Dehär med rädsla

Jag blev rädd nyss, har ju somsagt köpt en paradisask
Först var planen att ta en varje dag fram till jul, som en julkalender
Men den planen gick inte, var rädd att jag skulle inte kunna ta bara en.
Sen inhandlade jag en ask för att ha på jul, så att jag kan äta hur många jag vill då
Som mamma säger "då har du ju sparat in 24 st" haha
Men sen nyss, då tänkte jag, ska jag ta en pralin?
Satt med asken länge, kollade på bilderna, läste vad som var i, visade pappa
Haha som ett litet barn, talade om vilka jag brukar tycka om, han sade åt mig att ta en sån då.
Tog upp en pralin, lade tillbaka, tog upp en annan, lade tillbaka.
Jag skakade, var ivrig, rädd, och förbannad.
Vågade inte ta nån, pappa tog fyra.

Jaja nästa gång vågar jag, hoppas jag.
Har iaf lagt fram fem naturgodisar nu, och tre bitar mörk choklad, en i varje smak, apelsin, mint och så chili.
Dom ska ner! PUNKT.


Se vad läskiga dom ser ut :O tycker ni inte ?;D

Kommentarer
Postat av: h2o

sv: jag har inte vågat skriva till dig för jag vet hur en negativ inställning smittar av sig och jag önskar inte dig det. jag tänker också på dig, varje dag. jag vet att det inte märks men jag bryr mig så otroligt mycket om dig och jag älskar att se att du växer (herregud vad fel det kan låta bara för att man är ätstörd haha) jag menar såklart att du växer i mognad och livsglädje. även fast du känner att du står still, kolla vilket enormt steg du har tagit? det går segt vissa perioder men huvudsaken är att du ser framåt, att du vill bli frisk, att du vill kunna äta regelbundet och att du VET att du måste det för att bli frisk. du vet och du har planer på att bli frisk, det är huvudsaken, och sen kämpar du. det vet jag att du gör. det gör mig så himla stolt.



blir ledsen för att du inte heller har någon julstämning, du är ju julgalningen nr1! men en sak i taget vännen. du kanske måste ha en halvbra jul för att kunna göra comeback och ha 300% awesome jular resten av livet. och när julen väl är här blir det kanske andra bullar :) det kommer! och du fortsätter kämpa, det vet jag.



som sagt. förlåt för att jag inte är särskilt närvarande, men kom ihåg att du alltid har mig och att jag tänker på dig. <3

2010-12-15 @ 22:08:12
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: minna

sv: om det dröjer med dagvården beror det nog på att det är kö el att remissen har försvunnit i förvirringen (de håller ju på med stambyte o flyttar omkring i olika hus). eller så är du FÖR sjuk för att börja där. det finns inte en chans att du inte är tillräckligt sjuk för Idun. där måste man ha kommit långt för att få börja. så om det handlar om dig och inte nåt papperstrassel, så gissar jag att de är tveksamma om du är för sjuk, om du klarar deras krav.

jag tror att du gör det! vill bara att du verkligen kan lägga ner tankarna om att de skulle tycka att du inte är sjuk. de tittar inte på vikt, utan bara på tankar, och motivation.



åh, choklad! jo lite läskigt, men mest gott! speciellt den med vit choklad i mitten, det är min favvo tror jag. jag hoppas att jag ska våga äta några såna i jul. eller näe, vet du, jag LOVAR dig att jag ska äta paradis-choklad i jul! så kan du tänka på mig när du sitter med asken. det är inte farligt med choklad, det är gott ju!

2010-12-15 @ 22:10:40
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: minna

sv: jo jag tror att portionerna på uteluncherna och avdelningen är rätt lika. jag har nog lite svårt att avgöra det just nu, för jag tycker allt som är lagad mat ser mycket ut... och jag var friskare på Idun än vad jag är nu. men jo, det är ungefär samma. vi får liksom lagad mat på hela tallriken, och sen får man ta sallad bredvid om man vill, det ingår inte. och dricka och macka till.

önskar att vi båda en dag inte ska bry oss om hur mycket mat det är, utan bara kunna äta tills vi blev mätta och inte tänka så mycket. den dan kommer, måste ha tålamod...

2010-12-15 @ 22:15:50
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: camilla

Idag vågar du Sandra :D de ser tokgoda ut :D vilka är dina favoriter?? jag älskar den vita och gräddnougaterna :D mumma :D du är bäst <3

2010-12-16 @ 09:33:02
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Anji

Tråkigt att du inte vågade ta en, men det kommer. Dom är läskiga men goda :)

Gött med naturgodis iallafall :D

Kram

2010-12-16 @ 10:09:07
URL: http://isallaboutcontrol.blogspot.com
Postat av: Anji

Ja, chokladasken bara väntar på att ätas :)

Kram

2010-12-16 @ 11:11:40
URL: http://isallaboutcontrol.blogspot.com
Postat av: Katrin

Varför inte börja med trillingnöten, den är ju precis som vanligt naturgodis? Då ser du att det inte är så läskigt, de där pralinerna ÄR ju faktiskt precis som naturgodis allihopa, om man tittar på innehållet (socker,choklad, nötter etc, nougat och marsipan tex innehåller inget konstigare än så heller), och naturgodis klarar du.

2010-12-16 @ 11:20:56
Postat av: Cilla

Visst ser de läskiga ut men också goda. Nästa gång vågar du ska du se! :) <3

2010-12-16 @ 12:07:00
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du kan. Jag vet det. Åh.. trillingnöte, ja det är nog min favorit. Fast, paradisask är väl kanske inte mitt favoritgodis sådär.. men äsch, alla med nougat i smiter ner också=p



Jättekram, och så en till!!!

2010-12-16 @ 16:00:39
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Elin

Kämpa så mycket du kan, det vet jag redan att du försöker göra det.

Men en pralin när du orkar. Kanske tidigare på dagen så den inte spökar p kvällen? Har börjat med den, när jag är lite uppe i varv, så jag har mamma med mig på riktigt. På kvällen är ju bror och pappa med, går inte lika bra då.

kramar

2010-12-16 @ 18:08:26
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Helena

Ähdå, visst ser de lite läskiga ut, men de ser grymt goda ut med! :D Tycker att du ska smaka den vita :D Då behöver du inte vara rädd att du tar fler, för det finns ju bara en vit... höhö! Jag hejar på dig att du vågar ta en nästa gång (helst imorgon :D)! Kram (:

2010-12-16 @ 21:39:32
URL: http://helenaantecknar.blogg.se/
Postat av: Niclas

Jag tycker minsann att det enbart ser gott ut! :)

2010-12-16 @ 22:51:57
URL: http://nislas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback