Skidåkning och gröt!

Hej hopp alla fina! idag är de Nyårsafton, jaa de var de ju...
Vad ska ni göra?
Jag ska med min mor och far på middag för att jag är för assosial för att våga ens ut med mina vänner.
Så är det när man välkomnar äs i sitt liv, fyfan vad jag hatar äs, blöö!

Idag iaf har jag och mamma de första vi gjorde snörat på oss pjäxorna och varit ute i spåret och skidat lite, fysjutton va kul och skönt de va:) idag var de mamma som ramla och inte jag:D

Sen blidde de grötfrukost igen med hallonsylt och så macka med vitlöksost ;D
Nu ska vi iväg till staden för att handla blommor, och pepsimax till mig tills ikväll :)
Och till middag ikväll ska jag äta lammfilé med stekt potatis och morötter och tzatsiki, gott va?:D

Igår hade jag ett himla bråk med mig själv innuti mig själv, jag bråkade om kvällsmelliset, jag ville inte ha, jag ville ha, jag var sugen på de, jag var inte sugen på de, jag förtjänade inte jag var för fet, hade redan ätit för mycket, hade ätit för lite.
Var sugen på ben and jerrys, kunde inte veta vad som var en normalportion,
En macka var tråkigt
Yoghurt med musli var läskigt,
Choklad kunde bli hets.

Jaa så gick det runt i mitt huve, innan jag tillsist smög mig mot paradisasken och smög ur sex bitar, sex bitar som jag åt med ångest, förtjusning, njutning, illamående, hetskänsla och jaa en blandad kompott heltenkelt,
När jag svalt den sista tuggan av höstnougaten kände jag bara: MEEEER!
jag blev skiträdd och inget kunde lugna mig, kunde inte koncentrera mig på filmen jag höll på att se, kunde inte prata med mamma, kunde ingenting, tog en sömntablett, kunde inte somna, låg och vred och vred.
Somnade tillslut och jag lever än.
Tur va?

Behövs de sägas att jag hatar denhär dumma sjukdomen just nu?
Det är så jobbigt just nu, men jag tänker fan ta mig levande ur!

Puss!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Som sagt, du tar det som en man! HUJA! Det är bra att du är spontan, men spontan ska man vara utöver schemat, haha, dumsnut ^^ Schemat är ju obligatoriskt och uppenbart.



Det är så otroligt bra att du kan trotsa ångesten och äta ändå, för visst känner man sig stark? Och mäktig? Och urduktig?



För det är vi! Och ju mer vi äter TROTS ångest, desto friskare blir vi. Lita på det!

2010-12-31 @ 11:55:07
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

(Btw, jag äter alltid en halv burk B&J's när jag äter.. Men det vet du redan.)

2010-12-31 @ 11:55:33
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Mirella

Det är det som är det värsta, man dras åt två olika håll hela dygnet, dygnet runt. Kommer ihåg hur otroligt jobbigt det var, nästan oumbärligt var det vissa gånger. Men hjärtat mitt STÅ BARA PÅ DIG. DU är starkare än hjärnspökena. Om DU vill vinna, om du vill ha ditt liv tillbaka, så måste du stå emot, hur fel det än känns och hur mycket ångest du än har.

Jo jag mår bra. Kämpar också me tankarna men har kommit en lång väg, lyssnar inte på hjärnspökena längre, låter dem inte kontrollera mig, även om dem såklart finns där. Man måste hela tiden "vara på sin vakt".. låter ju helt sjukt men jag vet att du förstår vad jag menar..



Stor kram fina du <3

2010-12-31 @ 12:06:17
URL: http://mirellas.blogg.se/
Postat av: Mirella

"Sometimes it gets worst before it gets better"



<3



Stå ut. Kämpa på!

2010-12-31 @ 12:08:31
URL: http://mirellas.blogg.se/
Postat av: minna

bra att du är trött på sjukdomen! bara då har man en chans att bli fri från den!

bra kämpat med chokladen. för varje gång kommer det bli lättare, det är så för mig i alla fall. ja, man har ju dåliga dagar såklart men på längre sikt så hjälper det med övning...

sv: säger som emelie, äter en halv burk b&j till mellis. ibland kan jag äta det utöver, tex som efterrätt, och då blir det oftast lite mindre för att jag redan är mätt av middagen.

Gott nytt år Sandra! Du är värd b&j och godis, och god mat! Det är bra att äta.

2010-12-31 @ 15:04:38
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Cilla

Sv: Ja, längtar! :) <3

2011-01-01 @ 23:23:52
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback