Lite uppdatering kanske vore i sin ordning:P

Hej allihopa! Förlåt för min sämsta uppdatering, men jag har försökt fokusera lite mer på andra saker som att umgås och få in julestämmning tex.

Iaf, i Måndags var jag ju på lunch med dietisten, jag var SÅ SJUKT NERVÖS innan, kunde inte sova på hela natten, vaknade och vred på mig helatiden, om jag ska vara ärlig tänkte jag skita i frukosten också men Alex var sträng, men de blev ändå mesfrukost, en liten skål yoghurt med musli.
Och sen åkte jag till Stan för att möta upp dietisten, hon hade redan valt vad vi skulle till för ställe, asmysigt var de där!
När vi kom fram stod de en tavla med 4a st dagens rätt, jag fick inte välja den vegetariska, och två innehöll lax som jag inte tycker om:P
Så jag fick ta Fläskkotlett med stekt potatis och champinjonsås :O
Jag som inte ens äter gris:O, så jag hade panik lixom redan innan, och när jag fick in maten blev de inte bättre.
Det låg SEX potatisar på tallriken, och TVÅ kotletter och en jävla massa sås! Paniken växte i mig, jag ville bara sjunka ner i marken och dö typ, men jag intalade mig själv att det skulle ner de som låg där, även fast tankar som: undra hur mycket smör dom stekt i, är de grädde i såsen? hur mycket fett är de i denhär kotletten då? flög igenom mitt huve, det är ju sådär jag måste äta sen i dagvården.
Jag åt, sakta gick det, men allt åts upp! den sista potatisbiten var fan iskall när jag slevade in den i munnen:P
Sen efter gick vi tillbaka till SCÄ för att prata om hur det gått och så.
Hon tyckte att jag kämpat på bra, och så berättade jag att jag hade tänkt äta bara yoghurt till middag sen på kvällen, men hon pratade på somfan och sade att dedär var en normalportion och jag ska ha TVÅ sånna om dagen plus en typ dubbelt så stor frukost jag äter nu och tre mellisar.
Haha hon sade att jag kunde skicka stämmning på henne om jag rusar i vikt av att äta så:P
Hon sade typ att jag kommer gå upp ännu långsammare än nu, eftersom att det är regelbundet ätande!
Jag tror ju lixom på det, och jag vill GÖRA! men det är svårare ATT GÖRA!

Kom hem till Alex sen efter, han hade lovat mig tidigare att jag skulle bara behöva äta min yoghurt med musli till middag, men jag blev så taggad av mötet med dietisten att jag slängde i mig de till mellis:O
Sen åkte vi och handlade middagsmat, men nej jag failade där:( blev ingen:(
Men naturgodis och två chokladbitar åt jag:O och det trodde jag aldrig skulle hända när jag ätit sån
FET LUNCH!
Asså ärligt dendär lunchen spökar fortfarande i mitt huve. Kändes verkligen som världens största portion!
Större än vad min pappa skulle äta typ:P

Och igår, njaa det var en skitdålig matdag! Den började bra varjefall men sen, jaa det blev tjafs med mamma och jag tappade helt lusten.
Vi skulle åkt till åland idag, jag, mamma och hennes kompis, men nej jag följde inte med.
Vet ni varför? Det blev tjafs med maten, mamma trodde inte att jag kunde hitta nåt på båten, hon sade de inte men jag vet att hon tänkte de, för dom ville äta julbordet där, och jag hatar julmat.
Så nu mår jag inte helt bra, inte så kul när ens mamma inte ens kan tro på en litegrann, varför ska jag då försöka ens?
Har iaf ätit rätt bra idag, så de är väll bra, sen att jag kanske tog en liten för lång promenad de var mindre bra.
Tänkte en liten runda först men sen sade Anorexian åt mig att gå längre och jag lydde :(

I övrigt idag har jag städat hela huset, plockat undan massor och putsat och dammsugit, och mamma som säger att jag aldrig hjälper till,
Nu är de fint här hemma varjefall.
Har även klippt klorna på Milli och så har jag tagit fram lite fler recept jag ska baka imorgon:)

Mera julgodis på g nivet :D
Fick jättebra respons på den ena grejen jag bakade så nu ska jag baka mer av den:) Alex mamma ska få mer och farmor också:)
Rörigt inlägg de blev nu, men jag hade en del att säga:P
Skriver nog mer snart igen, saknat bloggen och er somfan ska ni veta!<3


Kommentarer
Postat av: minnie

fan vad du är duktig!! skulle aldrig klara. du är stark du ♥

2010-12-15 @ 16:28:44
URL: http://minnielight.blogg.se/
Postat av: Elin

Som sagt - ingen press med bloggen - bara när du har tid och lust OCH ork.

Bara att glömma det som varit, och glömma din mammas tankar, du förtjänar dom inte. Nya tag, men ta det långsamt istället för att hetsa fram att äta sex ggr om dagen och falla sedan igen. Ett mål i taget och sedan fokusera på nästa mål. Du klarar det, men ge dig själv tid. Och inga fler promenader!



Jag hade det toppen! Mycket lata och mindre träning och mat - men ja, det kändes lättast. Och det var fegast, men jag åt i alla fall lagad mat varje dag, vilket det inte varit sen jag kom hem, och inte innan jag åkte heller. Plus att det var pasta någon gång.

2010-12-15 @ 17:25:44
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

Tunnbröd låter toppen! Bara du får i dig mer än du får i dig nu, för det här räcker inte för oss. Inte på långa vägar.

Pastan är jag nöjd med, men det är definitivt inte äs. Han är minst sagt ond på mig just nu. Förstår honom delvis, har gått upp som sagt. Börjar bli ohälsosamt fet, inte bara fet längre.

Men smygträningen får vi minska på. Andas ett andetag åt gången och sen ta oss igenom den där rörelselusten. Eller tvånget snarare. Det kommer bli svårt, men som sagt, en sekund i taget så kommer tiden till slut ha runnit ifrån dom tankarna. på något sätt ska det gå.

vad händer för dig framöver?

kramar

2010-12-15 @ 17:37:31
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: johanna

ÅÅå fina du! Jag tänker på dig med ska du veta, undrar hur det går för dig och sådär. Varit ganska off ett tag nu, har inte riktigt orkat blogga och kommentera och så. Va duktig du var med dietisten, fan va stolt jag är över dig Sandra!! KRAM <3

2010-12-15 @ 18:14:57
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: Lilla My

Vet du, du är helt fantastisk. Det var verkligen superbra att du gick emot ana och verkligen åt upp minsta lilla smula som var på tallriken. Åhh jag blir så glad. Synd att du failade middagen sedan, men du ska vara stolt över vad du åstakom iallafall tycker jag. Heja dej! Kram

2010-12-15 @ 18:54:34
URL: http://www.metrobloggen.se/minimy
Postat av: Anji

Men vad grym du är Sandra. Peppande. Du skall vara så himla stolt över dig, att du trotsade äs och käkade.



Tack för din kommentar.



Kram

2010-12-15 @ 19:02:41
URL: http://isallaboutcontrol.blogspot.com
Postat av: Anji

Ja, det kan vi, vissa dagar går bättre än andra men fram skall vi. Att gå bakåt finns inte på kartan. Kram

2010-12-15 @ 19:11:34
URL: http://isallaboutcontrol.blogspot.com
Postat av: Elin

Vet vad du menar. man kämpar och kämpar men ändå tänker man att bara lite, en kort stund och sen blird det bara längreoch längre. suck på oss.

Det har gått rätt bra. Ätit idag. Liten fika. Du då?

vi klarar det!

Har du många julklappar kvar att köpa?

försöka kämpa mig igenom alla dessa högtider och födelsedagar. två dagar kvar. vill verkligen inte vara med längre nu. hoppa fram två veckor..

hur mår du ikväll?

kramar

kramar

2010-12-15 @ 19:24:46
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: petris

och vi saknar dig vår lilla sötnos sandra.

men vet du vad? strunta i bloggen och se till att DU börjar må bra nu vännen. det är det viktigaste och det är det som måste göras. eller hur?



när börjar du dagvården? jag tror det kommer bli jätte bra för dig att gå där. faktiskt, så är jag helt säker på att det kommer bli jätte bra och att det är det du behöver :) push och pepp igenom måltiderna, lär dig vad en normalportion är och hoppas ni har kroppskännedom?? för det om något lär man sig jäkligt mycket om sig själv på.



Ta hand om dig finis. Stor kram <3

2010-12-15 @ 19:26:48
URL: http://barapetriis.blogg.se/
Postat av: Anji

Ja för om man går bakåt då blir det bara svårare senare. Man får ta vara på hjälpen också:)

Jag tar en dag i taget haha. Kram

2010-12-15 @ 19:29:00
URL: http://isallaboutcontrol.blogspot.com
Postat av: Elin

Precis. Det gör inget om man missar ett eller två, så mycket går man inte ner på det tycker man. Sen helt plötsligt har hela dagen gått utan några större mängd mat. Dumt av oss. Hur gick det, ätit något mer ikväll?

Fyra vad jag vet. Två kompisar och mamma och bror. Mamma är det knivigt med. Vet du vad du ska köpa?

Mjo är ju det. Vill verkligen inte vara med. Vill slippa det, glömma bort alltihop. Men som du säger, ska försöka må okej, så jag överlever. Vore så lätt att ta några tabletter för mycket.

Rätt mycket ångest, som sagt känsn det som att jag är smällfet. Sådan dag.

kramar

2010-12-15 @ 21:04:04
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: minna

tack för kommentar finis. det känns inte alls som att jag är stark o har kommit nånstans just nu, för att det är så jäkla motigt hela tiden. men det låter ju väldigt bra om jag kan sprida lite kämparanda :)



superbra med dietisten och lunchen ju! modigt att bara gå dit, när du var så nervös. och starkt gjort att äta upp maten trots alla dumma äs-tankar.

det kommer bli bra med dagvård tror jag. du kommer vänja dig vid att äta lunch ute, och kanske till och med tycka att det är trevligt!



fortsätt kämpa nu tjejen! vi fixar det här!

och ja! vi ska ha en riktigt bra jul med god mat och godis! själv SKA jag äta mer after eight, för det är julgodis nr 1 för mig. och risgrynsgröt haha. kan nog leva på det.

2010-12-15 @ 21:39:35
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Skywalker. blåmärken i mitt huvud.

varför fick du inte välja den vegitariska?

2010-12-27 @ 13:38:19
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback