Varning för ordspya!

Jag är ledsen, arg, frustrerad och jaa allt på en gång!
Jag har kämpat och kämpat, i en månad, och jag har gort många framsteg det har jag?
Och jag har inte gått EN ENDA DAG denna månad utan mat i magen, visst jag kanske har ätit sämst vissa dagar men jag har inte levt på vatten en enda dag!
Det gjorde jag iprincip 4-5 dagar i veckan för en månad sen.
Men vem fan bryr sig?
Kommer pappa ihåg? Nej, Kommer mamma ihåg? Nej.
Kommer nån av mina vänner ihåg? nej för jag har inga
Och jag som vaknade så possitiv, nu sitter jag här och vill bara gråta och skrika typ, slå huvet i väggen.
Jag "hintade" pappa igår om att vi hade nåt att fira idag, och att det skulle vara gott med tårta.
Men aldrig i livet att han ens kommer ihåg det idag, han är sån min far..
Mamma och jag åkte till affären idag, jag var glad, jag skuttade in och hade bestämt att jag skulle få nåt gott!
För att fira, iaf jag tyckte att det var värt att fira.
Först stannade jag vid wrapsen, nivet såndär med kyckling och bulgur och aioli och så i, tänkte att en sån kanske till middag? Nej de ville jag inte ha sen två sekunder senare.
Sen skulle vi kolla i konditoriet, men där hade dom ingenting jag ville ha, fan ingenting! jag ville ha en fin bakelse eller nåt men alla var bara fel!
Allt är fel nu, ingen kommer ihåg mig
Jag har inget jävla gott att äta till middag
Jag vill bara spy på allt, vill inte ens ha nån jävla middag!
Jag har kämpat i en månad, jag bestämde redan dag 1, att när jag klarat en månad ska de firas med tårta!

Men är det nån som tänker på mig? Nej.
Pappa ska ha julbord med företaget snart, mamma och pappa säger att jag ska med, jag tycker inte det är värt att spendera 995 kr på mig.
Jag vill ändå inte äta utav maten? Och jag vågar inte sitta och äta bara efterrätt när de är annat folk med.
Dom vill ha med mig för en sak, jag kan vara nykter och köra.
Åh så kul.

Mamma och jag ska ju på mässan imorgon, då måste vi äta lunch ute, JAG VILL INTE!
Hade ju tänkt att ta med far på bio på Söndag också, men bion går inte där jag vill gå och se den! för på de andra stället där den går, där är det bara SKITrestauranger, och vi skulle ju äta ute tillsammans.
Jaja nu ska jag gå och lägga mig typ, likabra de.
Får ju ändå ingen jävla tårta.
Hela mitt liv är förstört.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: h2o

jag tror att du glömmer någon. eller några. ALLA VI minns att det är gått en månad. alla vi är stolta över dig. alla vi kommer ihåg dig och tänker på dig.

och du kan inte förvänta dig att din pappa ska förstå hur du känner för han har aldrig varit i din situation. men jag förstår att det är jobbigt!

och underbara du. läs ditt egna inlägg "jag vill inte" står överallt. du vet att du måste vända på steken, tänka "jag vill" för annars kommer det bara vara uppförsbacke hela vägen.

KOM IGEN NU.

och älskade fina du, EN HEL JÄVLA MÅNAD. 1/12 av ett år. DU ÄR GRYYYYYYYYYM. du vet att jag gillar dig! jag vill bara ditt bästa <3

2010-11-11 @ 18:24:02
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: <3

ja förstår det. det är ju värsta stora grejen!

men du sa ju själv, det kanske blir i helgen istället? du kanske kan baka själv? :D <3

2010-11-11 @ 18:40:22
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Anotherana

Säger som h2o: du är awsome! Jättestark och fin är du :) känner också som du ibland, vill att min pojkvän ska se hur duktig jag är som äter, när jag är stolt över att jag vågar ta mellanmål eller nåt jag inte vågat förut så vill jag att han också ska vara stolt, men han rycker bara på axlarna för det mesta. Men han är ju inte i samma situation. Han tycker det är den lättaste saken i världen att äta, så då uppmärksammar han kanske inte mina framsteg lika mycket.

2010-11-11 @ 18:40:43
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: hjärtis då :( förstår det. men kan du inte vispa ihop en klasskaka snabbt då? det är ju en slags tårta ;) eller fira med naturgodis, eller chokladen du köpte igår? eller låna bilen och åka och köpa en tårta! <3

2010-11-11 @ 18:47:25
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: :(:(:(

du får du äta två bitar nästa gång?!?!?! win-win :D

<3

2010-11-11 @ 18:56:38
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Cilla

Du har stått ut med ångesten i en månad nu, ge inte upp! <3 Fortsätt kämpa, svackor kommer och går hela tiden men det gäller att hålla ut genom dem trots att det känns piss allt ihop. Jag tror på dig så jävla starkt, du kan bli fri denhär sjukdomen och förtjänar den inte heller! Säger som ovan, du får fira 2 månader extra stort. Eller fira varje dag för varje dag är ett stort framsteg! <3<3

2010-11-11 @ 20:08:35
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Cilla

Du har stått ut med ångesten i en månad nu, ge inte upp! <3 Fortsätt kämpa, svackor kommer och går hela tiden men det gäller att hålla ut genom dem trots att det känns piss allt ihop. Jag tror på dig så jävla starkt, du kan bli fri denhär sjukdomen och förtjänar den inte heller! Säger som ovan, du får fira 2 månader extra stort. Eller fira varje dag för varje dag är ett stort framsteg! <3<3

2010-11-11 @ 20:08:40
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Emelie

EN MÅNAD?! Grattis! (Förlåt, har inte varit online så mycket på datorn, har haft så mycket för mig :o)



Men gumman, det är klart att alla inte ser det lika stort som du gör.. De vet ju inte hur SVÅRT det här har varit för dig, vilket ångest det har inneburit, och vilka jävla OTROLIGA framsteg du gjort den här månaden! Det är helt galet!



Tårta kan du äta närsomhelst nu. Din kropp behöver tårta, din själ behöver tårta, SANDRA behöver tårta. Närhelst du är sugen, så borde du fixa tårta. Det förtjänar du, det säger jag. För frisk, det är du på väg att bli, sötnos.



Jag tror du kommer klara frökusar jättebra. Jag tycker själv att de är jättegoda! Med lite kalkon och philadelphia, nomnom? :>



Jag tror på dig, Sandra. Tänk, när jag började läsa din blogg....

2010-11-11 @ 20:20:03
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: minnie

lägg av sandra, du är stark! jag skulle inte klarat av att vara så duktig som du är. jag beundrar dig och det vet du. det är det flera som gör och vi glömmer inte bort dig! grattis till en månad kan man väl säga? du är grryyyyym. du kan köpa en fin bakelse imorgon istället för då är det ÖVER en månad du har klarat ;)



finfinfin! du fixar det här. jag finns här ♥

2010-11-11 @ 21:00:14
URL: http://minnielight.blogg.se/
Postat av: ebba

Men HALLÅ?! Nu blir jag Ebba Cecilia Ohlin vansinnig på dig Sandra Hellsten! Och vad du nu heter i andranamn.

Du ska veta att jag gick hem tidigare från personalmötet FÖR ATT kunna skriva till dig och få pepp och att se hur underbart bra du kämpat idag. Det här var INTE vad jag ville läsa, nu blir jag ledsen.. Du skulle ju ha ätit av min underbara budapestbakelse och njutit maaaaassor! Nej nu blir jag nästan JÄTTEledsen. Du ska ju kämpa för mig juu!! Jag lovar, jag gick hem ENBART för att hinna skriva till dig.. Och så är du så dummis :(

Jag har haft en skitjobbig matdag. Har hetsat utav bara helvete. Köttfärslimpa och när ingen såg, jag slevade i mig ur såsen. ALLT som var kvar. Sedan slickade jag i mig både choklad och kolasås. Massor. Lingon. Päron, banan! När jag kom hem gick jag och köpte en rejäl påse med paranötter med yoghurt över. Hetshets. På personalmötet hetsade jag mackor, ost och smör. Så nu har jag gått upp 32 kilo igen. Är så ledsen :( Och så får jag höra att du ÄTIT SÅ DÅLIGT: då vill jag bara gråta.



Kommer du ihåg vad du skrev till mig igår? ATt tacogrytan var så jäkla god. ÄT MAT KVINNA! LAGAD MAT! Jag blir ledsen ju! Känns nästan som ett svek :P Du är inte sjuk gissar jag. OCH DU?! Smoothit till frukost? BARA?! Hur går det egentligen med utmaningarna du fick? Hallå, svik mig inte nu!!! Jag utsätts för press och mår apa varje dag nu ju! Då måste du också utmana lite. Imorn blir det lasagne. Jag verkligen älskar lasagne, men ÅÅH vad läskigt. Det känns verkligen jobbigt. På morgonen ska vi baka bröd, STOR hetsvarning på allra högsta nivå. Sedan ska vi ha fredagsfika.. Och på kvällen ska jag kanske på after work. Känn på den dagen du!!



Ge mig kaneläpplen ja tack. Jag vill ha det i helgen ju :( :( :( På söndag har jag bjudit min pappa på fika iaf. Det blir utmaning igen. Men det är apjobbigt att tjockna till. Jag vill inte göra det själv. Du måste ju för tusan vara med mig ju!!!!



Du borde pröva på köttfärslimpa :) Det är gott. Du måste ju pröva på lite mer. Fast min mammas köttfärslimpa är mkt godare.



Gaah jag blir verkligen SJUKT ledsen när du skriver om att du skulle firat med tårta och sen gör du inte det. Hallå? Det är för DIN skull och inte för din mamma eller pappas som vi firar!! Eller hur?! Det är för din skulle du vill bli frisk. Därför skulle du slutat bete dig som en tjurig barnunge och tagit en kaka eller vad som helst! Och julbord är ju skitnajs. Sluta fjanta dig nu och bevisa att du kan!! <3



Choco ice älskar jag med :D Och krokanterna i lösvikt om det är de daimliknande :) Men jag älskar ju jordnötsrutorna sjukt mkt. Kokos är också väldigt underskattat, så himla gott ju!



Men Sandra, jag SKA väga 60 en dag. Det är ju mitt mål. Fast nu är du lite fel ute. När jag väger 60 kommer mitt bmi ligga på över normalvikt. När du väger 50 kommer du fortfarande vara underviktig så det är ändå inte samma sak.

JA, jag hoppas verkligen att du har gjort någon utmaning idag, sluta tyck synd om dig själv stumpan!

Bara 11 dagar kvar, tjohoo!

Jag tycker inte att ångesten är lika stark inför fars dag längre. Bara för att mamma inte ska baka massa. Nu går vi ut och fikar, jag äter det jag får och sen är det bra. DÅ är jag glad, om jag lyckas!!



Åååh cornelisfilmen :) Det blir väl jättemysigt?! Vilken dag? Vad blir det för middag? Bevisa nu att du inte är en barnunge och att du klarar att äta ute utan att gnälla som en treåring. OKEJ?!

Jag ska nog köpa biljetter till handbollsvm till min pappa! Då kommer vi ut och får göra något bara jag och han..

Fasiken jag vill gå på harry potter :D är jag nördig då eller?

Kan du inte satsa på pizza i helgen då? Det är en stor utmaning och det borde du verkligen kunna göra för att du gjort mig så besviken ;)

Det är faktiskt en hel del av de bloggar jag läser som är så där negativa. De inspirerar mig helt klart åt fel håll. Som när du skriver att du inte får i dig mat, då vill jag inte heller ha mat. SÅ tänk dig för my baby ;)



Nej alltså promenaderna kommer jag inte sluta med. Inte helt och hållet. ALDRIG! För jag får panik, då vill jag bara dö. jag känner faktiskt så. Jag vill bara äta, äta hela tiden då. Och det vill jag kunna. Hallå? Idag vill jag också göra massa situps för jag känner mig SÅ äcklig. Men JAG KOMMER INTE ATT GÖRA DET! Jag tänker gå emot.



Imorn kväll tänker jag ha frossarfredag. Först after work = tacos och sedan massa godis. Vad ska du göra? Jag har ju missat massor känns det som. Lova mig att också frossa!! Du skulle sett på personalmötet, alla ville ha av chokladen. Ingen som kollade baksidan hur många kalorier det var i den inte. Ska vi satsa på en kalorihelg? Vi kan se hur många som kan trycka i sig flest kalorier? :D haha :D Fast man behöver ju inte överdriva. Men att liksom bara skita i allt och bara äta precis hur onyttigt man vill..



Jag hatar när du äter yoghurt till lunch, då vill jag bara strypa dig!! Allvarligt, jag blir jätteoinspirerad. vill du göra så mot mig? ;) SKÄRP dig för fan :D



Idolmys imorn alltså :) MEN DU? Fan ta dig om du inte äter något gottigt då. Det ska man äta till idol. Vad blir det för middag? Hemma eller med killen? Jag håller med dig, man glömmer lite det där med mat och det. Därför är det nog bra att ut och dejta lite ;)

Haha fast den killen jag pratar om. Hans tjej är från Katrineholm, hon flyttade hit för hans skull. De har bara vart ihop i fyra månader, så det känns lite så där ;)



Blev det någon choklad igår då? Eller naturgodis? ANnars blir jag JÄTTESUR!!!!!!



Jagk ommer faktiskt inte ihåg vad jag fick för resultat i det där stepwise.. Hör av dig när du får veta :)



NEJ Sandra, ju tidigare du går upp, desto lättare blir det att få i sig mer mål. Jag lovar dig.

Fisk är mkt godare än kött :) Jag är jättekräsen när det gäller kött. Det enda som är gott är ju typ grillat kött och hamburgare!

Nope jag har inte gått ner någonting av de där 2 kg. Är inte det ett under? Fy fabian vad jag hatar mig själv för det. MEN NEJ! Jag vll bli frisk så det gör jagi nte alls.



Hallå? Lunch ute imorn ska du ju se fram emot!! Vad ska du våga dig på ? :) Ge mig lite styrka nu för fan!! haha.. pizza?



Varför skulle din syster till sjukhuset?



Vill du veta en sak? Jag är så SJUKT trött, men jag skriver detta för din skull. Nu tänker jag gå och lägga mig. OCH IMORN, JAG LOVAR! Jag dödar dig om du inte är glad imorn, hajar du?!



ALL MIN KÄRLEK OCH STYRKA TILL MIN bäSTA TJEJ <3

2010-11-11 @ 21:09:26
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: petris

men sandra GRATTIS!! en hel månad!? du är så jävla BRAAAA! wiiie. och ja som de flesta redan har skrivit så glömmer du ju dig själv, personen som själv kommit ihåg det! det viktigaste är att DU ser dina framsteg. och jag lovar att dina föräldrar är stolta över dig gumman. vem är inte!? shit. grymt jobbat alltså. förstår du hur bra du är?? ojojoj.



så sandra. tänk på vad du åstadkommit på EN månad..det är hur mycket som helst!



va stolt och njut över att du är så himla BÄST!

styrkekramar och kärlek till dig vännen <3

2010-11-11 @ 21:44:27
URL: http://barapetriis.blogg.se/
Postat av: Elin

Glöm idag och fira imorgon istället. Gör imorgon dubbelt så bra bara för att glömma idag. Hemskt bara att den dåliga dagen kom just idag, med tanke på att du satsat på det. Och är ledsen på dina föräldrar, du behöver deras stöd, i alla situationer.



Jo. Det finns ingen bättre plats än hos farmor (och farfar) så jag tror att jag kan må lite bättre där uppe.

men du är stark

kramar

2010-11-11 @ 22:13:34
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: minna

vännen, det ÄR superstort, det du gjort. jag tror inte att de som inte haft en ätstörning kan förstå hur svårt det är och hur mycket man måste kämpa. och de flesta människor är faktiskt lite tröga... dvs att de inte ser och kommer ihåg allt, utan man måste påminna dem!

jag hade jättesvårt för det förut, ville att alla skulle fatta vad jag ville och behövde utan att jag sa nåt. men det funkar ju inte. man behöver ta ansvar för sig själv och hur man vill ha det, och det gör man tex genom att säga det. tyvärr ingår även föräldrar i gruppen som behöver tydliga upplysningar... jag tycker att du ska försöka säga som det är till dem. att du vill fira att du klarat en månad, att det är viktigt för dig. kanske kan ni göra det i helgen?

och du, har du inte chokladen kvar? ät lite av den ikväll för att fira, och känn dig STOLT över allt du lyckats med.

jag är så imponerad av dina framsteg, och önskar att jag var lika modig. så kom igen nu, våga säg till om hur du vill ha det, och fira i helgen! kram

2010-11-11 @ 22:18:31
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Snygg ny design, förresten! :]

2010-11-12 @ 09:40:02
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emilia

Fy vad synd det inte blidde tårta :( för det hade du förtjänat! :):)

Kämpa på!

Kram på dej!

2010-11-13 @ 11:35:32
URL: http://miliaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback