Nervös, jag?

Hej hopp!
Tänkte jag skulle blogga lite sådär superduper snabbt innan middagsgästerna kommer,
Åhå vad nervös jag är.
Jag har redan ätit föör mycket idag och middagen har inte börjat än :S
Har ätit frukost, yoghurt med musli, lunch, fullkornstunnbröd, philadelfia, kalkon och paprika.
Mellis, 1 kitkat och 4 lösgodis choklad och VET NI?!
Nu när jag gjorde iordning förrätten, jag PROVSMAKADE!
Det är nåt som jag verkligen har svårt för, att äta bara en bit innan middagen :O
Åt en bit bresaola med lite philadelfia och oliver i, vet ni hur gott?
Jättegott! :D

Men nu har jag skitont i magen, menar verkligen skitont.
Och jag är hur nervös och ångestfylld som helst, asså skoja inte :(
Jag vill bara gå och sova :(
Ge mig styrka att klara dehär!
Nu dör jag

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Du är så braaa! Skitstort steg att provsmaka ju;) Jaa bresola är typ to-dye-for!!



Är så jäkla imponerad över ditt bloggande förresten! Önskar jag också kunde skriva lite varje dag för att komma ur svart elelr inget tänkandet:P Asbra att ventilera ju! Jag läser hos dig varje dag och följer din resa:)



SV:Läste i mattilåtet att känslan av viktuppgång faktist inte är densamme som FAKTISK viktuppgång. Fast ändå vet vi båda två att vi ska ju upp för att kunna bli frisk! Så varför försöka komma med tröstande ursäkter egentligen? Ju snabbare vi inser att det inte finns en genväg dessto fortare slipper vi ju ångesten:D och kan leva kanonliv!



Det där du skrev tidigare om att du inte vill se vågen, så har jag med gjort ibland. När det är som jobbigast behöver man faktist inte fokusera p siffror för att göra det värre. Bättre att lägga vikten (skämt åt sido) på att komma in med måltider, regelbundenhet och en snällare inställning till sig själv. Ngn gång processen måste man ta sig igenom "vikt-delen" också men det är nog klokt att ta lite i taget:)



Amen det är ju du som är bäst!

Ha en meganice kväll tjejen <3<3

2010-10-23 @ 18:41:21
URL: http://thinspiration.bloggspace.se
Postat av: Emelie

Jag vet hur det känns! Man äter sig proppmätt precis innan middag, så blir allt ett helvete..



Jag har gjort ett förbud mot mig själv, och det är att jag ALDRIG får provsmaka innan maten, för då hinner jag bli mätt och äter inte lika mycket mat. Kanske det vore något för dig med? :) Till dess att vi tänjt ut magsäcken, givetvis...



Men du, det du har ätit är inte på långa vägar för mycket! Snarare för lite för dig, din spinkiluring! Du behöver mer! Tänk på att du senare kommer försöka äta 6 (!) mål om dagen (och antagligen ha svårt att gå upp på det!), så det här är inget farligt alls, det lovar jag dig :)



ÄT ånghästen Sandra, ät upp den! Den förtjänar inte att finnas till, vi ska bli friska. Vi ska känna den där lyckan då och då, den ska kännas hela tiden. Alltid. Friden, ron, kärleken till livet, till maten. tänk på hur gott allting är. Du klarar det här.



VI ÄR VÄRDA LIVET.

2010-10-23 @ 19:04:20
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Anonym

du är så grymt duktig. <3

2010-10-23 @ 20:41:20
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Tror det sitter i huvudet! Och skulle du mot all förmodan gått upp kilon är det vätskebalansen vi pratar om.. kroppen fungerar inte så att den samlar på sig allting utan det tar månader!!

Alltså jag går upp rätt sakta eftersom det är kontrollerat av dietisten och följer ett strängt matschema.. fast den här veckan har jag nog gått upp asmkt känns det som:( ätit utöver och rört mig mindre:(

Annars ser det ut som så:

8.00 2,5dl yoghurt/fil (3%) med 1 dl musli, mjuk macka med 1 tsk bregott, 2 skivor leverpastej+gurka, kaffe med mjölk



10.15 knäcke, 1 tsk bregott, 2skivor skinka och ett glas mjölk



12.15 lunch enligt tallriksmodellen



15.15 mjuk smörgås, 1 tsk bregott, 2 skivor leverpastej+paprika och kaffe med mjölk, + en ND



17.30 Middag enligt tallriksmodellen



19.45 3dl yoghurt/fil med musli, te med mjölk



21.30 knäcke med tsk bregott, skinka, en frukt och te med mjölk



Japp jag äter hela tiden.. men precis som kroppen vill ha det. Astrist vill ju ha en kexchoklad och slå ihop lite måltider eller skippa vissa när jag har annat för mig men det gäller att va sträng... det här är ju en metod som tydligen funkar så nu köra jag på det!



Det är tufft varenda fucking dag men det kanske behöver va bergodalbana om det sen medför att vi blir braaaaaaaaa! Keep the eyes on the price;)



Och nej det är inte mkt! Ät mer!!!



Du är söööt <3<3

2010-10-23 @ 20:43:42
URL: http://thinspiration.bloggspace.se
Postat av: ebba

Du är så jävla duktig Sandra. Vet du det? Så sjukt duktig!! Och att provsmaka är inte farligt.. Det gör jag alltid. Sen är man ju tyvärr proppmätt när det ska ätas. Men du är så sjukt grym!! Jag har inte känt mig så här stark på flera månader och det är för att jag pratat så mycket med dig. Så känn dig speciellt :)



OCH JAA! Du måste komma till mig:) Vi får kolla upp en dag i framtiden snart. Du är ju sjutton hemma jämnt så du borde lätt ha tiden :D Hur mkt förrätt åt du då? Njöt du? Var det gott? Jag är nyfiken! Och det var jättesynd att du missade den goda huvudrätten ju. Men kanske finns det kvar en bit som du kan äta till lunch imorn? För du vill ju egentligen inte missa den. DET VET JAG! Du älskar ju lamm :)



Det jag har skrivit om dig i min blogg. Jaaaa, jag menar varenda ord! Har varit så himla upprymd hela kvällen så jag har smällt i mig massor.. Har precis som du ångest, men den skiter vi i:) Eller hur?! Hoppas verkligen att du är lite gladare igen och att du kan få i dig lite efterrätt.. För det är faktiskt normalt att vara jättemätt. Tänk normala människor. De äter ju sådana där skrovmål både fredag och lördag VARJE vecka utan att tänka nämnvärt på det. Så lägger de sig proppmätta, utan ångest och vaknar hungriga nästa dag igen.. Så ska vi också ha det. Därför måste vi vänja oss vid att kunna bli mätta och trycka i oss lite till fast vi inte är hungriga. Men kanske för att tänja matsäcken maximalt.



HAHA :D Det är rätt Sandra. Sjung på du! Det gör varenda människa glad. Så himla fina djur också :) Jag diggar verkligen kanisen. hihi.. åååh vad du gör mig glad girl!



Vad är bresaola? (a) Så mkt tror jag faktiskt inte att det var. Om du kollar på de andra så åt de säkert ännu mer + mat efter. Eller hur?! Du förtjänar att äta gumman!



Jag har inte ätit så mkt mat idag heller tyvärr :( Men desto mer godis (a) Verkligen.. Jag har iaf ätit lite flingor, FRAMSTEG! Och vet du? Sedan gick jag till ica och tittade ut en fil som jag ska gå och köpa imorn. För att jag lovat dig. Så det så!! Och så passade jag på att köpa lite naturgodis. Så lite duktig har jag varit. Jag laddar upp mig. Jag ska fixa det. Så tar du pajen för mig ikväll. LOVA! En bit för Sandra som du förtjänar så väl <3 OCH sedan en stoooor bit för ebba, iaf en liten! Den ska du äta med mig i tanken :) du har ju lovat, remember?!



Du, jag har faktiskt ingen aning om hur jag rasade i vikt så fort.. Jag åt nog väldigt mkt förut, tränade mkt och åt massa onyttigt varje dag. Speciellt på helgerna. Sedan drog jag ner på allt. Både mat och onyttigt och sen började jag gå ut och gå mer. Men det är inget jag rekommenderar. Jag vill bli den där tjejen som kan träna med måtta för att det är kul och äter mkt och bra utan att behöva tänka efter!



Ooo yes! Du har ju ostbågarna kvar ja :D Fan vad gott! Men vet du Sandra? Det är lördag, du fåååår! Det är inget man går upp 23 kilo av, jag lovar!!! Och den där blåa har du lovat mig en recension på, den vill jag se imorn när jag vaknar.



Men hörru! Jag har också massa kilo godis hemma. Fast det var min lösgodispåse idag jag menade som var så stor :) Den kan jag inte låta bli. Tar en godis typ varje gång jag går förbi.. Men en oöppnad chokladkaka eller godispåse kan jag låta vara, men inte om den är öppnad. Förstår du skillnaden? ;)



Hååå, vad jobbig du ska vara nu då ;) Jag vill veta nu, nu, nu!! Kan man inte få en liten hint iaf? Ska du bli blooondie?



Har du eget hus? Sikken lyx!! Gud vad mysigt.. Ååååh, nu blev jag massa sugen på majskolv, det kanske man skulle utmana sig själv med någon dag. Vi får fan börja skriva upp allt vi kommer på så vi kan utmana, utmana, utmana!



Hihi sikket sammanträffande med julkalendrarna :) Vilken har du gillat bäst då? Jag älskade pelle svanslös när jag var liten & mysteriet på greveholm men det finns INGET som slår sunes jul!! JAG ÄLSKAR SUNES JUL! Rudolf alltså <3 I år ser jag fram emot den extra mkt eftersom det är Sören & Anders som gjort den :) Det kan inte bli annat än bra liksom.



Då får du ta kort på tatueringarna också sen ;) Allt vill ebba ta del av :D haha.. Jag har en tatuering där det står "Mihmet Credo" i nacken.. Det betyder Jag tror på mig själv på latin :) Hihi, det låter bra. Lägg på dig och så har du som mål att göra den sen:) Och vet du?! Den texten har jag också tänkt på. Fräckt! Vi har massa saker gemensamt vetdu!



Oj, vad är det för en kille då? Har du inget kort på honom? ;) Men du har nog rätt, föööör snygga killar är nog inget bra att ha.



Japp vi får ha våra sandra & ebba pepparburkar.



Jag ska fota min skattgömma när jag får tillbaka min mobil från lagning också. Jag har en riktig skitlånetelefon nu och det blir ingen vidare kvalitet på bilderna :D hahaha!



HAHA jag blir också helt galen när jag får smak av godis. Om jag står själv vid godishyllan kan jag allt provsmaka mer än en bit. Tänk om någon ser mig? Tänk om jag blir tagen av polisen? Det skulle vara gaaaaaaanska pinsamt ;) Känn dig inte ensam alltså, jag är så jävla besatt av godis!!



Jag är avundsjuk på dina räkor. gud vad smarrigt. Men 4 räkor gumman. DET ÄR INTE MYCKET!!!! Nu får du gå ner och njuta av äpplepajen, så lägger du dig i soffan och njuter av massa ostbågar, sätt på dig tomteluvan och sjung lite för dina gäster också :D Och sen sparkar du ångesten i arslet, HÅNSKRATTA den i ansiktet. För du har övervunnit den, för du är stark, du är Sandra!! Ostoppbar!



JAG VET ATT DU KLARAR DET! <3<3



puss och kram till finaste underbaraste du <3

2010-10-23 @ 21:04:37
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: ebba

Håååå vad jag längtar tills imorn så jag får höra hur det har gått för dig!! JAG HEJAR PÅ DIG <3 DU ÄR BÄST

2010-10-23 @ 21:05:46
URL: http://ebbsillon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback