Middag, check! Onsdagsmys då?:O

Nu har jag ätit middag, trots den FETA ÅNGHÄSTEN!
Jag åt en typ tacogryta gjord på köttfärs, lök, vitlök, majs, salsasås och tacokrydda, MUMS! Asså fan den var faktiskt jävligt god! vilken jävla seger att tycka om nån mat och inte bara sitta där helt likgiltig, haha jag log faktiskt när jag tog en tugga, och mamma undrade vad jag log åt, jag svarade: nu har jag en maträtt att gilla!
Dom andra var lite modigare än jag och vågade sig även på kokt potatis, ost och cremefraiche i sin. Och tacochips, men jag förstår inte grejen med de XD
Men jag tänker vara nöjd ändå! Jag kunde likabra skippat för jag var inge hungrig och ångesten var på mig somfan, men nej! jag satte mig ner, greppade skeden och började tugga! SE DET GÅR!

Idag är det Onsdag ja, vilket brukar innebära typ naturgodis och popcorn för mig, (det har numer blivit lite av en tradition, tror de var i vår familj vi började med de faktiskt, haha men vad tråkig jag är .__.)
Nej men det är ju lilla jag som kommit på att jag typ måste äta naturgodis och/eller popcorn på Onsdagar för att avdramatisera Söndagen, så att jag lixom slipper känna att jag måste "passa på" på Söndagen, Och än klarar jag inte "riktigt godis" eller chips mitt i veckan.
Naturgodis brukar gå bra, men idag vet jag inte :( känner mig feg/t idag :(
Och jag som till och med har köpt mörk lyxig choklad?:O För jag hade tänkt försöka mig på några bitar av den med:O det är ju nästan vanligt godis...
 
Titta här tillochmed:

:( TVÅ olika choklader jag vill testa ju :(
Och massa olika naturgodisar!

Määh what to doooooooo?
Help?
Oh god please give meee a sign what to do?

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag hoppas du vet hur grym du är!! Att äta lunch är en sak men att sen låta bli att kompensera utan äta middag också trots ångest, det är starkt! Och ang. godiset, kan du inte ta typ en bit av varje choklad + plus lite naturgodis? Så får du lite av varje liksom:)



SV: Jag lovar du kommer inte rusa upp i vikt av att äta fem mål. Kroppen kommer öka förbränningen när du äter regelbundet och det kommer krävas ganska mycket mat för att gå upp i vikt. Jag trodde också i början att jag skulle rusa upp i vikt om jag åt fem mål/dag men jag har hittills bara gått upp ca 1 kg på tre veckor...Så kroppen behöver mycket mer än vad man tror för att gå upp i vikt!



Jag äter:

Frukost; En skål yoghurt + musli, en mjuk macka m. smör + pålägg och ett glas juice.

Lunch; enligt tallriksmodellen (mina föräldrar bestämmer storleken på portionen).

Mellanmål; t.ex. en macka/yoghurt med musli/en glass...

Middag; samma som lunchen.

Kvällsmål; samma som mellanmålet.



puss<3

2010-11-10 @ 19:20:20
URL: http://cocconut.webblogg.se/
Postat av: Helena

tack tack för dina fina ord, du anar inte hur glad jag blir!:)<3

Hejar på dig med godiset! Hihi, jag tror jag tar nästan lika mycket musli som dig, men det är ju den som är det goda!:P Älskar min musli med jordgubbar och yoghurtflakes<3 Vad har du för nån?:)

Nej, inga NDs här inte (som tur är!).

2010-11-10 @ 19:42:05
URL: http://cocconut.webblogg.se/
Postat av: ebba

Tjolahopp min babe! Egentligen hinner jag inte skriva men vad kan hindra mig? DU ÄR JU VIKTIGAST! TJohoo, massa roliga inlägg har du gjort idag ju. Trevligt att få läsa =) OCH ny design, me like, me like!! Mat, mat, mat <3

Hihi, gillade bilderna på ditt hus och så där. Jag vill också bo i tomteskogen ;) Vad duktig du är som har ätit tacogryta, hur gott låter inte det liksom? Jag vill också få välja själv vad jag vill äta! Tänk på mig som måste äta det som serveras nu.. KLART att du ska äta naturgodis ikväll. Jag spårade ur totalt idag och hetsade naturgodis och godis som fan både imorse innan frukost och sedan efter praktiken. Men va fan?! Vi behöver det darling, för ett friskare liv <3 Eller hur?! Jag såg här vad Helena skrivit. Man rusar inte upp i vikt av att äta.. Kom igen min fina, njut medan du kan!! Det är SÅ gott med naturgodis. Bryt inte mönstret nu :)

Men vet du hur hemskt det är?! Kaneläpplena är slut :( :( :( :( Kommer inte att få några förrän nästa tisdag när nya ica öppnar. Men då jävlar!! Nu får jag nöja mig med kokostoppar och alla möjliga sorters nötter. Men det är inte dumt det heller!

Jag ska kika facebook senare :) Eller så hoppar jag det, är ju en väldigt känslig läsare ;)

Ja shit vad duktig jag var igår som skippade promenad. Fatta vad läskigt, kände så sjukt konstigt och fel. Förstår att du gillar att jag praktiserar så att jag går och tjocknar till ;) Idag blev det fisk som smakade MUMMA! Imorn blir det KÖTTFÄRSLIMPA med champinjonsås. Jag ÄLSKAR köttfärslimpa faktiskt. Ska bli smask,smask,smask! Sedan har vi personalmöte till nio så imorn kommer du tyvärr få klara dig utan mig :( BUhuuuu! Hur ska jag klara mig?! Du måste fortsätta uppdatera mig vad du äter, hur du mår och vad du gör. Promise?! Alla känslor, skriva bara!!

Men idag är det bättre väder, tjohoo!! Har du smakat på den nya chokladen nu dÅ? Jo jag har ätit den tjocka kitkaten, men det är inte min favorit. Inte brejk heller men det är helt klart choklad och gott :D Jag älskar ju lösgodischokladen bäst!

Klart att du kommer bli glad när du går över 50, ELLER HUR?! TIll jul kanske? Fatta vad starka vi kommer vara då. Det närmar sig och vi gör framsteg varje dag - tillsammans.

Tjoho, ännu en dag och bara 13 dagar kvar av praktiken. Fatta vad jag längtar!!!

Nästa tisdag ja. Usch jag får ångest bara jag tänker på de.. Men givetvis kommer jag klara det. Jag är ju Superman! haha, fars dag på söndag ger mig ångest som fan också.. Då är det hetsvarning på allra högsta nivå! Mamma och de kommerj u ha massa tårta och det hetsar jag alltid. Önskar att vi bara kunde gå ut och fika eller något. Då får man sin bit och det är bra. Men det går de aldrig med på :( Har du kommit på något att ge bort än?



ja det du gjorde med pizzan. Det var det som gjorde att jag verkligen såg dig!! Du förtrollade mig, jag var så sjjukt imponerad. Men har du märkt vissa bloggar eller? Som bara skriver om att de ska banta, bla bla. Fattar inte att man orkar.



Förstår hur du kände med träningen.. Men fatta vad skönt att inte behöva känna det där tvånget eller. ATt kunna vakna på morgonen och känna att jag faktiskt inte MÅSTe gå ut och gå. Igår var jag sjukt sugen på situps igen. Men så tänkte jag på dig och sket i det=) BRA VA?!

Jag kommer absolut inte att kunna sluta promenera helt och hållet. Men jag ska försöka dra ner på det. När jag inte promenerar kan jag fasiken få andningsproblem. Jag bara måste, annars jag känner mig som ett fetto.



Det är jättespänt med min mamma :( Jag mår skitdåligt över det.. Känner mig så hemsk. Jag vill inte vara dum och jag vill bara att allt ska vara som förut. Men det är så svårt.

Nej men visst är det sjukt?! Det är bara vi som är så beroende av kalorieräknande. Men tänk på hur mkt godis jag trycker i mig? Då tänker jagi nte på kalorier. Men igår såg jag, herregud en pepparkaka som innehöll 56 kalorier. SJUKT mkt. Så jäkla knepigt. På lösgodisarna står det ju inte hur många varje bit innehåller.

Vi ska ju både baka och ha fredagsfika på fredag. Usch jag hoppas verkligen att jag klarar det. Men jag trillar ju alltid dit :S



Soppa är anorexiamat :) Vi ska ju börja följa tallriksmodellen och käka två lagade ordentliga mål mat om dagen ju!! Vad har min prinsessa ätit idag förutom tacogrytan då?



Hörde han inte av sig? :O Sikket pucko. Bara du inte hör av dig =) Håll honom på halster!! Vet du? Det är en kille på min praktikplats som jobbar.. Vi har pratat massor idag. Han är väl inte jättesnygg men han gör mig lite intresserad iaf :D Fast han har tjej. Men det är jättekul att snacka och ja jag vet inte.



Hahah neeeeej det ska vara chips, inte naturgodis :) Det blir ju ingen utmaning för det vet jag att du fixar ändå baby! Chips it is. Kanske imorgon? Kvällsmacka? Oboy? I know you can do it!



Du är MYCKET värre än barnen på förskolan JA! Du äter mkt mindre än dom. Men nästa gång du handlar kan du ju köpa chokladtomtar. De kan ju ligga i godisförrådet iaf. Smakade chilin eller minten bäst?



Ja, det är jäkla inspirerande faktiskt att vara på praktiken och se att de äter hur mkt som helst. Det blir mkt lättare att käka själv då. Så faktiskt är det skönt att omges av normala. Fatta läskigt imorn på personalmötet, då kommer det bli kvällsfika igen!!



Okej men sånt där stepwise test har jag nog också gjort.. Vad fick du för resultat? JA hoppas du har nått 17 nästa gång då :) För det är ju fortfarande långt kvar till 18. Det kommer ta sin tid. Jag vill inte dö, buhu! Nu äter vi Sandra =) Vi får ta det där extra goda ikväll. Det är ju onsdag!!!



Imorn, är det dags för budapestbakelse imorn då eller? :D Hur dags?



HImla tur för mig =) MEn det kommer bli mkt bilåkande för dig om ni ska åka bara en natt. Men bio och utemiddag låter ju toppen :D går det någon bra bio eller? Det är ju så mysigt =)



Fan Sandra, du får börja gå upp tidigare på morgonen! Annars blir det ju helt fel i dina matvanor. Ju tidigare du går upp, desto lättare blir det att få i sig mer mat. Så du får börja kliva upp tidigare helt enkelt!! Nu börjar snart bonde söker fru och jag vill bara gå och lägga mig. hahaha, men jag måste se!



Jag älskar fisk :) Mkt godare än kött ju. Fiskpinnar är sååååå gott. Och makrill och strömming. Det är godis ju =) Och jO! Jag gick upp 2 kilo och jag har INTE gått ner dom. PROMISE!



SKit i stollkillen om han inte har hört av sig. Har han hört av sig idag? Annars, palla slösa mer tid liksom. Världen är ju full av killar :D



DU får gäääääärna skriva när du har ätit. Sätt dig ner och skriv till mig vad du ätit och hur du känner och mår =) Det är ju terapi. När man ätit bara sätta sig ner och slappna av och skriva av sig. Jag lyssnar vettöö :D



TJoho! Nu har du lite att läsa igen. KÄMPA PÅ IMORN så jag får känna stolthet och glädje. Och klarar av fredagen som kommer bli supertuff. Ja även imorn kommer ju bli tuff but I can do it. Kanske hinner jag in en sväng imorn ändå?! Men räkna inte med det, se det som en bonus iaf :D



Gaaaaaaah vad jag gillar dig min underbara vän!! JAG blir så glad och sprallig när jag läser om dig och dina framgångar :D



UNDERBARA <3 <3 PUSS OCH KRAM

2010-11-10 @ 20:02:03
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh låter underbart gott det du åt, men en potatis är väl inte så farligt? Det är bara underbart gott ska du veta :D

Provet sög och gjorde helt fel på en as lätt uppgift så det suger :( och jag åt en underbart god sallad, med kräftstjärtar, MASSA currydressing (jag lovar överdriver inte) och en stor bit bröd till(överdriver inte här heller) så det var underbart! Åh tyvärr blir det inget naturgodis idag :( men jag lovar till helgen, för det är redan jobbigt att äta det, men ännu jobbigare på vardagar! Åh måste våga, men det tar emot as mkt, jag äter mkt mat iaf som du måste äta mer av :D för det är inte bara godis som är gott, utan mat är så sjukt gott och det förtjänar du! Hoppas du har haft en bra dag iaf? :) och pluggar du, jobbar, eller vad gör du på dagarna?

Ha det super, pusss!

2010-11-10 @ 20:19:48
URL: http://rremember.blogg.se/
Postat av: Cilla

Du är grym tjejen! <3 Ät av chokladen och skit i ångesten. Den är bara tillfällig dessutom. <3

2010-11-10 @ 20:45:14
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Helena

Eller hur, mycket musli ska de va!:D Jag äter snarare musli med yoghurt...:P

Jag gillar faktiskt inte heller jordgubbarna så mycket men yoghurtflakesen är supergoda (smakar ju nästan som naturgodis!), brukar försöka ta så jag får så lite jordgubbar och så mycket yoghurtflakes som möjligt!;)(Fast måste va fösiktig att det inte syns för min lillebrorsa som också käkar den muslin gillar också yoghurtflakesen men inte jordgubbarna...) Dock blir det ju bara jordgubbar kvar till slut och inga yoghurtflakes men då öppnar jag ett nytt paket och så får lillebrorsan käka upp jordgubbs-muslin sm är kvar, haha taskig storasyster man är!;D

Hoppas jag inte tråkade ut dig allt för mycket nu med mina muslivanor...;)

2010-11-10 @ 21:14:31
URL: http://cocconut.webblogg.se/
Postat av: Petra

Hihi vad bra då, då ska jag skriva mer om det :D!

Åh men det är jätte bra ändå, fast man måste ha kolhydrater för att kroppen ska fungera som den ska, men det kanske du får i dig på annat sätt? :)

Ja, för jag älskar den maten och det ska banne mig inte förstöra min dag! åhh jag älskar curry haha, det bästa som finns(A)

Ja, men det förstår jag fast för mig känns det ibland så om jag redan har ångest kan jag lika gärna äta mer och mer, men det är bäst att vara försiktig och ta ett steg i taget, fast det är när det är som svårast att äta som man ska utmana sig! åh men tårta är ju super som utmaning, du är duktig! :D

Ja jag går i skolan, och det du gör låter aaaas skönt, fast samtidigt är det kul att gå i skolan och träffa många!

pusss

2010-11-10 @ 22:06:03
URL: http://rremember.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack för länkningen gumman:D Ska fixa en länk till din blogg också (om det är ok då?) så fort blogg.se funkar igen, verkar va nåt krångel...

2010-11-10 @ 22:22:39
URL: http://cocconut.webblogg.se/
Postat av: Mimmi

Sv: Åh tack ♥ ♥ söt du är!



Och jag har glömt att säga att du är jävligt söt (på bilderna!) En riktig hottie!

2010-11-10 @ 22:58:16
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Anonym

Choklad är aldrig fel. :P

2010-11-12 @ 22:33:35
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback