Tillbaka från lite(mycket) jul ledighet!

Hej mina underbara allra vackraste människor! hur mår ni?
Jag mår okej, jag har haft lite "semester" från bloggen, och livet kan man säga :P
Jag har typ hängt hos Alex och Mia mest, så att jag fått vila från alla måsten och allt här hemma, superskönt måste jag medge! Och oj som jag trivs där!
Det är nästan som reklamen för ett stort varuhus här på tv, Never wanna leave, japp så känns de!
Och jag har känt mig så jävla frisk vissa stunder där!
Jag har bannemig ätit choklad nästan varje dag sen jul, och så många att jag inte ens hållt räkningen:O
Stackars Mias chokladask som har fått lida :( förlåt Mia(A)
Och stackars Alex som jag tvingat upp mitt i natten för att skaffa mig choklad, har blitt ett riktigt chokladigt litet monster!
Och japp, det visade sig på vågen igår, 1 kilo upp lite drygt, och jag blev såklart livrädd, men jag tar det som en man! haha .__.
Började tillochmed denna dag med en NY FRUKOST! Quinoagröt med sylt och macka! jag gillar inte gröt massor, men äh gott med lite varmt i magen:)
Sen fortsatte jag dagen med VÄRLDENS godaste nybakade macka från Ica med massa vitlöksost på och musli och yoghurt såklart :) saknade ju den imorse(A)

Jag kämpar som tusan med maten just nu ska jag säga, får ångest över de mesta, igår fick jag ångest över en ynka liten extra bit med korv jag åt, den var inte större än en femma, och den ger mig ångest, men sen sitter jag och smockar i mig choklad? Jag sade ju att jag var konstig ;D
Fast jag tror faktiskt medicinen börjar hjälpa nu, ibland är de lättare att äta, men sen kommer han ikapp mig, Ångesten. Men jag bajsar på han nu, pallar inte lixom.

Vi åker ju utomlands på Måndag som alla vet säkert, då tänker jag ta ledigt från ätstörningen, jag lämnar till och med matpapprena jag ska fylla i hemma! hah!
Och jag tänker äta glass baskemig!
Mohahahha!

Åh vad jag saknat att skriva här! och att prata med er! förlåt för mitt bortfall men jag kände att jag var mer tvungen att fokusera på att hålla mig vid liv och på att äta choklad, hihi. Än bloggen lixom, hoppas ni fattar, ni betyder asmycket för mig iaf! och alla ni är så himla duktiga och allt!

Hoppas ni hade en bra jul?
Min var inte helt ok, eller aaah själva julen var ju Awsome, som vanligt men inte maten:/  Mesade och var rädd som en liten räka för all mat hela dagen, men sen på kvällen hemma fick jag nog! så då hetsade jag istället en påse chips och en hel del choklad, och så har jag väll hållt på nu mer eller mindre i ett par dagar, men nu glömmer vi de! Okej glömt:)

Vad fick jag i juleklapp då?:)
Jag fick:
Utav mamma och pappa fick jag resan såklart, och ett par skidor med stavar och pjäxor:) dom invigdes igår och jaa de känns i min rumpa :P sen fick jag en kokbok, gymstick, supermario smashbrawl, tofflor, skålar, halsband hmm jaa och lite till som jag inte kommer på nu(A) av syster fick jag ett superfint halsband som jag började böla av, hihi det är ett hjärta och så hänger de en bricka med texten: du är omgiven av kärlek, åååh jag dog!<3
Av mormor fick jag en bok, lite ljus och ett par spiktofflor, som spikmatta fast i tofflor:P
Sen av morbröderna fick jag presentkort på massage, badskum och grejer, och så fick jag en stor gelé godisbjörn:D den ser supergod ut men man vill ju inte äta den för den är så fin :P

Vad har jag mer för bravader att skryta med?
Njaa de är nog lite glest på den punkten.__.
Eller jooo!
Jag har ätit glass! två gånger!
En gång åt jag både glass och godis till kvällis! på en Måndag! deni;)
de är nåt magisk hemma hos Alex och Mia:)

Nu ska jag läsa ikapp era bloggar, sen ska jag och far spela Westernheroes på Wii :D haha han har köpt ett gevär till wii och de är rätt kul faktiskt:P

Här kommer lite bilder med från julen:



Min morbrors liiiiite mera avancerade pepparkakshus:P
Som sen fick agera efterrätt:P



Här var de glada små barn!
Och en halväten Stockholmsstadion:P


Och massa paket under granen!

Och så jaaag!

Och sist men inte minst min fina far och min fina morbror som sitter och ser kalle medans alla andra hjälper till med matenXD


Åh vad det är skönt att vara tillbaka! jag har saknat bloggen och alla era bloggar så jäkla mycket!
Hoppas ni är kvar här
:)
Puss!

Kommentarer
Postat av: h2o

<3

2010-12-30 @ 19:59:44
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: bella

hoppas allt är bra med dig :)



kramar och pepp<3

2010-12-30 @ 21:06:38
URL: http://livethelifeyouimagine.blogg.se/
Postat av: minna

sv: tack! du är grym du också :)



bra med choklad! det måste man ha i livet, annars blir det ju supertrist. själv sitter jag och äter fazer mint just nu. gott!

i så fall är jag också konstig, kan äta godis utan ångest men kan få panik över att det kanske blev lite för mycket ris eller nåt... ologisk sjukdom helt enkelt.

cool pepparkaksborg/sportarena!? såg avancerat ut.

ta hand om dig och fortsätt kämpa. jag är övertygad om att det kommer bli lättare, om vi vågar och orkar gå emot anorexin i varje val vi gör. för varje liten gång så blir vi friskare!

2010-12-30 @ 21:25:42
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: M

klart jag är kvar! har längtat tills du skulle komma tillbaka och kul att du skrev ett så positivt inlägg, de låter som du har varit riktigt duktig! fortsätt så, jag hejar på dig!<3 Kramar

2010-12-30 @ 23:22:56
URL: http://meandmybody.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Sv: åhhhh tack! jag ska försöka, men det är tufft... =/



förresten, vem är alex brukar jag alltid tänka när jag läser din blogg? är det din kill/kk ^^/bror? du är också duktig vännen!!

2010-12-31 @ 07:31:30
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: camilla

Fasike vad duktig du är och vad glad jag blev av att läsa detta :D du kämpar ju på och är fantastisk som alltid!



Hoppas du får en riktigt bra nyår. Ska du göra något kul? äta något gott?



Tusen pussar och kramar

2010-12-31 @ 08:06:50
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Mirella

<3!!

2010-12-31 @ 08:08:00
URL: http://mirellas.blogg.se/
Postat av: Mirella

Jaa eller hur, visst vill man! Livet är så jävla mkt mer än ångest o ätstörda vidriga tankar!!

Hur mår du min fina vän?<3

2010-12-31 @ 10:05:58
URL: http://mirellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback