Ouff!

Godmorgon solstrålar!
Här sitter jag och brevid mig sitter en snubbe som heter Ångest!
Men på hans axlar sitter en annan filur, nämligen gårdagens lyckoängel!
Jaa jag har ångest just nu, det är inget att sticka under stol med, MEN lyckan över igår finns fortfarande kvar och den är starkare än ångesten HAH!
Även om jag känner mig fetast en fetast, och jättesupermätt så ska jag försöka äta nåt idag, och vet ni?
IDAG ÄR JAG INTE SUGEN PÅ GODIS! :D:D
Inte än iaf haha .__.
Så idag kanske det blir mat för mig, vem vet?
Men just nu är jag inte sugen på annat än vatten, mår rätt dåligt efter intaget igår, jag hade lixom ingen botten i mig :S

Detta åt jag under dagen:
1 dl fil med kanel
2 mjuka mackor med smör och salami
1 hård macka med saltgurka, MUMMA!
1 banan i ugn med aftereight och glass.
några bitar godis, som jag inte ens gillar upptäckte jag... haha det är alltså som det alltid varit, jag gillar inte godis det är mitt huvud som gör, så skyll inte på mig ;)
Så åt jag en tugga av twix, som inte alls var någe god :O jag som hade fantiserat så länge...
1 "rad" kitkat, inte heller god :P
2 st chokladpraliner med toffé fyllning.
Och tre andra små chokladbitar.
Samt typ 1 näve chips och ganska mycket ostbågar.

Haha förstår ni att jag är proppmätt?
Uh det blev ganska mycket igår, och nu sitter Ana här på axeln och skriker rääääkna, men jag ska inte räkna, jag ska kolla recept istället eller nåt.
För varför ska jag räkna? det ligger ju redan i magen vad ska jag göra åt saken?
Och jag var uppe inatt, mådde så dåligt, höll på att kräkas, nej inte stoppa fingrarna i halsen, det gör jag inte!
Men jag var för mätt, kunde inte sova, var så sjukt mätt och illamående.
Men nån gång lär jag väll mig när det är stopp, tills dess får jag väll må som jag förtjänar, haha.
Får se vad det blir idag, just nu är jag inte sugen på nåt, haha.
Men J vaknar snart, måste ju bjukka på frulle, men aah vi får se :P

Nu ska jag läsa hur det gick för alla er i helgen:)
Puss!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, det roliga är att det du skrivit ovan inte är SÅ jävla mycket ändå! Liksom, inte rejäla måltider. Ser bara ut som en vanlig lördagskväll för en normal person! Men för dig: SÅ JÄKLA BRA JOBBAT! :D



Och du, du väger i princip lika mycket som mig, du ska INTE tala ;).. Och jag vet vad du menar, 45 är lite av en gräns för mig med.. Men om du läst lite längre ned i min blogg, hade jag en tid då jag tänkte "aldrig mindre än 45, aldrig mindre", för att jag var rädd att bli benig och ful... Tänker jag tillbaka på det, känns det lättare att gå över 45.

Och jag vet hur jävla jobbigt det är att känna att man gått upp i vikt, men vi måste ständigt påminna om oss att DET ÄR DET VI EGENTLIGEN VILL. Vi glömmer det lätt, med ångesten, men vi VILL inte vara beniga, vi VILL vara snygga, ÄTA GOTT, leva livet. Vi SKA upp i vikt. Ska ska ska.



Och tjock-smal-känslorna härjar vilt hela tiden :( Det är bara ignorera. Skita i dem. Äta. För sanningen är, att den del av oss som ser det äckliga smala, den har rätt. För alla andra håller med. (och alla andra KAN inte ha fel..)



Sandra, måste bara säga det.. Det läskiga är, att om du inte bestämmer dig för att gå upp (oberoende på om det är i mat eller godis) så kommer du tvingas ta näringsdrycker om du inte gör det ordentligt.

Och du, är det verkligen maten eller chips/ostbågar du EGENTLIGEN gillar, så kommer din kropp börja känna av det, när du fått igång förbränningen och den kan börja "smaka" på riktigt. Just nu verkar det bara vara din hjärna som smakar "godisgodisgodis" och inte din kropp som säger vad den gillar, i så fall. Då kommer det snart med tiden, och du kan äta det du verkligen verkligen njuter av :D



Upp och bjud kompisen på frukost nu, och håll kvar i lyckan! (den är värd mer än ångesten, lovar)

2010-10-03 @ 09:21:23
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Sv: TACK, SÖT! ^^



HAHA, jag har redan ändrat mig (pizza-kebab-pizza-kebab?) typ sju gånger DEN HÄR MORGONEN. Jävla äs, kan man aldrig få ett lugn? Hatar att man aldrig kan bestämma sig. Nej, fy, den är "passa på"-känslan måste verkligen släppa snart, så man KAN äta annat än det man "måste" ha....



Och kebabpizza låter ju coolt, då får man båda :o

Jag lovar att vi klarar pizzeriabesök, vi ska fan bli friska, glada och snygga.

2010-10-03 @ 09:24:54
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Cookie

sv: jaa:)

Vad duktig du är som åt godis:)



O det är verkligen jättesvårt att sluta räkna kalorier!

2010-10-03 @ 10:06:14
URL: http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/
Postat av: h2o

sv: aaw :D<3



du är jättejätteduktig och ännu duktigare som planerar att äta idag, det är BRA! fina duuuuu, jag är så stolt :D:D

2010-10-03 @ 10:32:48
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Cookie

sv: hihi tack:)



Ja man borde sluta:S

2010-10-03 @ 12:33:15
URL: http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/
Postat av: Elin

Du är bäst! Pizza blir bra, i så fall är du duktig. Då blir Ana arg och det är precis det vi vill. Oavsett vad det handlar om så ska man inte räkna. Om det så är kcal, steg, meter, godisbitar, ord, kuddar eller bilar så ska man INTE räkna. Allt som har med ÄS att göra ska man låta bli. börja aldrig med det du inte redan börjat. då är du fast.



pizza låter bra. om du äter pizza idag kan jag äta kebab imorrn? utan att spy upp det.

du kan ta ångest, det vet jag. du har klarat det förut och kan det ännu bättre nu, fastän det är svårt.

kramar, du vet var du når mig <3

2010-10-03 @ 13:03:26
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: h2o

sv: men sluta :(

jag är inte underviktig och jag äter ju faktiskt frukost, lunch, middag och 2 mellis. jag äter mat. jag gör det, och det är ingen tävling :/

du behöver verkligen mat, du behöver gå upp i vikt. det är inte fail någonstans, du är duktig som äter. och du vet ju själv att det är mycket godis/chips i början och sen kommer du också börja dagen med havregrynsgröt och bara äta godis som extra njutningsgrej :)



du kommer INTE väga tusen kilo. försök andas och tänka logiskt, du behöver mat. och kroppen kan inte ens gå upp så mycket på en dag.

ÄT IDAG. okej?

puss!<3

2010-10-03 @ 13:41:30
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Cookie

sv: hihi tack:) Är helt säker på att du också är superfin<3

2010-10-03 @ 13:44:21
URL: http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/
Postat av: Fia

Ps. Sandra, din lista på vad du åt igår är verkligen inte mycket, utan superlite! Herregud, det var ju bara lite godis & glass + ett par mackor. Det där äter jag UTÖVER alla vanliga måltider; frukost, lunch, middag & kvällsmål (och inte går man upp i vikt snabbt för det!).



KRAM

2010-10-03 @ 14:36:40
URL: http://vagentillfriheten.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Duktig du är!!! I mina ögon är det där hur lite som helst, både ur friska ögon och sjuka ögon. Men det är ju en skitbra början! Du skall vara skitstolkt över dig själv!

2010-10-03 @ 14:57:31
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Cookie

sv: jag vet! Men det är så svårt att sluta:(

2010-10-03 @ 15:24:32
URL: http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback