Jag har mycket i huvet

Men jag orkar inte dra fingrarna över tangenterna för att skriva om det.
Mår inte så bra, men dethär ska ju inte vara en deppig blogg längre, den är ju lila nu
Och frisk ska den ju bli eller?
Joo, så därför skriver jag inte nu för då blir det bara deppinlägg.
Ska göra något annat istället, typ sova.
Jag är sjukt trött men vill inte somna för tidigt.

Vet ni? Trots att jag är deppig idag vill jag dra till med Dagens possitiva haha.
Vill ni veta vad det är?
Jo det är att Gisela Van der ster ska komma och föreläsa för oss i termin två! :O
Förstår ni hur lycklig jag blev när dom berättade de i skolan? hah det var bara jag som reagerade, ingen annan vet ju vem hon är typ .__.
Men det vet ni ellerhur? ;)
Det är iaf hon som skrivit boken Mattillåtet för er som inte vet, hon är dietist och specialliserad inom just Anorexia, så om jag längtar tills den föreläsningen.
Sen fick vi även reda på att när vi läser Kost ska vi föra matdagbok, inte så bra...
Vad ska det stå i min? vatten, vatten, thé, tvåtusen sjuhundra elva knäckebröd med 4 stora paket bregott.
Nää. Inte kul,
Jag får ta det när den dagen kommer.
Nu ska jag läsa era bloggar också! ni underbara fina! <3

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du, jag skriver matdagbok nu. Så jag måste ju prestera, tehe...



Och det är aldrig fel att känna sina känslor. Bara du kan stå för dem, acceptera dem och sedan släppa dem. Ge plats för nya känslor. Tänk på att alla ska få lite plats, både lycka, olycka, rädsla, ångest och lugn. Du får inte hålla kvar i rädslan och ångesten alltför länge, det är ju inte kul :o



Jag vet, jag är urflumm just nu. Men jag vet iaf vad JAG menar, haha xD Typ.. Andas. Försök se saker ur ett nytt perspektiv. Tänk dig livet som frisk.

2010-10-04 @ 17:22:10
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: h2o

sv: jag ska göra det nu, om du lovar att äta din soppa!



och vet du, du behöver inte oroa dig över matdagboken för by then kommer du att äta regelbundet och duktigt och fint :) <3

2010-10-04 @ 17:33:29
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Elin

Det är okej att du inte orkar. Ingen av oss orkar alla dagar. Men ät lite. Bara lite.



Och vad gäller Gisela så är det inte värt att bli glad för. Har lyssnat på henne. Det är inget revolutionerande. I alla fall jag blev besviken.

kramar

2010-10-04 @ 20:21:36
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: josefine

Åhh vad bra att den i stortsett vad bra ju:) jaaa mackor är skit gott:D!!! Ja det är kul, men jag mår jätte dåligt för resterande tjejerna är både smalare och snyggare:( men har faktiskt börjat tänka mer positivt '' vi alla är fina på VÅRT sätt'' måste sluta jämföra mig med alla andra!!! DU är inte kort och ful, verkligen inte! alla modeller behöver inte vara 180 cm långa, bara kör! alla förtjänar att testa ju!:) Kramar<33

2010-10-04 @ 23:00:35
URL: http://svagahjartslag.blogg.se/
Postat av: M - She believed she could, so she did

Fan vad du är bra! Kämpa!!

Hejar på dig!

Har varit i din sits vet hur förjääävligt det är.. Men det går.

Kämpa för livet. Livet är så jävla mycket mer. Hjärnspökena kan dra åt helvette, du förtjänar bättre, så det så!!

Puss värdefulla!

2010-10-04 @ 23:25:03
URL: http://mirellas.blogg.se/
Postat av: anji

Jag vet hur du menar Jag var duktig och åt fruksot, och middag tors-fre men på lördag sket sig allt. SÅ jag är med på ruta ett. Men får försöka igen.



KRAM

2010-10-05 @ 08:15:32
URL: http://thisisreality.bloggagratis.se
Postat av: Emelie

Jag hatar också matdagboken, för det betyder att jag alltid måste komma ihåg varje liten smula jag äter och ha ångest över den, för att kunna skriva ned den. Men jag har också för förbud att räkna kalorier (och det går ju... sådär.. Det går så lätt på automatik :() så jag försöker att bara skriva lite snabbt vad jag ätit direkt efteråt.



Nej, jag vet, det är skitläskigt att bli frisk. Det är svårare att bli frisk än att vara sjuk, det är ingen fråga om saker. Man kämpar mer, man har mer ångest (eftersom man tvingar sig själv framkalla den hela tiden, utmana sig själv), tänker på det ständigt.. Man liksom inte "fly" och göra ätstörningen till lags. Men man fortsätter, för att vara frisk är VÄRT kampen, lidandet som det innebär. Och hellre att jag lever ett år i ett helvete och försöker bli frisk, än tio år i ett helvete och inte gör ett skit.



Sandra, du ska inte behöva planera ända till söndag, dummer! Planera varje dag, unna dig själv något VARJE dag! det förtjänar du, jag lovar.

Ha en bra dag, och kämpa du med <3

2010-10-05 @ 08:19:51
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lvoisa

all energi är bra energi ;) och äter "för mkt" gör man bara för att kroppen så gärna vill hjälpa dig, den vill inte förstöra sig själv mer för att överleva - utan den vill hellre få mat utifrån så att den kan se till att hjärtat slår och att du håller värmen och sådär! (det är ju bra att hjärtat slår eller hur:P )

om du ger den regelbundet med mat så behöver den snart inte kompensera med att vilja ha JÄTTEMYCKET när den väl får mat ^^ jag minns i vintras, då kunde jag äta pyttelite i ngra dagar för att sen kunna käka upp en hel chipspåse utan att jag ens märkte det! det skulle jag aldrig kunna göra nu, jag känner mig faktiskt nöjd efter bara en liten skål!

nu har jag ätit frukost, havregrynsgröt och ostmacka, mums! snart blir det FMmellis, tror att jag ska slå till på en glass! :D

Ha en bra dag snyggo! <3

2010-10-05 @ 09:11:26
URL: http://isundin.wordpress.com/
Postat av: h2o

sv: jaha :) men precis, en dag i taget :) <3

2010-10-05 @ 13:34:31
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Elin

Det är svårt med ÄS. ärskilt när man har människor omkring en som inte fattar ett enda dugg av vad du lever med. Vet att det är svårt att prata, men försök berätta lite lite om att du har problem med maten.

hennes bok är bättre än henne föreläsning, tycker jag, men jag är lite hård mot föreläsare, särskilt i ämnen som de här.

kramar

2010-10-05 @ 14:35:58
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Emelie

En ensam söndag låter tråkigt - BJUD HEM NÅGON. Vem som helst, A? Din vän som du åt med?

Du förtjänar att verkligen njuta så mycket du kan, på söndagar har du LÄTTAST att njuta - utnyttja det! Och med sällskap är det alltid bättre!



Jo, Gudrun är lite dum hon. Men jag tror det är för att de vill "kolla upp" hur jag äter... Saken är den att du har rätt, jag blir bara MER nojig och skrämd och uppjagad av maten nu. får ta upp det med henne (men hon ringer ju aldrig tillbaka!).. ÅÅååh.



Jo, man tänker ju så. Är jag DÄR, vid den vikten, så är jag nöjd. Men det är man ju aldrig! Som du bevisat, du får ju bara lägre och lägre målvikt, och då tar det aldrig slut. Liksom, då blir det ett lidande hela livet. Inget "när jag är där så får jag unna mig igen", utan då får man ALDRIG unna sig, för man är ALDRIG framme.



Därför sätter jag ned foten nu. JAG ÄR DÄR. Jag är vid DEN VIKTEN. Därför unnar jag mig NU, som jag lovat mig själv.

För jag HAR ju varit "duktig" (enligt äs). Så det är lika bra att hon håller vad hon lovar också.

2010-10-05 @ 18:02:47
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback