar dig från att äta godis fast det är måndag?

Och höörru stumpan, denna helgen har du INTE slått mig i att äta mkt, jag har ätit mkt mer än dig! Det kan jag lova dig.. Men egentligen, spelar det någon roll? JA, Då vinner jag!! För vi tävlar ju i den som kan äta mest och bäst. Och jag vet att det är skillnad i morgon och kvällsvikt men hallå, tänk nästan 3 kg på en dag. Jag som inte har klarat av att gå upp 1 kg på flera månader. Då förstår du kanske känslan.. OCH DU?! Du kommer inte att ha gåttu pp flera kg. Då hade det synts på bilderna. Ska du få reda på siffrorna denna gången?



Vad mysigt med syskonkärlek =) Bodde hon med sin kille eller hur var det? Jag och min syster bråkar alltid när vi ses :/

Och älsklingssandra, så här får vi inte prata!! Om att vi ska vara lugna för att den andra ätit mer. Okej, då peppar vi varandra till att äta mer, inte tävla om vem som ätit minst!!! ELLER HUR?!

Och jag vet det där med att man måste upp i vikt. MEN INTE 3 KG PÅ EN DAG!! Fast egentligen?! Jag klarar ju uppenbarligen inte av att göra det i små steg.. Men jag blir så irriterad när pappa säger att jag inte äter något. Och han kan bli så ARG! Han säger att han inte kommer att släppa detta. Han har inte mkt tålamod kvar. Antingen går jag upp eller så ringer han gbg och tvångsinläggning.



Nej, anorexin kommer nog förfölja oss länge, men vi ska kämpa emot! Tillsammans vet jag att vi kan klara detta <3 Och Snälla Sandra, det är måndag. Man får äta godis på måndagar. Varför inte lite naturgodis? =) Och du kan OMÖJLIGEN ha ett bmi i närheten av 17, nevermind!!!! Jag har sett tjejer på bloggar som är betydligt större än dig som har bmi på 15. Så det där kan du inbilla någon annan ;) Hade jag varit du hade jag snarare varit rädd för att ha gått ner i vikt! Få stå där med skammen.. Jag är lång ja, 178 cm.. Men man mäter ju bmi:et efter längden och jag ligger över 16. Du väger mindre än mig sötnos!

Haha, där ser du! Du är ju en riktig babe =) Var det inte kul att få uppmärksamhet? Men vet du? Det är rätt gött med en rejäl fylla, få släppa alla bekymmer och bara ha skoj! Men ångesten därefter, ja den är svår att hantera.



Men Sandra?! Hallå, hade du ätit på vägkrogen på vägen dit om du skulle vart tvungen att äta den stora middagen som väntade när jag kom fram? Sällan baby. Sällan. En normal människa kanske skulle kunna äta så ja. MEN, i sällskap med andra. Det kan inte jag. Och det stör mig så ini helsike att jag inte kan bevisa för de andra att jag kan..



Japp nu har jag smakat på de där yoghurtsgrejserna =) Men de såg lite skumma ut :P Fast va sjöen, godis som godis! Jag äter allt.

OCH du ska inte fejka att du ätit. Då har du förlorat en stor match. Eller hur?! Du vet ju själv hur illa det är.. Så nu tycker jag definitivt att du ska kompensera med att äta något riktigt gott. Som du verkligen vill ha. Man får aldrig hoppa över frukosten!!



DUUU! Du ska visst följa med på kalaset. Jag gjorde ju det, sov till och med över natt och fick genomlida två dagar men jag gjorde det. Och då ska du också göra det. Det var som du själv sa innan. Varför ska man stanna hemma liksom? Det är ju bara löjligt. Anorexin vinner ju återigen då.

Och snälla du, säg inte att du är fet. Du vet ju att det inte är sant!! Så sjuka tankar bara. Nu tar jag en godis till på det. Och du ska veta att det inte är några små bitar jag trycker in :P Riktiga chokladbitar. Jag skulle ta en bild och visa. 3 stycken har jag klämt bara genom detta inlägget.



Nu ska vi inte älta det gamla utan se framåt! Varför tänka på det gamla?!

Haha du skulle se min mammas pepparkakor, de är så tunna att du aldrig någonsin har sett något liknande. FÖR tunna tycker jag personligen. Går knappt ta i dom utan att de går sönder. Jag tycker ju som sagt att degen är det bästa. Kan äta kilovis. Och marsipan har jag fan snöat in mig på!! Det är min drog just nu, så jäkla gott alltså.

Jaaa, det där med stark mat har jag också hört ökar förbränningen och då är klart att man började med det. MEN, jag tycker faktiskt om stark mat, så det så! Det ska ju smaka..

Har du aldrig bakat kladdkaka? :O Då tycker jag att du kan göra det idag? :D OCH smaka på smeten, så sjuuuuuukt god! Och hörru?! Varför skulle du inte kunna baka? Du har ändå inget bättre för dig ;)

Ja herregud jag vet knappt vad jag köpt för julklappar =) Men jag köpte massor i Ullared eftersom det var så billigt. Jag handlade ju för 4000 så det blev ju en hel del! Oj köper du till morbröder också? :P Jag köper bara till familjen men det brukar bli en hel del.. Jag är väldigt bortskämd när det gäller julklappar. Jag brukar få ett 50-60tal. Och det är ingen skit kan jag lova :D Du ska se alla julklappar under vår gran. Och då är det ändå bara familjen som firar ihop :P Det brukar vara fullsmockat runt hela granen och över hela golvet. Men jag älskar julen, skulle aldrig vilja byta bort mina klappar (a) varje år säger mamma att vi ska dra ner på det, men samma visa varje år :D Det ligger ändåså fullproppat där ändå.



Japp =) Jag struntade i skolan idag. Så himla skönt att bara få vara hemma och slippa tänka. En i min klass fick barn förra veckan så ha n bjöd tydligen på tårta idag. Är jävligt glad att jag inte kom för jag hade inte pallat det. Jag hade tryckt i mig en STOR bit. Och idag koncentrerar jag mig helst på att äta normalt.



Nu frågade jag säkert ovan men ser att ud svarat här under! Orkar inte ta bort det =) Men okej, anorexiföreläsning? Vad innebär det? Kan nog bli väldigt intressant!! Vad är det mer för möten? åååh då tycker jag verkligen du ska passa på att umgås med syster =)

Oj, måste man inte boka in tid för att tatuera sig innan? Japp det var på latin =) "Mihmet Credo". Jag tycker det som inte dödar gör en starkare =)

Mina planer för veckan är klipp&färg imorn, plugg med en kompis på onsdag, och sedan ska några gamla barndomskompisar komma hit en dag. Sedan blir det lugnt.. PRAKTIK startar nästa vecka, shiiiiiit!



JAG SKA RYCKA UPP MIG OCH DU MED!!! ELLER HUR?! Nu äter vi för varandra och unnar oss något gott. OKEJ?!



Puss och kram till världens finaste tjej <3

2010-11-01 @ 13:07:17
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tycker du skall berätta för henne. Jag gjorde misstaget att börja ljuga rätt fort och berättade aldrig och nu känns det för sent att berätta något för de tror typ att jag mår bra nu. Så klarar mig i princip ensam nu (plus underbara vänner då) Men jag är sån som vill lösa mina problem själv, vill inte lägga över mina problem på andra. "det var mitt fel att jag hamnade i den här sitsen och det är jag som skall ta mig ur den" dessvärre är det jäkla svårt att ta sig ur den själv så lyd mitt råd och ta all hjälp du får. Av din familj, av scä, av alla. Så berätta för henne så att hon kan hjälpa dig.



Och det kommer säkert gå jätte bra med pastan. I början var det skitläskigt för mig och jag ville bara dö men nu är nudlar "säker mat" hur sjukt det än känns.

Men du klarar det, tror på dig! Puss<3

2010-11-01 @ 14:02:03
URL: http://baravaralisa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sandra, du klarar pastan. Du klarar att berätta för din mamma.



Är det inte frisk du vill bli? Då kan man inte undkomma med NÅGRA sjukdomssymtom, det gör det bara lättare att begå fler, och värre. Sedan är man tillbaka på ruta ett. Som du kämpat, inte vill du falla tillbaka?



Jag tror på dig, sötnos. Du har varit så stark de senaste veckorna, du förtjänar att orka hela vägen. Och det kan du.



Klarar jag att baka tre gånger på två dagar, och kladdkaka den sista (jag ska ut och fika med Lovi nu! ^^) så klarar du det! Inte sant? :D

2010-11-01 @ 14:05:51
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lovisa

äsch det får man vara! såklart, ta ett steg i taget! :) hör av dig om det när du känner dig säkrare :)



ååh pasta! :D LYCKA TILL snyggis, det här fixar du! Mat (och goodis) är det enda som kan ta död på anorexin!

2010-11-01 @ 14:11:39
URL: http://isundin.wordpress.com/
Postat av: Anji

Thisisreality här.



Min blogg blev borttagen.

Men har läst din blogg varje dag och du är SÅ sjukt BRA. Blir så himla stolt över dig och jag känner inte ens dig.

Tänk om man kunde vara lika duktig.



Kram

2010-11-01 @ 14:42:58
URL: http://isallaboutcontrol.blogspot.com
Postat av: minna

sv: såklart att det är asjobbigt att säga som det är. och jag fattar att det blir svårt att fortsätta äta nu. för vet du? anorexin ligger där och väntar på våra små snedsteg och så fort vi gör minsta lilla så hugger den till och är blixtsnabb att ta över våra tankar. så självklart är det så mycket svårare nu eftersom du inte åt frukost. då lät du anorexin bestämma och då blir den superstark på en sekund.

jag vet att du kan bryta det NU, för jag har läst din blogg och sett hur stark du är. man jag fattar att det är svårt. försök att berätta för din mamma. du behöver stöd!

känner mig lite dum som skriver allt det här, eftersom jag själv inte klarar att gå emot anorexin. men kanske är det just därför, för att jag önskar att jag vågade, önskade att jag var lika stark som du! kämpa!

2010-11-01 @ 15:07:30
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: h2o

hur går det vännen?

2010-11-01 @ 15:48:57
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: caroline

känns dumt att fråga,

vill inte vara i vägen... men har du lust att

byta msn?

min är

[email protected]

adda om du vill..

2010-11-01 @ 16:47:51
URL: http://ledsenflikkastankar.blogg.se/
Postat av: Maja

Berätta och ta sedan igen det, kanske du kan äta yoghurten ikväll iställeT? Det är för dig eget bästa gumman, inte låta anorexin bestämma över dig!

Puss<3

2010-11-01 @ 18:33:31
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback