Ska laga kräm nu snart :)

Som jag kan äta till frukost hela nästa vecka :)
Det och soppor ska jag köra på tills Torsdag, då jag ska väga mig.
Vågar inte på Onsdag.
Men fan måste ju ha gått ner allt från helgen till Torsdag iaf?
Jag är så jävla nojjig nu, ursäkta att jag tjatar.
Men tror inte jag klarar att ha gått upp massor nu, därför ska jag undvika vågen tills Torsdag.
Och då ska den helst stå på 46 så att jag kan känna mig liiite lugnare inför helgen.
Det är på helgerna min familj göder mig, för då har dom koll på allt jag får i mig, och inte får i mig .__.

Har precis ätit frukost. Yoghurt med musli och russin, avrundar uppåt till 200 kcal typ.
Har räknat ut imorse att jag egentligen inte ligger plus med kalorier för helgen, så tekniskt sett borde jag inte gå upp men jag vet ändå att jag har det :/
Detta är kcal intag för helgen:

Fredag: Frukost: 100 kcal, lite youghurt med bär, Lunch: blodgrape 60 kcal, Middag: lite lamm och lite kyckling, rundar upp till 500 kcal, detta tillsammans blir 660 och om man får äta egentligen 2000 om dagen så borde det vara Cool denna dag eftersom att jag sen åt godis ca. 150 gram 800 kcal? och lite lite chips ca. 80 gram, typ 500 kcal så det tillsammans blir 1300 kcal och 1300+6600=1960 kcal Och då hade jag kanske tränat bort 200 den dagen också, plus att jag har avrundat alla summor uppåt, hellre för mycket än för lite :P Så det blir alltså 1760 kcal för Fredagen, äckligt mycket :O
Men jag låg ju ändå på minus på Fredagen om man jämför med vad en normal människa får äta.

Sen kommer Lördagen, Då frukosten var: musli lite youghurt och lite russin 200 kcal, ingen lunch, och sen middag som bestod av majs, lammkorv, kyckling, guaccamole och tzatsiki, skitmycket verkligen jag vet :/ Men det borde inte ha blivit mer än 1000 kcal där. Majs kanske två tsk, 50 kcal, lammkorv kanske 100 gram, 200 kcal säger vi, (svårt att veta exakt vilket märke dom änvänder ju :P min här hemma innehåller 160 kcal per 100 gram iaf så jag tar 200 på denna :P)
Sen kycklingfilé, inte mer än 100 gram, typ 120 kcal och sen guaccamole 2 msk och tsatsiki 2 msk vardera räknar jag 200 kcal på så 400 kcal på bara såserna :O Detta blir 770 tillsammans men jag säger tusen så är jag säker ^^
Så intaget för Lördagen blev alltså 1200 kcal, så tränade jag bort 200 så det blev totalt 1000

Och idag Söndag var frukosten samma som igår, alltså 200 kcal, kommer förhoppningsvis inte bli någon lunch och sen en lätt middag eftersom att det troligtvis kommer bli godis och chips till kvällen :(
Fast har redan tränat bort ca 100 och ska träna bort 100 till tänkte jag.
Så då är ju frullen borta sen iaf ;)

Och sen max 300 till middag hoppas jag på, då borde jag tekniskt sett ha 1700 kcal att äta godis och chips för ikväll, men jag vet ju att det inte fungerar såhär som jag precis skrivit, men man kan ju drömma.
Haha se vad nojjig jag är, sitter och räknar ut att jag inte borde ha gått upp fast att jag vet att jag kommer att ha gått upp flera kilo.

Fyfan vilken sjuk sjukdom dethär är.
Mattankar, planering, ångest, hets, träning, vikt och kalorier är det som cirkulerar i huvet exakt helatiden, kan inte tänka på annat, kan inte somna på kvällen om jag inte vet vad jag ska äta dagen efter, eller vad jag kommer att väga.
Har ända fram till Torsdagsmaten planerad, planerat vad jag ska träna
Planerat när och hur mycket jag ska äta.
Tänk att få vara fri
Fri som en liten fågel
Och bara flyga
Flyga iväg
Lätt som en fjäder
Utan bekymmer
Bara flyga iväg...

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är svårt att sluta med tvångstankarna när de väl sitter. Men var inte nojig (vet att du inte kan sluta, men du förstår vad jag menar.) för din egentliga vikt är inte de där plus 5 hekto som du ser på vågen.

kramar

2010-08-01 @ 15:31:54
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Nellie

sv: Precis !! Mat ger ångest, ritig mat känns så jävla FAIL. Några godisbitar känns tvärtom helt acceptabelt, fast det blir väldigt mkt mer kalorier egentligen. Jag är jättesugen på mat, men vågar inte äta. Men det är på olika sätt, för godissuget har jag oftare än vad jag har matssuget, men godissuget är inte äkta sug, utan det är ju indirekt hjärnan som vill bli lite glad... känna lite lycka. Vi är ju inte sugna på godis och onyttigheter egentligen, utan det är våra kroppar som skriker efter socker och så har det blivit en ond cirkel ... :(



aawh vad menar du med laddat upp godis och chips ? Ska du hetsa ikväll eller menar du att de tvingar dig att äta det? :/

awe tack ! men jag känner mig inte fin ,, det känns som om det bara är vätska som gått bort, för jag spyr så mycket ... jag tror att det är så :(

2010-08-01 @ 16:44:17
URL: http://monelia.blogg.se/
Postat av: Elin

Det är just det, det är nu ÄS sätter gränserna, ÄS vill veta att du gått ner och varit "duktig" som han/hon säger. Så kämpa för det finns många ronder kvar innan ÄS äger dig. Kramar

2010-08-01 @ 16:56:27
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback