Mindre och mindre för varje helg

Hej och godmorgon!
Min sista Måndag på jobbet idag :)
Känns bra men ändå lite dåligt, kommer bli svårare att komma undan maten här hemma :P
Igår var det somsagt Söndag=godis och chips och gud vet vad.
Men jag var inte ens sugen på choklad och godis så mycket, mest chips.
Så det blev kanske 15 bitar godis igår sammanlagt, och det är myyycket mindre än jag brukar.
Och sen typ 100 gram chips och typ två msk dipp.
Det går typ asså bättre för mig att inte hetsa när jag intalar mig själv att jag får äta för att det är Söndag :S
Självklart sitter jag här med världens jätteångest, (och mage) ändå men ändå inte helt förkrossad över igår :P
Ska försöka räkna lite på kalorierna:
Igår fick jag i mig detta alltså:
1 Actimel= 29 kcal
1 Marsglass= 222 kcal
1 Delicatoboll= 200 kanske? orkar inte kolla upp nu :P
1 Milkyway= 198 kcal
1/2 Brejk= 100 kcal
4 små bitar annan choklad = 200 kanske
10 bitar lösgodis, de blev inte mer än 100 gram varjefall men kör på 100 gram som är typ 350 kcal
100 gram chips= 550 kcal
30 gram dipp typ, gjord på lättcremefraische= 80 kcal kanske
Sen en oxfilé bit och ett lammspett= 300 kcal typ
Och sen tzatsiki typ 50 kcal

Okej nu har jag bara räknat ca men bara för att veta lite :P
Nu ska jag räkna ihop det okej:
29+222+200+198+100+200+350+550+80+300+50= 2279

Jäklar det blev massor ändå :(
Men kunde ha varit värre.
Hatar att skriva såhär men idag är det Måndag och nya tag haha
Nu väntar en hel vecka med viktnedgång och sen lite upp på helgen, vilken jojo jag är.
Idag ska jag bara dricka vatten och kanske lite thé
Hoppas jag kommer undan middagen,
Resten av veckan blir det soppor som vanligt.
Hoppas på 46 på Torsdag ju :P
Har ingen våg nu förens Torsdag men kan gissa på att jag väger ända uppe på 48 nu efter helgen.
Men det ska bort nu!
Nu måste jag kila till jobbet
Ha det himla bra idag tjejer!
<3

Kommentarer
Postat av: Emelie

Äsch, tänk på hur mycket du BRUKADE äta, och ändå har du lyckats ta dig ned till denna vikt. Du behöver inte oroa dig för att du äter för mycket, inte ;)

2010-08-09 @ 09:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback