Åt inte alls som jag brukar :O

Mamma och jag kom överens innan att jag skulle mäta upp lite godis
Så att det inte skulle bli hets så att jag fick ont i magen, så först mätte jag upp 100 gram, alltså utan choklad.
Men både jag och mamma skrattade åt mängden, det var ju typ en fjärdedel av vad jag brukar äta, har ni kollat hur lite 100 gram godis egentligen är?:P
Iofs så gillar jag ganska "tunga" godisar men ändå :P , så 150 gram fick det bli istället, resten lade mamma bort på nåt hemligt ställe så att jag skulle slippa bli tokig när det tog slut och vilja ha mer .__., men vet ni vad? Det tog inte ens slut :O jag satt med detdär godiset i 3 TIMMAR!! Plus att jag hade iofs mätt upp 200 gram choklad jag skulle få äta men när jag var klar med den var det 130 gram kvar, så jag hade bara ätit 70 gram och det är rätt lite för att vara choklad, och nu jämför jag alltså med hur mina Söndagar brukar se ut, för det är ändå mycket godis vi pratar om.

Men jag var ändå på något vis stolt över mig själv, att jag lyckades att inte hetsa och för första gången på jagvetintehurlänge så njöt jag lixom av att äta dedär godiset och jag åt inte tills jag spydde!
Jag hade iofs velat spy men mamma vaktade som en hök .__.
Så sammanlagt åt jag 150 gram lösgodis typ 600 kcal? och 70 gram choklad, det var lite olika blandade sorter men vi skriver 440 kcal för det brukar ju ligga på 500 kcal per hundra gram ungefär eller? så kaloriinnehållet blev 1040 kcal istället för typ 3000 som det brukar bli på Söndagar
Men ska också tillägga att jag åt lite nötter och pyttelite chips som fanns i en redan öppnad påse emellan, asså varför måste man alltid ha något sallt emellan?:P
Vi säger iaf 500 kcal för nötterna och chipsen, för vet inte hur mycket jag år, men det var inte mycket.
Så då blir det 1540 och sen hade jag 217 från middagen= Söndagens in blev 1757 kcal.
Fy vad mycket :/
Men inte över 2000 varjefall, så borde inte gå upp så mycket, får se på Torsdag, det är långt dit.
Nu har ni fått höra mina synder och hur äcklig jag har varit :)

Har även lagt upp tredagarsplan vad jag ska äta.

Idag ser det ut såhär:
Frukost: 1/2 dl lågkalorinyponsoppa 7,5 kcal
Middag: 1/2 varmakoppen sparris tror den blir 45 kcal

Gud vad skönt att få äta lite igen, mamma har fan proppat i mig i helgen, men hon har tyckt att jag varit skitduktig iaf:) och jag har redan fått godkännande att äta soppor nu ett par dagar så det känns underbart :)

Kanske vågen till och med vill visa 46,x på Torsdag?
Nej nu ska vi inte hoppas på för mycket Sandra :P

Och till Anja som kommenterade, du lämnade ingen blogg så kunde inte svara :P
Du får gärna skriva igen, jag har msn :)

Nu ska jag läsa alla era bloggar innan jag drar till jobbet, är lite skönt att få åka dit nu asså, ingen som pressar en med mat eller någonting, awsome!
Puss.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad är det för nyponsoppa du äter?

2010-08-02 @ 09:23:17
Postat av: Nellie

Svar : precis ! :p det är för att hjärnan vill ha socker och inte fett , den vill ha snabba kolhydrater . Men vet du vad jag tror !? Okej, detta kanske låter dumt , men jag är lite dum ibland och det får man vara (à) men jag tror att ÄSare dras till godis pga färgerna, formerna, de olika valmöjligheterna och känslan av 'mys' och 'barnslighet' som lösgodis ger, äsare vill ha kontroll, organisering , färger, former och planering spelar en stor roll för många äsare, och godiset ger en del av det , seriöst : jag tycker chips är minst tre gånger så gott , men det är inte hälften så roligt att äta något som ser likadant UT !! Hahaha !!! Deg är faktiskt sant (à)

Det är bra att du kan tillåta dig själv det , det ska man kunna och vi är faktiskt värda det ... Men när jag tillåter mig det går det alltid överstyr och det är den känslan som tvingar mig att spy , det ät inte rädslan för viktkppgång, för viktkppgång vet jag äg omöjligt efter en dag med godis , det är siffran på vågen jag inte vågar möta dagen efter, trots att jag vet att den inte visar viktlkning, utan bara vätska som godiset bundit till sig plus godisets VIKT i magen ... ;/ jag har spytt varje gång jag ätit större mängder godis nu så egentligen vet jag inte ens om vågen hade visat på plus dagen efter, men jag vågar inte prova ...

Men hur gick det då ? Blev deg svält eller kräkning efteråt ? ( har inte läst senaste inläggen ännu för jag är på jobbet (à) )

2010-08-02 @ 10:40:38
URL: http://monelia.blogg.se/
Postat av: A

Sv: tack för gratulationen snälla du :)<3

2010-08-02 @ 12:25:55
URL: http://angapa.blogg.se/
Postat av: Ätstörd

Hur kommer det sig att dina föräldrar låter dig äta så otroligt lite? Mina föräldrar vakar som en hök över mig, och ser till att jag äter frukost, mellanmål varannan timme samt middag..

2010-08-02 @ 13:52:45
Postat av: Matti

Skitbra tjejen, skitbra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback