Today is the day!

Hej allihopa, idag är det dax, idag är dagen, dagen med stort D!
Idag är det dax för mig att ta tag i min största rädsla!
Nämligen pasta! Och köttbullar! Och ketchup och chilipulver.
Men jag är taggad till tusen!:O
Jag bara ska klara dehär!
Förra gången jag försökte mig på pasta grät jag under tiden jag gjorde iordning den, sen fick hunden den.
Men idag ska bli bättre! har förberett mig i flera veckor nu och har typ inte sovit inatt XD
Haha alla ikke ätstörda som läser min blogg måste tycka att jag är VÄRLDENS GEEK nu som är rädd för en sån liten maträtt som pasta?
Men godis kan jag trycka i mig så att de sprutar ur öronen? Njaa så kanske de inte riktigt är men ni fattar :P

Jag har iaf inte ätit pasta på 1 år lite drygt, och det är en av sakerna som är högst upp på "läskiga listan" men nu är det dax, ner i magen ska den och det ska vara gott!

Jag kommer ta bilder som bevis så att ni får se att jag inte dör och så:)
Annars idag ska jag väll städa, gå en promenad med hunden som förövrigt varit PAIN IN THE AS inatt, vetefan va hon höll på med...
Sen ska jag kanske göra ett inlägg här, lite som Ebbas, varför jag blev sjuk och så.
Men vi får se om jag får tid till det, haha de kommer ju bli ett lååångt inlägg då ju...
Sen måste jag göra mig ordning och sen börja med middagen så att den är klar vid 18. För Söta fina Ebba ska sitta med mig hemma hos sig och utmana hon med! :D så att jag slipper känna mig ensam(A) hon ska äta criscuts och de kommer gå skitbra för hon är skitbra och criscuts är asgoda!
Så det är hur min dag ser ut ungefär!
Kanske ska våga mig på en SMÖRGÅS idag med, men vi får se ;D  Om jag ska komma levande ur denna dag kanske jag borde ta de liiite chillpill..
Nu ska jag gå och hoppa på mamma! jag vill ha kaffe och musli!
Jag kan inte koka kaffe själv (A) och gillar inte att äta själv heller för den delen!
Vi hörs sen gott folk:)

Pusssssss!

Kommentarer
Postat av: Petra

Du kommer klara det ska du se! Jag kommer ihåg när jag åt pasta för första gången på riktigt länge, guud så läskigt det var, men det är inte farligare än att äta en bit bröd! Hoppas du klarar det! <3

2010-11-05 @ 10:05:56
URL: http://rremember.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det kommer gå skitbra! När du äter pastan kommer du komma ihåg hur gaalet gott det är, och aldrig sluta :] Det är en stor utmaning för dig, det förstår jag, men det kommer vara så värt det! Tänk vilka framsteg du gör. Snart kan du äta allt.



Jag håller tummarna för dig här borta, själv blir det utelunch! Det har du klarat massor av gånger - min tur nu? Vi bryter rollar litegranna, va :>

2010-11-05 @ 10:41:18
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Sv: Hah, då ska du absolut ha kebabrulle imorgon! Man ska ta det man är sugen på nu när man kan, du ska ju upp i vikt, inte sant? Varför inte njuta då när man kan, liksom? :D

Tack detsamma!

2010-11-05 @ 11:01:16
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: minna

Pasta är supergott! Och jag tror verkligen att du kommer fixa det galant, jag ser såååå mycket styrka i dina inlägg och i allt du gör för att utamana anorexin. Pastan är ännu ett stort steg mot att bli frisk!

Men visst är det lite skumt att man snöar in på olika saker som är livsfarliga? Pasta är helt okej för mig, däremot vindruvor...det är farliga grejer... farligare än godis och glass. Logiskt?

Lycka till idag! Du är så modig!

2010-11-05 @ 11:32:13
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: ebba

Hej igen min underbara fina!! Vet du? jag svarade på din kommentar redan för fyra timmar sen.. Men när jag skulle skicka råkade jag komma åt en knapp så allt försvann. Så en lång timmes kommentar försvann och jag pallade inte skriva om just då för jag skulle gå till affären :P Var så sugen på mina kaneläpplen så så var det med det. Men nu ska jag försöka skriva om igen då!

Intressant att läsa din berättelse. Vet du? Det du skriver om i slutet gör mig så glad och peppad. Jag längtar verkligen till ett liv med impulser. Att bara sticka iväg utan att ha planerat det i förväg.

MEN jag fick se en kommentar hos Emelie. Jag hoppas att det bara var på skoj :O Att du skulle äta barnmatspasta ikväll?! DET HOPPAS JAG FÖR DIN SKULL ATT DET VAR!!

Åååh jag är så ledsen att inte min kommentar kom fram förut för jag hade verkligen tänkt att vi skulle kunna inta den där mackan till lunch och känt gemenskap även där. Jävla skit!!

Jag har hetsat massor naturgodis :( Men jag ger fan i det! Det är fredag. Jag kissar på dig ångest, hihi ;)

Och du?! Ta det bara lugnt. Andas. Tänk inte så mycket på pastan. Det fixar du. Det är normalt att äta och onormalt att inte göra det!! Hoppas verkligen att du ätit lunch. SMÖRGÅS?! Min älskade Sandra, jag läääääängtar efter dig!!!



Och nästa vecka.. Jag tror vi överlever :) Tre veckor går nog ganska fort ändå. Fast november har alltid varit den månad jag tycker sämst om :P Men nu har vi ju något att längta efter, eller hur?!

Mer kort på mat var det jA! GÖR MIG TAGGAD :D Jag älskar att se kort på mat ;)

Jag drömde också mardröm inatt, men jag kommer sjöen inte ihåg om vad. Men jag tror jag blev jagad eller något. Så vaknade jag och frös som sjutton. Men jag slängde på mig en extrafilt och så kröp jag ihop som en igelkott och somnade gott igen.

Klart att det känns jobbigt inför pastan. Men då är det ju bara att passa på. Gör allt som känns jobbigt. Hoppas du har ätit lunch OCH något gott mellanmål också. Kitkat som jag bad om? :D

Nej du ska sluta med det där att kompensera. Det förlänger bara sjukdomen. Nu tänker du att du ska äta ikapp hela veckan, men det klarar INGEN! Då skulle du ju få äta dubbelt så mkt som Magnus Samuelsson gör på en dag. Nej, där får du svårt. Men du kan ju i alla fall försöka äta ordentligt i helgen, bara unna dig massa gott. Jag läste i tidningen idag. Att även för folk som försöker gå ner i vikt är det viktigt att äta ofta fast man inte är hungrig. Man går alltså inte upp i vikt av att äta. Det vet du ju innerst inne! Hoppas att du klarar sex mål idag då? De behöver inte vara jäääättestora. Men man måste börja någonstans!!



Ååh vad glad jag hade blivit om du hade ätit en macka igårkväll. Men tanken fanns ju ändåså. Kanske du kan göra det snart?

Mysigt med spadag :) Har du gjort dig superfin nu? Det behöver man ibland.. Det är klart du måste vara extrasnygg om du ska på dejt ;)



Haha förr hade jag riktiga sömnproblem men det har jag inte längre. Kan somna var och när som helst. Är fan trött jämnt. Men borde tagit mig en powernap idag om jag ska få gäster. Inte så jättetrevligt om jag ska sitta och gäspa mig igenom kvällen. Men nu hinner jag inte så de får väl ta smällen :P



Det kommer gå jättebra ikväll :) Och det kommer nog bli jättemysigt. Ska du sova över alltså? Gör inget förhastat bara ;) Man ska hålla dom på halster vettu!



Men om du gillar kebab så tycker jag du ska köra på det .) Varför byta ut något man tycker är gott?

hahaha :D jag har apsvårt att njuta av godis :( Jag äter det fort,fort,fort innan jag hinner tänka efter och ångra mig. Ångesten är som värst när jag äter sakta för då kommer tankarna. Önskar att jag också fick njuta någon gång.. Hoppas verkligen att det blir något gottis för dig idag. Om du inte är sugen så ät ändå :) Tänk på att du vill bli frisk och måste ha i dig din medicin!!

Önskar att jag också kunde äta långsamt :( När du kommer hit får du lära mig hur man gör, så jag kan njuta. Om vi köper godis får du hålla i påsen så jag inte sätter i mig allt på en gång :P Men haha, jag är störd när det gäller chips. När de är räfflade kan man slicka emellan räfflorna och slicka bort all krydda. HAHA visst är jag knäpp ;)



JAG VET att du vågar! Du är mycket modigare än du tror. Du skulle göra mig till världens lyckligaste om du skulle komma och säga att du ätit en smörgås. Jag tänkte på dig när jag gick runt på Ica och shoppade förut. Jag bad typ till gud att du skulle äta :P Du ser jag bryr mig om dig väldigt mkt. Vill att du ska må bra och gå upp i vikt!!

haha jag lovar dig att jag bor i en mkt mindre håla. Jag pratar som en riktig bonne. Tänk dig Bert Karlsson, inte riktigt så grovt men närapå. Det är pinsamt när man hör han på tv. Och sen tänka att man nästan pratar likadant.

Hihi, du får inte säga till någon att jag är en provsmakare ;) Det är jättepinsamt, men jag kan fan inte låta bli :P Tänk om någon ser, gud vad pinsamt. Jag brukar tänka att de som jobbar glor så på mig och så tänker jag att jag aldrig mer ska gå in där. Men så är jag där nästa dag ändå :P

När jag var frisk var ju höjdpunkten med att åka tåg att sitta och smaska på en chokladkaka. Nu blir jag mest avundsjuk när jag ser nån med choklad för jag skulle aldrig våga.

Kyckling fungerar mer än utmärkt :) Grillat ska det vara! Ketchup mumma!! Det var typ höjdpunkten när jag var liten, med massa pommes till! Men vet du? De bygger ju om Ica här som jag sagt fhundra gånger. Och de har typ tomt i alla hyllor så det fanns inga criscuts :O :O :O Men jag ska gå till willys och kolla om de har det.. Annars får jag väl köra på pommes eller kroketter. Men jag hoppas verkligen att det finns criscuts för nu är jag ju så inställd och sugen på det!!

9 månader går fortare än du anar så det gäller att börja imorn och sluta skjuta på det hela tiden. Rätt som det är har det gått 8 månader och man har inte gått upp så mycket som ett hekto. Det är lätt att pratat och säga tatt man vill, det gäller att stå för det också! MEn vi klarar det, eller hur gumman?

Nog finns det väl någon julgodis du tycker om :) Det borde vi hitta. Min mamma brukar göra jättegoda kokosbollar med choklad runt om, mumma!

Det är faktiskt rätt jobbigt att vara så lång, för jag jämför alltid med vad alla andra väger. Alla andra väger ju runt 40 och då känner jag mig som eett hus när jag väger 10 kg mer :( Men jag vet att jag inte ska göra det. Men aaah ! Man gör det ändå.



HOPPAS ATT DU HAR EN TOPPENDAG OCH ATT DU ÄTER SMÖRGÅS!!!!!!!! <3

DU ÄR BÄST <3 Puss och kram

2010-11-05 @ 14:23:27
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! Är det Birgitta Thyssel du träffar på scä? Jag har en tid till henne den 22.. är hon bra?



Fortsätt kämpa tjejen, du gör ett jättejobb!

2010-11-05 @ 22:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback