Okeej, uppdateringen har väll inte varit den bästa

Men har verkligen haft fullt upp nu hela veckan.
Med nollningen och allt.
Det är kul men det är mycket på en gång, det är lekar och fester och nya människor helatiden.
Det tar på en ätstörd människa, det är svårt att umgås med nytt folk, som vill fika och äta.
Och som är intresserade av mat och hälsa, vill inte börja prata om mat och kalorier med dem, vill inte att de ska ana nåt.
Men tror att de redan är vissa som undrar.
Jag är den enda med vantar, när det är 13 grader ute.
Idag ska jag iaf åka hem
Ska få presenter och imorgon blir jag firad.
Blev ingen riktig födelsedag i Torsdags, familjen var inte här och jag fick ingen mat jag längtat efter.
Gick i affären och skulle köpa någonting gott, men ända sen jag kommit hit så har jag haft en klump i halsen och inte varit sugen på någonting.
Det kan vara skönt på ett sett, men det känns också väldigt konstigt, lixom jag brukar kunna gå bland lösgodiset och verkligen känna hur det vattnas i munnen och hur sugen jag är, gick där i Torsdags, -ingenting, ville inte ha.
Samma sak med kladdkakan jag tjatat om i hundra år, nej den ville jag inte heller ha.
Och ingen mat eller någonting, det är jobbigt för mamma börjar bli orolig över att lämna mig ensam här,
Men vi ska skriva ner massa olika maträtter jag ska äta så behöver jag inte ha problem sen när det är dax att äta, då är det bara tugga svälja.
Det är jobbigt med ätstörningen och ny skola och ny stad, men jag ska bannemig klara dethär!
Jag vill bli frisk nu!
Och jag har fått så sköna vänner och jag vill verkligen studera här
Och man kan inte studera och konsentrera sig med ingen mat i magen, det vet jag.
Senaste dagarna har jag försökt riktigt bra med maten, trots klumpen i halsen.
Har tom. ätit fullkornstunnbröd
Det var en seger.
Och imorgon blir det tårta och exakt allt jag är sugen på, för imorgon ska jag fira min födelsedag.

Har inte vägt mig på ett par dagar, men vikten pendlar med 1,5 kilo helatiden.
Det får vara så just nu.
Orkar inte.
Trots att jag inte är så aktiv här så behöver jag er.
Jag läser era bloggar varje dag och följer hur det går för er.
Men jag vet inte vad jag ska skriva till er.
För jag vet inte om jag tycker det går bra eller dåligt för mig.
Vet inte vad jag vill med maten och så
Vet inte om jag vill gå upp i vikt eller ner
Allt är så luddigt, skulle vilja ner till 44
Ibland vill jag längre
Ibland känns det som att 48 är okej.
Jaaa jag vet inte somsagt.
Ursäkta.

Nu ska jag läsa era fina bloggar istället för att sitta här och trötta ut er!
Kramar!

Kommentarer
Postat av: Anjizz

Hej du! Jag har också ätstörning och väger 45 kilo! Men nu vill jag tillbaka till det normala igen! Orkar inte med det här? Mat är ju så sjukt underbart gott!



Hoppade över maträtter förut. Och det förstår jag inte varför jag gör! Jag menar, kollar jag på mig själv ser jag ju sjuk ut! Typ inga bröst, revben, ingen mens, smala armar... Det är ju inte vackert.



Men nu har jag bestämt mig för att komma tillbaka till det normala igen så att man kan njuta av maten och ställa sig och baka igen!



Just nu följer jag en kostplan och äter 6-7 mål om dagen. Det gäller att äta regelbundet och ofta. Det känns bra. Jag ska minst upp till 52 kilo har jag bestämt. Vill du följa med mig?



Kramar från Anja

2010-08-28 @ 09:21:27
URL: http://anjacollen.blogg.se/
Postat av: Anjizz

Btw, jag är 18 och går på gymnasiet. VI KAN KLARA DET HÄR! Man blir inte tjock av att äta, vi BEHÖVER maten. Det har jag kommit på nu, och det ser inte friskt ut att vara såhär. Tro mig. Vi gör det tlsm! Vi kämpar! Vill du så kan du.



Vill du följa med mig på traven, vi kan kämpa tillsammans!

2010-08-28 @ 09:22:42
URL: http://anjacollen.blogg.se/
Postat av: MissDuck

Hej du! Va stark! 48kg är en jättefin siffra som du ska vara jättenöjd med! Det finns så många som vill ner till 48, man aldrig kommer dit! Kul o höra att du trivs med ny stad och ny skola :)

Lycka till med pluggandet!

2010-08-28 @ 10:47:43
URL: http://missduck.blogg.se/
Postat av: Elin

Du kommer då kämpa länge med att verkligen vill ligga på 48 och inte längre ner eller längre upp. Det är en helt okej siffra, om inte för lågt. men där kan kroppen må bra, du må bra och äs dåligt. Ät smått. Ät små saker hela hela tiden.

Kram, och självklart finns jag här.

2010-08-28 @ 10:55:02
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Vad skönt att du trivs!! Försök se din vikt i ett större perspektiv.. Jag väger minst 55kg, och folk säger att jag är smal. Du kan gå upp till 55 kg utan att vara tjock, 48kg är ingenting. KRAM!!!! FOKUSERA PÅ ANNAT ÄN VIKTEN, PÅ VÄNNERNA OSV.

2010-08-28 @ 14:17:39
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Elin

48 är lågt det också. 44 är alldeles för lite, så kämpa för maten. Särskilt i början. Har du väl kommit igång i skolan kommer det gå lite lättare. Eller jag hoppas på det, jag med, annars är det nog kört för min skolgång med. Så vi får kämpa ihop, kram

2010-08-29 @ 16:31:12
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback