Och hur gick det nu då?

Hej allihopa!
Har precis ätit middag med mamma och pappa, jag åt nåt så läskigt som *trummvirvel* tunnbrödsrulle :O
Som bestod av kycklingkorv, räksallad och fullkornstunnbröd, jag har alltid ätit med bara dom ingridienserna så de är inge anorektiskt beteende, lovar :)
 
Okej, den kanske inte ser mycket ut för världen, men det var vad jag var sugen på och hade suktat efter ganska länge, haha, jag åt faktiskt denna PLUS EN HALV TILL!

Ja men nu kanske ni vill veta hur det gick för mig idag på SCÄ?
Eller ska jag skita i att berätta? hihih nej men klart ni ska få veta.
Jag kollade ju somsagt inte på vågen så har ingen vikt att berätta iaf, men Birgitta tyckte jag skulle kolla ändå, men vågade inte, skakade fan som ett asplöv när jag skulle ställa mig på denna läskiga lilla sak :(

Vi var där på själva mötet i över en timma, vi pratade om mat som är läskig, vi pratade om vad jag ätit på sistonde och hur mina dagar ser ut.
Vi pratade om mina sömnproblem och Birgitta tjatade på om SMÖRGÅS innan jag går och sover, asså varje gång hon sade ordet SMÖRGÅS kokade det i mig, började nästan böla påriktigt :S vad är det för jävla ord SMÖRGÅS.
Det ordet ger mig ångest, ren och skär ångest.
Tönt vare här .__.
Joo och så bokade vi in massa nya möten, pratade ännu mer om mat och ångest, vi kom fram till att jag inte kommit så jättelångt ÄN :P

Sen tyckte Birgitta att mamma skulle sluta laga speciell mat till mig, att jag skulle försöka äta samma som resten av familjen, jävla panik jag satt där och fick!
Och när jag får panik/blir rädd/ledsen då skrattar jag, Birgitta förstod det och vi prade inte mycket mer om mat då ^^ De blir väll mer nästa gång, bläääsh!

Sen så kom det, DAGVÅRD. Birgitta trodde att jag skulle vara redo att börja till jul, jag vet inte :/ jag vågar ju inte..
Men jag lovade att gå hem och fundera på det.
Jag hade säkert gått upp massor för jag slapp tjatet om ND's :O
Så det var väll typ det, vi kom fram till att jag skulle försöka börja med kvällsmål och att jag såsmåning om måste komma upp i mina 6 mål.
Haha jag blev typ sur och snäste: typ hej jag går på dagis jag ska äta smörgås, gå och borsta tänderna och sen får mamma bädda ner mig i sängen.
Hur töntig kan man vara egentligen? :P

Nu orkar jag inte prata mer om det, hallå det är ju Fredag, vem vill ha ångest på en Fredag? INTE JAG så bort ditt fula monster i mitt huve! att du inte skäms att hoppa på mig såhär en Fredag?! :O

Vi har massa snö här, titta:

HEJ MITT VINTERLAND, NU ÄR JAG HÄR :D ååh så fint det är visst ?:)

Ohohoh nu har jag bråttom, Idol om 4 minuter och jag ska hinna svara på era kommentarer också!
Peppburken är fylld också vill jag lova, titta här bara :


Gottizzzzz!

Nä nu måste jag skynda, bara 2 minuter kvar nu ju :O

Blogg yah later! hiihh







Kommentarer
Postat av: Emelie

Dummis, klart du blir behandlad som ett barn (det blir vi alla, jag lovar!) när du inte ens kan äta normal/själv. Som man bäddar får man ligga, är det inte så, Sandra?



Sedan måste jag säga att lilla barnet växer upp - så duktigt med tunnbrödsrulle med kycklingkorv, det är ju ENORMA framsteg från barnmat! Haha, vad stolt jag blir! ^^



Sedan tycker jag du klarade mötet hos SCÄ jättebra, jag lovar att jag ALDRIG gått från ett möte helt livrädd. Men du vet att du måste fortsätta möta ångesten, försök göra det som de ber dig om. De vill bara ditt bästa (liksom, gör de dig inte frisk slutar du ju gå dit och betala dem? :P). Jag vet att jag hatar min behandlare från djupet av mitt hjärta, men hon har för det mesta rätt. Jag BLIR frisk om jag gör som hon säger. Men det är ju jävla svårt, ångestladdat och ... SVÅRT.



Sedan ska du vara GLAD att du inte får ND's - nu kan du ju äta GODIS istället! Varför klaga? Förresten betyder inte alls det betyda att du är tjock, vadå? Jag vägde ju 42kg och fick inga NDs (169,5 cm), betyder det att jag är för tjock för NDs då? HAHA, visst. Massor jag känner som vägde mer än mig fick NDs. Det har ingenting exakt med vikten att göra.

Var bara tacksam, helt enkelt!

OCH NJUT NU, av din peppburk! Jag ska ta i ordentligt med MASSOR av goda kakor (du ska SE vad allt onyttigt och gottigt jag ätit idag, det är galet :o Men är det fredag så är det, och då är det UTMANINGSDAGS!) :D

2010-10-22 @ 20:43:59
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Menade givetvis att jag aldrig gått från ett möte UTAN att vara livrädd, haha. Men det förstår du nog <3

2010-10-22 @ 20:44:45
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: ebba

Åååh som jag väntat på att du skulle komma hem och svara lilla mig ;) Ikväll behövde jag verkligen ett peppmeddelande för jag mår APA nu! Jag har ångest så det skriker om det. Men jag försöker verkligen att pissa på det. Har så jävla ont i magen :S Och jag har ALDRIG ont i magen.



Vet du hur sjukt duktig du är som åt tunnbrödsrullen? Visst var den god?! Kul när du lägger upp bilder! Både på dig och på maten du äter :D Så kan du se tillbaka sedan och se hur lite du åt och hur smal du är.. Själv vägrar jag att vara med på kort. Jag har knappt varit med på ett enda kort sen jag fick anorexi.



Men fick du inte veta om du hade gått upp eller ner? JAG HOPPAS UPP!! Men hörru gumman,en smörgås på kvällen är kanske inte så farligt ändå. Häromdan smällde jag ju i mig en fet smörgås precis innan jag skulle lägga mig och jag gick inte upp i vikt. Det är inte farligt!! Bara bra, med näring. Det är ju det vi behöver. Tänk vad jävla mkt vi kommer lid i framtiden annars. Tycker det är kanonbra om du så småningom kan börja äta samma mat som din familj. Du behöver kanske inte äta lika mkt men det är ju ett steg i rätt riktning!



Dessa näringsdrycker ja. Säger som Emelie, det har inget med vikten att göra! När jag vägde mer så ville de att jag skulle dricka näringsdrycker.. Så försök inte hörru!



Ikväll orkar jag knappt med mig själv så jag behöver skriva av mig lite. Förlåt att jag alltid skriver så långt (a) känns som att jag bara pratar om mig själv. Men fan det känns så jävla skönt med någon som förstår!

Vilken härlig peppburk du har förresten. Jag blir väldigt sugen på den där blåa saken.. SJälv har jag redan tuggat i mig mina sura band.. Alla utom en, den spar jag tills imorn..



Ikväll åt jag ju som sagt mat ja. Hmm, kanske inte så mkt att skryta med egentligen men då måste du komma ihåg att jag BARA brukar äta godis. Men jag åt flingor (nestles såna där chokladbollar typ) & mjölk & sedan en knäckemacka med smör & ost. Sedan blev jag så sugen på bara smör så jag mölde i mig massa. HEJ ÅNGEST! Men nej! Nu kör vi pepp.



Hihi jag har fem st vinterjackor. Köpte en ny tjock i år, som jag verkligen älskar!! Sedan tyckte mamma så synd om mig förra året så hon köpte en kappa som jag redan hade en. Men vem tackar nej när man får det betalt för sig? ;) Har du också fått massa sympatisaker? Min mamma har dock tröttnat lite nu så jag får inte alls så mkt grejer längre.



Japp, det enda som gäller mot kylan är att skaffa sig lite fett. Jag har det varmt i min lägenhet.. Det säger alla som kommer hit. Men jag tycker det är precis lagom. Ändå sover jag med duntäcke, filtar och överkast (a) & pyjamas, tofflor och tjocktröja. Jösses! När jag skriver om det inser jag att jag verkligen är sjuk.



Håller med om bloggarna där. Men tänk inte på det.. För att vi vill ju inte ha ett sådant liv. Om de väljer att leva ett liv med sjukdomar, besvär & allmänt skit så låt dem göra det! Vi visar att vi är mkt starkare och klarar upp att gå i vikt. Right?!



Jag tror inte att du smittar din syster. Ofta så brukar man ju bli avskräckt.. Hon slutar nog snart med de där naturdieterna. Typ alla som börjar med sånt, äsch det håller inte!! Jag vet massor som kör på det några veckor, men det går alltid åt skogen. Inget man kan leva på för alltid liksom.



Åååh vad glad jag blir att du berättat om mig :) Du får förbereda din mamma så att jag får komma till din härliga bondgård och leka sedan också ;)



Tjoho räkor är mums mums alltså. Fasiken nu blev jag nästan sugen på såna kakor, du vet mums mums. Det har jag inte ätit på flera, flera år. Kanske man borde köpa nångång :D Haha, vi får skriva upp en lista på allt gott vi kommer på, så får vi inhandla det när vi ses och bara våga, våga, våga! Men det med att godis är medicin är ju så jäkla sant!! Vi får äta godis nu för vi är riktiga skelett. Det sa min psykolog till mig, att jag är ett levande skelett. Kul liksom.



Japp, en bild varje dag fram till jul:D Det blir ju som en julkalender för mig med då. hihi :D det låter som en jättebra idé. Nästan så att jag får göra en sådan jag med. En extra, för det gör väl inget om man har flera, mer medicin!!



Det känns så skönt att höra att man bara är lite onormal. Att det iaf finns människor som är lika onormala som jag :) Då känner man sig inte lika konstig. Längtar riktigt tills att få se din gamla kille. Ska bli så spännande att se vad du gillar för killar. Ååååh, det är så kul att höra om ditt liv!



Pingvinsstänger! Det låter smaskigt. Men det jag gillar allra bäst är choklad i alla former. Jordnötsrutor, marsipanchoklad, cocosstänger, daim, nougat, majsbollar JA allt chokladigt gillar jag. Sedan gillar jag mkt surt & sedan kommer nog sött, typ ferraribilar och lakrits på samma plats.



Okej jag ska försöka med filen. Men då måste du också försöka med något som du tycker är jobbigt så jag slipper sitta där och plågas själv på måndag. Jag behöver känna att du är med mig liksom ;)

Men jag blir lite fundersam? Hur äter man bara äggvitan? Tar du typ bort äggulan? HIhi dina pålägg låter fantasirika ;) Kanske borde prova någon gång.. Förresten är det ju inte konstigt!! Jag älskar leverpastej med gurka mest av allt!



Jag lovar dig! Jag SKA börja med frukosten igen. Jag ska verkligen försöka. Jag tänker på dig när det blir jobbigt så får du tänka på mig!

Vilka gulliga föräldrar du har!! Mina var typ sådana förut. Men det känns verkligen som att de har gett upp nu. Min mamma blev jättesjuk i somras. Hon fick struplocksinfektion och låg på intensiven i 14 dagar, hon var jättenära på att dö. Och efter det så säger hon att hon ser livet på ett helt nytt sätt. Hon orkar inte så mkt längre. Åker och jobbar och sen hem och sover. Det är mkt tråkigheter som har hänt i min familj så jaaa. Men jag vet att mina föräldrar verkligen bryr sig. De vill så väl. Men de säger att det är JAG som måste ta mig ur sjukdomen. De kan inte göra det åt mig. Men det var verkligen gulligt med din pappa :D Jag blir så glad när du berättar sådana roliga grejer som händer. Tell me more. Allt vill ebba veta. Varenda detalj.



HAHA :D Det är samma med mina vänner. Här kommer ebba då ska det pratas om mat. Vi får väl prata av oss med varandra om det istället;)



Jag tycker att man blir så mätt av kolsyra. Jag är ju helt besatt av de där sockertuggummina som jag kanske har sagt. Jag äter typ ett halvt kilo om dagen :S Det blir rätt dyrt i längde nska du veta.



Det är fint med snö, men den ska fan komma till jul, inget annat!!



USCH, vad ont i magen jag har. Tror fan att jag ska gå och lägga mig.. Jag var på toa och det bara släppte totalt. Magen fick sig en rejäl chock av att få i sig lite mat gissar jag. Suck, hoppas verkligen att det är bättre imorn!



Ursäkta att det blev ett så långt inlägg (som vanligt), men jag älskar att skriva till dig:D Hoppas nu att du också har unnat dig massa godis ikväll! Heja på Jay & Andreas åt mig nu lite.



Du ska veta att ditt inlägg verkligen gjorde mig på bättre humör! Tack för det <3 DU ÄR BÄST!



puss och kraaaaaam på min lilla lammunge :D haha!

2010-10-22 @ 21:29:24
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: ebba

Förresten. Nu är vi ju kompisar på facebook! Då kan du se hur jag såg ut innan jag blev sjuk iaf:D Inte så tokig va? ;) Hehe nej men uppriktigt sagt.. Nu har jag klippt av håret, a la page, brunt hår och typ 18 kg smalare men ändå =)

Jag vill se kort på dig innan du blev sjuk!!

GODNATT <3

2010-10-22 @ 21:35:43
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: Bulimihelvetet

Det är bra kämpat. Självklart kommer mötena på SCÄ vara jobbiga, men i längden kommer det att bli bättre. Och jo, de bahandlar nog oss alla som barn. Kanske för vi är barn, beter oss som barn i alla fall. Med tanke på att vi inte klarar av att ta hand om oss själva och vårt ätande. Men jag tycker att du klarade det bra! Och jag ska inte ge upp, aldrig, det är bara så svårt att hitta upp igen när jag väl hetsat. Då vill jag bara fortsätta, orkar liksom inte ta tag i det.



Men du, jag tänker på dig! Och njut nu ordentligt av ditt godis!! :D styrkekramar till dig

2010-10-23 @ 12:21:04
URL: http://bulimihelvetet.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback