Godmorgon alla sköna!

Gud vad kul med Måndag!
Eller inte, en hel vecka med jobb som väntar, åh vad kul!
Och det är även "hej jag känner mig fetast på denna jord Måndag"
Med tanke på vad jag fick i mig igår, men det är inget att ångra för nu är det gjort och det är långt till Söndag igen, skönt det iaf, det jobbiga är bara att jag har typ halva chipspåsen kvar och typ all choklad.
Ja jag orkade faktiskt inte äta den .__.
Är väldigt mätt idag också, men vet att jag inte kommer komma undan middagen här hemma hur jag än gör, är det någon som har tips? kan inte skylla på att jag har ont i magen elelr mår illa eller så, kan heller inte äta på mitt rum eftersom att jag har ett eget hus jag måste gå ner till såfall XD
Hur gör man då?
Vill inte äta idag, så att vågen inte visar för mycket upp sen :/
Ikväll blir det lite hemmaträning sen också, och bara slapp med Syster som kommer hem, men hon ville äta tacos ikväll och det är inte min stora favorit, så har jag tur kanske kanske jag kan få göra mig en soppa, men det är typ 1 procents chans.
Jaja det är bara ligga i nu, något med 47 ska ju vågen stå på på Fredag och nu lär den ju inte göra det XD
haha.
Skriver senare gullisar!
Puss.

Kommentarer
Postat av: Fia

Att komma undan kvällsmaten känns omöjligt för mig med, de har nog mer koll på dig för du väger mkt mindre än mig men mina föräldrar ger sig aldrig ändå!Fy fan för måndagar hah ingen dag man vill ställa sig på vågen men att det är långt till helgen är skönt precis som du sa! Hoppas du har en bra dag!



kram<3

2010-07-26 @ 10:19:13
URL: http://anewmerightnow.blogg.se/
Postat av: nixpro

haha tyckte det stod glufsisar men du skrev gullisar

Ja jag har ett tips. Först så är det så att en dags rejält ätande inte lägger på något på vikten. Men däremot blir det som jojobantning att underäta såsom du säger och då går man ju upp. Så ät. förklara att du inte vill äta massor eftersom du är rädd att gå upp och få motreaktion. Jag vet detta men blir ändå förvånad var gång jag gör tvärt emot i alla fall och ser att jag går upp när jag underäter o äter ojämt, men äter man alla mål så ligger det still eller går sakta nedåt. Du bör inte gå nedåt för du är redan för smal. Det slutar bara illa. Absolut - ät alla mål o därtill små mellisar. Det är bara enkel matematik som säger att så länge du inte stadigt ligger på ett överintag på kalorier så kan du inte få "feteffekten" du är rädd för

Dvs får man den så är den psykisk.

Se till att få acceptans på att äta rimligt och regelbundet så blir alla glada. Du drar inte på dig skador, du blir inte fet, fräldrarna behöver inte oroa sig.



Jag försöker få in detta i mina vanor - vet att det är rätt. Det är hjärnspöken som får en att känna annorlunda.



Går du upp av helgens mat så är det endast för att du kompenserar och inte äter nu och då kompenserar kroppen. jag är rätt säker på att du också VET detta - bara påminner dig.

2010-07-26 @ 19:51:01
URL: http://nixpro.bloggplatsen.se
Postat av: MissDuck

Var glad för att du inte kommer undan. Den dagen man till 100% bestämmer sig till att bli frisk, kommer man uppskatta att föräldrarna hjälper till på vägen och inte låter en slippa undan, så som mina föräldrar har låtit mig göra. Ingen har nånsin tjatat på mig om att äta 3 mål om dagen, superlätt att skära ner på måltider om ingen säger emot. Sen sitter man där...



Ha det! :)

2010-07-28 @ 22:44:41
URL: http://missduck.blogg.se/
Postat av: ella

om du har ett eget hus kan du ju äta där?=)

2010-08-01 @ 16:06:32
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback