Sömnlösa nätter passerar förbi

Jag har inte sovit en blund inatt, legat vaken, vridit och vändit och framförallt tänkt.
Igårkväll, då tog jag ett stort beslut.
Jag beslutade mig för att hoppa av skolan och flytta hem.
Känner att jag behöver stödet som finns hemma och jag kan inte koncentrera mig på en sån allvarlig sjukdom som anorexia plus att jag samtidigt ska lägga ner mitt hjärta och själ i skolarbetet.
Så jag bestämde mig för att ringa hem och berätta.
Och jag var mer än välkommen, mamma och pappa tycker att det är bra att jag sätter friskheten i första rummet.
Och jaa, jag vet inte vad jag tänker.
Känner en sån lättnad, att inte behöva ha fullt ansvar över sig själv längre, att ha nån som tjatar att jag ska äta och ser till att jag gör det, även om jag vet att vi kommer bråka typ tusen gånger om dagen.
Men det är jag beredd på och det är min familj beredd på.
Sen skrämmer det mig också, när jag bor här, då är det så lätt att svälta och inte äta alls, men nu när jag flyttar hem kommer jag bli bevakad helatiden, det är läskigt men det kommer vara för mitt eget bästa.
Har beslutat mig för att börja försöka mig på dedär 6 målen om dagen, kan ni så kan jag!
Jag ska fråga mamma om vi kan handla upp för dom på Fredag så att jag kan börja köra på sen.
Jag är taggad till tusen samtidigt som jag är rädd till tusen.
Men dethär SKA GÅ!
Nu väljer jag friskheten!
Skolan kommer finnas kvar, måste intala mig att jag gör rätt nu.
Har även beslutat mig för att inte kolla på vågen mer, det gör för ont, men upp ska jag ju.
Och bättre att göra det hemma i hemmet med mat jag faktiskt tycker om än på behandlingshem där jag kanske inte gillar maten? Jag är nämligen jävligt kräsen när det gäller mat, och det har jag typ alltid varit .__.
Nu ska jag sminka mig, ser ut som ett lik.
Bussen går 6, Ja nu vet ni iaf.
Tack för ert fina stöd.
<3

Kommentarer
Postat av: petra

jag tycker du tog ett jätte bra beslut! man behöver stöd för att klara sig ur denhär skiten. har man VILJAN så kommer det är gå. tråkigt att du inte sovit något inatt :/ jag har också sovit sjukt dåligt. men nu kämpar vi, det är mot friskheten vi ska och så är det bara. hoppas du får en bra dag!

2010-10-14 @ 06:41:54
URL: http://trueanolife.devote.se
Postat av: ebba

Hej tjejen! Jag är grymt imponerad över att du tar ett sådant viktigt och framför allt klokt beslut. Visst är det så att man hellre vill bo hemma än på nåt jävla behandlingshem!

Det är lite olika vad jag väger, runt 51 kg skulle jag säga och jag är 178 cm lång. Hur mkt väger du och hur lång är du?

Fan vi klarar detta! Du är grym tjejen!

KRAMAR!

2010-10-14 @ 07:22:42
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: h2o

<3

2010-10-14 @ 07:54:52
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Fia

Jätte bra beslut vännen. Du kommer fixa det här!

Massa styrkekramar till dig!

2010-10-14 @ 09:35:14
URL: http://vagentillfriheten.blogspot.com
Postat av: petra

exakt! ;)



kämpat har jag nog gjort i över ett år nu, men jag har varit sjuk i 2-3 innan jag tog steget att VILJA bli frisk :p hur länge har du varit sjuk?

2010-10-14 @ 11:58:18
URL: http://trueanolife.devote.se
Postat av: M

Jag känner inte dig men jag blev så himla stolt av att läsa det du skrev. Du är verkligen en riktigt kämpe! Ska bli ännu mer intressant att läsa din blogg i fortsättningen. Ta hand dom dig. Kramar.

2010-10-14 @ 13:41:40
URL: http://kampenmedanorexi.blogg.se/
Postat av: bulimihelvetet

hur bra som helst! du ska inte behöva, och jag vet inte ens om du kan, ta dig ur allt det här på egen hand. du behöver stöd och om det nu finns där är det ju bara hur bra som helst att du använder dig av det :) framförallt visar du ju att du är väldigt motiverad så jag tror att det kommer gå hur bra som helst, även om det kommer bli jävligt jobbigt ett tag framöver. du är så stark! kram

2010-10-14 @ 20:16:05
URL: http://bulimihelvetet.devote.se
Postat av: minna

Det var ju ett tag sen du skrev det här inlägget, men jag vill verkligen säga att det låter som ett starkt och bra beslut av dig att flytta hem. Man behöver ju massor av stöd för att klara av att bli frisk. Fortsätt kämpa. Jag hoppas att jag snart kommer våga följa efter.

2010-10-31 @ 16:44:37
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback