Förlåt för min frånvaro!

Hej!
Jooo nu är det kanske lite dax att uppdatera här :P
I Lördags träffade jag min vän, det var kul att träffas men jag slogs rätt direkt ner av en mardrömsångest och jag var tvungen att kväva gråten, jag insåg att jag inte var redo att gå på fest och träffa massa folk.
Vi skulle ju äta också, jag klarade de inte, men jag sade åt min vän att jag stannar ett tag men sen åker jag till Alex mamma, och då bestämde jag att jag skulle äta hemma där.
Åkte typ vid 21 tiden, köpte lite naturgodis med mig.
Sen väl hemma där hos Alex och Mia lagade Alex pasta och köttbullar med ketchup och chilipulver, vilket jag tycker är gaaalet gott!
han skar tom. upp fem köttbullar till mig och lade på lite pasta och bad mig äta, sade att jag fick och att det var okej och allt dedär, jag ville verkligen äta, men jag hade ju bestämt att naturgodiset skulle få bli min middag.
Men jag var så nära att våga äta maten, men jag vågade inte :(
Fast Mia hade bakat bröd, och så tänkte jag att de kan jag ju äta två skivor med ost av.
Och de gjorde jag! det var asgott så tog två skivor till, jag var ju hungrig och skivorna var inte stora.
Sen åt jag naturgodiset, eller vi åt men jag åt mest.
Sen glass, sen kakor, sen fler mackor osv.
Så jaa hets även i Lördags.
Och i Söndags.
Orkar inte med all hets hela jävla tiden, jag är stor som ett hus just nu, jag vill inte mer :(
Hade bestämt att jag inte skulle äta alls idag, somvanligt efter helgen känner jag så.
Men jag åt! jag åt en bra frukost! yoghurt med musli och en mjuk macka med ost och bregott!

Och nu har jag två typer av ångest, ångest för att jag åt och ångest för att jag inte vågar följa dedär jävla schemat!
Imorgon träffar jag dietisten, hoppas hon hjälper mig med konkreta saker för att få bort hetsen!
Jag vill så gärna äta sex mål mat om dagen för då kommer ju hetsen minska, men när jag hetsat är de så JÄVLA SVÅRT att äta efter.
Och då hamnar jag ju i ett mönster som består av hets, inte äta, hets, inte äta. det går ju fan inte att komma ur:O

Jag orkar inte vara mer neggo nu, jag går och försöker äta nåt istället.
Tur att jag har hjälp här.

Puss och tack för alla kommentarer!<3

Kommentarer
Postat av: camilla

Sandra du är underbar och fantastisk vet du om det? :D skitbra gjort av dig att äta frukost och lunch också :) du kommer bli bra, du måste våga låta dig själv äta efter en hets så ska du se att det minskar. Vill att du ska må bäst, inte si sådär :)

jag mår bra idag, lite dumma känslor om att lunchen blev för stor men de orkar jag inte bry mig om nu :)

Hur är din dag idag stumpan? :D

Puss på dig

2011-01-24 @ 13:45:09
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: minna

sv: jo det blev så för mig också. jag vågade inte ha mat hemma, för jag kunde inte lita på att jag inte åt upp allt på en gång, typ ett helt flingpaket el nåt. nu är det inte så alls, jag känner inte den där paniken, eftersom jag aldrig blir så hungrig o desperat efter mat.

och det var bara då, när jag inte åt bra. jag har liksom inte fastnat i det beteendet av hetsätning, utan det var bara när jag var helt utsvulten.

men det är en hemsk känsla att tappa kontrollen! läskigt. och jättesvårt att äta nästa dag.

åter igen, jag hade inte klarat mig ur denna snurr utan hjälp. man fastnar i det där, och det svårt att hitta en väg ut. det behövs nån annan som tar över och bestämmer hur man ska göra.

2011-01-24 @ 14:03:22
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Twiggy

Du har så rätt, det gäller för dej att försöka äta enligt schemat även om du har hetsat för när du väl äter enligt schemat kommer du känna dej lagom mätt och då kommer du inte vilja hetsa.



Kämpa<3

2011-01-24 @ 15:10:59
URL: http://www.metrobloggen.se/minimy
Postat av: Elin

Ta en stund i taget vännen! Skit i det du gjort, tänk på det du ska göra. Ät lite i taget. Det hjälper dig inte att hetsa och det hjälper dig ännu mindre att svälta däremellan. Andas, en tugga, andas. Sätt dig ner och försök att inte tänka!

kramar

2011-01-24 @ 15:12:34
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Linnea

hej! Har också problem med hetsätning, blir typ kontroll (lite mat) på dagen och hets på kvällen.. SSkulle verkligen uppskatta om du kunde skriva (ifall dietisten ger dig några) tipsen du får imorgon, så ja kanske kan få lite hjälp?



Känner mig helt lost... Kramar!

2011-01-24 @ 15:37:58
Postat av: Maja

Du fixar det gumman, det är sjukt svårt att börja äta efter ett schema bara sådär, men jag tror på dig. För när du väl har gått förbi den där dagen då det känns som allra jobbigast kan det bara gå bättre. Jag tror på dig!

Puss<3

2011-01-24 @ 17:24:51
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: Amandah

Jo, men den där onda cirkeln känner jag till ALLTFÖR väl tyvärr. Ibland blir det t o m tvärtom: äter inte för att SENARE kunna äta mycket. MEN grejen är (har jag insett nu, i efterhand) att man MÅSTE bryta den trenden genom ATT ÄTA. TROTS hets så MÅSTE du äta ORDENTLIGT dagen efter, för jag LOVAR - det krävs inte många sådana dagar (ibland bara en) för att hetssuget ska vara borta. Jag lovar - jag har testat.

STOR KRAM, hoppas att resten av måndagen fungerar bra matmässigt<3

2011-01-24 @ 17:25:37
URL: http://trekopparchoklad.blogg.se/
Postat av: Michelle

Ta en dag i taget och glöm inte att du är värdefull och ska klara detta<3

sv: Det är okej med bakslag, man kan inte tro att det ska gå bra hela tiden för jag har märkt att det inte gör det :( hihi söt du är gumman<3

Pussar<3 och lite pepp :D

2011-01-24 @ 19:42:12
URL: http://weightfull.blogg.se/
Postat av: Lena

sv: Inte kommer du att bli tjock på dagvården. Vem skulle vilja det? Samma matlista ges till de som är underviktiga och de som är överviktiga. Följer man matlistan blir balansen rätt i kroppen. Vem vill inte ha ut full effekt av sin hjärna?

Lyssna på Amandah, hon har svaret på dina problem. Hon är klok hon! /Kram

2011-01-24 @ 21:43:46
URL: http://lenasbloggsvar.blogg.se/
Postat av: Joline

kämpa på!

2011-01-25 @ 11:43:51
URL: http://joliness.blogg.se/
Postat av: minna

Hoppas det går bra hos dietisten idag! Att du kan få tips o hjälp på hur du ska göra o tänka.

Förlåt att jag är helt glömsk, men när var det du skulle börja på Idun?

2011-01-25 @ 12:48:35
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback