Jag vill ju bara vara fri

Och smal, men jag kan inte få båda.
Jag kan inte få vara ifred från mina hjärnspöken, och mina hetsätningar och mina svimmningar, och mina ångestattacker om jag samtidigt ska ha ett BMI på undervikt, det går inte det vet jag.
Ändå är det vad jag vill.
När jag började på SCÄ sade jag att aldrig att jag tänker väga mer än 48, det gör jag nu. och jag mår ganska dåligt faktiskt, inte bra som dom sade att man skulle få göra när man började äta.

Jag ringde min behandlare i helgen och idag var jag där, han var inte så glad på mig, det var inte mycket som var bra på matschemat.
Dumma mig, att jag inte kan bara göra lixom? jag vill ju bli frisk och fri?
Så nu känns de nästan som att jag fått ett ultimatum, antingen så äter jag, och LAGAD mat både lunch och middag, eller så behöver jag inte gå tillbaka till Idun, njää men typ så känner jag.
Jag måste skärpa mig nu förfan!
Och direkt när jag kom därifrån åt jag pasta och köttbullar, i rätt mängd enligt schemat! och ikväll blir de kyckling och stekt potatis. Gött.

Nu en lite possitivare sak, har fått mail om jobbet som gyminstruktör, gick vidare till steg två i bedömningen, fan va kul:D

Det är på Söndag, pirrigt värre!

Nu ska jag baka bröd, och ikväll är det station med Jen:D Och sen hem och äta och se Big Brother. haha jag tycker de är lite kul, nån annan som ser de?:)

Puss!

Kommentarer
Postat av: Minna

bra att han ringde o att du fick komma dit. haha, jag vet, de är hårda där på Idun... jag fick också rätt mycket skäll, det får nog alla nångång. men det viktigaste är ju att det hjälper, att du äter igen. bra där!

jag vet, det är svårt. jag vill också vara underviktig och frisk, typ. men det går ju inte. och jag tänker att det är en vanesak, att jag kommer vänja mig vid att se ut så här. såklart det känns konstigt först, som allt nytt. men ibland är det bara hemskt.

kom igen nu! såklart du ska fortsätta på Idun, du får inte lägga ner nu när du har kommit så långt. det blir nog lättare när du får vara där varje dag, nästa vecka eller hur?

2011-02-22 @ 17:46:17
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Twiggy

Du måste kämpa vännen. Jag vet att man inte kan få allt, men du får försöka tänka ut vad som är viktigast för just dej. Är det viktigast att vara smal och inte orka något eller är det att vara normal viktigt ha kraft och ork till att träna osv?



Restaurang besöket gick inget vidare. Jag fuskade ganska mycket:( Bättre lycka nästa gång.



Puss och kram darling <3<3<3

2011-02-22 @ 19:26:12
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Lena

Det är klart att du måste skärpa till dig! Du kan ju inte gå på Idun var tredje vecka och sköta dig och sedan balla ur de veckorna du är hemma. Då kommer du ju aldrig komma ur detta. Jag kan tycka det är lite konstigt att du inte får vara på Idun ett antal veckor i sträck så här i början. Men är det inte så de jobbar är det bara att gilla läget.

Fasicken, du vet ju vad som gäller. Se till att göra det jobbet nu! Våga bli frisk, för tusan!!!

Ursäkta att jag höjer tonen mot dig. Inte illa menat, jag vill dig bara väl. /Kram

2011-02-22 @ 20:05:27
URL: http://lenasbloggsvar.blogg.se/
Postat av: Michelle

asså egentligen, har också tänkt de tankarna många gånger men när man tänker efter, att bli frisk och fri eller att vara smal och sjuk.. det är inte så svårt val egentligen :)

Jag vet att du kan gumman! finns här <3

sv:jag mår bra men sämre än andra dagar ^^ haha hur är det själv sötnos?

Super massa pussar och kramar<3

2011-02-22 @ 21:44:01
URL: http://weightfull.blogg.se/
Postat av: Elin

Älskade vän, det kommer kännas skit massa dagar till innan du är frisk nog att bara må bra av att göra LAGAD lunch och veta att du ska göra det några timmar senare. Och det är svårt, du har varit sjuk och är sjuk, och det är inte lätt att bli frisk från en sån störd, farlig, elak, ond sjukdom som både du och jag drabbats av. Vi kommer få kämpa många dagar, och nätter till för att det ska gå.



Och det där ultimatum är inte rättvist, men vården är lika värdelös som vi är sjuka. Jag hoppas verkligen att du kan vända det till något som hjälper dig, varje dag kommer inte gå bra och dagar komemr då du inte kommer äta som du ska, och det är inte konstgt - det är alldeles normalt. Det är inte meningen att det ska vara enkelt att bli frisk, det är inte hållbart om det går för fort. Så kämpa för dagen, det är dagen idag som är det viktiga. Du kan tänka på imorgon men om du inte bryr dig om idag kommer du imorgon inte by dig om den dagen idag heller.

Det har gått upp och ner, men ikväll var bra tills för en halvtimme sen. Då föll hela alltihop. Allting som varit bra med idag känns lite mer avlägset just nu. Jävla skitkväll.

Vad händer imorgon?

kramar

2011-02-22 @ 22:20:23
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback