Jag är en fejk

Som i ett mail jag fick, vill jag verkligen bli frisk?
Jag kämpar ju inte så mycket som jag borde.
Jag gör bara halvdant, jag fuskar och mesar.
Jag är en fejk, Jag vill bli frisk de vill jag, men jag kämpar inte tillräckligt.
Varför gör jag inte de då?
Är jag nöjd som det är nu eller?:S
Nej! jag vill äta som enligt schemat, är trött på halvdant!
Bajs, vad missnöjd jag är med mig själv.
Idag har jag bara ätit tre mål, tre jävla skitmål.
Yoghurt med musli imorse
Två mackor med salami till lunch
Och yoghurt med musli till middag.

Jävla fan.
Jag är så rädd, rädd för mat, jag är inte sugen på nån mat..
Imorgon ska jag och mamma äta kebabsallad ute, med bröd och med sås.
Det ska vi göra. Jag är inte rädd för det, kebabsallad gillar jag ju? Eller?

Ikväll är det Onsdag, det betyder lill lördag, Sandras och Ebbas dag, nu är inte Ebba här längre:(
Och idag känns det sjukt jobbigt att äta mitt naturgodis.
Vågar inte alls:(
Men jag ska! För Ebbas skull<3!
Här har jag dukat upp för ikväll:


Idag känns det mycket jobbigare än på länge, jag vill inte ge upp det är inte de, men nu har jag blivit riktigt rädd för naturgodisarna också:O
Det är väll inte riktigt i rätt riktning... :(

Kommentarer
Postat av: camilla

DU är ingen fejk Sandra! du kämpar på bra som tusan och du kommer fixa det här. Du får lova mig att du inte ger upp hör du det? Kebabsalladen imorgon kommer gå kanon och naturgodisarna ikväll med :D Tänk positiva tankar. DU är värd så mycket mer glöm aldrig det <3 du är värd det bästa och jag tror på dig. Pussar i mängder till goaste tjejen <3

2010-11-24 @ 19:21:53
URL: http://www.resanupp.devote.se
Postat av: johanna

Ja vi ska fan slippa det här skit livet. Är så fruktansvärt trött på skiten, bort bort bort ur mitt liv. Är så himla trött på att jag ena sekunden är så fruktansvärt taggad och sen ligger jag där på badrumsgolvet och är hysterisk och vill svälta tills jag dör. Tänk om alltid kunde vara motiverad men det verkar vara för mycket begärt..

Även fast du inte är livrädd för vissa saker så får vi inte sluta äta det, för då kommer det bara bli felfelfel! vet att det är skit svårt och att det är lättare att skita i det men vart kommer vi då. Ingenstans /:

Naturgodis är underbart gott och det är du verkligen värd. Du äter halvdant nu och då är det jätte bra om du får i dit lite 'naturis', mer energi till kroppen!

Jag tränar typ varannan dag på min crosstrainer men det är bara 25 minuter varje gång ungefär. Tränar du något ? <3

2010-11-24 @ 19:38:23
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: minna

Det vore ju konstigt om allt gick enkelt och perfekt. Tycker du kämpar bra. Det viktigaste är väl att du inte stannar upp på en för låg nivå, utan bara ser det som ett steg på vägen. Typ, idag en macka, imorgon två. Så att det händer nåt. Men att begära att allt ska va superperfekt från dag ett är nog inte realistiskt, om du inte går i dagvård kanske. När börjar du där förresten?

2010-11-24 @ 19:48:33
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: h2o

säg inte att du är fejk, du försöker iallfall och själva grejen att du är medveten om att det är för lite är ju jättebra - för du kan göra något åt det. jag vet att du kommer kämpa och klara detta.

för vem brukar äta 6bitar naturgodis? du, och vem äter ÅTTA nu? du. en liten ökning, visst!?

men sandra, vad har hänt med ebba :/

2010-11-24 @ 20:03:06
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Jag tänker tyvärr inte vara lika godhjärtad som alla andra och säga "nej, du är inte alls fejk, du är skitbra!".. Jag kommer säga..



Det är ditt liv, Sandra. Du kan göra PRECIS vad du vill med det! Du kan bli frisk, du kan leva livet, äta enligt matschemat, gå upp i vikt och bli lycklig.

Du kan också skita i matschemat, mesa och leva i anorexi. Men ingen gör valet åt dig, det är du som väljer :)



Sedan är det du som väljer om du vill vara fejk, kämpa, eller inte. Men du har många som tror på dig, Sandra. Och du har kommit långt hittills. Du får bara se till att vara ÄNNU lite bättre i fortsättningen.

2010-11-24 @ 20:14:26
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: petris

fejk? sandra, tyst med dig och lyssna på oss istället! du är verkligen inte fejk. det i ditt huvud är fejk, fejk fejk fejk.. så jä*la mycket fejk som det går. och det är inte Sandra utan något som inte borde finnas och inte finns, men ändå finns? hajjaru? nä inte jag heller men nä du är inte fejk. (vilka jäkla massa "fejk" det blev nurå?:O)



sv; ja det serverades köttgryta eller "kalops" med potatis och rödbetor, MUMMS! och efterrätt till det, JÖSSES. plättar med glass och sockrad SYLT. jösses igen!



PUSELLUSSEBULLE finis <3

2010-11-24 @ 20:14:59
URL: http://barapetriis.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag tänker tyvärr inte vara lika godhjärtad som alla andra och säga "nej, du är inte alls fejk, du är skitbra!".. Jag kommer säga..



Det är ditt liv, Sandra. Du kan göra PRECIS vad du vill med det! Du kan bli frisk, du kan leva livet, äta enligt matschemat, gå upp i vikt och bli lycklig.

Du kan också skita i matschemat, mesa och leva i anorexi. Men ingen gör valet åt dig, det är du som väljer :)



Sedan är det du som väljer om du vill vara fejk, kämpa, eller inte. Men du har många som tror på dig, Sandra. Och du har kommit långt hittills. Du får bara se till att vara ÄNNU lite bättre i fortsättningen.

2010-11-24 @ 20:15:01
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Rafael

Konstiga människor det måste vara som mailar dig. Hade det varit lätt att bara äta normalt och vara glad så skulle man ju inte kalla ätstörningar för en sjukdom. Men det måste vara svårt för folk som inte är där själva att förstå hur jobbigt det är, för dem kanske allt verkar som en dans på rosor. Jag förstår iallafall att det är jobbigt och jag tycker du är skitduktig som kämpar på så bra som du gör! :)

2010-11-24 @ 20:31:17
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: emma

Sandra.. det gäller att våga ta det där steget. Släppa kontrollen. Lita på att det är rätt att äta enligt ditt matschema.

Jag tror verkligen på att du kan klara det här Sandra. Tänk efter så förstår du att du HAR gjort framsteg! Du KOMMER framåt, men då gäller det att ge sig fan på att besegra anorexin och våga ha ångest!

I början är det ett helvete att äta enligt matschema. Jag ska inte ljuga. Jag vet eftersom jag också har varit där, jag grät vid måltiderna och ville bara skita i alltihopa. Jag tänkte "det är inte värt det".

Men JO, jag LOVAR att det är värt det! Nu äter jag alla mål, normala portioner och ND på det. Visst har jag ångest ibland men inte ALLS som i början.

Vet du en till sak? Jag mår så mycket bättre nu än jag gjorde då. Jag har energi, lust att göra saker!

Jag är fortfarande LÅNGT ifrån frisk men jag har kommit en bit på vägen, och det kan du OCKSÅ Sandra, om du ger dig fan på det.

Du är ju en fantastisk, grym underbar tjej och jag vet att du kan hitta styrkan och viljan.

Ta stöd från dina föräldrar, de verkar ju vara jättestöttande så jag är säker på att de hjälper dig om du ber om det.



Som sagt.. Du fixar det, Sandra! Du är ingen fejk, men det gäller att våga sparka ifrån och våga!

SLäppa på kontrollen och prova något nytt!

Börja lite i taget om det känns bättre, typ att du fyller ut en måltid till en normalportion så kan de andra målen vara liite mindre nu i början, och så ökar du på och på.

Men man måste våga, annars står man bara fast på samma ställe och trampar och då är det lätt att ge upp!



Vi är så många som vill se dig må bra, skratta och leva, du verkar vara en UNDERBAR tjej Sandra :D vi vill se en Sandra som kan vara starkare än anorexin, som kan äta det hon tycker om och inte som anorexin säger "är okej"!



NJUT av ditt naturgodis ikväll vännen, din kropp kommer i alla fall att göra det. NOMNOM NÄRING :D, komemr den säga haha.

Fast den blir ännu gladare av riktig mat! ;)



Att äta 6 mål mat om dagen är verkligen ingen hetsning, du behöver inte vara rädd för det. Och när man får in ett regelbundet ätande blir man inte hets-sugen, det kan ta lite tid men det kommer. :)



Jaa du, mina behandlare har inte sagt någon exakt målvikt för mig, men målet är att jag ska få mensen tillbaka och att min kropp ska fungera som den ska! :) Så troligen ligger målet att mitt BMI ska vara någonstans runt 19, alltså normalvikt.



Du gillar inte glass, alltså? Vad gillar du för något då? :) Förutom naturgodis, hihi.



MASSOR AV STYRKEKRAMAR SANDRA. jag tror på dig sötnos. VÅGA!<33

2010-11-24 @ 20:31:32
URL: http://demilune.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vet du vad... jag gillar inte heller kolsyra. Alls. Jag ha raldrig gillat läsk. Ischoklad är läskigt det med! Om den är extramt kall så går det. Direkt fårn kylskåp, annars kommer den där äckliga kokosfettssmaken igenom (har jag alltid tyckt, ja-a). Klart fullkornspepparkaka med brie gills! Det ska du äta som kvällsmål! Gillar du glögg kanske?



Många får hjälp av piller, det är inte alls dumt att hoppas. Dom tar ju inte bort problemen vips och bums men dom kan ju göra så man orkar jobba med dom på ett bättre sätt, att dagarna blir uthärdliga.



Åh, då får vi ha ett cafe ihop=p Med bara våra specialrecept. När vi blir stoooora!



2010-11-24 @ 20:32:20
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Elin

Det här förtjänar du inte vännen! Idag har vi inte skött oss alls bra. Och i början, som för din del, fuskar man alltid lite. Eller mycket ibland. Som idag. Men imorgon gör du bättre. Gör vi bättre.

Hur har det gått med klapparna? Hur känns det med julen? Orolig, glad, längtan, rädd?

kramar

2010-11-24 @ 21:04:35
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: h2o

sv: vet inte, är inte så insatt och har inte varit hemma så mycket. jag är typ likgiltig som vanligt när jag försöker tränga undan känslor/händerlser så det smäller väl till ordentligt snart :p

ja :( men hjärtat, det kommer, du måste bara utmana och bita anorexin i röven.



men.. tydligen skrev hon dem av en anledning? istället för att bli arg borde de ta till sig kritiken och ändra på sig. hoppas det fixar sig hur som helst. hon behöver inte ännu ett problem. så jävla fult när folk smygläser förresten. uscha

2010-11-24 @ 21:11:13
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: johanna

hahha.. vi måste sluta ligga på badrumsgolvet! Men det känns tryggt där på något sätt, ingen kan komma in heller även fast ens föräldrar hatar när man låser in sig så känns det skönt ibland att veta att man bara får vara själv.



Jag hade faktiskt själv världens crush i musli förut, det är för himla gott. Ja det har jag faktiskt, oboy! haha, kommer och går hela tiden. Ibland är jag hysterisk när jag ska dricka det sen går det bra helt plötsligt..

Oj då tränar du mycket ju. Jag går jätte många promenader också men för mig är inte det träning, jag måste svettas.. jag är skum med mina himla krav hit och dit. Du borde ändå dra ner lite på träningen /: tänker på dig! Jag vet att det gick bra med naturgodiset <33

2010-11-24 @ 21:48:59
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: Elin

Är så osäker. Kvällsmål? 21.46? Ihh vad det tar emot idag. Går det bättre för dig? Naturgodiset? I alla fall en eller två? Tvinga inte i dig fler om det blir för jobbigt. Bara du äter något ikväll?



Har du många att köpa till? Det är blandat. Väldigt blandat. Ska bli både kul och hemskt. Fira jul utan farfar? Igen? Känns så halvt utan honom. Han var hela min värld när jag var liten så ja. Jul brukade vara bästa tiden på året när han fanns. Har

kramar

2010-11-24 @ 21:49:06
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Aha, näej jag har aldrig gillat läsk. Kolsyra är inte min grej.



Kall choklad är ju läskigt. Men, jag är chokladnörd också och skulle inte få för mig att förvara choklad där om det inte möjligen rörde sig om mjölkchoklad och det var en hysterisk varm sommardag.



Justja, lucköpning är det=) Har du fixat kalendern än? Nope, gillar icke glögg. Gillar inget som innehåller alkohol. Brukar göra fuskglögg på färskpressad äppelmust som jag värmer med kanelstång, lite nejlika, kanel och kardemumma. Det är mums.



Vilken tid ska du dit imorgon?

2010-11-24 @ 21:56:31
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Amandah

Alltså, jag kanske är helt efter eller så, men vad har hänt med Ebba? Hon är bara ... borta helt plötsligt?! KRAM

2010-11-24 @ 21:56:47
URL: http://trekopparchoklad.blogg.se/
Postat av: johanna

hahah nej jag vet. Men känns som allt skulle gå ännu sämre om jag inte fick träna känner du detsamma? Ja det är underbart. Har inte ätit godis/chips på över tre år så naturgodis är det jag ätit när jag vill ha "snacks". Du är grym sandra!<3

2010-11-24 @ 22:03:15
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nää inte kall choklad, den smakar ju minre då. Eller, jag tycker det i alla fall. Sen blir den ju inte mjuk och härlig och krämig.



Åh, då får du shoppa massa bra grejer. Och sen slå in alla, kommer bli jättebra det där!



Ja det är inte så vanligt att ogilla alkohol, ännu ovanligare att inte gilla alkohol och inte vara förtjust i kolsyra.



Men det är ju bra! Stämning, tck tack=P Jag har kört på chai. Det är ju lite juligt med alla kryddor.



Ja, jag har tid kvart över åtta... jättegäsp på den. Ska ju sitta ett tag också eftersom det är stepwise...

2010-11-24 @ 22:05:50
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Elin

Bra Sandra!!! Jag kämpar med tankarna om några köttbullar. Ska väl inte vara så förbannat svårt, tre köttbullar liksom?

Oj, det var några stycken. Nix, tre kompisar och de andra fyra i familjen. Och tre pälsförsedda djur. Nytt koppel behövs i alla fall.

Glömt? Hur då glömt?

kramar

2010-11-24 @ 22:18:12
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men, haha äsch, när det gäller choklad är vi väldigt olika, jag äter faktiskt inte ens vit choklad. Men det andra minsann=)



Jo hon pratade om en och en halv timme i alla fall. Jag och mina koncentrationsproblem kommer ha kul, haha.



Jo, det förstod jag om du skulle prata medicin. har du träffat henne förut?



2010-11-24 @ 22:23:07
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: johanna

ett tryggt ställe tyvär..

Hahah, jag har faktiskt aldrig varit en godisgris så jag saknar det faktiskt inte! <3

2010-11-24 @ 22:23:25
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: Elin

"oj några stycken" var om julklapparna, inte naturgodiset XDXDXD Det kan inte bli för många naturgodisar, dom får du äta HUR MÅNGA SOM HELST!!

Då känner man sig inte lika pressad, dom blir glada för det mesta. Men just idag AVSKYR jag hundar. Vi har fått hit två hanar vi ska ha hand om till måndag. De är hemska monster. Jag älskar djur, men dem här två är hopplösa. Bror var ute med dom en kvart när dem kom hem, fem minuter efter att vi tagit in dom sätter sig den ena och skiter? Ursäkta, hur fan funkar hunden? Nej. Inte hans fel att han blivit uppfostrad fel. Men ändå jobbigt när han gnäller konstant. ska inte klaga.

hur går det för dig?

kramar

2010-11-24 @ 22:24:52
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

Tycker du kan äta tusen till! Din kropp behöver kcal. Alla sorters kcal dessutom.

Får dom tillräcklgit många nej så kopplar dom till slut. Gäller bara att man är konsekvent, har du sagt en sak - håll fast vid det, annars vet dom inte hur dom ska bete sig och då blir det kaiko.

Jag har aldrig hatat en djur förut. Inte ens ormar eller spindlar eller katter (även om jag har VÄLDIGT svårt för dom). Jag är livrädd för dom och avskyr dom och ogillar dom starkt MEN jag hatar dom inte. Men den här hunden gör jag faktiskt det - hatar. njae dom är kvar i kylen.. känner mig dålig

kramar

2010-11-24 @ 22:46:03
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback