Känns heelt jävla

Bra just nu!
Så att ni vet lixom. Jag gillade dietisten skarpt! Vi utgick ifrån standardschemat, men jag sade de saker jag inte klarar av, som att drick mjölk tex och så, och jag sade också att jag inte klarar "två saker på samma måltid" asså som i frukosten, jag kan inte äta både yoghurt med musli OCH två mackor som det står!:O
Men hon var hård som sten! så en macka ska jag varjefall käka till muslin och yoghurten!
Fick även dispans så jag behöver inte äta så mycket yoghurt eftersom att det är muslin jag vill åt (A)
Frukosten kommer intas klockan 9, med kaffe som dricka till och vatten.
Klockan 11 ska jag äta två knäckemackor, och klockan 13 är det lunch, jag sade vilka problem jag har med lunchen och hon sade att nu i början kanske jag kan testa med soppor och TVÅ mjuka mackor, men hon var inte helnöjd med de kan jag säga:P
Sen är de mellis igen vid klockan 15 och då skulle jag äta yoghurt igen typ.
Klockan 18 var de middag som jag ska be mamma om hjälp med.
Och sen klockan 21 mellis igen, förklarade även här att jag inte kan äta nåt efter middagen, men hon sade att jag kan isåfall äta antingen popcorn, nötter, naturgodis eller choklad eller så, de känns ju faktiskt lite lättare?:O
Haha hon frågade vad jag trodde var rimligt med choklad till mellis, två rutor svarade jag, hon sade en halv 100 grammare:O
Höhö de blir mycket choklad på en vecka de!:P

Nej men hon var iaf superbra och stenhård! hon bankade vett i mig kan man säga! hon sade så bra saker att jag blev verkligen taggad nu!:O
Hon sade att det inte räcker med att ha en stark vilja, man måste göra bara, och det kommer bli svårt men jag ska bara göra inte tänka!
AAAH superrädd tjej här ja!
Men jag vill fan nu och jag ska göra! JAG SKA!

Var i affären med mamma idag, jag köpte saaaalami att ha på mackan :D:D:D
Nu kör vi!


Pussss!

Kommentarer
Postat av: camilla

Vad häärligt att de gick så bra :D så sjukt Glad för din skull :) Kämpa på! du fixar det <3

2010-11-18 @ 17:56:18
Postat av: minna

haha, hon gillar choklad som sagt :)

vad glad jag blir att du gillade henne o att det kändes så bra o peppande! jag fick ocksp den känslan när jag träffade henne. hm, kanske borde göra det igen faktiskt...för att få lite av den där energin.

kör hårt med schemat nu! det ÄR ju faktiskt så mycket trevligare att va hemma än på en avdelning, om det går alltså.

2010-11-18 @ 18:13:14
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Anotherana

Kul att du gillade dietisten :) hur känns det med matplaneringen? När jag först läste tänkte jag "shit, hur ska man orka två knäckemackor direkt efter frukost och sen lunch på det också?!" men det kanske är det som är normalt. Dags att jag börjar töja ut min krympmage då så jag får plats med normala måltider. Idag har jag iallafall ätit lunch, det brukar jag inte göra :D och håller på att laga kalops till middag.

2010-11-18 @ 18:23:45
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: Anotherana

Förresten, vet du vilka standardschemat är utformade efter? Alla möjliga personer eller t.ex tjejer i vår ålder, anorektiker etc? Finns det olika scheman för olika sorters personer?

2010-11-18 @ 18:24:48
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: Anji

Önskar dig lycka till. Önskar jag kunde vara som dig ;)

Kram

2010-11-18 @ 18:48:07
URL: http://isallaboutcontrol.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Du fattar inte vad glad jag blev när jag läste det här inlägget! Thats the spirit! vilken snäll dietist du verkar ha:) Vet att sopplunch t.ex ska ingå efterätt men ngnstans ska man väl börja.. och du har faktist tagit några kliv redan! Fortare än vi tror ska va ändå framme:D



SV: alltså jag fattar inte vad som hände med bloggen:/ ser i kanten att du har kommenterat men typ bara första meningen "jag har försökt kommentera flera gånger på din blogg igår men det gick inte...". Alltså den publicerades inte heller under de inlägget:( snälla försök igen annars kan du väl svara på facebook:)



Mitt förra:

Mat är såååååååå gott! och absolut inget förbjudet! Det borde snarare vara förbjudet att inte tillåta sig sådant som gör en gott och smakar smasken;)



Ska pröva den där muslin nästa jag jag får chansen att köpa min egen:) låter gott! Vi har bara någon vanlig tråkig med havregryn,kli och typ rispuffar... men brukar spicy upp den lite med krossade nötter, kokos, russin, kanel, torkade aprikoser i i bitar, vindruvor, varma blåbär eller tropisk torkad frukt.... låta fantasin flöda för vad man känner för just den dagen. Idag var jag lite slentrianmässig dock, musli+russin+varma blåbär...



SV: Vet hur det är med överätningen. Saken är den att man måste tillåta sig äta tillräckligt med mat under dagen.. varierat och under en lång tid. Så släpper det:) Men det tar tid och är allt annat än lätt! Det där med "lagom" behöver vi hjälp med i alla lägen tror jag...

Men så som du beskriver hade jag också i början när jag skulle börja äta (i 2an), ville typ njuta maximalt och intalade mig är det var "tiden" som bestämde det. Men det är ju kvalité framför kvantitet eller hur?;) Varför skulle det vara mindre gott för att man tar mindre tuggor? Men jag kämoar fortfarande med det normala tempot.. även om jag förstår det i teorin är jag inte riktigt där praktiskt. Ska försöka komma på varför det blir så ångestfyllt när jag tar större tuggor eller äter snabbare...

Hehe jag förstår vad du menar med jordnöttsmöret. Det har en väldigt speciell konsistens men jag gillar smaken. Men jag värmer brödet och sen brer på bara ett runt tunt lager som liksom åker in i brödet så då får man bara smaken och inte det där sträva;)

Alltså att vara inlagd är skittrist matmässigt. allt är väldigt rutinmässigt och det finns knappt någon chans till variation. Frukosten ser precis lika dan ut med fil,musli, smörgås med pålägg 8.00 mellanmål med knäcke och mjölk 10.30 lunch 12.15 mellis med macka och ND 15.00 middag 17.15 mellis med fil och musli 19.30 knäcke och frukt 21.30... Lunch och middag är typ som skolmaten.. husmanskost med färdiga biffar, panerad fisk, brunsåser, potatis, potatis, potatis, lite skinkbitar i pastasåsen, pulvermos, rivan morötter, kokta morötter, morötter i tärningar, gröna ärtor, färdiga köttbullar, gratänger osv. som tur är finns salt & peppar! Men det är utmaningar varje dag som sagt. Personlen lägger upp enligt tallriksmoddeln, jag har 30min på mig annars +ND spelar ingen roll hur mkt jag hunnit äta. Sen 30min vila efteråt med övervakning och låst toalett. Så det bli lite spännande med varberg ändå eftersom man t.ex får välja mellan 5 olika frukostar och de har en egen kokerska!:D Men älskar att laga mat själv så saknar det... men åh så många delikatesser jag kommer a tid till att laga sen!!

Och blev så himla glad över ditt inlägg! Du förstår inte hur sådana varma ord kan göra ens dag<3<3

2010-11-18 @ 20:01:22
URL: http://thinspiration.bloggspace.se
Postat av: ebba

Hej min supersötafinasandra! Vad glad jag blir och får komma in och läsa ett så fint inlägg! Det verkar som att du är på gång på allvar nu. Och det är som du säger. Det är bara att göra, man ska inte tänka. Bara följa det som står. Tror du att du klarar det? Det vet jag att du gör!! Hur har det gått idag?



Fan, dina inlägg är för mesiga ;) Du skriver ju alldeles för kort ;) Känns lite nu som att du har varit inne i en svacka och jag som har varit positiv. Nu har jag gått ner mig i en svacka och du som är glad och postiiv. Men för en gång skulle har inte min svacka med maten att göra. Det var min handledare som knäckte mig totalt idag. Hon sa att jag såg trött ut.. Att det såg ut som att jag inte orkade, hon frågade om jag verkligen gjorde det. Det var verkligen som att all ork rann ur mig. FATTA HUR HEMSK RAGATAN HAR VARIT MOT MIG!!!!! Jag har ju inte fått någon introduktion, ingen rundvisning INGENTING: från dag ett har hon lämnat mig helt i egna händer. Dessutom har barnen ingen respekt för dem. De säger ju aldrig till när ett barn säger till ett annat att det är en tjockis, eller när hon vill döda ett annat barn. Sitter och rapar och blåser det på ett annat barn, en spark hit och ett slag dit. Det är ta mig fan mobbning och de bara ignorerar. Tro fan att det är jobbigt och att man blir trött!!!!!!! ÅHHH Jag vill aldrig mer gå dit. Men går jag inte dit blir jag väl underkänd :( FYfan ge mig kraft att stå ut!

Men jag börjar gilla några barn mer nu iaf. Idag var det jättemysigt när vi hade sagostund och två tjejer satt och mös i mitt knä. Jag hade skinnbrallor på mig och de satt och tog på dem hela tiden ;) hihihi jättemysigt :D Men vissa barn, jag pallar inte alltså!



Vad sa ni om chipsen idag då? Ska du äta det på helgerna? =) Är jättenyfiken. Det känns bra med matschemat alltså? Du har ju fått vara med och påverka. Det fixar du, det vet jag!!

haha, har du ångest för att du INTE ska äta chips? Visst var inte de där macademianötterna så goda? Idag var jag på ica igen :D köpte faktiskt kaneläpplen, sådana där ananas med yoghurt, givetvis jordnötstoppar och några andra jättegoda saker. Vet inte vad det är .. De är typ ganska nya orangea saker. Inget runt men de är lite crispiga. Jättegoda! Sedan köpte jag vanligt godis också :P Älskar verkligen brända mandlar och pepparkaksfudge. Imorn är det fikadags på praktiken igen. De ska baka.. Barnen ska baka och så är det fika i personalrummet. Dessutom eventuellt fika med mamma när jag slutar. Tuff dag!!

Imorn står vitlöks och örtmarinerad kotlett på schemat. Vad tror du om det? =)



Fan jag är verkligen mager. Idag, jag har frusit så sjukt mycket. Har knappt orkat göra något för att jag frusit så jävla mycket. Jag hade termobyxor idag och jag kunde inte ha dem på mig för att jag tappade dem hela tiden. Knöt ett garn runt så att jag inte skulle tappa dem :S Dock är det storlek M på så det kanske inte är så konstigt. Det är ju dock min friskhetsstorlek. Jag är så jävla trött på att frysa!!!!! Fryser du också så mycket?



KLart att du ska unna dig. OM du ätit mat först. Eller hur? Maten först!!



Vad är det för middag på lördag? Varför ska du inte med? Du ska ju inte fega ur gumman!! Du är modig. Det är gott med middag. Särskilt när man blir bjuden.



Jag börjar inte med något schema förrän praktiken är slut. Jag mår så fruktansvärt psykiskt dåligt så jag vill bara härda ut. Sedan ska jag ta tag i allt på allvar igen. En jävla skitvecka kvar.



Haha actimel har jag aldrig ätit faktiskt :P Fan det känns som att jag bara skriver om mat nu, men det är det jag tänker på just nu. åååh Sandra!! DU får köpa på dig ett stort lager med stora kaneläpplen åt mig som jag kan få!! Jordnötstopparna har aldrig varit godare än de är nu =) De är så jäkla färska!!



Söta fina gumman. Om chips är det bästa snackset du vet så kan du väl äta det. Iaf på helgerna?



Självklart kämpar vi tillsammans! Jag blir så glad av dig och jag hoppas att jag kan göra dig glad också. Känns så skönt att ha dig när jag mår dåligt. Du är ett enormt stöd!



Jag ska försöka på att satsa på en fika i helgen med mamma ja=) Hur går det med dina helgplaner? blir det fredagsmys imorn? Visst är det svårt att veta vad man tycker är gott ja?! Finns otroligt mkt att välja på. Du måste berätta noga hur det går med matschemat :) Vad du äter ochså! Jag behöver inspiration.



Vem tar inte illa upp av negativa kommentarer? Man blir ju helt knäckt.. Jag går ner i vikt för att jag äter för mkt godis som sagt. Eller för att jag äter för lite mat. Och går för mkt. Jag älskar att promenera. Tyvärr. Men jag blir alldeles för rastlös om jag inte får göra det :S



Kul att cheddarnötterna var så goda :) Kanske nya favoriten? Du vågar ju allt, min lilla supergumma =)



PUSS OCH KRAM TILL MIN FINASTE TJEJ <3



2010-11-18 @ 20:04:56
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: johanna

Hade du dragana? :)<3

2010-11-18 @ 20:10:15
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: Joanna

det är bra att du har ändrat sin inställning, så positiv var du inte när jag började läsa din blogg ;) haha! eh.. jo min mamma fick återfall av cancer så det går inte speciellt bra. jag har nog aldrig känt mig så värdelös som nu..

2010-11-18 @ 20:21:26
URL: http://flickanimittinre.blogg.se/
Postat av: Emelie

KÖR PÅ NU, SANDRA! Nu har du fått ett bra matschema, nu är det dags att följa det. Inga meserier mer, tänk på att du ska bli frisk. Du ska ta dig ur det här.

Ingen kompensation eller tro att det är "okej" att ta lite mindre, eller missa en måltid/macka "bara den här gången". För det ÄR INTE okej längre. Nu kör du på så in i helsike, Sandra, det tror jag på!



sv: Jag mår jättebra! Ännu bättre när jag läser vilket driv du har! Och salami imorgon på mackan, det vill jag ha bildbevis på, så duktigt av dig :D

2010-11-18 @ 20:22:20
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: johanna

Ja, hon är jätte duktig tycker jag! <3

2010-11-18 @ 20:34:10
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: Emilia

Ja det är alldeles RÄTT! Man ska KÖRA bara, inte tänka för mkt!

Kram! <3

2010-11-18 @ 20:42:35
URL: http://miliaa.webblogg.se/
Postat av: johanna

Nej, alltså jag går inte på scä längre eftersom jag ansåg att jag skulle klara mig själv.. Yeah right, det går ju bra. Gör du ?<3

2010-11-18 @ 21:03:35
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: Elin

Låter toppen! Precis det här du behövde. Någon du litar på och som vet vill ditt bästa och inte "bara" står bredvid. kommer du träffa henne regelbundet?



Förlåt, orkar inte skriva om inläggning idag heller, MEN det kommer. Om du vill höra förstås? Hoppas det kan vara nyttigt :S

kramar

2010-11-18 @ 21:09:14
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: johanna

Bra! Man måste fan ge det en chans annars vet man ju aldrig hur det blir, så läskigt bara..<3

2010-11-18 @ 21:34:44
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: Elin

Varför bara några gånger? Är det bestämt nu vilka gånger eller finns det chans att träffa henne längre fram, när du börjat komma en bit menar jag?

Det kommer jag lovar, bara när jag är ensam och huvudet i lite mer ordning.

vad gör du ikväll?

kramar

2010-11-18 @ 21:44:25
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Emilie

Kör på, det fixar du! :D

2010-11-18 @ 22:17:28
URL: http://esengenbjerg.wordpress.com
Postat av: Hanna

Jo smaka och variera är svårt. Jag har lyckats knaprat lite lösgodis. Märkligt nog så har jag inte svårare för det än något annat. Är faktiskt inte heller mer rädd för tex tjockgrädde än lättgrädde. Bara rent allmänt räd för all mat. Har förenklat det lite=p



Vad underbart att höra att ditt möte gick bra. Mitt är på måndag så jag har en hel helg till att försöka stå ut.



2010-11-18 @ 22:53:07
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: cilla

Vad bra att du fått träffa en vettig dietist :) Hoppas det kan hjälpa dig att få ordning på maten. <3

2010-11-18 @ 23:19:24
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Lisa

Härligt, kör på nu!

Försök följa det till 100% eller a det skall du göra! :)

Jag har ju vart livrädd för att äta mer än 2-3 mål om dagen och att äta frukost-lunch och middag har känts omöjligt men vet du, idag åt jag frukost, lunch, mellis, middag, kvällis och nu äter jag lite choklad. Är man grym eller vad? Nu fasen fixar vi det här! Kram<3

2010-11-18 @ 23:35:25
URL: http://baravaralisa.blogg.se/
Postat av: caroline

sv: vet knappt hur jag mår.

Ena stunden känns allt bra och jag kör på,

sedan tar kraften slut och jag deppar i hop..

Hur är de med dej då???

2010-11-19 @ 16:57:21
URL: http://ledsenflikkastankar.blogg.se/
Postat av: Anonym

SHIT!!! vad glad jag blev för din skull när jag läste inlägget!

2010-12-02 @ 10:58:30
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback