Nuuudlar

Hej alla glada!
Nu har jag precis ätit middag, nudlar blev det, kände att jag mådde fan innan jag åt och de gör jag nu med, åt mest för att ha nåt att spy upp sen :/
Och neeej jag kommer inte spy av egen vilja, det är den jävla migränen som typ D-Ö-D-A-R mig just nu..
Mötet med Birgitta gick bra, jag gillar henne.
Vi bestämde olika strategier jag kan testa på släktkalaset om de blir alltför jobbigt.

Imorgon ska jag, mamma och syster först Bowla, sen äta middag ute blev de ist för lunch och sen så ska vi på bio, URMYS!
Borde inte sitta här och få mer ont i huvet men vill så gärna svara på era superdupersöta kommentarer så nu gör jag de :) Puss!

Kommentarer
Postat av: h2o

sv: hihi :D

åh sötis, hoppas att du slipper spy och att huvudvärken försvinner!

du är bäst :D

haha tveksamt alltså. men jag ska göra mitt bästa!

<3

2010-11-02 @ 19:39:18
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: nä förstår det :/

haha jaja okejdå, om du säger det :p <3

2010-11-02 @ 19:57:07
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, du har riktiga utmaningar framför dig, men det är också möjligheter att bevisa hur jävla duktig du är? Mwihii.

OCH KLART DU KLARAR PASTAN! Liksom, du äter ju nudlar? Det är samma sak, fast bara smalare.



Jag har förresten ätit den där pastan, den är jättemumsig. Främst söt, men det är det som gör den så god.. haha, det är sant! Jag lovar. Plus att vit fiber känns mycket mindre läskigt än vanlig, tänk att den är bra för magen din :]



Känslorna var lätt bäst. Dietisten och den andra var bara skit, jag lärde mig inget. Och sedan "träffade" jag inte riktigt Lovi, vi såg inte ens på varandra. Men jag skrev på hennes blogg, så där började vi prata efter första mötet. Eftersom hon skrivit där att hon varit där...

2010-11-02 @ 19:57:11
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: h2o

sv: ja hihi :D <33

eller nej vänta nu, du har alltid rätt förutom när du säger att du är tjock, okej!? där lurade du mig nästan!

2010-11-02 @ 20:47:40
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Usch, ja, siffror. Vissa av dem kan man verkligen inte skaka av sig. men det är verkligen så, pasta är INTE mycket onyttigare än nudlar. De består ju av precis samma saker - mjöl och ägg!



Sandra + utmaningar = hjerta. Vi tänker så! Så har du MASSOR att vara stolt över, skriva och vara glad över sedan. Och dina föräldrar säg, de kommer älska hur duktig deras dotter är :>

Äsch, du klarar dig igenom dem. Vem vet, du kanske hittar din egen Lovi, om du inte har nog med din egen Ebba, tihi?

2010-11-02 @ 20:57:26
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: h2o

sv: yuuup :D:D

2010-11-02 @ 21:01:35
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: fröken ana

kan också vara din matångest som gör att du mår illa innan och efter du ätit.

2010-11-02 @ 22:55:30
URL: http://frokenana.blogg.se/
Postat av: fröken ana

hm ok.

2010-11-02 @ 23:04:39
URL: http://frokenana.blogg.se/
Postat av: ebba

Hej och godmorgon min underbara babe ;) Stackare att du ska behöva spy. Åt du upp alla nudlar? =) ISF är du superduktig! Vad var det för smak? ;) Jag älskar räksmaken. Men oj vad länge sen jag åt nudlar. Nyfiken på vad det är för olika strategier?

Fy sjutton igår mådde jag också apa när jag gick och la mig. Mådde så jäkla illa efter all mat, men ajag gjorde det iaf =)

Vad glad jag blir när du blir glad :D Allt blir så mkt lättare och jag hoppas verkligen att vi kan fortsätta peppa, peppa varandra uppåt!

Japp jag vet att du kan och jag vet att du är duktig. Tänk när man var frisk. Jag älskade att äta ute. Vilken lyx liksom! Så vill jag tänka fortfarande. ATt liksom kunna få äta lyxmat utan att tänka.

Vad blir det för bio? =) Någonting speciellt du är sugen på att äta ute idag? Jag tycker att du riktigt ska känna efter vad Sandra är sugen på. Inte ätstörningen utan vad DU vill ha. Ta något som låter riktigt, riktigt gott =) Kanske blir det lite popcorn till bion också?

Du, jag har sagt det till dom flera ggr. Att jag kämpar och försöker. Men det är som att dom har gett upp hoppet. Jag bevisar liksom ingenting för dom.

Hihi, jag sitter här och fryser om mina fossingar nu. Var ute en sväng imorse, gissa om jag blev blöt?!

Okej =) Criscutsen är laddade! De ska bara skjuts in i ugnen. Ingen krydda? Och massa pepparketchup, yesyes! Och hörrudu? Pasta och köttbullar är väl inte fy skam det heller? Jag ska ha lite gäster på fredagkväll så jag får väl bjuda på criscuts då :D Hmm, vad ska man ha till? Lamm? :D hahahhaa! Jag finns här allllll the time! Känn mitt stöd ;) Vi ska sitta där och äta tillsammans, fast på olika platser:D

Hmm utmaningar på G? Jag har ju praktiken!! Det är en rejäl utmaning på tre veckor ju. Kommer bli skittufft, men det ska jag bara ta mig igenom. Sedan känns det ju lite som utmaning på fredag när jag får gäster. Vi ska äta både mat och massa gott efter.

Ja men älskade Sandra, VI är på krigsstigen! Together. Du är ALDRIG ensam. Jag är mer taggad än någonsin!! Och vi borde köra en utmaning varje dag. Jag tycker fortfarande att vi ska köra på något gottis varje dag. Jag tänkte försöka vänja av mig vid det när praktiken börjar. MEN, något gottis varje dag? OKEJ?

Du kommer fixa dagen galant! För en normal person hade det ju inte varit något att tala om ens. Eller hur?! Tänk bara på hur kul det ska bli :)

Haha mitt förråd växer också bara. Är lite svårt att hinna med att äta upp allt innan man fyller på. Men jag har slarvat med min chokladask denna veckan. Har ätit så mkt annat gott så jag har varit spymätt varje kväll och inte alls förtjänat den där chokladmedicinen. Men nu blir det ändring på det igen. Den ska ner, för själen!

Jag vet inte vad bmi:et ligger på då? Men jag känner att jag måste börja fokusera och acceptera att jag faktiskt måste upp till en viss siffra. Alltså jag vägde ju 69-70 till mina 178 cm på alla mina friska bilder och då mådde jag BRA! Dit vill jag komma en dag. Men det kommer ta tid. Men en dag så! Får ta några kilo i taget =) Det blir nog lättare när man kommit över de där första kilona, hoppas jag iaf!

SJÄLVKLART kommer du klara det! Det får du fan lova mig. Om du INTE äter något så MÅSTE du ta en pizza på vägen hem.. Men du ska givetvis satsa på att få i dig något. VIsa för alla hur bra du är! Tårta blir det kanske också? Vilken är din favorittårta?

Haha, men du är alltid så fin på dina bilder :) Sminkad och så där. Jag som mest går hemma, jag pallar inte! Upp och på med mysbyxorna liksom.

Hoppas verkligen att du mår bättre idag och att migränen släppt! Jag har nog aldrig haft migrän tror jag. Nog för att jag haft ont i huvudet någon gång men aldrig migrän. Jag blir typ aldrig sjuk =)

Nej det där med vågen är LIVSFARLIGT! För det spelar ju verkligen ingen roll. Så himla sjukt bara. Alla ändrar ju i vikt hela tiden. Fattar inte hur man kan vara så besatt. Jag förstår hur skönt det är att inte veta. Men samtidigt är man ju väldigt rädd. Under hela sommaren vägde jag mig inte en enda gång. Vet du hur bra jag mådde?! Visst hade man rejält med ångest, men det var så skönt att inte veta, då kunde man ta den där extra lilla godisbiten.



Hur funkar det med sjukskrivning? Mamma har sagt att jag ska skicka in något papper som jag fått på posten typ att jag är sjuk. Men hur funkar det? Fattar inget :P

Ja jag åt fan i mig två mackor. Och inte på normalt sätt. Jag stod tyvärr upp och åt dem, njöt inte men gott var det den korta tid det varade. Nu blir nästa steg att sätta mig ner och njuta =) Det var typ nån ananasyoghurt =) Jättegod! Den där Madagaskar yoghurten, har du käkat den? Det var det bästa jag någonsin ätit. SÅ JÄVLA GOD!!! Helt len vaniljsmak, helt amazing.

Ja igår vann jag. Undrar vem som vinner idag?! Och hörrudu? Du ska äta fast du har migrän, så det så! Skyll inte på det ;)

Jag känner EXAKT som du när det gäller spegelbilden. Men när nåågon säger hur smal jag är, då ser jag faktistk det.. Men sen när jag står själv ser man allt fett. Men på dina kort, ärligt talat så ser du faktiskt sjukligt smal ut!



Hihi ja det låter som ett bra byte med pepparkakorna =) Gud vad mysigt med bakdag! När ska ni ha det? Men snart kan du ju förbereda din julkalender!! ELler hur?! Jag älskar också att pynta :) Så himla mysigt med julmarknad och första advent.. Lukten och musiken.

Åh en hund :D DU har ju redan en ju... Fuskunge!! Jag har önskat mig ett par nya brillor :D haha jag har linser, är typ blind utan. Men jag skäms så för mina glasögon så ja vill ha ett par nya snygga! Sedan vill jag ha lite prenumerationer och så där :) Inga kläder, först måste man upp i vikt!

Gud så härligt! Då har du ju verkligen något att se fram emot. Varmt och skönt och massa god mat =) Jag har vart på all inclusive ja. Var i Egypten förra året när min mamma fyllde 50. Då var jag redan då i mina ätstörningstankar. Jag började se väldigt smal ut och alla började tjata på mig. Kläderna passade inte längre. Men vet du?! Jag ÅT, frukost, fm mellanmål, lunch, eftermiddagsmellanmål, & middag + snacks på kvällen. Jag mådde så dåligt, trodde jag skulle gå upp massor. När jag kom hem hade jag inte gått upp någonting. Tror att det var för att man åt så regelbundet :) Men du ser! UNNA DIG!!!! Jag var livrädd innan jag åkte att jag skulle gå upp massa, men jag gjorde ju inte det. De hade VÄRLDNES godaste pannkakor med alla möjliga tillbehör till :) CHOKLAD! MUMMA!

Absolut, det är nu man vet vilka som verkligen är riktiga kompisar :) Jag har typ två :P

Det är tre veckor praktik så då kommer jag förmodligen inte hinna skriva så mkt till dig heller, buhuuuuu!!!



PUSS OCH KRAM TILL MIN LAKRITSFISK ;) <3

2010-11-03 @ 07:53:52
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv; Mja, de mesta av mina utmaningar ser väl till att stanna i samma spår (fortsätta våga äta rostat bröd, varm choklad, etc) och ännu mer kolhydrater (pasta, potatis, ris, som jag fortfarande är rädd för).. Men det viktigaste för mig är nog att bryta mina rutiner - att äta utanför schemat mer och middag på olika tider och INTE vara så beroende av klockan.

Ett av det svåraste, men viktigaste delarna. Att bryta mönstret. Det som är så tryggt... För nu VÅGAR jag testa det mesta, äta sött flera gånger per vecka, per dag! Äta ute, äta inne, äta uppochmer(om jag skulle vilja).. tehe..

2010-11-03 @ 08:23:56
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback