Hur bra är denhär dagen inte?

För en nystart menar jag!
Asså igår när jag var på möte på SCÄ fick jag en del skäll, eller inte skäll lixom men dom tyckte att jag låg lixom och plaskade i de trygga, jag vågade inte simma iväg, och jaa det är ju så det vet jag själv.
Nu måste jag fan ta tag i mig och göra de ändringar som krävs! annars kan jag glömma Idun! och jag behöver Idun!
Hur bra är inte då juletid till att äta massor? iofs gillar inte jag julmat så mycket men de är en annan femma:P
Fick ju en lista med "julemat" man kan äta nu under jul, och julmellisar, 8 bitar i en paradisask tex. det är många bitar de men åh så gott!
Sen köpte jag ju ballerina pepparkaka med, hihih:D
Och idag, då ska jag göra egen jansson, fast utan fisken så de blir ju som en potatisgratäng:P men ändå, jätteläskig mat, men nu är de dax!
Ska även rulla lammfärsbullar ;D

Idag är de ju dan före julafton, vad brukar ni syssla med såhär dagen innan?
Vi brukar mest rulla köttbullar, göra jansson, göra skinkan och slappa:P
Så att man är fit for fight på jul :D

Jag är lite nervig inför imorgon, men det ska gå bra! de bara är så!
Jag älskar jul och jag ska inte må dåligt på jul! de ska ingen av oss! okej?

Jusste, idag ska jag baka bröd också, med julemust i, hihi spännande va?;D

Hur brukar ni ha på julaftons morgon?
har ni nån julstrumpa där ni får ett paket i?:P
så hade vi när vi var små men nu får vi välja ett paket under granen istället:)
Men ibland väljer mamma och pappa en till oss, eftersom att vi ska till Mormor imorgon, och vissa paket kan vara svåra att plocka med:P

Tänkte om ni skulle få en liten bildbomb sen senare idag, men jag är inte så fresh lixom, vårt vatten har frysit och jag som skulle färga håret, great .__.
Äh jag kanske hittar nåt trevligt att fota ändå hiih.
Puss sålänge! och nästan god jul:D

Kommentarer
Postat av: Petris

sandra, kämpa på nu! dra inte ut på det mera, jag vet att du faktiskt KAN om du VILL. har jag fel?:o



julmat..så himla..gott! eller jag gillar typ bara julskinkan och köttbullarna :O men det är ju så mycket godare på julafton än någon annan dag ;)



sv: tack finis! ja.. du har säkett läst om vår bio upplevelse ;) haha!



Puss sötan <3

2010-12-23 @ 10:03:09
URL: http://barapetriis.blogg.se/
Postat av: minna

sv: tack, skönt att höra att andra känner samma. och du har rätt, man måste våga göra som man ska utan att andra måste äta exakt samma, det funkar ju inte.

fick också det där julpappret igår! det var rätt bra, lugnande att få mer koll på vad som är okej att äta. även om jag önskar att jag kunde äta vad jag ville...men som min behandlare sa så måste jag ha tålamod...jag måste hålla mig till tider och listor ett tag nu för att få ordning. jo jag ska skriva matdagbok men ja...jag har inte börjat än...tycker det är jobbigt att se så tydligt "allt" jag äter.



ja visst ska vi få en bra jul!

2010-12-23 @ 12:00:12
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Maja

Härligt, vi kör på att äta massor under julen! Det här är ingen match för oss inte!

Pappa gör också janssons utan sill(till mig och min syrra) för vi gillar inte sill, men han gör en vanlig janssons också.

Hos oss har vi bara fått paketen på eftermiddagen/kvällen(typ efter karl-bertil johnssons jul).

Puss<3

2010-12-23 @ 16:44:26
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback