Tröttis

Åh vad jag skulle vilja fika med alla er!!!
Känns som att jag känner vissa av er så himla bra och jag gillar verkligen er! <3

Ångesten lixom försvinner mirakulöst av era kommentarer, hur bra är inte det?

Jag har precis läst igenom alla era bloggar, har mycket att skriva men jag orkar tyvärr inte just nu, orkar inte sitta upp så mycket längre, har så ont i rumpan av att ha suttit i en bil hela dagen XD
Tänkte skriva upp en liten veckans planering så att jag vet vad jag kan göra när jag får ångest eller hetssug:P

Imorgon Tisdag: Då ska jag först till stan med mamma, kanske ta en fika, sen kan jag alltid packa upp alla mina grejer, rensa frysen med mamma och gå igenom all min choklad och godis så att jag vet vad jag ska köpa på Torsdag XD

Onsdag: Då ska jag gå en promenad varjefall och leta recept på både bröd, efterrätt, och bestämma huvudrätt och bestämma klart förrätten till på Lördag :)

Torsdag: Då blir det att åka med när mamma ska träna, men jag får såklart inte :( men dom har nyöppning i centrumet så där får jag gå sålänge :D Sen ska vi handla mat och ingridienser till bröd och middag på Lördag, sen ska vi TILL GODISAFFÄREN :D

Fredag: kanske komma med pappa till jobbet, sen ska jag till SCÄ klockan tre, och om jag inte kommer med pappa kan jag ju baka mitt bröd innan :)

Lördag: baka efterrätten och fixa för middagen, får gäster klockan 6.

På Söndag: Pizzautmaning och film kanske ?:O

Så nu har jag lite bättre koll, haha hatar att ha allt i huvet på en gång, nu kan jag släppa det och gå och sova istället :) är sjukligt trött.
godnatt finisar!
Puss!


Kommentarer
Postat av: bulimihelvetet

sv: haha, ja det måste du!



och nej, jag vet faktiskt inte men ingenting funkar. jag vet inte ens varför men jag går bara omkring och är ledsen hela tiden :(

och massor? vad är det för dig? typ 1 chipspåse? ;) nejmen jag är så glad att det går så bra för dig!

2010-10-18 @ 21:58:58
URL: http://bulimihelvetet.devote.se
Postat av: petra

får du inte gå till en psykolog?:O det låter helkorkat! man ska få den vård man behöver. men sen förstår jag dom det med sömntabletterna.. din kropp är i svält och dom kommer faktiskt inte hjälpa förrens du har börjat äta regelbundet och fått upp vikten lite.. det är nog det dom menar med att du ska komma "dit" innan du får några. men jag vet, det är jäkligt frustrerande att inte få somna, drömma om mat osv. och inte kunna göra så mycket åt det. tyvärr så kommer det vara så tills du kommer upp lite men den blir det bättre och om inte så får du säkert sömntabletter! stå ut gumman, du fixar det. jag finns här och jag tror på dig. du kan dethär, du är starkare än du tror snäckan! Storkram!

2010-10-18 @ 22:27:59
URL: http://trueanolife.devote.se
Postat av: bulimihelvetet

sv: haha, skulle inte du sova? ;)



haha, låter väldigt gott! och jo, det är väl kanske mycket men det är ingenting alls mot vad jag äter. och du behöver det, du behöver gå upp i vikt för att må bra. det behöver verkligen inte jag, och troligen skulle jag gå ner lite om jag bara började äta normalt och slutade hetsa så förfärligt. men jag vet liksom inte hur jag ska ta mig ur det. det är ett enda kaos och jag vet inte i vilken ände jag ska börja...

2010-10-18 @ 22:33:41
URL: http://bulimihelvetet.devote.se
Postat av: petra

men vet du? det var exakt samma för mig. för det är inte "lönt" att jobba med det psykiska när hjärnan inte får tillräckligt med näring och energi, den orkar inte det. du måste först få din kropp i balans för att sen kunna jobba med psyket. du är jätte duktig så ge inte upp även om det är jobbigt nu, håll ut så ska du se att du kommer få resultat för allt "slit"! nu ska jag sova. (tabletten verkar snart) men jag hoppashoppashoppas du får sova gott inatt, alla behöver sömn och inte MINST du som jobbar på så bra på dagarna. du är en värdefull människa sandra, glöm aldrig det! Puss och godnatt finis!

2010-10-18 @ 22:45:53
URL: http://trueanolife.devote.se
Postat av: ebba

HEJ GODING!! Låter som en välplanerad vecka. Men jag måste fråga, vad skulle hända om något kom emellan? Jag har med anorexin blivit så där jättekontrollerande och bestämma prick att det ska jag göra. Om det sedan dyker upp något får jag panik. Jag hade ju liksom bestämt att jag skulle göra det då. Förstår du vad jag menar? Sedan funderar jag på din promenad på onsdag. Tänk NOGA igenom om du gör det för att du själv vill eller för att ana vill. OKEJ?! För det sa du till mig och nu har jag också börjat tänka så när jag är ute och går. Hon ska inte få bestämma och ta över mer!! Längtar du till helgen eller har du ångest inför det?

Tack förresten!! Kul att höra att jag gör dig lite glad :) Jag blir glad när du skriver glada inlägg så fortsätt med det. Forsätt ät och lev livet. Det gör jag med :) Godis och chips i massor. Hmm tyvärr mår jag också väldigt ofta inte så bra. Men det är då jag tänker tillbaka på hur jag mådde innan jag blev sjuk. Jag var alltid glad och positiv och för att bli sådan måste jag antagligen upp i vikt. Och det tror jag att du måste med! Sedan måste jag tyvärr erkänna att sedan jag började på min anoreximottagning förra året så sa jag att det är lätt att gå upp i vikt, inga problem. Men jag har stått still bra länge nu. Men en dag ska jag iaf komma i de där normala jeansen igen. Jag är svinrädd för att gå upp i vikt. Varje gram är en mardröm, kanske blir att jag slänger ut den där jävla vågen en dag för det är den som förstör ALLT!

Hihi, det är samma för mig när det gäller chips. Öppnar jag en chipspåse slutar jag inte förrän den är slut, även ifall det är 300 g. Därför undviker jag helst att öppna chipspåsar när jag är själv för då är den snart slut. Det är så beroendeframkallande.. Krämbulle är en sån där bulle med gul kräm inuti och socker på :) Jättesmaskig. OCH SJÄLVKLART ska vi äta mat också. Äter du mycket lagad mat? Vad blir det för mat idag? :) Tell me!

Du har flyttat nu alltså? Bodde du i en hyreslägenhet? Du har sagt upp den? BOdde du själv där? Hur gammal är du?

Puss och kram snygga skumbanan ;)

2010-10-19 @ 07:50:21
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: h2o

GRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT

GRÖT

GRÖT

GRÖÖÖÖÖÖÖÖT

2010-10-19 @ 07:57:05
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Vilken mysig liten planering, hoppas det gör så att du har mer koll på veckan. Kanske du kan slappna av lite då? :)



Jag måste bara säga igen hur SJUKT stolt jag är över att du tog steget och verkligen bestämde dig för att bli frisk. Det är hur starkt som helst, och du är hur duktig som helst. Du står ut med ångesten, med rädslan att bli tjock (nejdå, du kommer bara bli massa snyggare och få massor av nya skor!) och med magen som strejkar (ja, den gör ju lätt det i början)..



ooh, du ska till SÄC klockan tre på fredag? Är du nervis? :o

Idag ska jag lunchgruppa med Lovi och gänget, får se hur det går :o Man behöver inte äta upp allt på tallriken, men nog ska du se att jag ska klara det! ;D



Fler bilder, sötnos! Jag vill se mer av dig ^^

2010-10-19 @ 08:09:12
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Tove

Låter superkul! Jag älskar att ha veckorna späckade med roligheter! (såklart..)



Jag fikar jättegärna med dig, åh jag skulle gärna vilja träffa dig och bara banka in en massa VETT i huvudet på dig!



KRAM sötnos! <3

2010-10-19 @ 08:37:43
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: h2o

sv: haha! godkänt! :D<3

2010-10-19 @ 08:48:11
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: åååååh min fina!<3

LADDA! det kommer gå ASBRA. det är en sallad bara liksom, kaninmat ;) det kommer gå skitbra och vara asgott och din mamma kommer bli jättejätteglad och stolt :D och jag med hihi :D

jaajajajajjajaaaa kör ba :D PUSS

2010-10-19 @ 10:30:22
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: M

hej du underbara människa!

Du är så duktig som kämpar, snälla fortsätt så. Skit i ångest och tjockiskänslor, för de är just det- KÄNSLOR. <3

2010-10-19 @ 11:54:58
URL: http://meandmybody.blogg.se/
Postat av: M

sv: tack! jag förstår att de är tufft men du sköter de jätte bra<3

2010-10-19 @ 14:45:24
URL: http://meandmybody.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback