Här kommer ett litet tjatmonster

Så håll i er för nu kan de bli liite vimsigt hära måste jag påpeka såhär innan jag börjar babbla på.
Okeeej, spänn fast er för nu åker vi!

Jag vill börja med att berätta att jag gick bestämt mot köket igårkväll vid ca. 21.30, tog fram smör och sylt och ett tunnbröd, och vad hände?:O


Joho ni! smör och sylt kletades på, och sen viktes det och trixade, och så gick en rätt nöjd Sandra ut i vardagsrummet med denna goding där mamma och pappa satt, dom blev typ chockade men glada och sade att de var bra av mig.
Jag åt hela och det var gott! Och jag var rätt stolt efter...
Haha grejen är ju att jag hade som minimål förra veckan att äta minst ett mellis om dagen, alltså fyra mål mat och då ska jag ju inte ta bort melliset igen, och så hade jag bara ätit tre gånger ännu igår och då brukar jag alltid ta typ naturgodis eller så som kvällis, för att de känns mer "värt" och inte lika läskigt som en mjuk vit macka.
Men nu vågade jag:O och så somnade jag sen mätt och belåten:)

Och idag då, joo jag väcktes av mamma, hade ont i magen igen men gick upp och drack lite vatten och så, sen var de dax för frukost, tänkte ta bara gröt med kanel, för de gör jag alltid på Torsdagar för de är ju då mamma och jag gymmar, MEN så kom jag på, att denna veckas minimål var att jag skulle ha MINST en knäckemacka till varje frukost, asså jag menar om jag hade min gamla frukost som var yoghurt med musli tex. så skulle jag även ta minst en knäckemacka till med pålägg, men helst mjuk såklart.
Men idag var jag inte så sugen på att stoppa i mig massor när jag skulle träna, mår så illa då, men de blev iaf gröt med för mycket kanel på och en knäcke med ost och sylt.
Och jaa de är gott med ost och sylt tillsammans!:D alla borde testa tycker jag:)

På gymmet sen gick de bra, jag tog de lugnt somvanligt och tog inte i så mycket på vikterna eftersom att jag har dans i helgen.
Sen var de äntligen dax för min och mammas TORSDAGSLUNCH :D:D:D
Längtat hela veckan XD
Idag var även syster med! mys
Hade tänkt om jag skulle testa nåt annat, nåt med falafel eller så idag, men de var så mycket folk och jag vågade inte stå så himla länge och bestämma mig när syster var med, så de fick bli samma, kycklingsallad med extra majs och massa sås och ett halvt stort bröd idag!
Men fan vad god kycklingsalladen där är! det är ju därför vi åker just dit jag och mamma, så tänk om falafeln är asäcklig?:P äh nu har jag iaf tagit hem en meny som jag kan kolla i för att se till nästa vecka om jag ska våga mig på annat :)

Här är den goda salladen iaf och hela åts upp!


Efter att vi ätit var vi på besök hos mormor lite, åh vad hon är söt min mormor!<3
sen handlade vi lite mat och så fick jag lite ångest för visste inte vad jag ville ha till middag, brukar ju inte äta lagad mat två gånger på en dag, men jag ska ju bannemig börja dagvården snart och där äter man lagad mat så de är skärpning nu!
Så jag bestämde mig för att äta lagad mat till middag också, det blev nudlar och sesamnuggets med sweetchilisås och cremefraishe, och BAJS vad gott de var!
Kändes dock läskigt både för att jag inte är van med att äta lagad mat två gånger på en dag och sen var jag inte hungrig heller, men nu, nu är jag himla stolt (A)
Här är maten:


Vilken jävla masterchef man är asså ellerhur? XD

Ohooh nu har jag babblat så länge att jag håller på att missa halv 8 hos mig ju:O
Nu kilar jag!
Vi ses snart
Puss

Kommentarer
Postat av: minna

hahaha, trodde först det var pizza på första bilden o tyckte tomatsåsen var konstigt röd... nåja, är lite trött, eller sugen på pizza kanske ;)



Men wow Sandra, det känns som du har tagit flera steg framåt! Du låter mycket mer pepp och hoppfull nu, jättekul att se ju! :)



Kollar också på halv åtta hos mig, de hade reklam nu, men nu börjar det igen... vad gillar du kvällens meny? jag har ingen större koll på sån mat faktiskt, har fått för mig att jag inte gillar det...

2011-01-27 @ 19:47:32
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: minna

sv: jag är vegetarian "på riktigt", äter inget kött. har varit det sen tonåren när jag var galen militant vegan o djurrättsaktivist ;) försökte äta fisk ett par gånger när jag gick på Idun men det var bara läskigt och konstigt. skulle ju va lite enklare om det gick, iaf när man går ut el är hemma hos nån.



nu ska jag kolla på "hemliga prinsessor" i 2:an, prinsessor som åker till england för att hitta en pojkvän, utan att de vet vilja de är. det är rätt kul.

hoppas det blir en macka ikväll också?

2011-01-27 @ 20:06:34
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Lena

Jättebra jobbat! Du tar bra kliv nu i rätt riktning. Jag äter aldrig sallader, men den där kycklingsalladen ser god ut. Våga testa något annat nästa gång. Du kanske hittar något som är ännu godare? Det vill du väl inte missa? Fortsätt så här nu, nu är du med i matchen! /Kram

2011-01-27 @ 20:34:39
URL: http://lenasbloggsvar.blogg.se/
Postat av: emma

Åh så duktig du är, du verkar ju göra stora framsteg ju :D när ska du börja dagvård? :) Haha ja, måste nog nästan testa ost och sylt nu haha :) jag tycker också det är läskigt att äta lagad mat två gånger om dagen, men sjukt bra att du gjorde det fast du tyckte det var läskigt! Kämpa på :)

Kramar

2011-01-27 @ 21:14:03
URL: http://toutlemonde.devote.se
Postat av: Anonym

fan vad GOTT allt ser ut. goddaaamn! :D

2011-01-28 @ 04:59:37
URL: http://nastydiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback