Asså det är såhär va

Att idag ska jag göra nåt lite läskigt!
Jag ska vara social med folk:O
Tre st närmare bestämt.
Det är jag, Syster, hennes kille och så är det Alex.
Vi ska hem till oss så ska jag laga mat till oss, de blir crisscuts(såklart) med lammkorv för mig och kött för de andra, med beasås och pepparketchup:)

Sen kommer det spelas massa sällskapsspel och killarna ska dricka öl. Syster dricker fanta och jag dricker väll vatten ;D
Vad jag ville säga var mest att jag nog inte kommer ha mycket tid till bloggen idag, eller imorgon:O
För imorgon blir de pyntning av hela huset och pepparkakehusbygge och såna roliga saker:D

Men jag ska försöka ta lite bilder som ni får se sen!
Puss!

Kommentarer
Postat av: Elin

Detlåter toppen tjejen! Precis vad du behöver. Människor att umgås med och glömma botr äs lite. Så du får vara frisk också.

Mmm. viktuppgången går åt fel håll just nu.. Ner 0.8.. Igår var det i alla fall det. Så ikväl blir det tre potatis istället för två och 15 godis istället för 10. Går inte att ha det så här nu.

Bra vännen, hoppas verkligen tabletterna funkar nu. Du behöver extra stöd så som du mått det sista.

klart du ska äta mer idag! Popcorn och korv och allt underbart som du förtjänar! Låt inte ÄS vinna.

kramar

2010-11-27 @ 15:12:41
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Emelie

.. Sandra, du sade ju nyss att nu inser du att du inte rasar genom att äta? Du måste äta enligt schemat, även om du är rädd för att gå upp. För att upp, det SKA DU. Det är inget snack om saken.



Du kan inte mesa och "nästan" äta. Du drar bara ut på det. Vill du inte äta, och vill du inte bli frisk? Då måste du upp. Det är bara så. Man kan inte få ett mellanting.



Och varför mesa.. Då får du ju inget av dem?

2010-11-27 @ 15:17:25
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

sv: Det är bra, Sandra!

2010-11-27 @ 15:59:19
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: johanna

det gick som vanligt, dvs okej.

Bra jobbat, naturgodis är så gott. Ska antagligen vara med min pojkvän ikväll men dagen har bara bjudit på depp :/ själv? <33

2010-11-27 @ 16:02:41
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: Cilla

Ha en trevlig kväll vännen. :) Tror också jag ska baka ett pepparkakshus imorgon, känns som ett roligt pysslande :) kram. <3

2010-11-27 @ 16:35:57
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: johanna

vi får inte sluta kämpa! <3

2010-11-27 @ 16:51:34
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: camilla

Väntar på att höra alla detaljer sen :D skickade om mailet förresten, men de har du nog sett redan :P



Jaa men vad kul att det var så positivt :D Precis fokusera på allt som är bra, du är grym gumman <3



Idag har jag bara tagit det lugnt, lr var ute en snabb sväng. Fick åka med pappa till affären och inhandla den obligatoriska lördasgodispåsen :D Så jäkla glad är jag nu haha^^ Nu ser jag på Harry Potter som går på femman :P



Pussar i massor gull :)

2010-11-27 @ 17:19:21
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: emma

Av egen erfarenhet kan jag säga att man oftast mår så mycket bättre efter att ha umgåtts med folk man tycker om. :) hoppas du får en riktigt fin kväll Sandra.

och du.. ät ordentligt för guds skull! eller nej, inte för guds skull, för SANDRAS skull. du vet att du behöver mat. MYCKET mat.



Jag har ätit enligt matschema i snart exakt ett år, närmare bestämt sen december förra året.

Jo, det blev lite meseri för mig i början för precis efter att jag börjat i behandling var jag fortfarande väldigt anti.. mina föräldrar hade ju tvingat dit mig och jag hade ännu inte riktigt hittat viljan att bli frisk.

Men vet du? jag ÅNGRAR att jag fuskade så. Det har bara gjort alltihop mer utdraget och jobbigt!!!

Nu har jag ätit HELT enligt matschemat sen augusti och rusa upp i vikt har jag verkligen inte gjort! Och jag dricker t.om. 2 ND, det gör ju inte du.

I början direkt efter att man börjat äta enligt matschemat "hoppar" kroppen typ ett kg för att man fyller på vätskan och så, det gjorde den för mig.

Men sen börjar det gå mycket segare att gå upp i vikt.

Jag vet att det är svårt att tro på, men det är sant. Jag var också skiträdd för att jag skulle gå upp jättefort och jättemycket men det händer inte.

Kroppen behöver tid på sig och GRYMT mycket mat, haha typ 10 gånger mer än du äter nu. :)



Kom igen Sandra, mesa är inte bra, det gör bara att det tar längre tid att bli frisk och ger mer ångest!

Vet du, om det känns lättare kanske du kan ta lite i taget? Till exempel att du börjar med att äta en ORDENTLIG frukost helt enligt matschemat och sen kanske lite lättare middag och lunch.

Sen efter några dagar (ja, man måste börja ganska fort!) kör du på med ORDENTLIG middag helt enligt matschemat och efter ytterligare några dagar ORDENTLIG lunch. Vänta inte för länge bara för då blir det JÄTTEsvårt.



Jaa, jag känner igen mig i att inte ha nån aptit, jag är inte hungrig särskilt ofta kan jag säga. Då är det smart att äta enligt klockan istället, liksom att "vid den här tiden SKA jag äta varesig jag är hungrig eller inte". Det är inte kul att tvinga i sig mat när man inte har nån aptit, jag vet, men om man hoppar över mål så kommer anorexin vilja att man fortsätter med det hela tiden. = ÅNGEST.



Jag brukar äta rostade mackor med philadelphiaost till kvällsmål oftast, hihi det är yummie.

Men ibland blir det sötare grejer som typ choklad eller pepparkakor :)

Sen funkar ju alltid lite popcorn eller lite snacks!



ja jag gillar naturgodis :) fast vanligt godis är godare tycker jag höhö. älskar lakrits! :D

Popcorn tycker jag också är gott, och skruvar som sagt. Och pepparkakor<3 Sorbet är typ det bästa jag vet, hihi älskar det!



Haha jag förstår, jag gillar också att njuta av godsaker länge! ;) Man kan ju alltid pausa lite och ställa in glassen i frysen en stund då och då, hehe.



gud vad glad jag blev av att läsa att du åt ditt naturgodis, DET ÄR BRA DET SANDRA! :D helt rätt!

Du klarar ju det här sötnos. gör oss som läser din blogg stolta nu och ät ordentligt. :)



jag fyller den 30 november, alltså på tisdag! :)



MASSOR AV KRAMAR<33 kämpa på gulle-Sandra!



2010-11-27 @ 19:24:32
URL: http://demilune.blogg.se/
Postat av: petra

sandris, gud. känner att jag ligger lite efter här va.. äh. får skylla på mitt bajshumör som har varat i två dagar nu. men nu jäklar. VAD DU ÄR DOKTIG PINGLAN! jösses. att umgås med folk är inget farligt.. det gör en bara GOTT vill jag lova ;)



det låter super mysigt! du får berätta sen hur du tyckte det var ;) PUSS PÅ DIG FINIS <3

2010-11-27 @ 21:23:51
URL: http://barapetriis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja igår glömmer vi tack. Idag med faktiskt. Har tillbringat större delen av dagen på akuten med min stackars pojk som lyckades bryta handleden ordentligt på sin match idag.



Nu har jag satt upp adventsstjärnor och en adventsljustake och ska äta lussebulle imorgon. Julstämning ja tack.

2010-11-27 @ 22:18:14
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Maja

Jättebra att du försöker ta tag i den sociala biten, det är ett stort steg!

Puss<3

2010-11-28 @ 18:54:49
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: Elin

Bra vännen, är glad att jag iaf peppar någon för idag har jag svårt att förstå varför.

Försöker kämpa med maten men det blev en potatis och en skiva kött. Ingen sås. Är så himla dålig. UPP VAR DET!

Hur gick det med crisscuts. En fråga: vad i hela friden är det för något?

Upp, upp vännen, det klarar vi.

kramar

2010-11-28 @ 19:02:04
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det är tyvärr inte bättre. Hur har din dag varit?

2010-11-28 @ 21:01:47
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback