En dagvårdsdag!

Twiggy sötnos undrade om jag kunde berätta hur en dagvårdsdag ser ut, och visst skulle jag kunna det :)

Först så äter man frukost innan man åker dit, riktig frukost enligt matshemat, jag kör på yoghurt med musli och knäckemackor med sylt och ost :D
Sen åker jag den lååånga vägen till SCÄ.

Och på Måndagar tex. då börjar vi morgonen med ett möte med alla behandlare och hela gruppen med tjejer, pratar om veckan som kommer, och får lite uppgifter typ som man ska tänka lite på.
Får ett tema för veckan också, förra veckan var temat ledsenhet och sorg. Och då skulle vi ex. tänka på saker som gjort oss ledsna nyligen och lite så, och så på bilden på Torsdagar skulle vi måla hur vi mådde typ med hjälp av något väder, jag målade en tornado.

Dagvården börjar kl. 9 iaf, och det är på Måndagar vi har detdär mötet, sen har man möte med sin behandlare, man kan ha de antingen på förmiddagen eller på eftermiddagen, på Måndagar har jag på förmiddagen tror jag, det tar typ 1 timma, och man går igenom matdagboken och allt man har på hjärtat typ, det är ASSKÖNT att få prata med sin behandlare varje dag, speciellt nu i början, jag har så mycket att babbla om XD
Efter att man pratat med sin behandlare brukar jag typ gå tillbaka till grupprummet där de finns massa soffor och filtar, där sitter man och pratar med de andra tjejerna och typ tar de lugnt bara :)

Sen klockan runt halv elva brukar jag ta mellis, det finns inga speciella tider då man "måste ta" mellis, man tar lixom när man känner för det, alla äter lixom inte samtidigt men ibland känns de mycket bättre om man går och gör ordning tillsammans med nån av de andra tjejerna :) jag brukar iaf ta som förmiddagsmellis vaniljyoghurt med allbran och banan.

Sen sitter vi typ i grupprummet igen och snackar/vilar/läser/sover eller så typ fram till lunch.
Då brukar vi alla gå tillsammans, man får dela upp sig också men vi brukar för de mesta välja ett ställe tillsammans att gå till, dom har typ 5 restauranger att välja på tror jag.
Och på restaurangerna har dom typ "dagens lunch" som vi får välja på, det brukar vara typ 4a rätter, och det är mest husmanskost.
Tex. skomakarlåda, kyckling och kantarellsås med potatis, fisk osv.
När vi ätit klart går vi tillbaka till dagvården igen, och är i grupprummet:P

Och sen har man varje dag nån typ av aktivitet, antingen på förmiddagen eller eftermiddagen, på Måndagar ska de vara kroppskännedom, men hon som hade det förra veckan var sjuk så jag har inte testat det än, men på Fredagar iaf så har vi Yoga och det var superskönt!

Klockan halv 3 typ är det mellis igen, brukar ta typ yoghurt igen med allbran.

Sen går man hem, och då äter man ordentlig middag sen, som jag brukar vara superbra på (A) haha njaa, men jag SKA BLI DE! Sen äter man även kvällis sen då, brukar bli yoghurt även där XD
Ååååh vad jag varierar mig ellerhur?:D

Hoppas det var läsbart XD

Nu ska jag gå och hoppa på Alex som inte gått upp än!! hur faaan ska han komma ikapp mig med all mat jag redan ätit?:O:O:O

PUSSSSSS!


Kommentarer
Postat av: Twiggy

Tack för svaret kära du:) klart att det gick och läsa. Hihi, nja du varierar dej inte så bra, men om yoghurt och flingor fungerar bra för dej just nu så ät det, längre fram kanske du vågar prova andra saker också<3.



Är de övriga tjejerna bra i gruppen då? Så att du trivs och så? Jag skulle nog vara helt utanför tror jag.



Kämpa på darling <3<3

2011-02-23 @ 13:07:43
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback