Är lite trött sen igår

Men ändå lycklig på något vis.
Satt ju och disskuterade en hel del med mamma när vi var på sjukhuset, vi var ju fan där heladagen .__.
Jag förklarade hur jag mådde och att jag ville må bra men att jag ville inte gå upp i vikt.
Hon frågade vad jag ville väga, 47 sade jag.
Jag kan inte sabba min kropp mer och 47 var enda acceptabelt tror jag hon tyckte bara jag började äta lite.
Så vi har typ kommit fram till att jag "får" väga 47 men att jag ska försöka få igång dethär med maten igen.
Men det känns så bra att inte ha nåt tvång från föräldrarna också att behöva gå upp i vikt, att bara ha "att äta" i fokus inte att gå upp i vikt.

Jag förklarade hur dåligt jag mådde varje gång jag ställde mig på vågen och den visade plus, hon tyckte vi skulle ta bort vågen men jag förklarade att då skulle jag må ännu sämre och äta ännu mindre om jag inte visste vad jag vägde.
Jag berättade att också så småningom så skulle jag vilja kunna bara väga mig en gång i veckan. Typ på Lördagen, för jag vet ju att det jag äter på helgen ligger kvar i magen tills Onsdag typ, men sen är det borta.
Men så fungerar det inte riktigt när man står där på vågen efter helgen i ren panik för att man lagt på sig ett kilo.

Men nu änsålänge så har vi kommit överens om att jag bara får ställa mig på vågen två gånger om dagen, en på morgonen och en innan jag går och sover.
Detta kommer bli svårt, eftersom att det är vågen som helatiden kontrollerar vad jag får äta och så.
Imorse visade vågen 47,8 iaf, det betyder att jag har 800 gram till målet, sen vill jag kunna sluta!
Men det kommer bli mycket äta i helgen så lär ju vara på 48 efter helgen iaf.
Men vi har köpt endel gott och nyttigt jag ska få äta så det känns bra.
Men pappa har ätit upp yoghurten nu imorse så vet inte vad jag ska äta.
Väntar tills mamma kommer upp så att hon ser mig äta.
Nu ska jag in i duschen för snart ska mamma och syster och träna vilket jag inte får, men jag ska promenera runt medans dom tränar sen ska vi shoppa :)
Ha en bra dag allihopa och ursäkta för att jag blivit så himla tråkig.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Anotherana

Hur lång är du? Jag är 167 och min mamma dampar typ varje gång jag ställer mig på vågen. Hon skulle aldrig låta mig väga mindre än hon om hon kunde. Och så hittar hon på att jag vägt mer än jag faktiskt har, typ "du vägde ju 53 kilo förut, du måste gå upp!" och sen nästa gång "du mådde mycket bättre när du vägde 55" och sånt. Hon lägger på ett kilo varje gång ungefär trots att jag aldrig vägt mer än 51 och hon vet det.

2010-07-29 @ 14:34:55
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: Anotherana

Glömde svara på din kommentar. Mina hjärtslag var normala först men förra sommaren började jag få problem. Jag vet inte om det var pga anorexin men jag började få ojämna hjärtslag efter att jag blivit magsjuk och gått ner en massa, och sen blev det inte bättre så jag fick ligga på sjukhus ett tag och vara "övervakad" pga hjärtat. Det tog ungefär ett halvår innan jag fick reda på vad felet var för att min läkare glömde bort mig och gick i pension, men han skickade ett brev att jag hade lite hjärtflimmer och måste höra av mig till kardiologen. Har inte hunnit göra det än trots att det gått ett halvår till typ :S har sån ångest för att ta tag i saker

2010-07-29 @ 14:39:23
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: MissDuck

Du är inte tråkig! Jättekul att läsa hur det går för dig! :)

2010-07-31 @ 01:23:39
URL: http://missduck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback