Allt på en gång!

Det verkar vara de enda som funkar för mig, såfort jag får chansen väljer jag nyttigare istället för godare.
Fan nu slutar du upp Sandra!

Hade jag fått välja skulle jag köra sakta sakta och öka lite i taget, men jag känner mig själv och vet att jag inte skulle öka, skulle köra på och vara nöjd så nää nu har jag ju välkomnat mitt matschema och nu kör jag på bara! jag äter nästan de jag ska, eller joo jag mesar fortfarande och önskar jag var modigare och inte mesade såhär! aaah blir så frustrerad!

Idag, då valde jag mat! jag kom på nåt jag "kunde tänka" mig att äta,
Jag föreslog chevapitchi med ugnsgrönsaker och tzatsiki, de va bra tyckte mamma så de fick de bli :)
Syster och pappa åt med pommes till XD

Min portion:



Jag skulle vilja skriva så mycket och jag vill läsa era bloggar! men min migrän VILL INTE GE SIG! så jag ska gå och vila nu, och förhoppningsvis inte somna så att jag missar kvällsmålet:O
vad de nu blir:O Ge mig tips vad jag kan äta till kvällis sötisar?:D

Oh jusste, det var någon som ville att jag skulle skriva ut mitt matschema, jag ska de! men jag är inte så himla superbloggsugen just nu men de kommer ;D

Kommentarer
Postat av: johanna

Jag tycker du verkar på skit bra, visst är man extremt feg ibland men det kommer ge med sig tillslut. Vill inte göra er besvikna eller trigga er, så räcker med att skriva att middag inte gick så bra. Blev soppa :/ Blääää, vill skriva att jag åt en jätte god pasta rätt, men nej.<3

2010-11-22 @ 18:53:23
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: johanna

verkar kämpa på skit bra* gud va cp jag skriver. HAHA!<3

2010-11-22 @ 18:53:40
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du får ta tag i dig och sluta mesa. Tänk om du går ned i vikt mer nu, Sandra.. Det får fan inte gå för sig.. Kolhydrater till maten! ;) (moraltant här!)



sv: Det var riktigt tufft utan soppor, för jag älskar verkligen soppor. Men det var för lite energi, och jag visste att jag inte skulle gå upp på det. Därför var jag liksom tvungen att offra dem. Men det var bra, och jag är glad att jag gjorde det :) Nu äter jag ju soppor bara någon gång ibland.



Ja, Birgitta. Henne har jag träffat, jag med. :)



2010-11-22 @ 19:00:58
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Hanna

Ja, adventskalender är ett måste! Förra året hade jag en med lyschoklad. Dom där med äckelchoklad som kostar tio kronor är inte värd någon ångest!! Gjorde en egen ett år, satt och slog in godisbitar en och en, det var lite kul=)



Mötet.. gick.. jag överlevde. Hon kunde inte lova behandling men sa att i dom flesta fall så hittar dom någon. Brukar hon tappa tråden ofta när ni ses?



Nej, migrän är en bajside! Den ska skrotas och spolas ner. Omedelbums. Tillsammans med panikattacker och tjockisångest och blöta strumpor!! Hur gick det med läkare?



Träffade Emelie efteråt och drack lite te=) Nu har jag lagat lite mat och jobbar på att övertyga mig om att jag ska äta lite av den.

2010-11-22 @ 19:06:18
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja, jag blir besviken när du mesar, Sandra. Vet du varför? För att jag VET att du kan så jävla mycket bättre! Jag vet det, jag har sett det!

Så varför mesar du? Vill du inte bli frisk?



Ta smörgåsar, Sandra! Om inte yoghurt och müsli? Vad som helst, bara det blir NÅGOT. Och en god kopp te?



Sedan äter du fortfarande superlite till middag, försök inte tuta i oss något annat ;) Ledsen att säga det, men det är så. Men jag tror att du kan bättra på, om du vill. Det är bra att det inte blev soppa iaf :)



Förresten är omelett supergott, det borde du äta! Och B&J's älskar jag ju, men inte du, teheee.

2010-11-22 @ 19:35:12
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: johanna

Vi är fan grymma tycker jag! <3

2010-11-22 @ 19:55:16
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha ja, sammanträffande ja=) Det var faktiskt väldigt roligt att sitta och slå in dom där små godisarna i paket. Har för mig att jag hade lite större paket för lördagarna, med en liten chokladkaka eller fem sex godisbitar istället för en. Tyckte jag var bra=)



Ingen aning om varför hon inte kunde. Hon sa bara att hon inte kunde lova. Ska dit på torsdag för stepwise och fortsatt bedömning.



Märkligt för hon verkade alldeles.. ja tappa tråden när vi pratade. Helt.. jag vet inte. Helt ställd, kändes som hon inte kunde hantera hur jag var? Har svårt att svara på frågor och öppna mig och tittar inte på folk i stort sett alls innan jag känner dom, och inte ens då är jag förtjust i ögonkontakt och sånt. Hon var.. vet inte.. det kändes verklgien som hon tappade tråden hela tiden. Och på var hon då inte. Lite försiktigt fårgade hon om jag kanske kunde komma på någonting som jag kunde satsa på att förbättra till nästa gång.



Aaaa sicken skit att vara begränsad. För migrän är ju som sagt inte kul. Håller en tumme för att det finns någon bra medicin du kan ta som fungerar.



Mat och mat alltså... haft en usel matdag så jag åt knäckemacka till middag. Lagade dock en champinjonsoppa till min käre karl.

2010-11-22 @ 20:38:53
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det låter ju som en bra ide=) Att överraska sig med påse så man inte ser. Ja, det kan nog behövas något extra om du lägger en odis i varje=p Är väl inte direkt ett fullt kvällsmål.



Det går säkert bra, om jag inte somnar mitt i... fick tid kvart över åtta på morgonen. Måste åka genom hela stan i rusningstrafik och jag avskyr att trängas med folk, ångestframkallande!!! Vad var det för fel på stepwise?



Äsch, hon hade kanske en dålig dag bara. Eller så var jag förvirrande och följde inte normala mallen när jag inte tittade på henne och mest verkade förvirrad=p



Det är bra, jag hejar på dig med allt jag kan hitta! Skulle viftat med pompoms om jag haft några. Ät något gott=)



Nope, inget matschema. Bara ny tid och det där om att hon inte kunde lova.

2010-11-22 @ 21:12:38
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Oh en överraskning varje kväll! Gillar!



Ja, tidig tid men det var den eller om flera veckor så tja. Kändes som det var lika bra att passa på att få det gjort liksom. Hur man blev sjuk.. det vet jag ju inte. Jaja, det får väl ge sig. Än är det inte torsdag.



Klart jag är söt=p Vad skulle jag annars leva på när jag är vrång och tvär härhemma=) Något måste jag ju charma med. Moahaha.



Naturgodis är bara så häftigt. Det är en väldigt bra uppfinning. Synd bara att det ska vara så dumt dyrt. Jag och hjälp.. jadu... vet liksom inte om jag förtjänar den när jag försöker så dåligt som jag gör.



2010-11-22 @ 21:50:04
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Woho, då har du heeela december räddad då. Massa överraskningar och spänning i livet. Inget kan ju bli tråkigt då. Speciellt inte när varenda överraskning är god!



Aha, ja jo, jag har ju också hört att snattning och ätstörningar går hand i hand? Ehm? åh skalor är min ofavorit, det finns alltid för många eller för få alternativ=p



Fusk ju! Själv ska jag försöka naturgodis för den ynkliga slant som försäkringskassan betalar ut till mig. Mutter mutter. FUSK!!



Fast, jag försöker ju dåligt. Inte alls mest. Går mer bakåt än framåt. Arg på mig själv. Eller njae, uppgiven mera tror jag. Arg hade nog varit bättre. Vad gjorde dietisten för något underverk?



2010-11-22 @ 22:02:50
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Cilla

Sv: Kan nästan lova dig att ditt matschema inte kommer synas någonting på vikten på fredag. <3 Och somsagt, du får sluta att "fuska" nu och ösa på bruden, vet att du kan det! :D <3

2010-11-22 @ 22:35:34
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Hanna

Först, innan jag glömmer, mellanmålstips. Jag tycker du ska äta lussebulle! Eller några pepparkakor tillsammans med lite juligt te. Lite sådär mysstämning ladda inför jul.



Annars är kokt ägg en höjdare tycker jag. Snabbt, mättande och gott.



Ah, men det är väl bara att bita ihop och svara på dumma frågor då. Det är i alla fall något konstruktivt och om dom får ut något av det som kan göra att jag får hjälp så får det väl vara så. Haha, jag älskade att göra min adhd-utredning. Det var massa sånna roliga tester med att rita av saker och rabbla siffror och vara logisk. Och skattningsskalor då. Det jag gillar med sånt är att det är konkret. Det är liksom något man ser ett resultat ifrån. Inte bara lösdrivna ostrukturerade samtal som man inte märker att dom tar en någonstans.



Ah, ja när man får någon som kan inspirera en och verkligen få en att fatta det där man redan vet blir man väl pepp=) Jag blev.. inte besviken igår. Mest likgiltigt nedstämd. Var liksom, jaha, nej det var inte mer då.

2010-11-23 @ 08:02:10
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: camilla

Du det vara så gott att jag inte ville att de skulle ta slut :/ :P haha men ikväll blir de ännu mer mackisar :D

Haha du den där aprikoskrämen känner jag igen. åt själv mkt av den speciellt aprikos för att de va lågkalori xD ja har iof alltid älskat aprikoskräm och alla krämer men lågkalorin är inget god:P har fortfarande en öppnad förpackning i kylen, dock ska den kastas för nu har jag inte rört den sen jag började äta mer :P samma sak med min blåbärssoppa i kylen som är lågkalori. Hur kunde jag tycka det var gott?? :P riktiga grejer ska det ju vara. haha

För mig blir de kycklingfärs med ris till lunch idag :D Vad blir det för dig? Hade du en god frukost idag? :D vad blir mellis?



Sköt om dig och ha en fin dag fiinaste <3

2010-11-23 @ 10:49:47
URL: http://www.resanupp.devote.se/
Postat av: Annika

Migrän är HEMSKT!!!!!!!



Skulle uppskatta om du kunde rösta på oss i en tävling:

https://mostinvincible.com/286

Om du röstar så ADDAR VI DIG PÅ BLOGLOVIN & får du en länk!

Det tar bara någon sekund att rösta! Ps Glöm inte att klicka på knappen VOTE till vänster!

Tack så mycket!

2010-11-23 @ 11:17:55
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Elin

Matschema är bra. Fuska inte nu! Börjar du fuska kommer du fuska alltmer. Allt man gör med äs blir till något man gör flera gånger.

Idag är det bättre.

Tillsammans,!

kramar

2010-11-23 @ 11:54:52
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Cilla

Sv: Så mycket kan det inte innehålla att du får upp flera kilo sedan så behöver nog din kropp himla mycket fett för att "fylla på reserverna" för alla organ och sånt inne i kroppen :) Jo, det är först nu på senare tid jag börja lägga märke till hur jag faktiskt omedvetet sitter och smular och kletar. Har bilvit som en rutin så himla länge :P <3

2010-11-23 @ 12:35:23
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: camilla

Det blir två mackor med ND till kvälls :D o till middag blir det nog chili eller lax :D inte bestämt mig än o vi ska äta om 20 minuter xDhaha vad blev de för dig? Jag åt också risifrutti förut, lr liknande risifrutti fast man köper i storpack typ riskvikk heter det. Borde du prova :D smakar precis som risifrutti fast billigare eftersom det är 1 litersförpackning hihi :D



Kramar och pussar sötaste <3

2010-11-23 @ 17:26:54
URL: http://www.resanupp.devote.se/
Postat av: Elin

Det räcker inte på långa vägar!! Mer vännen, du har inte ätit för mycket. Glöm inte vem som bestämmer nu. Det är Sandra, inte ÄS.

Vad händer ikväll?

kramar

2010-11-23 @ 17:41:01
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Maja

Superbra kämpat gumman, men du fixar att äta precis det du ska, det vet jag! Ge det ett försök, för vad är det värsta som händeR? Att du går upp 1 gram mer i vikt, och det är ju bara bra. Eller? :)

Puss<3

2010-11-23 @ 18:16:08
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: Maja

sv: Du vet hur svårt det är att gå upp i vikt, jag kan rekommendera dig att läsa mattillåtet. Typ längst bak i den boken står det vad man behöver äta för att gå upp ett kg, där är det bland annat en HEL ALLADIN ask som står som exempel. Så du kan vara lugn, och eftersom du inte ens följer matschemat till punkt och pricka så behöver du knappt oroa dig.



Jag menar, jag äter ett matschema + 1 ND och har gått upp MAX 0,5 kg på en vecka(nu dricker jag ju 2 varannan dag, så det går förhoppningsvis lite snabbare nu)

Kämpa på och sluta med slarvet, det ger dig ingenting, det vet du!

2010-11-23 @ 18:53:09
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: camilla

Haha blir det frukost till middag, blir det två mjuka mackor + musli då? :) och sen två mjuka mackor till kvällsmaten? :D + de obligatoriska naturgodisarna då såklart :D???



Pussar i massor finis<3

2010-11-23 @ 19:03:18
URL: http://www.resanupp.devote.se/
Postat av: camilla

Tack för att du påminde mig om mitt val, de gjorde mig på sjukt mkt bättre humör :D de e ju som du säger bra mycket roligare att äta hemma och kunna äta det jag gillar än sjukhusmat där man måste äta vare sig man vill eller inte. Sen känns det som att maten på sjukhuset håller typ skolmatsklass och skolmaten var ju aldrig min favorit om man säger så:P



Sandra haha, vi vet båda två att mackor + musli inte är för mkt o du äter garanterat inte ihjälp dig xD tror du skulle behöva bra mycket mer än så för det haha :D Blev det någon macka till muslin då?



Kämpa på nu bästaste <3

Postat av: Cilla

Sv: Du ska se att vikten kommer kännas bra på fredag. :) Jo, jag gör samma sak om jag äter typ risifrutti eller så :P sitter rätt ofta omedvetet och drar fingrarna efter kanten på min mjukmacka för att det ska lossa smulor. Men nu på senare tid har jag försökt slutat med det, är ju inte direkt många kalorier man går miste om av smulandet plus att det drar bara ner en i ätstörningsmönstret mer :) <3 Kram pådig.

2010-11-23 @ 21:23:47
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Elin

Har ätit mat ikväll. Faktiskt potatis också. Eller ja. Två tuggor. Sen åt jag bara köttet. Men mer än en halv bit iaf. Men alltför lite. Jag vet. Skärpning. Suttit här nu och funderar ännu på kvällsmål. Vet inte vad som händer med mig..

Nej fy. Har du ätit?

kramar

2010-11-23 @ 21:27:04
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

du är duktig som kämpar. det är rätt.

ska försöka äta lite yoghurt kanske? eller är det för sent?

hur ser din morgondag ut?

kramar

2010-11-23 @ 22:02:57
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

Yoghurt äten..

2010-11-23 @ 22:23:42
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Attans då, gillar du något annat juligt? Jag är helt uppe i varv inför julmys=p Hur gick det med bananen?



Det låter ju underhållande, får hoppas på att jag får skratta lite, då kanske jag håller mig vaken.



Får hoppas på pepp en annan dag. Har fått läkarbesök inbokat nu också, om två veckor.

2010-11-23 @ 22:24:50
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: camilla

God morgon sunshine :D Hur gick det med mackan igår? den var good eller hur :D

Nu har jag ätit upp min frukost och magen är nöjd :D strax redan dags för mellis jue:P haha :D



hur ser dina dagsplaner ut?

Puussssss<3<3

2010-11-24 @ 10:19:55
URL: http://www.resanupp.devote.se/
Postat av: Hanna

Haha men något måste du ju gilla=p Risifruttin med julsmak? Eller kanske ballerina pepparkaka? Kladdkaka med pepparkakssmak låter ju i alla fall spännande, du måste berätta hur det smakar så jag vet om det är något att ha.



Håller tummarna för att det blir ett bra läkarbesök!



Min dag idag är baka. Ska göra lussebullar, mjuk pepparkaka, en tårtbotten och sen får vi se vad som händer=)

2010-11-24 @ 12:35:21
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback