Svar till Nathalie

Jag har bestämt mig för att bli frisk, även om hjärnan säger annat typ helatiden.
Men jag SKA bli frisk.
Jag har massor att kämpa för, har blivit antagen till min drömutbildning och jag har en egen lägenhet som väntar på mig.
Och ska jag kunna studera så måste jag äta och få energi, det vet jag själv, det är vägen till att börja äta som kommer vara kämpig bara men jag ska klara det.
Ska börja äta, sen är frågan om jag vill gå upp till 52 kilo som var det minsta jag fick väga, jag vill inte gå upp till 52 kilo men jag vill bli frisk, så om det är vad min kropp kommer vilja väga som frisk ja då får jag väll hitta nåt sätt att komma över vågrädslan och leva med det.
Men det är somsagt en lång väg att gå.

Har varit vaken hela natten förövrigt, tänkt på massor på skolan, på mötet igår, på maten osv.
Har bestämt mig för att försöka sätta upp "små mål" när det gäller maten, kan inte börja äta enligt dedär schemat och mamma och pappa förstod det med. Men jag tänkte att jag skulle öka pyttelite med maten iaf varje vecka och ha något mål varje vecka.
Ska köpa ett block idag och skriva upp vad jag ska äta varje dag resp. om jag åt det osv.
Och däri ska jag även skriva upp målen, de kan till exempel vara att ena veckan ska jag försöka äta en liten macka, om det så är en halv fullkornsmacka, andra veckan kanske jag kan försöka med lite fibermacaroner eller nåt, nån msk iaf, då går jag iaf i rätt riktning.
Och kommer ju behöva ha lunch med till skolan då fungerar det ju bra med en macka eller nåt.
Jag och mamma ska och handla på oss massor upp till lägenheten idag. Så jag kommer ha en hel del ångest idag i affären men hon är förberedd på det kära mamma.
Ska försöka köpa lite "normal mat" iaf och inte bara soppor och sånt.
Jag ska klara dethär nu, jag har kommit in på utbildningen jag vill och jag är mer taggad än någonsin inför skolstart, plus att som extra morot tänker jag att om jag börjar äta får jag snart börja träna igen :)
Det är något jag verkligen saknar.
Då kan jag gå upp i muskelvikt istället för fettvikt.

Måste inhandla mellisar idag också? fan mellis åt jag senast när jag gick hos dagmamma? :S
Ska iaf handla typ digestive som jag varit sugen på aslänge och typ fullkornsskorpor och sånt, men kommer nog inte bli mycket mellisar för mig annat om när jag är i skolan långa dagar.
Har tänkt lite över det också, första dagarna i skolan, vill inte vara trött och inte orka någonting, men det kommer jag vara men det kommer bli bättre om jag börjar äta, jag måste tänka så, måste tänka på skolan så att jag inte bryter ihop när jag sitter där med massor av mat jag måste äta, har tänkt att jag ska iaf försöka äta någorlunda frukost, iaf 1 dl yoghurt med lite musli så får jag i mig lite energi sen är det typ viktigt att jag har med mig lunch till skolan, dels för att jag inte vill att folk ska börja undra och för att orka somsagt, så lunchdelen kommer bli ett stort problem :/ har ju inte ätit "riktig" lunch på typ 1 år?
Så...

Sitter iaf redan och våndas över denna dag matmässigt :/
Ska äta frukost typ vid 8 tiden.
Har lovat att äta yoghurt med musli men jag vill inte ha muslin :(
Sen till lunch får det bli en frukt eller nåt bara, eller vi får se men jag vill iaf inte ha annat än det.
Och middag ska jag och mamma laga tillsammans uppe i lägenheten, jag har varit sugen på sånadär tortillabröd med smak av chili med typ kyckling eller lammfärs till, mamma tyckte vi skulle äta det men jag vet inte om jag vågar.
Men jag måste våga!
Det är skola imorgon och då ska jag inte vara grå och trött, jag vill vara snygg och pigg och orka prata och vara trevlig!

Sade igår på mötet till tanten att jag inte kan äta bröd eller pasta, och hon svarade nonchalant: är du alergisk eller?
Nej svarade jag men jag är rädd för mjöl, och ändå skrev hon upp att idag ska jag äta 2 dl yoghurt med 1 dl musli OCH en macka med smör och ost på?!
Från att ha gått från en actimel till frukost ska jag alltså typ 10 dubbla min frukost?
Så snabbt går det inte, och jag kommer aldrig äta dubbla frukostar, de gjorde jag inte ens när jag var frisk.

Trots att jag åt igår förresten så hade jag gått ner 200 gram, det är inte mycket jagvet men det är någonting iaf.
Och jag tycker det var konstigt fast att jag åt men, var skitsugen på glass och godis efter men jag lät bli, och tur var väll det.
Det är ju Torsdag snart och då vill jag vara frisk, snälla gud låt mig leva som en frisk bara på Torsdag iaf, det är EN gång om året snälla låt mig.
Ska våga äta potatisklyftor då.
Och hah vad gott det ska bli!

Nu har jag skrivit vääääldigt långt här haha, så nu är det bäst jag slutar, får se om jag kan uppdatera mer ikväll, tror dock jag har rätt fullt upp annars kommer jag hem igen Onsdag så då hörs vi isåfall :)
Puss!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag vet att det kommer bli megasvårt, men du tänker helt rätt. Ett steg, ett litet steg i taget, då kommer du klara det. Och klarar du det inte har du försökt och det är det viktiga. Då vet både du och ÄS att du inte ger upp, även om det är tid emellan försöken.

Du klarar det, <3

2010-08-24 @ 13:32:25
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: nathalie

Det är dom små stegen som gör den stora skillnaden från sjuk till frisk i slutet :D

Jag har vart sjuk i cirka 1 år och starta nästan på samma vikt som dig, lite mindre. Men har inte kommit lika långt ner som du och har tyvärr inte samma kämpar tankar än.

Men hejar på dig <3

2010-08-24 @ 18:04:47
Postat av: angelice

Vad pluggar du? :)

2010-08-27 @ 12:49:56
URL: http://angelices.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback