Jag gjorde det!!!!

Jag har nyss ätit pasta!
Deni! de trodde ni inte om mig va?:O
Jag lagade iordning den, lade upp den på tallriken och bara stoppade i munnen innan jag hann tänka!
Det var läskigt, skakar typ fortfarande men är så jävla stolt!
Tyvärr tyckte jag pastan va lite hård ^^ men köttbullarna var goda!
Jag hinner inte säga så mycket mer, för jag vill hinna svara på era kommentarer innan jag måste dra, men en bild får ni titta:D

Pasta med ketchup och chilipulver och köttbullar!!!:D

// STOLT JÄVLA TJEJ!

Kommentarer
Postat av: ebba

Efter ännu en kik! JAG ÄR SÅ JÄVLA STOLT ÖVER MIN SANDRA <3 du får mig att vilja lipa!! <3

2010-11-05 @ 18:49:23
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kikar in! allt bra?:) kram!

2010-11-05 @ 19:37:36
URL: http://denisebjrk.blogg.se/
Postat av: minna

yey! du är supermodig! snart kommer anorexin ligga i ett hörn och vara totalt bortglömd och lösas upp till ingenting. den kan inte leva utan vår rädsla och uppmärksamhet, tror jag.

sv: jo jaghar gått i dagvård, två olika. en där all mat var upplagd och det var "vakter" hela tiden o man skulle äta på en viss tid, typ tusen regler alltså. var där 5 mån men det hjälpte nästan inget. sen var jag på en annan med mycket mer ansvar, man tog mellis själv o gick ut o åt på resturang. supersvårt i början men man fick massa stöttning av gruppen o man hade samtal m behandlaren varje dag, som kunde hänga med o äta lunch om man behövde. kom mycket längre där, åt liksom för min skull istället för att bara vara tvingad av hemsk personal.

om det blir bra el inte beror nog mycket på behandlaren o på gruppen man hamnar i.

nja, just nu går jag kvar hos den behandlaren jag hade i dagvården för ett år sen, samtal 1-2 gånger i månaden. men har hamnat i värsta svackan nu o hon kan typ inte göra nåt så länge jag inte vill/vågar.

2010-11-05 @ 19:50:16
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: h2o

åh min fina vän. fyfan vad grym du är!!!

ska läsa inlägget om din historia sen! har precis kommit hem så har lite att göra men ville bara säga att jag är så otroligt stolt. och svara på din kommentar



sv: det blev ingen lunch. men en nutrilett :S aldrig ätit det. inte gott alls. inte värt 200kcal hahaa. men ja. dåliga tankar hela dagen men sen gav mamma mig godis för att jag hade klarat tentan och ja, det säger ju inte jag nej till -.- så no worries. jag har fått i mig min del ;)



hoppas du har det kul ikväll bästa <3 pusspusspuss

2010-11-05 @ 19:51:41
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Petra

Åh gud så duktigt!!! pasta är så sjukt gott, alla förtjänar pasta i magen! Själv åt jag exakt samma pasta fast med kykling och det var underbart gott (A) kramar!

2010-11-05 @ 21:14:24
URL: http://rremember.blogg.se/
Postat av: v

Åh vad gott det ser ut! Pasta<3

2010-11-05 @ 21:20:52
URL: http://vksk.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bra gjort med pastan! Det åt jag med idag.

Dock tycker jag de ynka knäckemackorna var lite att skryta med, men med tanke på dina utmaningar får man väl inte klaga (teheee) ^^



Sedan vet jag inte hur jag skulle göra med kladd-pepparkaka. Låter inte SÅÅÅ gott i mina öron, jag föredrar Fåtöljens underbara <3 (som jag för övrigt också åt idag!) Shit vad jag ätit idag. Ånghäst ånghäst.



MEN.. DU har gjort jättebra ifrån dig idag! Tummenupp på dig, snart blir pasta en barnlek :D

2010-11-05 @ 22:16:24
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: ebba

Tur för dig det!! Jag hade dödat dig om du körde på barnmat!! Nej, men du var jätteduktig min fina Sandra!

hahaha, knäckemackor? Det är väl inget farligt. Det är ju enormt jättejätte lite kalorier i. Det blir ingen stor och stark av. NEJ, det skulle ju vara mjuka mackor. Jag har ätit TVÅ mjuka mackor till frukost, med en halv jävla burk sylt på. + kaviar + kräftost + bullar + dammsugare. Hur tror du min ångest mår? Nej jag har baske mig slått fröken varenda dag denna veckan!!! Uäää jag vill bara spotta ångesten i huvudet, för han är så elak.

hahaa :D så du bajsar på ångesten? Jag vill inte ha skit i mitt huvud så jag nöjer mig med kiss. hahahaha, vad mogna vi är ;)

Vad himla bra att det inte var så jobbigt med pastan. Jag tror att vi bara förstorar upp det. Då kanske du kan äta det en dag i nästa vecka med? Tänk på mig som ska äta lagad lunch varenda dag i tre veckor nu. Det du! Jag försöker att inte ens tänka på att jag inte kommer att tycka om maten. Jag måste äta ändå.

Jag är inte så imponerad av dina knäckisar som du är själv ;) Då imponerar pastan mer. Knäckemackor äter jag sjöen varje dag :P Det är pyttelite kalorier i! Nej, fröken Sandra får allt ta i lite mer om hon ska imponera på en så tuffing som mig ;) Idag satte jag upp massa post it lappar på kylskåpet där jag har skrivit att jag får äta om jag vill ha! Och att jag är fin som jag är. Så nu jäklar är det pepp på högsta nivå!!

Jag älskar dina kort =) Det vet du!! Hoppas på att du kanske tar lite kort på kalaset idag också. På ALLA olika sorter du ska äta. För nu jäklar måste du anstränga dig för att komma ikapp mig och imponera.

hihi :D Jag blev så glad och det var gulligt att du köpte flingor. Men, om du hellre vill äta musli så ska du givetvis äta det :) Du får inte mesa och ta mindre flingor!! Äntligen är snart mina chokladflingor slut så då får jag börja med en ny sort :D gud vad jag längtar!!

Nattmackan kommer i nästa vecka, eller hur?! Du borde sitta med mig och samäta varje dag i nästa vecka bara för jag kommer få slita enormt med den lagade lunchen. Försöker att inte tänka på det och förminska så mkt jag kan. Men när jag tänker på det får jag svårt att andas. Usch :( Tänk om jag inte klarar det. Nej, jag ska inte tänka så!! Klart jag klarar det!! Men då får du visa att du också utmanar, så blir det nog lättare!

Äsch, du behöver inte göra något för att vara fin :) Du är världens finaste iaf!! Hur var kvällen igår nu då? Jag är supernyfiken!! Tell me all details!

Kebabrulle i helgen? Söndag då eller? Fasiken nästa helg är det fars dag. Vad ska du köpa till din pappa? Då blir det tårta igen. fan jävla tårta.

Idag ska du ju på släktkalas och äta massa gott :D Och du vet vad du har lovat va? Om du inte är supermätt när du åker därifrån ska du köpa pizza! Jag vet att åtminstonde en dag i veckan bör man känna sig övermätt. Då har man utmanat ångesten :)

Japp, jag ser fram emot snigelkursen ;) HAHA:D Vad lättande att höra att det finns mer knäppskallar än jag. Jag älskar att slicka på dillchipsen speciellt! Man kommer åt så bra däremellan. HAHA! Åååh, jag längtar efter dillchips.

hahaha har du döpt flingorna efter mig? TYp skrivit över vad dom egentligen heter ;)

Ja, de stirrar på mig som fan med när jag handlar. Jag kan gå, och ta något, sedan ångrar jag mig och ställer tillbaka. Sedan kanske jag ångrar mig och går utan att ha köpt något. Förr kunde jag stå och kolla hur mkt kalorier allt innehöll. PINSAMT!



Det blev som sagt ingen criscuts :( Buhu, jag blir ledsen när jag tänker på det. Men jag kanske ska hämta min mamma i herrljunga idag! Isf kan jag gå in på ica där och kolla om de har det :D Och äta det ikväll =) Det vore väl en god idé ;)



Sandra, du får inte säga att du är tjockare än mig. För det första är du inte tjock, inte någonstans. För det andra så väger du inte alls "typ" 50 och det vet du med. För det tredje så tror jag faktiskt att jag börjar närma mig 55. HUR LÄSKIGT ÄR INTE DET PÅ EN SKALA?



Ja det var dåligt att du svarade så kort, får jag hoppas att du svarar lite längre nästa gång du svarar =)



PUSS OCH KRAM TILL MIN FAVORIT <3

2010-11-06 @ 09:54:34
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: Petra

SV: Kolhydrater är så jävla gott så varför ska man inte äta det? :D jag undvek kolhydrater i typ 9 mån och jag förstod inte hur man kunde trycka i sig massa pasta och ris, helt sjukt :S

Jag skulle åka på bandy med en kompis och äta ute, men nu blev det inställt så jag måste vara hemma och hjälpa till med städning och så :( riktigt tråkigt när jag såg fram emot det! Men jag ska nog träffa någon kompis, för jag klarar inte av att bara vara hemma, blir så rastlös och trött på mina föräldrar haha :O själv då? :) kramar! <3

2010-11-06 @ 10:34:05
URL: http://rremember.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Ja, gud, ja! Det är helt ärligt den godaste kladdkaka jag någonsin ätit i hela mitt liv, och trots att jag ätt typ 5 stycken denna månad bara, så tröttnar jag verkligen aldrig. Den är i topp med B&J's (och du vet hur jag älskar den!).

Men jag tycker DEFINITIVT du ska smaka på den där pepparkladdkakan, och berätta hur den är! Det låter ju hur spännande som helst.

Och blir ju friskade kommer du inte behöva att andra smakar "först", då kan man smaka och slänga om man inte gillar :D



Idag är jag sjukare än förr (det kanske var dumt med en heldag på staden?) och ska bara ligga och titta på Criminal Minds och Top Model på TV.. Myspys. Pojken ska iväg och handla, så jag stannar här och tar det lugnt och dricker te.

Själv då?

2010-11-06 @ 10:37:55
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: h2o

sv: ja :D släktkalaset? jag ska också på ett sånt idag :p

försök äta men känn ingen press, förstår att de tär jobbigt om de ska kommentera och så. men liksom, skit i dem. sätt dig i lugn och ro och se om du gillar maten. du klarar det, du klarade ju pastan igår!! :D

hihi :D <33 puss!

2010-11-06 @ 10:46:02
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: då säger du "jag tänker inte äta någon smörgåstårta om den inte är gjord av kitkat och varvad med youghurtnötter, men jag kan ta lite mer köttbullar för det gillar jag"

puss<33

2010-11-06 @ 11:05:40
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: emma svensson

härlig blogg ! =)

2010-11-06 @ 11:13:22
URL: http://emmiu.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Haha, Sandra, ta det lugnt! Du vet ju att du inte ens gillar glass, HUR många B&J's har du egentligen i frysen? tänk efter det här noggrant nu, det är inte precis världens billigaste glass :P MEN JAG SKA LETA SOM BARA TUSAN!!



Alltså.. När jag var sjukare brukade jag få folk att smaka före mig. För att inte få i mig "onödiga kalorier".. Men mer och mer kan jag smaka själv, (fast det fortfarande är svårt) och acceptera den där tuggan ÄVEN fast den inte var god. Det är jobbigt, men jag börjar göra det mer och mer! Senast nu imorse, med en ny ost. Den var äcklig. Men jag svalde ändå :3



Fast sedan blev det ofta fel när jag fick andra att smaka, för ingen tyckte ju som jag.. tyckte min pojkvän att det var gott tyckte inte jag det, och ibland smakade jag ändå, fast han sade att det var äckligt, och då älskade jag det.. Blev lite fel där..



åh, jag håller tummarna för kebabrulle. Så gott! OM jag hade haft aptit hade jag lätt velat ha :D

2010-11-06 @ 11:39:28
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Helena

Bra jobbat! Det är rätt, du ska va stolt över dig själv!<3 Har aldrig smakat chilipulver på pastan, får testa det nån gång!:P

2010-11-06 @ 11:53:49
URL: http://cocconut.webblogg.se/
Postat av: Emilie

Gött jobbat! <3

2010-11-06 @ 15:43:58
URL: http://esengenbjerg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback