FEM AV FEM TOASTERS!

Nu är mål nummer fem för dagen intaget! Det blev tacogryta MUMS! Jissus vad min mage är PROPP nu! jag åt min mellis också klockan tre som jag skulle, yoghurt med musli blev de, en liten favvo lixom (A)
Så vad kan gå fel nu?:O bara ett mål kvar för idag sen är jag i hamn! Score till mig! min allra första dag med 6 mål woho!!!!!
Tänker inte ens erkänna att ångesten smög sig på mig sådär efter mellis nummer två, nää de tänker jag inte berätta för er! :)
Men jaa, jag trodde fan aldrig ens själv att jag skulle klara nåt såhär stort?:O  När jag först fick matschemat tänkte jag lite såhär lixom Äh ni kan ju ta dedär matschemat och bajsa på för jag tänker då inte äta dedär.
Men vet ni, idag har jag ätit utan minsta krångel! eller joo jag tänkte ju fuska redan med mellis nummer 1 men jag var BENHÅRD mot migsjälv, här fuskas inte!

Ikväll ska jag till Alex, de ska bli kul:)  han har fixat popcorn som han lovat att kvällsmellisa med mig klockan 21 exakt:) och jag har köpt cola zero för han har mina absoluta favvoglas där:O asså det finns inga godare att dricka ur:P
Tycker ni också att dricka smakar olika för vilka glas man dricker ur? eller är de bara jag som e en toka?:P
Det ska jag iaf syssla med ikväll alltså!:)
dricka cola zero i godaste glasen, se idol, se en julig film hoppas jag tihihi och kanske spela sällskapsspel!
Saknar min Alex och min Mia! så det ska bli kul:) Mia är hans mamma asså:)

Har även varit duktig, packat ner yoghurt, EN NY!:O Ny sort, ny smak aah ny allt:O och så har jag packat en liten muslipåse med russin i också! och min musliskål HAHAHA Alex har inga bra musliskålar :( Glas de har han, men ingen skål, jag borde kanske ge han en musliskål i julklapp?:) haha eller va tycker du Alexander?:D Jag antar att du sitter här och läser nu vavava?! ;D

Sen har jag smörat iordning en frökuse, halva med en salamiskiva och halva med en lördagskorvskiva, de passar ju när de är Lördag och allt :D
Den blir till Fm melliset, sen till lunch ska jag försöka mig på att äta nåt på centrum:O för vi kommer vara i centrum kring lunchtid:O hujedamig!

Men lilla fina Alex har lovat mig att äta alla mina mål tillsammans med mig:)  hela 4 st kommer jag hinna med när jag är där :P
Hade det varit för en vecka sen jag skulle dit skulle jag sett detta som ett ypperligt tillfälle att smita undan maten, men NEJ inte nu! nu ska jag klara detta! och ska äta på klockan också;D

I centrumet ska de handlas juleklappar:D hoppas jag hittar de jag är ute efter nu! har letat som en tooookh!
Har även fått mammas Icakort med mig så att jag kan handla naturgodis tills helgen(A)
Har jag världens snällaste mammi eller?:*

Imorgon ska vi på middag också, ska köpa med mig nån mat, fallom de blir mat med massa grädde och pasta och så, de klarar inte jag, men jag kanske kan klara efterrätt som kvällsmellis? de får vi se vad de är, för jag har bestämt nu att försöka att inte äta sånt jag brukar vilja hetsa, typ kladdkaka, vaniljssås, chips, kitkat aah sånt, men jag har massa annat på lager mihi! tar varjefall med mig eget kvällsmellis dit också så ni behöver inte vara oroliga!:)
Jävlar vad jag tjatat om mat idag! Förlååt :P
Men jag har bara varit så exhalterad och taggad förstår ni:O

Nu måste jag fara iväg, kanske uppdaterar nångång ikväll, kanske Alex vill visa sig på bild i bloggen tillochmed? skulle de vara kul?:)

Pusss PUSS puss! Blir man alltid såhär av massa mat?:O


Kommentarer
Postat av: johanna

Och att du gör det är grymt bra jobbat! Alltså jag fick ett matschema men jag följde det tametusan inte en enda dag, jag bara sket i det.. Patetiskt ja vet, jag gav det inte ens en chans. <3

2010-11-19 @ 19:03:06
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: fröken ana

hej. Jag ska sätta lösenord på min blogg pga vissa själ. Vill du ha lösenordet får du mejla mig på [email protected] Jag kommer ge dig lösenordet med förtroende dvs, att du inte får ge den till någon som frågar.



kram :)

2010-11-19 @ 19:45:41
Postat av: Emelie

ÅÅH! SANDRA! Jag har så mycket att säga att jag.. jag är helt mållös! Jag vet inte ens var jag ska börja.



Har du verkligen ätit så här bra idag?! Har du det?! Du driver inte med oss, nu? Gud. Du är så jäkla duktig just nu. Helt fenomenal. Jag har lust att bara kasta mig om halsen på dig och säga "DU KAN JU!"!



HAHA, jag vet precis hur det är när man "försöker" fuska, och lyckas (för någon går med på det) och så ändrar man inställning helt och blir arg på personen för "VAD HÅLLER DU PÅ MED? VILL DU ATT JAG SKA DÖ?!". Hahah, jag gör så stup i kvarten med min pojkvän xD



Men visst är man proppmätt hela tiden i början? Det går verkligen inte att komma ifrån... tihi, frossa, det ska vi. Jag har redan förberett, min älskling har köpt min älskade Ben and Jerry's. Men du, du VET att det är inget för dig, du gillar det ju inte ;) Håll dig till det du inte testat än, eller något du gillar!



Det är klart att du är lite besatt av mat just nu - äta är det enda du SKA och BORDE göra, det går knappt att tänka på annat, haha!

För övrigt håller jag med om att vissa drickor är godare ur vissa glas, tihi.

Det var för övrigt jätteroligt att se alla dina bilder! Mer sådant! :D

2010-11-19 @ 20:16:36
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Tove

Haha, jaa det hade jag! Oj, hjälp nu blir jag nervöös.. jag gav dig väl säkert en smärre chock eller nåt.. håhå.



<3

2010-11-19 @ 20:57:08
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: ebba

Herregud Sandra!!! Du gör mig verkligen stolt. DU ÄR SÅ JÄVLA SJUKT DUKTIG! Har inte ens ord för hur duktig du är.. Är verkligen grymt imponerad. Nu gör du mig inspirerad. Och jag är så glad att du verkligen vill och försöker. Och oroa dig inte för att det skulle bli mkt prat om mat. Det är ju det bloggen är till för. Och vi vill ta del av vad du äter. Speciellt jag :D hahaha! Själv sitter jag som vanligt med mitt godis. Helt slut.



Och vad duktig du var som sa till din mamma. Du får säga till henne att hon INTE får säga okej någon gång till att hoppa över något mål. Hon måste vara stenhård. Visst kommer du vara skitmätt. Men det är ju bara en känsla ju. Du dör inte =) Och erkänn att det är gott med mat? Det är ju normalt. Det viktiga är ju att du kommer in i de där sex målen. Sedan kanske du kan öka mängderna efterhand :) Vad är det för ny yoghurt?



Och givetvis min fina. Givetvis gör vi det tillsammans. Förlåt, men i helgen och i nästa vecka kommer jag inte klara av något matschema. Men direkt efter praktiken så ska jag också göra ett seriöst försök. Blev det wrap igår alltså? :D Det låter jätteduktigt och gott ju :) Bröd är ju gott! Tycker du inte det? Jag är ju ett fan av fattiga riddare. Gillar du inte det? Det är ju ett bra mellis :)



Min dag igår var hemsk som jag skrev. Men nu är dagen idag gjord och jag mår bra för nu är jag ledig i två dagar som dessvärre kommer gå skitfort :( :( :( :( Men sedan är det ju bara fem helvetes dagar kvar. Idag kändes det ändå lite bättre för jag ansträngde mig verkligen för att se överdrivet pigg och engagerad ut. Sedan måste jag göra experiment med barnen i nästa vecka. Har inte börjat förbereda det än. Och handledaren ville ha en skriftlig planering på måndag. Holy shit! Känns som jag har en del att göra :P



Jaaaaaaaa, men du ska skriva långa, långa, LÅNGA kommentarer till mig. Inga meskorta ;) Och idag har du ju uppdaterat bloggen jättebra och kul :D Massa kul att läsa fick jag ju när jag kom in. Och fina bilder. Det gillar jag.



Dessvärre är det inte så lätt att skita i vissa barn när de tar så stor plats. De förstör verkligen för alla barn. Och man måste ta hand om dem extra ju :S Idag var det ju någon kotlett som var örtkryddad med pepparsås och typ någon sorts potatis. Potatisen och såsen var god men inte köttet :P



Hihi men om du följer ditt schema så tror jag faktiskt inte att du kommer vara så där jättesugen emellan målen ändå. För det är ju inte så långt emellan målen. Men det gäller ju att ha något att göra. Annars sitter man ju bara och väntar och vill ta nästa mål direkt. Risk för hetsätning kanske?! Är grymt imponerad att du klarade macka till din yoghurt. Shit vilka framsteg!! Vet du? Cheddarpopcorn finns både på ica och willys så jag kanske köper det imorn :D Det där naturgodiset som har blivit en favorit heter hot crackers. Har du ätit de någon gång? SUpergoda!!



haha ja jag åt de mesiga kaneläpplena även idag :) Blev en salig blandning av kaneläpplen, frystorkade jordgubbar, ananas jumbo, wasabinötter, jordnötstoppar, kokostoppar, chokladcashew, yoghurtcashew, hot crackers, bananchips & chokladparanötter :D Och sedan en påse lösgodis också. Va fan det är ju fredag. Och imorn är det lördag. Då blir det en ny påse!!



Klart jag är ju alltid med dig gumman. Tänker på dig jätteofta!! Hmm mat som får mig att vattnas i munnen är typ gatuköksmat. Det luktar så jävla gott! Men det är läskigt. Vet inte när jag ska våga mig på det igen.. Vad ska du äta ute imorn? :D Är så glad att du är positiv till det där matschemat. Att du känner att du kan klara av det. Det gör mig riktigt glad!



Har ni snö? Här ska snart snön komma och det ska snöa hela dagen imorn och tills på söndag :( BLÄ!Inte förrän i december. Jävla snö!! Termobyxorna är på nu..



woho du ska alltså med på middagen imorn? Eller? SKa du vara hos ditt ex? Nu blev jag förrvirrad =) Det kanske blev ändrade planer? Fan, jag hatar praktiken. Jag hänger ju inte med i ditt liv ju! Du är så duktig som tar med dig egen mat ifall du inte skulle klara av det som bjuds.. Det tyder på vilja!



Klart att resan till mig blir av :) Åååh vad jag längtar!!! Ska bli så himla mysigt min fina =)



menar du att ni inte har någon pepparkaksfudge? Min älskade lilla Sandra. Du får ställa dig och baka :)



Ska ni se julfilm ikväll? Vad blir det?



Hahhahaha klaga du på att du går upp halv fem EN dag. Jag går fan upp då varje dag ju!!!!



PUSSAR OCH KRAMAR TILL MIN BÄSTA <3



2010-11-19 @ 21:03:16
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: Hanna

Duktig du!!! Applåder från mitt hörn av världen!



Visst är lådan bara helt underbar! Hittade den när vi var i Skövde i måndags men hade inte pengar så igår åkte jag och min goda vän och inhandlade den. Nu är jag hemma i storstan igen och laddar för scäbesök på måndag. Hoppas och hoppas på att det kan ge lite lite lite lugn.



För mig är mat och godis lika illa. Allt man äter, jag har liksom dragit allt över en kam. Ja, aningen lättare med grönsaker kanske. Men sen när man då ska äta något, tvinga i sig ja då kan det lika gärna vaa gott så kanske ångesten känns lite mer uthärdlig. Eller något.



Tack för tumhållningen.

2010-11-19 @ 22:52:29
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Åh söt-sandra!

förlåt att jag inte svarat tidigare men har knappt varit vid datorn idag.. Det är ju skitskumt att dina kommentarer inte publiceras:(



Jo jag är ju en person som lätt tröttnar på saker och ting och äslkar variation! dock finns beslutsångest även med i min sjukdom:P så klart det blir lite dubbelt där, men bra att öva sig på att fatta snabba beslut, som vilken juicesort man vill ha när de häller upp. Jag trodde förut att jag heller verkligen inte kunde äta massa saker som jag faktist lärt mig under dagvården, sjukhuset och lite här... det går men man måste öva! Även fast för stunden känns onödigt för ska man äta ska man ju njuta.. aa du vet hur man tänker. Men man går emot ätstörningens rutiner och rör om lite i grytan. Stärker både självförtroendet (att man verkligen vågade) och kommer ett steg närmare till frihet och icke-ångestfyllt liv:P

Äntligen hälsar du matschemat välkommen! Ett steg närmare friskhet, det är bar sandraaaaa:D Vet att det är läskigt ibörjan och känns som för mycket men det är det inte. Basolut inte ditt som också är reducerat nu i början.. annars är det så folk äter + godis, chips, kakor, vin osv ibland utan att rusa upp i vikt. Det krävs nästan näringsdrycker för det men det går även utan fast kan bli lite jobbigt med större mängder då.

Okej här kommer en varbergdag:

7.00 blodtryck, puls, vägning(ibland) och sedan får man typ morna sig (eller som jag se på serier

8.00-8.30 Frukost

1 timma sittid i allrummet. Spelar oftast spel, löser korsord, stickar , lägger pussel eller ser på tv..

10.00 mindfullness, yoga eller kroppsscanning beroende på vilken dag

11.30-12 lunch

½h vila på madrasser och filtar

1 h sittid i allrummet

14,30 mellanmål

16.30-17 middag

½ h vila på madrasser

1 h sittid i allrummet

18.30 fruktstund

20.00 kvällsmål

sittid till halv 10.

22.00 in på rummen..



Emellan måltiderna går man även iväg ibland för samta, läkarbesök, provtagningar, akupunktur, resonans osv.. det är olika tider varje dag och alla har inte alla ktiviteter. Första veckan har man t.ex bara mindfullness för att sedan bara fokusera på att landa, äta, vila liksom..

Innan varje måltid går man till ett rum brevid matsalen med tv, soffor osv och väntar där. En del övar på att ta egen mat så de får gå först och åt oss andra är det redan upplagt sen. När man ätit färdigt sätter man sig i det där rummet igen och väntar på att alla som ska ha sittid och vila är klara så går man gemensamt till de lokalerna.

har man inte ätit upp maten innan utsatt tid sitter man kvar och äter upp oavsett. Händer det för ofta kan man bli utslängd. Man är heller inte med på gemensamma vilan utan får ligga i ett rum själv på bottenplan och sedan fylla i ett papper om t.ex varför man inte hann, hur kan man förbättra, vad ska du göra nu framöver osv..

Toallett får man gå efter sittiden. Då röker endel också och jag brukar följa med ut på balkongen trots att jag hatar rökluft men det är bättre än ingen luft alls.

Någon gång per dag brukar man väl duscha också..

När man får tid över sitter man oftast vid sin dator, läser böcker eller ser filmer på sitt rum:) Mera frågor?

Ajuste ND. Man börjar först med det efter 3 veckor här för att nå BMI 20. Då får man en på förmiddagen, efter melliset och till fruktstunden, dvs 3st per dag.



Ja alltså det är en grej som fungerar ibland och jag tycker absolut du ska pröva. Vissa grejer triggar hetsätning tyävrr:/ nu är det viktigast att äta tillräckligt med riktig mat och inte kompensera med godsaker för de ska va mer som plus i kanten. Sen när det känns tryggare tycker jag absolut du ska införa chipsträning;) har haft perioder så med saker som jag ofta triggas igång av och "övat". Tex 3 digestivkex kl.9 och thats it! Visst är det jättejobbbigt men man vill väl lära sig kunna ha en normal och trevlig lördagskväll ihop med sina vänner utan att behöva hålla på med tvångsmässigheter eller gå iväg till rummet brevid och gråta för att man tyckte man tappa kontrollen?:S



När jag ser på film är oftast favoriten popcorn eller naturgodis. Plockgodis ät jag ett tag på mellanstadiet men annar inte varit så förtjust i det. Chips och ostgågar tyckte jag när jag var mmindre men slutade med dem på gymnasiet isamband med bantingen.. senaste halvåret har jag dock hetsätit ca 500g varje dag (plus allt annat såklart), så har lite komplicerad relation till den just nu. Men tror jag gillar det och ska öva på att kunna äta det igen i normala mängder.

Har lärt mig att man inte ska förbjuda vissa livmedel för då blir de bara ännu mer laddade.. dvs mer ångest om man någon gång unnar sig eller ett starkare sug efter det hela tiden som en slags förbjuden frukt.

Ajuste fruktplatta med vaniljsås att doppa i gillar jag som tv mys också!

Saken är ofta den att jag vill inte att det ska ta slut.. visst tycker jag choklad är gott men köper jag en kaka tar den slut för snabbt. Samma sak med glass som smälter (fast jag gillar det), en bit kladdkaka, paj osv..

Så dricker jag gärna ngt kallt, bubblgt och alkoholfritt. Typ loka, pepsimax eller sprite cero .



Haha nää de sitter också vid bordet men de har verkligen stenkoll på alla! mm nästan lite läskigt men ätstörningen får ju ingen chans att agera så den blir väl gång på gång besegrad.



Alltså nä jag har fått tillbaka endel hungerkänslor sså det brukar inte vara ett problem. Mellis efter lunch eller kvällsmålet kan jag fortfarande vara "nöjd" liksom men inte proppmättlängre. ast jag har ju tänjt ut magsäcken såpass mkt att jag trodde från början att jag aldrig mer skulle kunna känna mig mätt.. men kroppen återhämtar sig! Man måste även påminna sig ständigt att mättnad inte är någonting farligt och det är bara sjukdomen som kan försöka ge en obehagkänslor men friska människor njuter faktist av känslan efter en måltid då man inte längre är hungrig och givit kroppen näring. Alltså så skum ana är egentligen..



Det där med ost! Nej alltså tycker verkligen inte att det är gott. Men vi får det iaf till minst 1 måltid per dag så vänjer väl mig. Det ingår ju i så många måltider och dessutom ett bra pålägg om man behöver kalcium oså. man kan bli lite handikappad när man är ute och äter för mycket innehåller faktist ost..

Njaa jag gilar inte korv, salami, mjukost på mackan men det får vi här ibland också. Me like kalkon, rökt skinka, advokado m salt, tomat med örtsalt, mosad banan m kanel, ägg och kaviar, leverpastej och gukra på mina mackor^^

Haha alltså jag kommer gråta om de serverar dessertostar här!! Vanlig tråkig ost går att tvinga ner men de där stinker:O det är synd för spagetti med gorgonsolaost och mögelost på pepparkakor låter sså gott.. fast jag blir lika besviken varje gång jag provar!



Ojoj vad mkt klockan blev men du värd ett ordentligt inlägg tyckte jag:D

För det är du som är bäst<3

Fortsätt kämpa s¨å bra som du gör!

2010-11-19 @ 22:55:06
URL: http://thinspiration.bloggspace.se
Postat av: Mimmi

Hahaha blir alltid chockad av de långa kommentarer som du får :D förlåt att jag inte orkar kommentera lika långt =( buhu. Men jag tycker också du är så jävla duktig som orkar försöka!! Du har hela tiden förstått att det är en sjukdom och inte något annat. Du är bra. ♥

2010-11-20 @ 00:25:10
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha säger som mimmi, blev chockad och stannade till för att läsa igenom kommentarerna men gav fasen upp haha.

Men gud vad duktig och stark du är. Jag kan väl bara skryta med frukost som var lite större än vanligt och sen en rejäl kvällis (falukor och potatismos) annars var det väl en ganska futtig middag men äter lite godis nu men har väl vart en okej dag för har ju inte hunnit med massa mål. Fast borde kanske ätit något mellan middag och kvällis. Men du har arit otroligt duktig och jag är grymt stolt över dig. Fortsätt kämpa för jag vet att du klarar det. Och fuska inte en endaste gång!

Kram<3

2010-11-20 @ 00:52:19
URL: http://baravaralisa.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du gör mig så inspirerad. Så duktig är du :D Jag åt popcorn till bion igår :) du åt också va? :)Hade du det bra igår? supernyfiken (a)



Puss

2010-11-20 @ 09:23:37
URL: http://www.resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback