Spricker ni? VAVAVA?!!

:D, sitter ni där och funderar nu på hur det har gått för Sandra idag på dagvården kanske?! spricker ni av spänning? haha skämt å sido.

Jag har ju varit min första dag på Idun idag, kom nyss hem, till Alex där jag ska vara nu under min Idunvecka, det är skönare att ta sig dit härifrån :P
Ja men iaf, idag har varit en bra, jobbig, läskig, nervös, taggad, och mätt dag. haha jaa det är många känslor och mycket att ta in! Men jag är jävla taggad det är jag!
Fick först möta hela gruppen med behandlare och tjejer, vi är 7 tjejer, men en var sjuk idag så har bara träffat 5 av dem, det var jag och en till ny tjej idag.
Dom är jättesnälla allihopa och vi har pratat massor idag, man har mycket gemensamt kan man säga ^^
Sen fick jag träffa min behandlare, han är jättebra, verkligen gillar honom mycket!
Fick vägas och så men var inte så sugen att se siffrorna, var klar på hans möte vid halv elva då det var dax för mellis, usch vad läskigt det var! ville inte göra fel, jag vill göra rätt! ta rätt mängd och så!
Men jag gjorde nog fel, banan och vaniljyoghurt tog jag, men jag ska prata med min behandlare sen imorgon och be om att vi gör upp ett schema över mina mellisar i veckan så att de blir lättare.
Sen var de lite vila och läsa typ och prata massor med tjejerna, sen gick vi ut och åt.
Jag åt fisk och potatis och äppel/räksallad geggamojja typ :P de var gott faktiskt.

Sen skulle vi egentligen ha kroppskännedom men hon som hade de var sjuk idag, så de blev mer vila och mer prat och sen mellis igen, tog yoghurt med musli och ett äpple, och FAN vad det tog emot måste jag erkänna, ett äpple i sig är ju ett mellis enligt personen i mitt huve, men nu ska jag göra rätt inte fel!

Hujedamig vad trött man är då, jag sitter typ och garvar och så helatiden, är så taggad och så rädd.
Jag har ju två mål kvar att äta idag, läskigt, min mage står redan i 8 hörn men aja dom ska ner bara!
Och sen lär jag ju somna som en stock :P
Skulle egentligen på box men jag har ont i rumpan och så orkar jag helt enkelt inte :O

Det får bli allt för denhär gången :)
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Lena

Du har rätt! Jag var jätte nyfiken på din första dag på Idun. Fasiken vad duktig du har varit! Jag är inmponerad! Vore konstigt om du hade vetat exakt hur mycket du skall äta vid varje måltid. Något skall de väl få lära dig? Skönt att få träffa andra med samma problem. Började alla i gruppen samma dag?

Det var en riktigt bra början detta, nu är det bara att köra på Sandra! /Kram

2011-02-07 @ 18:34:00
URL: http://lenasbloggsvar.blogg.se/
Postat av: Minna

Ja! Jag har varit jättenyfiken! Är glad att höra att det verkar bra, o att du trivs med behandlaren och gruppen. Såklart det känns som mycket mat nu i början, speciellt som du har mesat så mycket hemma på sistone... bra att be om hjälp med mellanmålen! Be om hjälp om allt du behöver, du är ju där för att de ska hjälpa dig. Bäst att ta tillvara på tiden. Och åter igen, satsa från första början! Tiden går så jäkla fort, även om man inte tror det.

Men du, superbra att du gick dit, och att du klarat din första dag :)

2011-02-07 @ 19:26:42
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: h2o

jag är obeskrivligt stolt över dig. vilken tjej.

2011-02-07 @ 19:59:49
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Anji

Vad bra att du börjar på dagvård, vet inte om jag med skall göra det, låter läskigt :/ Men kanske värt ett försök.

Jag är inte smal, men vill bli eller ja du vet rösten i huvudet säger det iallafall.



Kramar

2011-02-07 @ 20:28:13
URL: http://isallaboutcontrol.blogspot.com
Postat av: E

det verkar vara bra =) hur är det på idun, är det alla olika äs blandat? vad har dom flesta som går där? är det många som är jätte underviktiga och så? jag tänkte om man kan ha ett rätt lågt bmi och ändå få gå där?

väldigt glad för din skull att du fått den här chansen!



<3

2011-02-07 @ 21:55:49
Postat av: Michelle

Åh det verkar ju jättebra :D Hoppas att det fortsätter sådär :) Hade gärna själv velat gå en såndär kropskännedom sak, hade nog vart bra :p

Vad händer idag då sötnos? :D

Pussar och kramar till bästa tjejen<3

2011-02-08 @ 08:15:59
URL: http://weightfull.blogg.se/
Postat av: Tove

Sandra! Vilken behandlare har du, Anders eller Ove?

KRAM

2011-02-08 @ 13:35:20
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: Tove

Och.. haha, hon kroppskännedom tanten har varit borta båda mina två senaste Idunveckor.. x)

2011-02-08 @ 13:36:02
URL: http://flavigry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback