Nu är de Löööördagsmys

Om de så är de sista jag gör, nu är de slut på veckan de är dax för Lööördagsmyyyys!
Hihi min vackra stämma ekar i huset just nu, jag är pepp!
Pepp på livet!
Tyvärr inte pepp på att äta tårtan, men pepp på att äta detta:

Kanske bannemig är sugen på vanligt godis också?:O
Äääh får se :)

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med mamma och pappa:)

Här har ni dagens middag iaf:

Hahah okej de ser inte gott ut alls, men jaa de var gott iaf!
STÖRT GOTT!
Hörrni brudar, hur KAN vi ha förbjudit oss nåt så gott som mat?:O

Nu film! Pusssssssss!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Mat är såååååååå gott! och absolut inget förbjudet! Det borde snarare vara förbjudet att inte tillåta sig sådant som gör en gott och smakar smasken;)



Ska pröva den där muslin nästa jag jag får chansen att köpa min egen:) låter gott! Vi har bara någon vanlig tråkig med havregryn,kli och typ rispuffar... men brukar spicy upp den lite med krossade nötter, kokos, russin, kanel, torkade aprikoser i i bitar, vindruvor, varma blåbär eller tropisk torkad frukt.... låta fantasin flöda för vad man känner för just den dagen. Idag var jag lite slentrianmässig dock, musli+russin+varma blåbär...



SV: Vet hur det är med överätningen. Saken är den att man måste tillåta sig äta tillräckligt med mat under dagen.. varierat och under en lång tid. Så släpper det:) Men det tar tid och är allt annat än lätt! Det där med "lagom" behöver vi hjälp med i alla lägen tror jag...

Men så som du beskriver hade jag också i början när jag skulle börja äta (i 2an), ville typ njuta maximalt och intalade mig är det var "tiden" som bestämde det. Men det är ju kvalité framför kvantitet eller hur?;) Varför skulle det vara mindre gott för att man tar mindre tuggor? Men jag kämoar fortfarande med det normala tempot.. även om jag förstår det i teorin är jag inte riktigt där praktiskt. Ska försöka komma på varför det blir så ångestfyllt när jag tar större tuggor eller äter snabbare...

Hehe jag förstår vad du menar med jordnöttsmöret. Det har en väldigt speciell konsistens men jag gillar smaken. Men jag värmer brödet och sen brer på bara ett runt tunt lager som liksom åker in i brödet så då får man bara smaken och inte det där sträva;)

Alltså att vara inlagd är skittrist matmässigt. allt är väldigt rutinmässigt och det finns knappt någon chans till variation. Frukosten ser precis lika dan ut med fil,musli, smörgås med pålägg 8.00 mellanmål med knäcke och mjölk 10.30 lunch 12.15 mellis med macka och ND 15.00 middag 17.15 mellis med fil och musli 19.30 knäcke och frukt 21.30... Lunch och middag är typ som skolmaten.. husmanskost med färdiga biffar, panerad fisk, brunsåser, potatis, potatis, potatis, lite skinkbitar i pastasåsen, pulvermos, rivan morötter, kokta morötter, morötter i tärningar, gröna ärtor, färdiga köttbullar, gratänger osv. som tur är finns salt & peppar! Men det är utmaningar varje dag som sagt. Personlen lägger upp enligt tallriksmoddeln, jag har 30min på mig annars +ND spelar ingen roll hur mkt jag hunnit äta. Sen 30min vila efteråt med övervakning och låst toalett. Så det bli lite spännande med varberg ändå eftersom man t.ex får välja mellan 5 olika frukostar och de har en egen kokerska!:D Men älskar att laga mat själv så saknar det... men åh så många delikatesser jag kommer a tid till att laga sen!!

Och blev så himla glad över ditt inlägg! Du förstår inte hur sådana varma ord kan göra ens dag<3<3

2010-11-13 @ 22:32:46
URL: http://thinspiration.bloggspace.se
Postat av: Emelie

HAHAHA, du verkligen dränker dina criscuts i salt! Förstår inte att du kan äta det, måste ju bara smaka salt. Uschjamej.

Men allt annat tycker jag ser supergott ut! Förstår inte själv varför vi varit så dumma och onödiga och förbjudit oss någonting så underbart :]

2010-11-13 @ 23:53:49
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: cilla

Du är grym tjejen! <3 Och nej, är galet hur man ens kan tillåta sig själv att inte äta mat. Att få mat i magen när man är hungrig är ju verkligen underbart och dessutom om man får äta något riktigt gott! :)

2010-11-14 @ 17:13:11
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback