Söt som en cashewnöt?

Idag var jag i affären, jag råkade fastna på innehållsförteckningen på naturgodiset:O
Ajaj Sandra inte bra!
Visste ni att nivet sånna cashewnötter med typ chili/barbeque och sån smak har massa socker? de visste inte jag.
Man kunde ju klura ut att de yoghurtdoppade och så har socker i sig men inte sånna utan klegg på?
Jaja iaf, anledningen till att jag fastnade där var för att jag skulle få köpa nya nötter jag sett som intresserat mig mycket!
Nämligen Cashewnötter med cheddarsmak! Och som alla vet säkert äääälskar jag ju cheddarpopcornen man kan köpa, så nu jävlar tänkte jag nu ska jag testa cashewnötterna med cheddarsmak, de kan ju inte slå fel? jag gillar cashewnötter och jag gillar cheddar, de måste väll bara bli jackpot lixom?:P
Och vet ni gott folk!
Jag köpte en heeelt ny nöt för mig också!:O Macademia tror jag de va, aldrig testat men den låg där och såg söt ut så jag plockade på mig ett par.
Jävlar vad ångesten ska få på näsan nu!
Jag är trött på att vara svag och deppig precis helatiden! JAG SKA VARA STARK NU!

Birgitta och jag har typ kommit överens om att jag kanske inte borde äta chips just nu, för de sätter tydligen igång mycket hets och så, jag vet inte hur de känns, asså jag längtar ju redan från ena Söndagen tills att de ska bli Lördag igen :(
Men jag ska ge det ett försök! det finns ju alltid popcorn, nötter och naturgodis jag kan få unna mig?
Egentligen borde jag få unna mig chips också, men de kan vara värt att testa, för att slippa hetsa för de är de som gör mig så deprimerad tror Birgitta, men jag vet inte asså, jag tror ju själv att det är bara under helgen jag är glad för att jag kan lättare äta utan ångest då.
Och det är verkligen så, under veckorna brukar jag må APA, men under helgen kan jag till och med skratta på riktigt ibland?

Nu ska jag krypa ihop i soffan och vila lite, sen ska jag fundera lite mer på livet och chips och så hihi.
Puss!


Kommentarer
Postat av: Anotherana

Sv: jag är också himla förvirrad, vet inte riktigt om jag är hungrig, för mätt eller om jag bara har ont i magen. Igår till exempel så var jag jättehungrig när vi åt middag så jag åt ungefär lika mycket jag brukar äta nu för tiden, tyckte jag åt lite mer kanske. Sen efter det var jag fortfarande hungrig och blev helt förvirrad, liksom "jag har ju ätit mer än vanligt, borde jag inte vara jättemätt då?" och jag vågade inte ta en till portion heller. Sen efter att jag druckit upp mitt vatten blev jag mätt så nu är jag rädd att jag ska "märka för sent" att jag är mätt och proppa i mig en massa mer mat fast jag egentligen redan är mätt :/ men det är väl det som behövs kanske, både din och min mage lär ju vara krympt som attan så det är lätt att bli mätt för tidigt fast kroppen ändå behöver mer mat. Bara att fortsätta trycka i sig, hohoho :D

2010-11-17 @ 15:54:10
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: Maja

Jag tror att hon har helt rätt i att du ska slippa chipsen ett tag, om det får dig att hetsa är det ju lika bra att sluta med det. För då blir ju bara ångesten ännu värre efteråt.

Du fixar detta gumman!

Puss<3

2010-11-17 @ 16:12:15
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: Elin

Hon har rätt. Delvis iaf. Chips brukar ha den följden. Men självklart, prova chips om det är det du verkligen vill ha. Men ta hellre en extra kitkat? (som du förresten gjort så att jag längtar efter varenda torsdag)

kramar

2010-11-17 @ 17:35:46
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Lovilisen

Sandra, du är AMAZING! Helt galet! Jag har inte haft någon tid över för datorn på sista tiden, men jag ÄLSKADE ditt förra inlägg! Ge aldrig upp! ;)

Hör av dig om det är ngt (man vet aldrig när man behöver peppet som bäst!) :P

PUSS <3

2010-11-17 @ 17:36:29
URL: http://isundin.wordpress.com/
Postat av: minna

Bra där med en ny sort! Och ännu bättre att du slår ner anorexin nu när den är så stark. Ju mer man går emot, desto svagare blir den faktiskt.

Vilken dietist ska du träffa imorgon? Tror det finns två, jag har träffat Dragana några gånger och hon är verkligen superbra! Hoppas det blir ett bra samtal, vem det än är. Var inte rädd för att säga som det är, de är vana vid att höra alla ätstörda "konstigheter". Jag tyckte det var jätteskönt att kunna prata om sånt, det som man själv tycker är knasigt beteende, så kunde hon säga att det är rätt vanligt.

2010-11-17 @ 17:50:06
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Hanna

Klamra på=) Du får utveckla kardborrband att hålla med när orken sviktar.



Nej, jag väntar på mitt första besök så jag har väl inget riktigt matschema. Har ett fejkprovapå som Emelie hjälpt mig med, så jag vågar äta något överhuvudtaget.

2010-11-17 @ 17:53:53
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Då får du satsa på det, undrar var på kroppen man ska odla fram det!



Det går väl sådär med det där schemat. Frukosten får jag i mig och några dagar nu när jag varit hos en vän har middagen (ungefär en tredjedels normalportion) gått ner. Ska egentligen äta en knäckemacka till mellanmål också men det har gått sådär va... Dock har jag idag varierat frukosten. Det är ju bonuspoäng. Tyvär motionskompenserar jag ju lite, inte så farligt nu som förut men jag är ute och går en del...

2010-11-17 @ 19:46:14
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Värst vad du och jag är modiga, och testar nya saker! Nötter, det är ju perfekt. Det är nyttigt också, massor av bra fetter som är bra för hår och hud och sådant :D



Nu har jag ätit kebab.. Helt ärligt, stadens bästa kebabhak, GUD så gott det är! Jag åt som jag vet inte vad.. Och sedan köpte pojken nya Marabou Vintervit, som jag smakade i bilen. Helt utöver, bara sådär, spontant! Hur galet som helst!



Du är duktig som skriker på ångesten dock, klart den blir lite rädd om du är så bestämd och motiverad. FRISK FRISK FRISK, var det, va?



Dietisten? Vem menar du då? Jag har träffat massvis med doktorer och människor :P

2010-11-17 @ 20:04:31
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: ebba

Hej min underbara fina! Vet du? Jag tror inte på det där med chipsen.. Förlåt alltså. Men du har ju klarat de senaste gångerna utan att hetsa? Jag tror att du tror innan att du ska hetsa och att du får ångest bara av tanken. Sedan har du ångest för att du ska ha ångest. Om du vill ha chips tycker jag att du ska äta chips. Förstår inte varför du inte skulle få äta det. Man behöver ju inte äta det varje dag men! Men visst är det bättre om du kan få i dig mat först och främst!!! Satsa på maten och schemat först. Men en dag i veckan dör man inte av chips. Då är ju maten mera ångestframkallande eller har jag fel? Hur kommer ditt matschema se ut?

Har du smakat på nötterna? Jag gillar INTE de där macademianötterna. Det är bland de få nötterna som jag faktiskt inte gillar. Tycker de var riktigt vidriga faktiskt :P Men idag Sandra, idag har jag ätit otroligt mycket godis och naturgodis. Imorn ska jag försöka låta bli. Tror inte jag klarar det men man kan ju försöka ;)



Jag har frusit något för jävligt idag. När vi hade idrott hade jag dubbla byxor och överdragsbyxor på. Det betyder att jag inte har något underhudsfett så jag jobbar på att bygga på det mer än någonsin!



Du skriver ju att du mår bra på helgerna och skit på veckorna? Det är ju på helgerna du äter det goda och då du mår bra? Varför ta bort det? Jag blir som ett litet barn när jag får mitt godis!! Ska du inte äta godis heller? :S Ska jag vara helt ensam nu?! VA? VA? VA? ;)



Och du!! Du ska veta att jag verkligen tänker på dig hela dagarna och hur det går för dig. Så du måste jobba på och kämpa!!



Förresten tror jag inte på det där att alla hatar dig. Allt handlar ju bara om en snedförvriden världsvbild. Jag tycker verkligen att du ska försöka hitta på någonting med någon av dina föräldrar i helgen. Passa på att umgås med din kära papput!



Och du kan visst äta. Jag vet att du kan. Annars ger du ju bara upp. Är det värt att ligga på ett hem där du MÅSTE äta det de ställer fram. Där du inte får gå från bordet förrän du ätit upp det du ska äta. Sex gånger om dagen. Och du får sitta instängd med någon som glor på dig. Är det värt det? Är det vad du vill? Tänk gumman, tänk!! Du är smartare än så. Och du kan klara det utan inläggning, det vet jag! Men då krävs att du går emot. Kanske går efter schemat och bara gör. Tänk inte. bara gör.



Och jag förstår INTE. Du SKA äta godiset när du vill ha det. Du behöver inte vräka i dig. Men vill du ha ska du äta det. Varför ta bort en sådan stor glädje? Du kan få pingvinstång av mig om du vill =) Satan vad jag mår illa just nu. Det var sjuuukt både på Willys och Ica. Så himla mycket folk. Tänk att jag var inne både på Ica och Willys och köpte två naturgodispåsar och två vanliga godispåsar. Jag har fullkomligt mölt i mig godis. Men du hade rätt med äpplekanelen. VARFÖR?!!!!!!!! VARFÖR ÄR DE SÅ SMÅ? :( :( De var inte alls lika goda. Menmen.. De hade jättefärskt lösgodis som smakade mumma! Jag har ätit massor av choklad. Nu känner jag så jävla mkt för salt. I helgen tänker jag äta chips!!!! Jag hoppas att mamma vill följa med mig på bio i helgen, då ska jag ta med mig chips!! Är så sugen på det.



Jag finns alltid här. Och vi ska jobba tillsammans. Jag lovar, jag lämnar dig inte en enda dag i sticket. Inte en enda dag tänker jag låta dig vara ifred. Jag kräver rapport varje dag hur det går från dig. Men jag vill se glädje och mer framsteg!!! Var är uppdateringa om hur det går? Hallå, du får faktiskt förstå att jag inte hinner skriva lika mkt till dig som du borde hinna skriva till mig.



Kom på en sak till angående de nyöppnade affärerna. Vet du hur jävla stora de var? Fanns så sjukt mkt. Nu har de värsta bagerierna. MED LUSSEBULLAR!!! Jag var så nära. Eller en munk. Men så tänkte jag, jag måste spara det tills jag fikar med någon. SÅ att jag inte hetsar den utan njuter och visar att jag kan. I helgen vill jag ha fika :D LUSSEBULLE <3



Ja, jag har lite i bmi men det har du ju med!! Men vi ska upp! Både du och jag. Jag vet att jag kommer klara det. Jag bara vet det. Man måste tro på sig själv. Tror du att du klarar det? När ska du träffa läkare?

Varför åt du inte på tacobar? Du skai nte tänka så mycket. Bara göra!! Vad har du ätit för MAT mer idag än yoghurt? Please gör mig glad. Du kan äta criscuts. Det gillar du ju. Det ska jag äta i helgen!!



Mina föräldrar är också likgiltiga ju. Men idag träffade jag min mamma väldigt hastigt och då var hon så glad och sa att jag såg pigg ut! ATt det gjorde henne glad. Då blev jag glad. Tänk om jag kan gå upp ett par kilo och göra dem stolta och glada.



Jag äter ju godis varje dag Sandra. Det gör inte du!



TÄnk vad starka vi kommer vara när vi tar oss ur det här på EGEN hand.. Du har ju jättemycket stöd av dina föräldrar. Låt dem hjälpa dig!!

Blir det speldag? =) Det kommer bli jättemysigt tror jag.



JAG vill gå upp i vikt JA! Men det är så jävla svårt. Så jävla svårt.. Men jag lovar, jag kämpar som en gris varje dag. Jag äter i alla fall VARJE dag.

Haha kanske inte så konstigt att du aldrig smakat lakritsstången eftersom du inte gillar lakrits? Hade väl varit konstigt om du smakat den..



Hur har det gått idag nu då? Hoppas du har massa positivt att delge mig!!



PUSS OCH KRAM TILL MIN FINA <3

2010-11-17 @ 20:10:17
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Joo.. jag smakade osten.. Alltså.. Det är lite pinsamt att säga.. Jag gillade den inte. Jag blev besviken, men eftersom jag bestämt mig för att äta den (som jag lovat pappa) så åt jag givetvis en macka med det.

Att jag sedan har världens bästa pojkvän, som köpte den av mig och lät mig åka upp och köpa en ny för pengarna (En "Husets Ost" - även den helt ny för mig!), är en helt annan femma ;) Modig är jag som vågar testa, åtminstone, tycker jag, hehe.

Ikväll ska jag testa den NYA nya osten. Hahahah, försök numero dos, här kommer jag!



Jag tyckte Vintervit var jättegod. Lite för mycket i första tuggan, men eftersmaken var gudomlig, tyckte jag. Och pojken älskade den, så den kommer han smaska på när jag äter min B&J's på fredag, definitivt!



Nej, jag har inte träffat Dragana.. Vad är det med henne? :o

2010-11-17 @ 20:38:52
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Anonym

Sv: Oj, SPECIELLT matschema? Speciellt matschema för speciell tös, du! Ta det som en komplimang, haha!



Äh, du och Ebba kanske inte alls har samma smak, du kanske älskar dem. Du vågar smaka en i alla fall, det är jag tvärsäker på! Jag åt ju en hel smörgås med äcklig ost! ;)

2010-11-17 @ 21:04:23
Postat av: Tove

Jaa, kom igen nu Sandra, du är asbra, du har kommit jättelångt redan! Fortsätt som du gör, och skit i dina överätningar, jag menar, är det så konstigt? Visst, du mår dåligt av dom, men jag looooovar (ja, 99%) att de går över, försök tänka bort dom bara. När din kropp inte skriker efter näring längre, varför i all världen hetsäta då lixom? nej precis, de kommer avta!



PUSS

2010-11-17 @ 21:09:49
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: minna

jag gick hos Dragana när jag gick i dagvård, så jag var liksom redan inne i deras matschema. Så vi utgick från det och så sa jag vad som inte funkade och vad jag kunde byta ut om det var nåt jag inte gillade, lite mer detaljer sådär. Men det som var bra är att få svar på allt, och våga testa mycket mer, typ att hon sa att det är okej att äta godis varje dag. Jag dricker inte mjölk så då tyckte hon att jag skulle äta choklad varje dag istället :)

Jag tror att hon anpassar sig till vad varje person behöver, så ni kan säkert snickra ihop ett bra matschema till dig!

2010-11-17 @ 21:14:22
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Oj, det över var från mig (chockerande, va?)

2010-11-17 @ 21:18:44
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback