Recept på gårdagens middag också frulle

Godmorgon snyggosar!<3
Hur mår ni idag? Jag mår nog faktiskt fortfarande bra.
Har precis druckit upp mitt kaffe och ätit upp min gröt och mina knäckemackor, gött!
Idag ska jag träna, vet inte hur var och när ännu, brukar ju boxas på Torsdagar men vet inte om Jen kommer att kunna idag, hon har massa träningsvärk nämligen XD oooups!
Annars blir de nog till att skida eller att åka med mor min och syster min till gymmet, sen vet jag inte mycket mer vad som händer och fötter idag.
Vad ska ni göra?:)

Det var en som ville ha receptet på min pastasallad igår, hiih ska försöka komma ihåg hur jag gjorde, jag brukar ju bara improvisera XD

Okej men pastan jag använder är iaf

Den är min favvo! passade asbra i pastasalladen också:)
Sen tog jag bara gul paprika och gurka, blandade det med pastan, kallt då.

Sen så gjorde jag pesto, med 1 kruka färsk basilika, och 50 g rostade pinjenötter, rostade i stekpanna då.
Dessa två stöter jag i mortel och tillsätter sedan 1 dl olivolja och en vitlöksklyfta, sen tillsätter jag 100 gram parmesanost och sen 1 dl olivolja till och mixar och så lite delikatess salt med smak av chili.
Och där va peston klar!
Och då kletar jag ner den tillsammans med pastan och salladen.
Sen steker jag kyckling i småbitar med salt, peppar och grillkrydda på.
Lägg ner kycklingen i den kalla pastan, så blir hela rätten lixom ljummen, supergott och löjligt enkelt :)

Hmm, undra sa flundra vad the masterchef aka Sandra ska laga ihop för kukkelimuck idag? kanske ska ta en paus ifrån lagandet? nää de är ju så kul. Kanske kommer på nåt gottis till lunch sen senare. hihi.

Förresten, måste fan undra, är de ingen mer än jag som typ HATAR denhär reklamen, "nu är de Fredagsmyyys om det så är de sista jag gör, nu är de Fredagsmyys hoppas inte föräldrarna stör" asså, usch vad jag är less på den reklamen. Den börjar ju gå redan på Söndagen, och va? då är de ju aslångt till Fredag? är dom pantade eller?
Och jag som jobbat på både posten och i kök där radion jämt är på, jaa jag har väll hört den tvåhundrasjuttioelvatusenmiljarder gånger, nää blää ta bort den.

Inte för att jag inte gillar Fredagsmys då men jaa äh nu babblar jag bara.
Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: johanna

hahahah "vad som händer och fötter idag" så där säger min mamma hela tiden :p <3

2011-02-24 @ 09:29:40
URL: http://brunnbergjohanna.blogg.se/
Postat av: Hanna

Pastasallad är bra skit och vit fiberpasta är bästa pastan. Deifinitivt! Idag ska jag också träna, blir gym för min del och idag armar och mage. Sen ska det förberedas massa saker för imorogn åker vi till norge på illerutställning.



Visst är det kul med matlagning? Jag ska göra paj till ikväll är tanken. Gillar det , praktisk mat som står där i ugnen och blir färdig.

2011-02-24 @ 10:18:29
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tihi... nu var du lite anorektiskt ologisk där=p Du vågar inte träna armar för att du tycker dom blivit så stora och i nästa andetag så tror du att det bara är fett ändå. Man tränar ju inte på sig fett i alla fall=) Men lite seriösare, jag vet hur det känns. Tycker det är pissjobbigt att träna benstyrka eftersom låren blir större av mer muskler. Men jag försöker påminna mig själv om att det är bäst att vara jämt tränad och motivera mig med att jag måste orka åka skidor hela dagrna i en vecka i mitten av mars. För övrigt hatar jag att träna mage=p Har alltid gjort. Tycker övningarna är tråkiga och sega och sen har jag aldrig haft några magmuskler att tala om direkt så allt är sjukt jobbigt.



Ja, laga mat är skitkul. Bakade bröd igår. Har en surdeg i kylskåpet så jag har bakat massa surdegsbröd det är inte dumt alls. Ska baka kladkakor och morotskaka ikväll också. Det är några kompisar till mig som arrangerar utställningen så jag har lovat att hjälpa till lite och vad passar bättre än att baka?



Hoppas på att helgen blir bra, har dock väldigt mycket tankar och oro runt maten eftersom det sällan lbir regelbundet och normalt när man är på sånna här grejer.



2011-02-24 @ 10:30:43
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: camilla

Tack sötnöt för receptet :) det ska testas någongång för de lät väldans gott :D

Har du bestämt vad du ska lag idag min sköna? :) sitter själv o försöker klura ut någonting haha:P



Idag åt jag banan för första gången på säkert ett halvår :) gottigott, fast såklart valde jag en banan med trääsmak xD bättre lycka imorn ^^



har du tagit prover och så?

Till sommaren ska vi vara friska och fröhoppningsvis kanske vi kan träffas också? :D hade vart så skojsigt!



Okey, visste inte att det var så många veckor :) hur känns det inför andra veckan? nästa vecka börjar jag på måltidsstöd, e på tisdag, torsdag och fredag.. lite jobbigt att inte få bestämma mat själv vilket ni får göra va? vi kommer bara få en tallrik serverade till oss:P tänk om de e något man absolut inte tkr om :O haha

men går man dagvård varannan vecka då ungefär? :)



ha en underbar dag söta <3

Pussisar

2011-02-24 @ 10:38:03
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: johanna

haha men de är najs!

Nja, de är inge vidare här tyvärr :/ hur mår du? <3

2011-02-24 @ 11:07:27
URL: http://brunnbergjohanna.blogg.se/
Postat av: johanna

Åå det finns inge bättre än att träna!! <3

2011-02-24 @ 11:21:38
URL: http://brunnbergjohanna.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha ja, brukar njuta av andras lycka, även det i köket, eftersom jag själv inte är särskilt bra på det. Potatisgratäng gör jag bra, men det är väl allt typ :P

Vi är bra bra bra. tralala! Idag ska jag få i mig mer mat, mellanmål också tänkte jag. Men måste få in det där lagom eftersom det är tandläkaren som gäller kl 15.

Det är så mycket som blivit förstört pga äs. Man kunde göra så mycket mer när man mådde bättre. Hatar att jag inte ens vågar gå i kavaj längre. Känner mig så malplacerad. Jag älskade kavaj. Dress av alla slag älskade jag. Lagom höga pumps, med skinnhandskar. Det var jag det. :P

Träna, glad att du i alla fall har något bra och glatt som du kan ta till när det är jobbigt, så träna så mycket som kroppen klarar. INTE mer.

kramar

2011-02-24 @ 11:45:58
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Twiggy

Nej de borde förbjuda sådan där reklamer. Man blir ju deppig när man på söndagskvällen inser hur långt det är till fredagen igen.



Hoppas du kommer på något gott till att äta idag finaste!



puss<3<3<3<3

2011-02-24 @ 11:56:56
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: camilla

Måste förresten tilläga att jag också är extremt trött på den reklamen:P



Åå vad bakar du för bröd? :D blev de någon god lunch finis? :) äter du på bestämda tider? asså är du så att du måste äta exakt kl 10 osv eller tar du det lite som det kommer?:P

Vad har du för puls? vad skönt att dina värden är bra iaf :D

Ja till sommaren får vi träffas :D de får vi ha som mål hihi.



Åå vad skönt att du känner så :) hur många är ni på dagvården samtidigt?



Ja jag hoppas måltidsstödet blir bra :D lite tråkigt att de bara är 3 ggr den veckan men bättre än inget eller hur:D

HAha men vi kunde ju fått två grejer o välja på iaf eller hur? ^^ :P



Okey :D men har de funkat bra de veckor som du e hemma tycker du? :)



Miljoner pussar snygging <3

2011-02-24 @ 12:09:21
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Elin

Bra bruden, två mål hittills, en bra början, håll i det nu.

Älskar potatisgratäng, men det är en svår grej att äta, med tanke på vad det är i den liksom. Har många såna sakar på förbjudet listan, men den blir kortare och kortare i alla fall.

Hoppas du inte skidar ihjäl dig nu, det är ruggigt väder ute.

kramar

2011-02-24 @ 12:11:53
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Twiggy

Nja, jag vet inte, idag lockar inget alls tragiskt nog:(..



kram <3<3<3

2011-02-24 @ 12:48:17
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Lena

Tack för receptet, det skall testas!

2011-02-24 @ 20:51:33
URL: http://lenasbloggsvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback