Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram?

Tar mig till ställen bara drömmar kan, vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram... Lallaala

Hej finisar! Ni är bäst!
Jag har precis varit ute på prommis med mamma, jag hade hennes MBT skor, haha man känner sig full när man går med dem ju XD
Jag har inte kommit så långt med dagens planering, sitter fortfarande och letar recept :P
Men huvudrätten är spikad!
Det blir lammstek som tillagas i ugn i fem timmar med massor av färska örter, vitlök och rödvin bla. till det blir det skivad potatis i ugn med lite ströbröd och olivolja på samt ugnsrostade morötter, kålrot och sparris :)
Efterrätten står det mellan två st: Antingen knäckig äppelpaj med havregryn, lite som smulpaj men det smakar lite sötare för man har lite sirap på, och till denna ska jag göra vaniljvisp såfall.
Eller så blir det chokladfondant med äkta vaniljglass.
Vilken tycker ni?:)
Förrätt kommer bli nåt med parmaskinka iaf :) Bresaeola för mig ;)

Och nu ska jag typ äta lunch snart, åh vet ni? Jag är inte hungrig och inte sugen och VILL INTE äta lunch
Men det tänker jag göra, för att det gör normala människor, dom äter lunch.
Det skulle vara så lätt att skippa och bara hålla sig till middagen, men det var vad jag skulle gjort för en vecka sen, nu har jag kommit förbi det eller?
Kan inte välja vad jag vill ha heller, det är jobbigt.
När man inte vill ha, då är det svårt att komma på nåt man vill ha som är gott haha :P
Nu svamlar jag, bäst jag bestämmer mig nu, innan jag skippar lunchen :O

Puss!

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Du är så duktig<3

2010-10-20 @ 15:01:12
URL: http://perfectlittledream.blogg.se/
Postat av: ebba

JIPPIE; det är så kul att få dina låååånga svar!! Det är du som är bäst- ingen protest! haha, vad jag älskar dina inlägg alltså. Jag brukar tycka att det är så jävla tråkigt med folk som skriver långt, men dina inlägg är bäst. Och du måste fortsätta uppdatera ofta eftersom du har all tid i världen till det nu när du inte har nån skola. BRA VA?!

Gud vad gott det låter med lammstek! Det kommer bli kanonbra. Efterrätt är svårt, för det är ju det som är det bästa. Båda låter supersmarrigt, jag som älskar choklad hade kastat mig i fondanten men å andra sidan äpplepaj är något speciellt.. Nu är det ju verkligen säsong för äpplepaj och då tycker jag man ska ta vara på det :) Mamma gör flera äpplepajer i veckan, så varje gång jag är hemma sätter jag i mig en stor pórtion.

Vad blev det för lunch? FÖR det FÖRUTSÄTTER jag att du åt, annars blir jag besviken!! Till och med jag har tvingat i mig lite mat idag så du kan vara stolt. Det blev kyckling, å jag säger bara herrejävlar vad starkt!! Tårarna bara spruta och läpparna brann, jag fick hinka i mig pepsi max. Men jag gjorde det iaf..

>Hmm visst är det sant att man känner sig tjock när man tittar sig i spegeln. Jag undviker verkligen speglar för jag blir äcklad av mig själv. Men sanningen är att jag kände mig ju inte alls tjock när jag vägde 10 kg mer. Snarare tvärtom! Jag tror att medicinen är att gå upp i vikt, övervinna ångesten och lägger man då på sig så tänker man nog inte så mycket på det. Om man lär sig att hantera ångesten och jobba på självkänslan. Tänk vad många fina tjejer det finns därute. Ofta tänker jag: "Åååh vad jag önskar att jag såg ut som henne, jag skulle gärna vilja äta som henne, leva som henne och se ut som henne, och inte leva mitt sjuka liv". Jag inbillar mig nog att om jag börjar äta så kommer jag att öka som fan i vikt och inte kunna sluta förrän jag är som de i biggest loser ungefär. MEN SÅ ÄR DET INTE!! Jag vet det, och det vet du med!

Men vet du vad? :) Då tycker jag att du ska njuta av de två sista äpplesakerna ikväll och även ta jordnötstoppen, så kan du ju köpa nya imorn. Eller hur?! Och jag lovar dig att du inte blir besviken på muslitopparna, man måste ju våga prova, eller hur?! :)

Oj, gillar du inte jordgubbar, det som är så gott! Jag har alltid följt med mamma på självplock men i somras ville jag inte. Var väl rädd för att sätta i mig för många:$ Jävla sjukdom!! Den hindrar en från att hitta på så många kul saker.

JA, alltså helt sjukt men mat är ju det bästa som finns att prata om. Jag pratar ofta och gärna om mat alltså :) Vad är din favoritmat? Finns det något du riktigt längtar efter i matväg som du inte vågar äta för ångesten? Och vad är Sandravänlig mat? Haha, nu har du verkligen fått mig att fantisera om ostbågar hela dagen.. Jag vill ha ostbågar, men jag kan fan inte gå och köpa en påse och öppna själv för då äter jag upp den. Vi får dela på en helt enkelt :)

Haha, men vet du?! Jag brukar inte kolla så noga på datumen. Mat håller sig ofta mycket längre. Speciellt godis och så. Alltså nu menar jag inte att det är gott med hårt godis och grådammig choklad men ja. Jag har faktiskt ätit ett år gammal choklad som var jättegod.

Snart är det jul också! Det är jag orolig över. Känns som att jag kommer proppa i mig huuuuur mkt som helst. Jag verkligen äääälskar pepparkaksdeg, och pepparkakshus, lussebullar, KNÄCK, mumma alltså! DÅ kommer man gå upp om något i vikt. Eller så är det bara som man tror. För vi kommer ju inte att öka som fan i vikt. Det gör vi inte. Trots att vi tror det. JAG LOVAR, jag förstår verkligen din oro. Hur många gånger har du inte tänkt så? Att du har gått upp 5 kg, och så har du gått runt och mått jättedåligt, kanske inte ätit för att gå ner. Men sedan när du väl står där och ska väga dig, så visar det sig att du ändå GÅTT ner i vikt! Visst är det så?! Så oroa dig inte. Du kommer INTE att öka som fan i vikt, det lovar jag och svär. Och du vet väl att man ska äta ofta och lite både för att gå upp och ner i vikt för att hålla igång förbränningen. Så äter du bara ofta och lite kommer du gå upp lagom mkt :) Vet du vad jag brukar tänka på när jag känner att jag fan inte vill gå upp i vikt?! BARN! Jag SKA ha barn. Och är det något man riskerar med att vara lågviktig så är det ju just den möjligheten. Tänk att inte kunna få barn alltså. Det är min värsta mardröm. Så ät för sjutton! Du är sugen på salt?! Varför inte öppna en chipspåse med din mamma ikväll och sätta sig och mysa framför tvn? Ser du på bonde söker fru? Chips och naturgodis är beställt för fröken sandra. Tårta tycker jag absolut att du ska satsa på snart ja.

Du ska inte kolla på vågen? Hur ska du då veta om du har gått upp eller ner? Jag VET att du inte har gått upp x antal kilo. Det sätter jag allt vad jag äger och har på.

haha det är väl gött att dega i soffan :) Tycker jag låter assoft. Vad läste du när du gick i skolan då? Jag läser på distans, till förskolelärare. Så jag sitter mkt vid datorn hemma.. Kul liv det med, träffar SÅ mkt folk ;) Vad bra att din mamma jobbar hemma, då kan hon ju ha koll på dig ;)

puss och kram vackra sandra <3

2010-10-20 @ 16:29:00
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: Elin

Kommer inte riktigt ihåg hur det kändes att vara jag då, är tio år sen, var utfryst, halvt mobbad och ja redan påverkad av ÄS nästan från början. Så njae har alltid varit "udda"eller. ja, lite fel kanske man kallar det.

Du måste äta mer. Det går inte att fortsätta som du gör nu.

kramar

2010-10-20 @ 16:33:58
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: saga

åh va härligt det låter, du låter glad och då blir man själv glad! Kul att du utmanar och kör, du kan gå hur långt som helst snygging:) kramar

2010-10-20 @ 16:59:15
URL: http://lillaliv.blogaholic.se
Postat av: h2o

VETDU!? vill du ha receptet på dendär chokladkladdkakan som jag åt förut? den som är läääääskigt god. så har du 3 efterrätter att välja mellan ;)

2010-10-20 @ 17:48:41
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: petra

i promise, no one has died ;) och visst blev det bättre och bättre och ångesten lägger sig med tiden? brukar vara så. vad blev det för gott till lunch då?:) jag åt bara tråkiga mackor, fanns inget annat lagat i kylen och jag kan inte laga det själv, får panik på allt då så det blev enkelt idag :p ja men försök, mer än så går ju inte. jag vet att du fixar det! kram på dig sötan

2010-10-20 @ 18:10:19
URL: http://trueanolife.devote.se
Postat av: h2o

sv: wiwieiwieeee :D ska be min syrra skriva ner receptet någongång då :D

ja passa på nu när de svenska äpplena är goda :D

JAAA :D jag bjuder, kirrar biffen, heehe :D<333

2010-10-20 @ 18:17:22
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Du har helt rätt, normala människor äter lunch, även om de inte är sugna. Det är viktigt för matsmältningen, förbränningen och för kroppen i allmänhet :)



Ååååh, vad gott det låter med maten. Lamm, som är så gott. Sedan skulle jag valt den knäckiga äppelpajen, jag som älskar smulpaj redan. Det låter ju hur gott som helst :o:o GEMEJ, SANDRA!



haha, kompisarna i skolan gillade håret åtminstone (a)



Och visst fan är det svårt att äta när man inte är sugen/hungrig? Det brukar kännas som världens undergång för mig. Tack och lov ÄR jag oftast sugen och hungrig nuförtiden, haha!

Du är jätteduktig, Sandra, jag håller både tummar, fingrar och tår och allt vad det är för dig, att du håller dig kvar, står ut och blir frisk snabbare än kvickt!

2010-10-20 @ 18:33:46
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: bulimihelvetet

Haha, vet inte när jag hade känslan av att inte vara sugen sist. Men du är hur bra som helst för du måste äta, annars går ingenting.



I alla fall, jag var på BUP och det kändes bra. Ska dit en gång i veckan nu och det är ju bra, dock var hon sur för att jag inte ätit någon frukost.

Har lovat att äta var tredje timme, vet inte hur det kommer gå. Inte väga mig heller och när jag känner att jag vill fortsätta äta ska jag göra andningsövningar. Hon sa att man kan bli så bra på dem att man andas typ 3 gånger i minuten. Det är ju helt sjukt! Man andas väl typ 20 ggr normalt. I alla fall, det är vad jag ska göra! :)



tusentals kramar till dig, du fina!

2010-10-20 @ 21:22:14
URL: http://bulimihelvetet.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback