Somsagt!

Nu är det vecka 44, och det innebär pasta!
Det har jag lovat nu i 6 veckor, så det blir fan inget backa ur nu!
Sitter och håller på att förbereda mig nu redan haha :P
Och pastadagen blir FREDAG!
bara 3 dagar kvar...
Jag är rädd, tänk att man kan vara så jäkla rädd för lite pasta men inte godis?
Jag har iaf skrivit de här nu på bloggen så nu blir det inget backa ur! de kan ni fetglömma ;D
Och
Ebba visst är du med mig med criscuts på Fredag då?:D
Håller på att planera och planera, och idag ska jag till SCÄ till Birgitta så jag ska rådfråga henne om hur mycket jag borde ta, haha.
Det blir iaf denhär gulliga pastan:




Visst är den söt?:)
Vågade inte ens kolla på kaloriinnehåll så gick på söthet^^
Så denna pasta blir det, tillsammans med ekoköttbullar, ketchup och chilipulver, det brukade jag gilla iaf, asså man kletar ihop ketchup med chilipulver och pastan, super!

Jag har många utmaningar på lur denna vecka :O
Imorgon ska jag och mamma och syster typ bowla, och syster ville luncha ute:O hon får välja restaurang faktiskt :O
Sen kanske vi ska på bio också=popcorn?
Sen på Torsdag kanske vi måste vara iväg heladagen, mamma räknar med lunch ute :(
Och på Fredag är det pasta!
Och Lördag är det släktkalas! = alla kommer tjata om hur tunn jag är och dom kommer tjata att jag ska äta massor! men jag kan ju inte äta sånt som jag inte vet hur de är tillagat och med massa folk dessutom?
Och dessutom med den sidan av släkten vi typ aldrig umgås med? dom har inte sett mig såhär "liten" senast dom såg mig vägde jag typ 30 kilo mer...
Sååå jaaa det blir en STOR JÄVLA UTMANING!
Men mamma och pappa har sagt att vill inte jag äta nåt som finns där så behöver jag inte, jag behöver inte äta en smula, jag kan äta påvägen hem eller hemma då istället, ingen annan ska behöva tvinga i mig nåt.
Dom är bäst mina föräldrar<3
Har även börjat fundera på massa spydiga kommentarer när folk är elaka (A)
haha nää men så ska man väll inte tänka :S

De blir bra, andas, andas.
Ska snart börja ducha och fixa, ska snart in mot stan och möta syster, som erbjöd sig frivilligt att komma med mig till SCÄ?
Bryr hon sig verkligen om sin syster?
Åh ni anar inte hur glad jag blev när hon ringde och sade att hon ville följa med :'D

Pussss! Ni är bäst bäst bäst!

Kommentarer
Postat av: h2o

sv: folk som vill bli friska. folk som vill hålla förbränningen uppe. folk som är normala. vi snackar inte om 6 portioner köttfärssås med pasta eller 6 efterätter eller 6 pizzor. 3 mål mat, och mellis. eller en frukt. det handlar bara om att hålla igång kroppen. du kan äta 12 gånger om du vill utan att bli tjock bara du äter små portioner. tänk inte på antalet gånger du äter utan mängden. och du äter fortfarande för lite.

men det är klart det fortfarande är vatten. det TAR tid att förstöra kroppen, då tar det också tid att bygga upp den. har man haft brist på vatten, salt och mineraler så tar det tid innan kroppen stabiliseras.

nej. du måste lsuta tänka så. även om du skojar. försök tänka positivt för det är i hjärnan det sitter. motarbetar du dig själv genom att tänka så kommer det bli så mycket svårare.

<3333



men åh vad kul att höra om din syster också :D:D:D:D:D

2010-11-02 @ 12:44:00
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: ja :D

ja kämpa kämpa. lägg all fokus på att TÄNKA friskt. maten ska ner i magen, så är det bara, det får du inte kontrollera. men hjärnan KAN du kontrollera så gör det på ett bra sätt? försök bara tänka positivt och försök inse hur duktig du är som har tagit dethär steget!

<33

2010-11-02 @ 15:04:56
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Elin

Klart det kommer gå bra. Du har ju kommit så långt. Och du ska inte göra mer än du orkar, annars blir det steg bakåt. Men utmana dig, det är då du kommer framåt.

Hur har dagen idag gått?

kramar

2010-11-02 @ 15:34:38
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Maja

Det kommer gå jättebra, själv käkar jag pasta typ 1-2 ggr veckan? Det är inte farligare än allt annat egentligen, det är bara den dumma sjukdomen som tror det.

Jag tror på dig gumman!

Puss<3

2010-11-02 @ 16:25:04
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: Anotherana

Pasta är ju braaa :D det har långsamma kolhydrater som kroppen mår bra av, istället för snabba som är det man borde vara rädd för om man inte vill gå upp i vikt. Men jag vet hur det är, man snöar in sig på att en del mat är farligare än annan. Själv mår jag skitdåligt om jag äter mackor medan flera kilo godis går hur bra som helst.

2010-11-02 @ 17:48:41
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: ebba

Vilka underbara föräldrar du har då! Min mamma pallar jag inte prata med.. Igår när hon ringde och idag när jag ringde. Det enda hon säger är hur lite jag åt i helgen.. HUr fan kan jag då gå upp 3 kg? Jag blir så ledsen :( Det är inte lätt att äta ihop med andra.

Och självklart, fredag ska jag göra criscuts! Blir det på dagen elle rpå kvällen? Tänker fan sitta vid exakt samma klockslag. Bra att du har flera utmaningar på G. Man borde ta en utmaning varje dag.

Som du kanske har läst är jag verkligen på krigsstigen nu! Det är sluttramsat för min del. Jag tänker förändra och jag tänker göra det nu. Därför har jag mölt i mig idag. Dessutom gick jag in i tre olika affärer och köpte tre olika godispåsar = 600 gram. Jag har satt i mig alltihop. Ångesten är olidlig, men jag pissar den i ansiktet!! Jag ska bli frisk nu. Målvikten är åtminstonde 6 kg upp.

Och vet du vad? på lördag tycker jag att du ska mosa allihopa. Visa dem att du faktiskt äter fast att du är alldeles försmal. Du vågar äta fast du inte vet hur de är lagat. Det vet jag Sandra. Du kan!!

Jag var kanske fin innan, men det är jag fan inte i dagens läge. Jag skiter ju fullständigt i hur jag ser ut. Dagarna går bara åt till att planera in mat och jag vill inte ha det så. Jag vill inte!!

Hoppas verkligen du mår bättre idag. Du har väl ätit ordentligt? Är ju så sjukt att vi ska behöva planera flera dagar innan att vi ska äta liksom. Nej, det får vara slutdaltat. Sandra, vi kan inte vara sämre än alla andra anorektiker som faktiskt vågar!!

Hoppas att du unnat dig mer godis idag då?! Jag pratade med en gammal kompis idag och hon blev så frustrerad när jag snackade om viktsiffror. Vad spelar det för roll vad man väger? Alltså man får ju panik om man har gått upp 300 gram. DET ÄR SJUKT SANDRA! Så JÄVLA sjukt!!!!! Vi får inte ens tänka tankarna. Vi måste bli av med det.. Har du varit och vägt dig idag? Hur gick det?



Okej.. Men är det bättre mellan dig och din syster nu? Verkar ju iaf så =) Jag och min syster går väl helt enkelt inte riktigt ihop.. Hon har ju också ätstörningar men inser inte det själv. Hon hackar hela tiden på mig att jag ska äta mer men så äter hon inget själv och då blir jag sur. Sedan har man ju ett humör som är väldigt upp och ner när man inte äter ordentligt. Det gäller oss båda och då blir vi känsliga och irriterade på varandra. Men när det väl gäller, då försvarar vi varandra till sista blodsdroppen!



hehe jag vill veta vad du ätit med ;) IDag har jag som sagt ätit jättemkt! Till frukost TVÅ mackor Sandra, känn på den!! Hetsåt smör.. Satt och doppade mackan i smöret och åt halva paketet. Sedan hetsåt jag massa pärlsocker doppat i smöret.. Och sedan lite yoghurt. Och kanske 200 gram godis som mamma hade hemma. Mådde skit, men det stoppade mig inte. Till lunch käkade jag några fiskpinnar. Kanske inte optimalt, men va fan!! Sedan gick jag loss i godisaffärerna, satte i mig 600 gram godis på en kvart, mådde apa. Men sedan satt jag ju i frisörstolen i två timmar så ångesten bäddade in sig gött. Nu har jag käkat en omelett och lite mer godis.. HMM! Vem är bäst?! Tror inte du kommer i närheten av mig:P

Jo, men jag klarar ju inte av att äta tillsammans med dom!! Och de tror mig därför inte heller och det är apjobbigt!



MEn Sandra, jag förstår inte ens hur du kan ha dom tankarn? Tycker du helt ärligt talat att du är tjock? Jag förstår inte :(



Jag tycker faktiskt att det är rätt gott när pepparkakorna är lite halvtjocka och brända :D Du kanske borde baka mina! Va sjöen, det får du i läxa. Att baka kladdkaka OCH smaka på smeten.. Sjukligt gott..



Ja men hur kul är det inte med julklappar då? :) Har du önskat dig något kul i år? GUD VAD KUL att åka till Kap Verde. Vet du när det blir? Det kommer ju bli helt underbart ju.



Jag kanske kan fixa bild :) Jag är ju så rädd att vara med på kort nuförtiden. Men mamma tog massa kort från i helgen när vi var hos min brorsa så kanske kan sno något därifrån nästa gång jag är hemma.

men visst är det kul med så roliga kompisar? :@ Men snart ses vi ju :D Riktiga kompisar det är fina grejer!



På ett sätt ska det bli praktik, men då kommer jag inte ha samma kontroll. Huh, läskigt men de tankarna ska ju bort så va fan. Man får passa på att njuta! Men det är lite läskigt, ibland vet man inte riktigt vad man ska göra och så :P



Är supernöjd med frissan =)



PUSS OCH KRAM TILL MIN FAVORIT <3

2010-11-02 @ 18:36:52
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: emma

Söt-Sandra, det var många utmaningar men vet du vad? DU FIXAR DEM! :) jag tror verkligen på dig. du är en jättestark tjej och anorexin har egentligen ingen chans mot dig.

Jag äter pasta flera gånger i veckan och jag lovar, det är inget farligt! :) Pasta och köttbullar är ju jättegott. Ät och njut, och jag lovar att för varenda gång du äter pasta kommer det bli lättare.

I stort sett varenda människa äter ju pasta ibland, eller hur? Det är mer än normalt!



Släktkalas kan vara jobbiga, det tycker jag också.. man känner sig liksom så utsatt och utpekad. Men ta stöd av dina föräldrar, de verkar jättebra.



Du är verkligen hur gullig som helst Sandra, jag håller tummarna för att veckan kommer gå toppen för dig!! :D hihi.



tusen kramar!<333

2010-11-02 @ 18:57:46
URL: http://demilune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback