Igår var igår, idag är idag.

Igår grät jag, mycket
Hela dagen typ, jag visste varken ut eller in
Men så kommer Ni, ni med era fina kommentarer och stöttande ord
Ska jag vara helt ärlig så tänkte jag sluta äta igår och gå tillbaka till svält.
Det skulle ha varit så lätt, bara skita i allt, känna ruset av att vara hungrig och yr.
Men nej! jag tog mig upp i sadeln igen, tack vare er!
Jag känner fortfarande samma känsla krypa omkring i mig.
Jag vantrivs med min feta kropp och mina nya kärringhandtag, känns som att jag bara sväller och sväller, huden spänner åt och jaa, snart ploppar väll massa mer bristningar fram.
Det är så himla jävla svårt nu.
11 Dagar har det gått, sen jag bestämde mig att ett anorektiskt liv är inte ett liv värt att leva.
11 Dagar blandade med lycka, panik, ångest, mättnad, hunger? och jävligt ont i magen.

Ursäkta för rörigt inlägg här, kanske borde ta och lugna mig med skrivandet när jag är såhär förvirrad?:S
Jag ska iaf till Alex(exet) idag, vi ska ladda ner nån kul serie och bara dega.
Jag behöver bara dega och ta de lugnt, gärna inte tänka, mitt huvud är typ sprängfullt med tankar just nu.
Har svinont i magen också.
Och är fet som aldrig förr.
Och vet ni vad veckans utmaning för mig kommer bli? HÅLL I ER!
Joo jag ska visa mig i bikini på Onsdag! mamma och jag ska testa vattengympa! dessutom ska vi luncha ute efter :O Vet inte om jag är tillräckligt stark för de just nu, känner ju mig fan svagast i världen, men de återstår att se.

Puss och kram på er sålänge! ni är så fina allihopa! kämpa på nu<3

Kommentarer
Postat av: ebba

Mina känslor just nu: DÖ, DÖ, DÖ!! Jag skulle ju inte hetsäta mer... Och så fall jag dit.. FYFAN SANDRA :(

2010-10-25 @ 12:37:21
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: ebba

Så nu ska jag försöka att svara på ditt lååånga meddelande om jag kommit nog till sans..

Vet du hur misslyckad och ful jag känner mig? Usch så tjoooooooooock och äcklig. Men jag vet ju att det bara är en känsla :( Men det känns så jävla jobbigt.

Jag började imorse men att inta den jobbiga frukosten. Hade verkligen bestämt mig för att det skulle bli en bra dag. Sedan knallade jag iväg till skolan full med självförtroende.... TIlls det var dags för matrast. Hem fort, åt lite (HÖR & HÄPNA) tacofärs, sedan åt jag 12 bitar naturgodis :O Och fan, bara det hade vart bra där.. Nejnej, sedan gick jag hem till mina föräldrar, fick se en stoooor jävla äpplepaj! Jag lovar, jag satte i mig HELA JÄVLA, alltså nu var det en halv kvar men ändå.. EN HALV JÄVLA PAJ!!!! Det är MER än vad en normalmänniska äter.. Dessutom bara drack jag upp vaniljvispen till + grädde.. Och så tog jag en kaka. Jag har så jävla ont i magen nu och bara hatar mig själv. Varför gör jag så här? Nu känns det absolut som att man bara vill svälta sig igen och aldrig mer äta. Men jag ska inte göra det. Jag ska inte. DU har ju vart så jäkla duktig och kämpat, då tänker jag fan också klara det!! Men just nu alltså.. Jag vill bara lägga mig och lipa, skrika inte finnas mer. Men samtidigt, NEJ ! Då förlorar jag ju.. Jag ska inte.

Tog med mig datorn till skolan idag, så jag sitter här och lyssnar, hmm lyssnar är väl kanske fel ord men. Försöker iaf..

Gör mig stark typ!

Om du klarar att vara stark för min skulle så ska jag försöka att vara det för din.



Jag bor rätt så nära gbg ja. Typ 9 mil.. Skara & Lidköping är närmaste städer.



Ååh vad glad jag är att jag har ditt meddelande att svara på nu, annars jag lovar, jag hade gått under! Jag hade inte pallat.. Så tack <3 Det får mig att tänka på annat.



Hihi crisscutsen är din drog ;) Men salt är ju gott och bra så käka på bara.



Nej man kan inte sitta vid bloggen hela tiden, men jag har blivit lite beroende de senaste dagarna, speciellt av dig din tossa ;)



Jag förstår vad du menar, mitt fläsk sätter sig inte heller där jag vill. Mina ben är typ jättesmala och på magen sätter sig alltid mitt fett först på.



Hmm när jag spelade fotboll ja, då var jag normalsmal. Jag saknar den tiden.. Då mådde jag verkligen bra och åt som en riktig fotbollsspelare utan nån jävla ångestjävel. Men jag äter ju nu med :( Jag blir så rädd för mig själv när jag inte kan sluta äta. Som det blev idag. Den där pajen, den SKULLE BARA BORT!! Buhuuu :(



Hur går det med ditt godisätande idag då? Har du fått i dig något gott? Du får ligga i lite så att peppburken kan ta slut.. Vad har du ätit för mat? Om du berättar hur bra du har ätit idag så kanske jag kan få lite bättre samvete. För du vet va?! SLUTA INTE ÄTA NU!! När du har börjat.. Jag lovar, jag ska äta den där frukosten VARJE dag bara för dig. Jag ska försöka med lunch och middag också. FÖR DIG SANDRA <3 Om du gör det för mig så gör jag det för dig..



Ja när vi startar våran dagvård ska vi äta ur hela kostcirkeln :) Men godis ska ingå i den :D hihi! Jag har aldrig gillat grönsaker faktiskt.. På sin höjd har jag ätit gurka, tomat, majs och en och annan morot. Men sen jag fick mina ätsötrningar har jag börjat äta lite fler iaf.. Om jag ska äta ute med mamma till exempel pallar jag inte nåt annat än sallad. Och då måste jag ju äta upp allt :S



Jag antar att det där med att äta sex ggr om dagen är för att vi ska komma i balans men det känns så konstigt. Jag tänker iaf göra det på mitt sätt. Men jag ska defintivt börja försöka äta oftare. Ta något varje gång man går förbi kylskåpet. En morot hit, ett äpple där, hmm försöka iaf :)



Men anledningen till att jag inte går upp i vikt av godis är ju bara för att jag förbränner så mkt.. Jag går jättemkt, varenda jävla godisbit ska bort.. :S Fast jag börjar bli lite, lite bättre iaf.



Jag har fortfarande de där nestles chokladbollar, tar ju fan aldrig slut ett paket :P När man äter själv av det.. Börjar bli jävligt trött på dem, men jag har fått en sån där fixidé att de måste ta slut innan jag köper nåt nytt. Jag skulle så gärna vilja äta kuddar (a). Och sylt, den bästa sylten som finns är blåbärssylt, eller kanske jordgubbssylt, eller hmm kanske hallonsylt :D hahaha nej det är i perioder typ.. Just nu äter jag äpplemos! Jag gillar det mesta :P



Jag förstår EXAKT hur du känner med hungern. Jag älsklar känslan av att vara hungrig och det är definitivt inte normalt :S Jag brukar ha typ ont mellan brösten, ett tryck nästna jobbigt att andas. Men vet du Sandra? Det ska vi inte känna.. Då har man inget roligt liv, knappt något liv överhuvudtaget.. Eller hur?! Så vi får skita i att vi inte är hungriga utan äta ändå..



Men sandra! Det med chipsen & ostbågarna igår var väl TOPPENBRA! Du gör i ordning en skål och så känns det mkt bättre att äta det man tänkt. Grymt bra ju! Inte lika mkt ångest va? MEn jag förstår hur du känner.. Det går inte att öppna en chipspåse på egen hand.. Då vill man bara äta upp allt fort, fort, fort. Mer, mer, mer!!



Vad ska ni se för seriet? Mysigt att umgås med honom lite då:D Ska du sova där? Sandra, babe. INGEN soppa okej???!! Tänk ut något du är riktigt, riktigt sugen på istället.. Vi måste våga utmana oss själva. Tänk vad jag gjort idag bara.. Känns som att jag utmanat mig själv så ini helsike!! Lagad mat, ingen soppa. Det är anoreximat! Vi ska inte äta anoreximat, därmed basta!



Hihi jag tycker att din peppburk snart borde vara slut alltså. Nu får du räkna ut allt vad du har kvar så ska jag ge dig i läxa på när det borde vara slut. Och JA, jag åt upp den där ostbågepåsen igår.. Snacka om ångest när jag la mig iågr också.. MEN, det känns fan bättre att äta innan jag lägger mig för då är jag ändåså inte lika mätt när jag vaknar dagen därpå.



Men haha :D Jag äter ju alla sorter i paradisasken (a) JAG GILLRA ALLA BITAR! Och så äter jag alla i tur och ordning hahaha, så de godaste bitarna finns ändåså kvar.. Snart, snart, snart har jag smakat på alla bitar :)



hmm jag tycker bara jag läser att alla ätstörda har så svårt att äta ditt och datt.. Här kommer moffarebba som äter flera kg i veckan. Känns ju hmm bra.



WHAT? You are kidding with me!! Sluta med godis och chips?! Det är ju det som är livets njutning.. Fast jag har också tänkt tanken, och försökt maaaaasssor! Men jag kan inte.. :P Fast jag vill nog egentligen inte, för det är så gott. Och vi får väl passa på för livet är för kort för att avstå njutningar.

2010-10-25 @ 13:22:50
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: ebba

Jag älskar också ostbågar :D Det ska vi äta när vi ses :) En stooooor påse!! Kryddan är så jävla god, finns inte mkt som slår det alltså. Tycker du ska äta någon sån där god kitkat idag med :) JAG HAR JU ÄTIT MASSA NATURGODISAR!!



Fy sjuttsingen vilka taskiga kompisar :( Sådana tycker jag lika gärna kan kvitta.. Jag hade en bästa kompis förut. VI hade så jävla roligt. Det var hon som tvingade mig att söka hjälp.. Hon har gått igenom samma sak förut med en annan kompis. Men sedan när hon var med mig i början.. EFter det sket hon bara i mig. Varje gång vi ses så sa hon att vi skulle höras och bla bla.. Men hon slutade bara att svara på sms, svarade inte när man ringde, och allmänt sket i mig.. Så jag känner mig rätt dissad. Ja!



Jag hoppas verkligen att jag klarar tentan ja. ANnars kommer jag verkligen gå under. Men du måste hålla tummarna och tänka massor på mig :)



Hihi :D Jaaa! DU måste sno hans dator, för hur ska jag klara en hel kväll utan att få prata av mig med dig? Nej det går bara inte, så han får stå ut med att du avsätter en timma eller två eller tre åt mig ;)



Sandra, jag ska försöka med blodpudding ikväll. Okej?! Men vad ska du försöka med då? LAGAD MAT JA! Tänk vad glad du gör ditt ex om du sitter med och äter samma mat som honoom.. Du får ringa och bestämma något ihop med honom så att du kan förbereda dig. Och du kan ju inte bara äta bara nudlar. För vi måste ju få i oss något ur alla delar av kostcirkeln eller hur.. Proteiner, kolhydrater och fett!!! Så en köttbete till isf ;) Kanske lite lammkorv? :)



Bor han i egen lägenhet eller? Ska ni myyyyyysa? ;)



Vattengympa alltså? Coooolt! Men är inte det träning? hmmmmmmmmmmm :P Då måste Sandra äta ORDENTLIGT både idag, imorn, innan och efter.. Och alla andra dagar också förstås ;) Jag skulle också vilja prova vattengympa :) Men är det inte bara kärringar där? haha, jag känner mig så pluffsig så jag vill inte visa mig i bikini. Fast innerst inne vet nog både du och jag att vi inte är pluffsiga! Jag är nog snarare rädd för att BLI pluffsig!



Hmm Sandra, ska du verkligen till gymmet? Både vattengympa och gym? Du kanske ska ta det lite lugnt. Tänk mig, jag tränar INGENTING!! Det ska bli så spännande att se hur du ser ut efter frissan :D



Ooo vad trevligt på lördag då :) Skräckfilm är dock inget för mig, jag blir rädd och kissar nästan i brallorna ;)



Jag ska plugga STENHÅRT fram tills torsdag om jag bara pallar.. Sedan får det bli en riktig städardag på fredag.. Sedan åker jag till helsingborg till min brorsa.. Deras son ska döpas. GISSA om det ger mig panik. Då måste jag äta maaaaaaaaaassor! Huuuu..



Blev du sugen på fil och banan? :D Kanske du får inhandla det då :) Bäst att ladda upp så att man har saker och ting hemma. Man vet aldrig när suget sätter in. Jag är ju fortfarande grymt sugen på lussebullar men har fortfarande inte fått tag i några ;) Den dagen de börjar göras, ska jag hänga på låset.



Så nå, hur går det med din matdag? ÄT GODIS och lev livet. Pepp, pepp!



Nu känns det liiiiiiiteliiiiiitebättre iaf. Var otroligt skönt att få skriva av sig lite. Hoppas att det inte blev alltför pessimistiskt. Jag kämpar för dig! Mår riktigt jävla illa efter all paj alltså :( MEN FÖR DIG <3 <3 <3



puss och kram till världens bästa tjej <3



2010-10-25 @ 13:24:03
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: petriiiis

mjo mja, det är väll så. jag hade 15 som minst, dudå?:p



jag har kämpat sen jag började på dagvården i slutet av mars i år(om jag inte minns helt fel), där var det liksom inget alternativ, det var bara att äta och se glad ut..



men vetu? det är okej att vara rädd. annars kan man ju inte visa hur modig man är.. och det vore ju synd nu när du har visat hur jäkla modig DU ÄR.

bara man inte låter sin rädla gå ut över, ehm maten.

men det gör vi ju inte längre, eller hur!?



du är allt annat än tjock dummis!:O



2010-10-25 @ 14:39:19
URL: http://trueanolife.devote.se
Postat av: Emelie

Vilken härlig utmaning! Vet du, jag tror du klarar det galant. Förhoppningsvis säger någon åt dig hur spinkilurig du är, så du vågar äta mer choklad! Du är grymt modig, sötnos :) Är du säker på att träning vore bra för dig, dock? Vi vill inte förbränna alla muckler du precis börjar bygga upp ^^



Sedan har det väl varit 11 dagar med en lycka du länge saknat, inte sant?

2010-10-25 @ 16:59:21
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lovisa

Ahmen vi är hjältar båda två! TRO mig när jag säger att jag vet vilken ångest du har, fyfan vad hemskt det är! Men du, nu mår jag ju nästan löjligt bra om man jämför med förut! Så det blir bättre om man vågar gå emot ångesten (och vågar tycka om sig själv, våga se hur vacker du är!)

2010-10-25 @ 17:13:53
URL: http://isundin.wordpress.com/
Postat av: J

Vsg <3

Jaa, såklart jag vill men skulle aldrig fråga om hjälp eftersom jag skäms så mycket. :(

2010-10-25 @ 17:24:01
URL: http://mysecret.bubbleroom.se
Postat av: J

Har du gått upp något under dom här 11 dagarna? :P

<3

2010-10-25 @ 18:30:07
URL: http://mysecret.bubbleroom.se
Postat av: Emelie

HAHA, jag tror all fysisk ansträngning gör rätt mycket på dig, med tanke på var "pytte" du äter, så varje "pytte"-träning blir rätt stort :o

Men sedan ska man inte ge upp sitt liv, det är ju detsamma som att hänge sig åt anorexin. Men tänk på att ta hand om dig, och var försiktig. Jag vill bara att du ska må bra och bli snyggsnyggsnygg! :]

Hur var det hos Alex?

2010-10-25 @ 18:39:13
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Du kommer ALDRIG acceptera att det inte går så snabbt, va? Du måste verkligen läsa Mattillåtet. Seriöst.



Hahaha, Alex, vilken tjejig programsmak han har! Eller är det du som vill se det, va? Va? ;)

2010-10-25 @ 18:57:33
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: petriiiis

okej, det var inte mycket det heller :p

men hallå nej det var iiiinte så jag ville få fram hur dagvården var. men det är ju så det funkar, man måste sköta måltiderna, annars är det ju ingen idé att gå i den behandlingen. men det gav mig SKITMYCKET ska du veta, och jag är övertygad om att det kommer ge dig minst lika mycket. det ÄR bra med dagvård, men jobbigt. men vad är inte denhär sjukdomen då? vi måste ju ta oss igenom det någon gång, eller hur? PETRA HISSAR DAGVÅRD OCH DISSAR ANA!



kramis

2010-10-25 @ 19:05:31
URL: http://trueanolife.devote.se
Postat av: petriiiis

okej, det var inte mycket det heller :p

men hallå nej det var iiiinte så jag ville få fram hur dagvården var. men det är ju så det funkar, man måste sköta måltiderna, annars är det ju ingen idé att gå i den behandlingen. men det gav mig SKITMYCKET ska du veta, och jag är övertygad om att det kommer ge dig minst lika mycket. det ÄR bra med dagvård, men jobbigt. men vad är inte denhär sjukdomen då? vi måste ju ta oss igenom det någon gång, eller hur? PETRA HISSAR DAGVÅRD OCH DISSAR ANA!



kramis

2010-10-25 @ 19:06:06
URL: http://trueanolife.devote.se
Postat av: J

Ja jag vet men ändå :(

Men det är väl isåfall bra för du ska ju bli frisk =) men jag förstår dig <3

2010-10-25 @ 19:19:15
URL: http://mysecret.bubbleroom.se
Postat av: Emelie

Hahaha, VEM ska man lita på?!

Men varför sitter du här på bloggen när du borde umgås med Alex? Fy och skam på dig, att undvika det trevliga sociala umgänget! ^^



Hm, jag har just börjat läsa den, faktiskt (kommit halvvägs).. Det är verkligen huvudet på spiken om anorektiska tankar.. :)

2010-10-25 @ 19:29:25
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: ebba

Jag försöker Sandra, jag gör verkligen det.. Men vissa dagar, är så otroligt jävla jobbiga. Du vet hur det är. Idag har varit den värsta dagen jag har haft på flera veckor. Men fan imorn blir det nya tag igen! Imorn när jag vaknar tänker jag skapa mig en bra dag.



Äsch, tror inte att jeansen är såååå tighta. Dessutom får du nog vänja dig vid att de förmodligen kommer bli ännu tigtare för vi ska ju gå upp i vikt eller hur?! Du får helt enkelt köpa några riktigt snygga nya jeans som du får ha som mål att komma i.



Jag ska försöka med frukost imorn med. OCH lunch, OCH kvällsmat + mitt godis. Jag ska verkligen försöka!! haha jag börjar smitta dig med mitt otroligt godisisättande.

Jag vet det där med äpplepajen. Men jag lovar!! Jag kunde inte sluta äta förrän det var slut. Jag vet att det egentligen kanske inte är världens katastrof för att magen ville väl bara ha MEER. MEN, det var mycket mer än normalt. Dessutom åt jag inte så mkt av äpplena, mest det uppepå. Mamma hade dödat mig om hon sett det :P



Idag har jag känt mig som ett kolli precis hela dagen, man känner sig så värdelös och tycker så synd om sig själv. Man känner sig så fet. MEN DET ÄR JU INTE SANT!!!!!! Jag blir galen på mig själv som tänker så. Jag vill bara ha mitt gamla liv tillbaka och spola över den här sjukdomsperioden. Jag vill att allt ska gå som på räls bara.



Vi tar oss upp ur skiten, tillsammans - ja! Jag känner mig faktiskt mkt starkare när jag har dig vid min sida. Och imorn då jävlar tänker jag vara positiv igen. Jag lovar dig att inte sluta äta igen, och du får lova mig?! Jag är så grymt nyfiken på hur det har gått för dig idag.. Jag har längtat som sjuttom hem så att jag ska få skriva till dig och få svar, svar, svar!! VAD HAR DU ÄTIT MÄNNISKA?! haha, det kanske kommer längre ner i ditt meddelande (a)



JA! Jul på Liseberg!!! Jag har inte varit där på flera år men jag skulle jättejättejättegärna vilja åka dit :D Vi kanske kan göra det i december ? :) Det hade varit så jättekul. Då har man något att se fram emot också.



Hihi, du och dina crisscuts alltså :) Och muslin, jag gillar! I somras åt jag så sjukt mkt musli. Jag kunde sitta och äta det som godis..



Men gumman? Jag tror att du vet innerst inne att du inbillar dig. Ser du inte på bilder att du är väldigt smal? Jag ser inte när jag kollar i spegeln, men kan ibland se på kort att jag ser onaturligt smal ut. Mamma & pappa säger alltid att mina ben är som pinnar, knäskålarna står ut.. Men annars får jag aldrig höra att jag ser sååå smal ut någonstans :P Många brukar ju vara sjuukt smala där uppe vid (vad heter det? :P ) halsen typ? Men det är inte jag.. jag tycker att jag har en smal rygg också. Men sen, nej fyfan!!! Fast jag antar att man inte ser det andra ser? Det ingår väl i sjukdomen.



Varför jag slutade äta? Det kan bara gudarna svara på. Ärligt talat?! Jag har legat vaken och grubblat på det men jag finner inget svar. Jag flyttade hemifrån, började läsa & tjaa fick väl mkt tid över helt enkelt.. Började gå ut och gå för att få tänka, det blev mer & mer dötid och mer promenader. Sedan började jag tycka att det var så tråkigt att laga mat till sig själv, min kille var ofta och träna och jag ville inte äta så sent. Så då sket jag i det tror jag. Eller nåt?! Jag vet inte säkert. Sedan fortsatte det nog med att jag fick mindre och mindre uppmärksamhet av honom. Och då försökte jag få tillbaka den genom att sluta äta så att han skulle se mig. Se hur det gick!!!

Hur började det för dig alltså? Hade du något mål från början? Alltså bara 5 kg eller så?



Blev det naturgodis ikväll ? :D Jag har ätit massa jordnötstoppar, äpplekanel, chokladöverdragna hasselnöter, chokladöverdragna pekannötter, kokostoppar, bananchips och så förstås vanligt godis som mina jordnötsrutor och mormors choklad som är favoriter just nu :P Vad har du käkat för godis???!!!



Du får berätta mer om peppburken!! Har du typ en stor löspåsegodis som du fyller den med eller vad? hur mkt har du kvar i den då? :D Alltså, det blir alltid godisar kvar på botten som inte är så goda. Konstigt, för när man köpte dom så såg dom ju goda ut..



Jag hoppas verkligen för din skull att du ätit både lunch och middag för mig idag! Annars blir jag besviken hörru. Frukost, lunch + middag SKA både du och jag äta VARJE dag denna veckan!! LOVA?! Vad blev det för lunch? Och middag?



ja alltså de mesta grönsaker kan jag faktiskt äta nu :) förutom vanlig grönsallad, det är äckligt tycker jag :P Kan bara äta i väldigt små mängder. Men sparris är gott faktiskt! OCH UGNSGRÖNSAKER! Det är faktiskt ruggigt gott:D Tror att jag svält mig så att jag tycker det mesta är gott :S Kan knappt komma på något som jag tycker är äckligt..



Haha du är tokig Sandra ;) Man kan ju inte bara leva på godis även fast den nästan innehåller hela kostcirkeln. Men hahahaha :D Det vore nästan för bra för att vara sant. Jag har fan haft asont i käken idag, tuggade så jävla mkt tuggummin igår :P



Absolut :) 5 mål mat är ju grymt bra!! I somras gjorde jag faktiskt det.. Jag gick upp 4 kg, sedan gick jag ner lite igen.. Men nu ska jag tillbaka, starkare än någonsin!



Jag tror inte du vill veta hur mkt jag går på dagarna en dålig dag (a) I somras, så gick jag ju kanske 9 timmar om dagen, varje dag! Det blev liksom inte 1 mil om dagen.. Och ändå gick jag upp i vikt. Kan du tänka dig hur mkt jag hetsåt då?



Men Sandra då, osockrad sylt kan man inte äta. Det är alldeles för nyttigt! Jag älskar mammmas hemmagjorda jordgubbssylt (a)



Svimmade du? :O Det har jag aldrig gjort. .Det låter inte bra hörru. Lova att ALDRIG göra om det. ALDRIG falla tillbaka. Du har klarat det här jättebra ju!



Jag förstår hur du känner med skålarna där ;) Man tänker redan på att man ska ha mer fast man inte har ätit upp.. Men det kanske är det som är bra? Man äter och sedan är det bra liksom. Fast ofta känner man ju att man vill ha mer :S Och det är ju när man fortsätter då som ångesten blir så jobbig.



Blir det någon serie ikväll eller ? :P hihi, sover ni i samma säng? ;) Det är mysigt att sova ihop med någon även fast man inte är ihop.. Alltså jag menar inte just för den sakens skull utan just för närheten.. Det är så skönt att få krama någon, känna värme och att inte vara så jäkla ensam. Trygghet egentligen!



Haha det är inte många chokladbitar som det är sprit i :) Faktiskt bara en och det är romrussin, men den var faktiskt god :D Snart har jag kommit till mitten, gissa vilken bit som ligger där ;) Din favorit :D



Där tänker du jätterätt ang. godis efter maten. SKITBRA faktiskt!! Givetvis ska man äta maten först och känna sig stolt och sedan kan man unna sig lite godis efteråt :)

2010-10-25 @ 19:35:21
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: ebba

Är kitkaten slut? :O omg, när ska du åka och handla nästa gång då? Det är ju lite panik på det. Har du inte laddat upp ditt godisförråd ordentligt? DÅLIGT :P Ha du ingen brejk kvar då? Marabou har ju lanserat en ny chokladsmak med vit choklad :) Den MÅSTE jag prova snarast!! Jag älskar vit choklad :) Eller jag älskar fan all choklad.



JAAAAAA, JAG ÄR MYCKET SPÄND PÅ VAD DET BLEV FÖR GOURMETMIDDAG; TELL ME!!! Blev det någon massage? :D



Och du vet ju att du inte är pluffsig, snarare borde man ha ångest för att man ser så jävla smal ut och att folk ska glo bara därför. Vattengympan tycker jag är en bra idé men jag gillar tyvärr inte gymidén :( förlåt, men det känns som en jättedålig. Måste du verkligen?



Jag är jättenyfiken på din nya frisyr som sagt!! Kommer garanterat att bli en riktig babe :) Fast det är du ju redan <3 Jag vill också besöka frissan snart, men just nu har jag lite mkt att tänka på :P



Ooo är det halloween nästa helg? Usch, jag hatar halloween. Har du sett de filmerna? Halloween alltså. En kompis tvingade mig att se de filmerna för massa år sedan och jag drömmer fan fortfarande mardrömmar :P

Drömmer du förresten ofta om mat? Det gör jag jätteofta, att jag vräker i mig massa. Och sen vaknar jag och är skitledsen.. Men sen inser jag att det bara var en dröm och blir skitglad att jag inte ätit allt det jag drömt om :S



Jaaa, dop kan väl bli kul. Jag avgudar ju verkligen min bror och deras lilla är så himla söt. Så sällan man ses eftersom det är så långt dit så det ska väl bli kul.. Men du förstår kanske hur jag känner mig ang maten :(



Oj, sa din farmor att du var tjock? Det var inte snällt. Är finnar sådana där brutalt ärliga och säger dumma saker? :P Men det kan väl vara kul med släktkalas :) Det blir massa god mat, men det blir tyvärr så ångestladdat. Och de tankarna vill jag ha bort!!



Jag håller med! Får fan skitmkt ångest av en liten frukt.. Men banan, fan finns det någon godare frukt? Tror inte det alltså.. Men den är jävligt ångestladdad!!



Vet du vad jag ska göra nu? Jag ska gå och göra i ordning lite fil och flingor och en knäckemacka och sedan ta fram min choklad :) Så ska jag mysa framför tvn.. Vad ska du äta? Hoppas du har det mysigt ;)



I REALLY LIKE YOU BABE <3 <3 puss och kram chokladskumbanan <3 Du är den bästa

2010-10-25 @ 19:36:49
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: J

Jag vet :/

Kram <3

2010-10-25 @ 19:44:36
URL: http://mysecret.bubbleroom.se
Postat av: petriiiis

tur för dig! (hihi) nej men ge det en chans iallafall :) ja försök komma igång med dom sex måltiderna nu så är du snart redo för dagvården, så grym som du är pärlis! kramkram

2010-10-25 @ 20:11:23
URL: http://trueanolife.devote.se
Postat av: h2o

sv: haha precis, som min mormor sa.. eller vem det nu var :p

förlåt för att jag inte har varit där för dig. känner mig jättehemsk<3

2010-10-25 @ 20:43:58
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

Tror att utmaningar kan va nyttiga.. att puscha på åt rätt riktning liksom. Men det får inte kännas som ett "måste". Det är okej att ta det vid ett senare tillfälle också;)



SV: Jag är också rädd. eller ätstörningen är rädd, för den känner sig hotad. den vill ju inte att vi ska äta, vila eller gilla oss själva som vi är. Jag tycker vi ska fortsätta sätta käppar i hjulet för den här dumma sjukdomen;) Vi är starkare och förtjänar bättre!

Tricket med måltiderna är att bara ta en i taget.. det blir för jobbigt om man "lägger ihop" allt.

Men det är ju en bra bit påväg! Du irriterar Ana;) Kanooon! Och hallå fortsätt med det! Och om du har klarat 11 dagar klarar du väl en till?



Massor av styrkekramar fina du<3<3

2010-10-25 @ 22:56:04
URL: http://thinspiration.bloggspace.se
Postat av: h2o

sv: detsamma vännen! tänker verkligen jättejättemycket på dig och jag VET att du klarar dethär. vad är det, 12e dagen nu? förstår du? nästan TVÅ veckor, en halv månad. en månad är 1/12 av ett år. (hehe lite basic fakta där ;) ) förstår du hur nära ett lyckligt liv du är? jag är så stolt! <3333



och idag är en ny dag. kämpaaaaa.

ska till skolan nu men vi hörs efter tre någongång? puss!

2010-10-26 @ 06:03:25
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: ebba

Åjoo nog fick jag dina kommentarer :) verkar som att bloggarna är lite knepiga nu för tiden.. Man blir typ spammad.

Dålig uppdatering från din sida igår!!! DONT LIKE. hahaha, nej bloggen kan ju sjutton inte styra ens liv. Ibland har man roligare saker för sig, får jag väl acceptera ;)



Äsch det var väl inte du som smittade heller! Du var ju så jäkla duktig som klarade av att äta fast att du hade sån jävla duktig.. Du är ju en förebild för massor av människor. Men om det skulle vara så att vi smittar av varandra med humöret så innebär det ju att vi måste vara glada och positiva jämnt! Så att vi inte drar ner den andra =) Förstår du? Så nu tänker jag vara positiv och glad så du är det med! Idag är tack och lov en ny dag, och nu glömmer vi det som ligger bakom oss och ser framåt!



Feta lår har du ju knappast :) Igår när jag satt bredvid en tjej så jämförde jag hennes och mina lår lite så där i smyg.. Mina var kanske en fjärdedel av hennes, hennes vader var fan tjockare än mina lår. Det är vid sådana tillfällen jag inser att jag faktiskt är smal. Så du får helt enkelt spana på tanterna imorn i badet och se att du faktiskt är sjukt smal!!



Haha, ja visst är det så att det som är på är godast? Men min mamma tycker inte att man BARA ska ta det som är på, för då får de ju andra bara äta äpplena (a). hahahaa kanske förståeligt. Men det är ju det som är på som är godast, äpplena ger ju mer ångest. Men de dumma tankarna ska bort, bort, bort. Flyg iväg onda tankar!



Ja :) Men då satsar vi på Liseberg :D Kan vi åka lite radiobil också, hehe! Och köpa massa roliga grejor, bara gå runt och mysa.. De har säkert massa godsaker i sådana där strutar, yummie!



Saaaaandra! Sluta prata så om dina lår! Det är inte sant.. Jämför med en normal människa så ser du att de är omänskligt små. Men jag håller med dig om knäskålarna. Fast det är faktiskt lite knepigt att de ska sticka ut liksom.



7 KG PÅ EN VECKA?????!!!!!!! HERREGUD!!!! Jösses, det är ju värre än jag vet inte vad. Shit, du kan ju inte ha ätit så mkt som en gurkbit? Att du inte dog? :O Fy Sandra, gör aldrig om det. Men det är så jäkligt när man börjar banta för det är otroligt triggande att se vågen gå ner, ner, ner. Till slut tappar man kontrollen totalt.



INGET GODIS? :O Är du galen kvinna?! Åt du inget godis på hela dagen igår?! Du vet ju vad du lovat :O NÅgot sött SKA vi äta varje dag. har du redan glömt? :O Får du sätta dig i och äta ur peppburken när du kommer hem, smocka i dig så att du tar igen ;)

Fast jag åt faktiskt inte riktigt lika mkt godis igår som jag brukar.. Brukar ju äta nästan ett halvt kilo om dagen, men igår när jag hade ätit både frukost och middag så blev det inte lika mkt godis. MEst naturgodis och det är ju bra :)



Ja igår var då sannerligen inte en bra matdag för fröken Sandra. Soppa är absolut ingen bra mat :( Isf MÅSTE man äta en mjuk smörgås till.. Skärpning på dig idag! LOVA?!



En kopp kaffe om dagen bara? Alltså shit, så lite har jag ALDRIG ätit. Jag skulle inte palla.. Efter några timmar blir jag så hungrig och sugen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Magen skriker efter mat och då kan jag inte säga nej. När jag tänker tillbaka på min sommar.. Alltså jag hetsåt flera ggr/dag. USCH, det vill jag inte ha tillbaka. Hmm jag tror egentligen inte att det är så lockande att gå tillbaka till ett liv med bara en kopp kaffe om dagen? ÄR det verkligen ett liv? När alla andra pratar om godis, glass, kakor, tårta och mat. Och planerar vad de ska äta och mysa med. Så säger du nejnej, jag har redan druckit min kopp kaffe så jag kan inte vara med. Saknar du verkligen det?! Tror inte det va!! Låt förnuftet tala.



Jag VET att det där ha-begäret kommer försvinna med tiden. Bara vi sätter in oss i det här med att äta på regelbundna tider och faktiskt äta så tror jag att en dag kommer det gå naturligt igen. Jag är hundra på det. Även fast min ätstörning talar emot mig i det läget, så vet mitt smarta jag att den bara ljuger!



Hihi, har du haft en mysig natt? ;) Hur länge ska du vara där? Ses ni ofta? Vad blev det för serie?



Vill du ha kitkat så ska du givetvis ha kitkat :) Du får ladda upp med typ 30 st bitar så att du har när krisen sätter igång ;) Du har alltså smakat den där marabou vintervit? En i min klass sa också att den inte var så god :P Men jag gillar all choklad så den ska nog slinka ner den med:D Dock har jagi nte sett den på ica här än :O Men de brukar vara lite efter också så att..



Då tycker jag att du ska avstå gymmet:) Om jag avstår promenad på hela dagen på torsdag så avstår du gymmet, deal? Du ska ju ändåså på vattengympa på onsdag och det räcker mer än väl!! Dessutom hade du en dålig matdag igår så det blir fail.



haha jag undviker allt som har med skrckfilmer att göra. Zombie vet jag knappt vad det är :P Det äckligaste som finns tycker jag är sådana där gubbar med äckliga masker. Jag är jättemörkrädd också, fast det har blivit lite bättre (a)



Jaaaa på lördag/söndag behöver jag all styrka jag kan få. Som jag känner just nu vill jag bara fega ur och stanna hemma :( Det vore så jävla mkt lättare. Men varför ska sjukdomen bestämma det med?



Du får tänka på att din farmor förmodligen har rätt när hon säger att du ska äta mer, eller hur?!



Jo pyttsan! säger fröken som inte intog en endaste chokladbit själv igår :P Jag åt faktiskt 300 gram naturgodis + min gräddnougat så jag vann faktiskt över dig!! Även fast det var betydligt mindre än vanligt, men det tar jag igen idag :P



Haha, måste varit något väldigt intressant du såg på tvn då? ;) Jag klarar ju fan inte av att kolla på tv. Vad blev det för film?



Du är så söööööt! Jag blir jätteglad när du säger så :) Du är också helt fantastiskt och underbar!



Vad ska du äta idag? :) MAT, MAT, MAT!



Nu ska jag äta lite fil och flingor innan jag sätter igång med pluggandet..



PUSS OCH KRAAAAAAAM <3

2010-10-26 @ 08:03:34
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: ebba

Äsch vissa dagar pallar man ju inte skriva, så är det bara.. Känns så meningslöst att sätta sig ner och skriva massa skit bara ju!

Ja hoppas verkligen att det dyker upp något fint inlägg snart :) Jag kikar flitigt varje gång jag tar en pluggpaus, men än har det inte dykt upp något :P



Ja idag kör vi positiva dagen! För mig har det faktiskt gått bra än så länge. hur går det för dig?



Nej nu slutar vi prata om dumma lår. Jag har ju fotbollsvader, men vad gör det om hundra år? Du såg det nya inlägget jag la ut. Jag satt och läste jättemkt om anorexi och fattar inte vad jag håller på med. Jag vill inte tänka så längre så nu tänkerj ag inte säga ett ord om att jag är tjock för det är jag inte. Och INTE du heller! Och det vet du :P annras är du knasig. Och smart vill iaf jag vara :)



Hehe tur du har då att din mamma inte säger så :P min mamma tycker att det är ohyfsat för då vill ju ingen annan ha av pajen sen.



Jag har ingen aning om när Liseberg öppnar julmarknaden men det går ju att kolla upp.

Jag har faktiskt aldrig gått på någon sån där soppdiet, vet att det är många som gör det. Och knäckebröd brukar vara populärt. Men inget som har fallit mig i smaken.

Hoppas verkligen att det blir mer godis idag då:) Jag är sjukt sugen på chips faktiskt.. Det tillåter jag mig själv ALDRIG mitt i veckorna och speciellt inte själv. Men idag har jag köpt en 200 grammare som jag ska öppna ikväll. Dessutom sitter jag och tuggar på pastafrutta:) Japp, kom ångest, kom du! Jag skiter i den!!!



Nope du får sluta med de där dumheterna!! FInns inga som helst ursäkter till att gå tillbaka, då kan man ju lika gärna ge upp allting och bara dö istället :S För det är inte ett värdigt liv. Man går bara runt som en jävla zombie och har skittråkigt. Jag känner mig sjukt motiverad idag! Tänker inta ALLA mål!! Jag tänker sätta på musik och bara sjunga bort ångesten, bajs på den! FÖr jag vill ha barn i framtiden, jag vill bli lycklig och kunna göra precis samma saker som alla andra kan.



Du kommer aldrig att bli fet. Jag tror att när man har sådan här jäkla kontroll över sig själv så vet man en gräns liksom. Man kommer ALDRIG att äta så man blir fet. Det vi tycker är mkt är i själva verket inte mkt. Och vid de få tillfällena som vi äter mkt, ja de är så få så de kan knappast räknas.



Nope, den serien har jag aldrig sett.. Ska du stanna där tills imorn?



Jag älskar allt godis!! Speciellt choklad alltså, nu blev jag sugen på oboy.. Gissa om det ger ångest. Men vet du? Jag har en sådan dag, så fan vet att jag ska göra oboy!! För jag är ju sugen. Varför ska det då hindra mig?



Ärligt talat Sandra, jag tycker verkligen inte att du ska gå och gymma.. Tänk på hur jävla lätt det är att trilla dit igen. Varje kväll vill jag göra situps men jag säger till mig själv.. NEJNEJNEJ, då faller jag bara dit igen.. Och då vet jagi nte om jag någonsin reser mig. Nästa gång kanske jag inte klarar mig utan dör? Så denna gången tänker jag fortsätta kämpa emot, och det vill jag att du också ska göra!



haha för fönster? När jag bodde i vår förra lägenhet med min kille så var jag skiträdd för att sova ensam, iofs så bodde vi typ i ett radhus men ändå :P här är jag inte ett skit rädd för det bor ju massa andra här + att det är en trappa upp.



Ja på lördag och söndag kommer jag behöva mod. Jag har suttit och försökt komma på ursäkter för att få stanna hemma men hur sjukt är inte det? Jag tycker ju så mkt om min bror och vi ses så sällan. Det är bara löjligt! Urfånigt!!



Japp igår slog jag dig med hästlängder, hade sån jävla ångest igår kväll men idag mår jag bra och är stolt över mig själv!



HOppas verkligen för din skull att du fått i dig frukost och att du just i detta nu sitter och avnjuter en LAGAD lunch. Själv ska jag faktiskt gå och steka fiskpinnar i margarin nu. Det du!!



puss och kram <3



2010-10-26 @ 12:42:32
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: emma

2010-10-26 @ 18:04:29
URL: http://demilune.blogg.se/
Postat av: emma

oj, råkade trycka på enter så det blev en tom kommentar.

hursomhelst.

Vännen, jag skickar en massa styrka.<3 Du är så jävla bra som inte ger in för ångesten och slutar äta.

För vad löser det egentligen? ingenting. verkligen INGENTING.

Om du däremot vågar fortsätta gå emot, vågar gå emot de där tankarna som skriker åt dig, kommer du att bli starkare och starkare för varje dag. det KOMMER kännas jobbigt, ibland kommer du kanske bara att vilja ge upp, MEN GÖR INTE DET!

Jag lovar. Det blir bättre Sandra.

håller tummarna för att utmaningen går bra på onsdag, tror på dig till 100 %! det här fixar du!

du är jättefin och framförallt STARK. våga gå emot!!!



massor av kramar!<3

2010-10-26 @ 18:06:40
URL: http://demilune.blogg.se/
Postat av: ebba

Jag har rätt i det jag skriver ja. Jag är så jävla trött på att gå runt i den där dvalan och tro att jag ska bli frisk av mig själv. Det går inte så lätt. Man måste genomlida ångesten, man kan inte skjuta på det och säga att imorn börjar jag. Nej det är NU, NU & NU! Annars kan man bara tacka för sig och gå och lägga sig och dö ju :S Nej kämpa, jag har alltid varit en tävlingsmänniska och jag tänker vara den där fightern nu. Jag tänker ta upp kampen och vinna!!



Jag vet hur du känner.. Jag var i äpplepajen idag igen, dessutom har jag ätit en stor geishachokladkaka, massa godis + mat. Jag har ångest, men jag åt det. Bara för att jag vill bli frisk. Hoppas att du har den kraften också, att bara tvinga dig själv och trycka i dig skiten. Det ska ner, så enkelt är det..



Är du fortfarande negativ? Jag har saknat dina inlägg. Se till att ta dig själv i kragen och bli glad istället!! Sandra, säg att du har ätit frukost idag. Säg att du ätit lunch och middag. Annars blir jag så fruktansvärt ledsen.. Då får du fan inte vara hos ditt ex. Då får du åka hem så att du kan äta din yoghurt..



Min anorexi har bara blivit värre och värre.. Jag kan inte ta så mkt som en gurkbit utan att få ångest. Men jag är så trött på att känna så!!!! Och då måste man ju trotsa det. Det är den enda chansen att övervinna sina rädslor. Du måste också gå emot. För det är bara en känsla. haha, du kanske känner att jag är på krigsstigen idag? Jag känner mig så jävla arg. PÅ ANOREXIN!! JAG VILL INTE :@



Jaaaa, vi ska på Liseberg! MEN, då kräver jag att du ska fortsätta med ätandet.. Du måste äta minst tre mål mat om dagen VARJE dag fram till dess..



Jag vet exakt hur du känner med ångesten Sandra, tro inget annat! Men det är då man måste våga ta det där ändå.. Vad har ni gjort idag nu då? Jag hoppas verkligen att du har dansat och hoppat lite. OCH KÖPT GODIS!! För det lovade du mig..

Men om du bara vill skrika på honom? Är det kanske inte bäst att åka hem en stund och bara koncentrera dig på dig själv och maten? För det är ju otroligt jobbigt att äta ihop med andra. Och då blir man bara arg.



Jag tänker exakt likadant som dig när det gäller det där med ätandet. Jag är livrädd för att inte kunna sluta äta, att bli ett fetto. Men jag vet samtidigt innerst inne att det inte kommer bli så.



Det blev tyvärr ingen oboy :P Tappade suget lika fort som det kom, tog en pepsi max istället. Den var kall och go!



Vad ska du äta på lunchen imorn nu då? Du skippar inte frukosten bara för det, så att du vet!! Är ju jättegott att äta ute :) Synd att det inte blev nån vattengympa, men då får du ta det nästa vecka kanske .) KOMMER ju fler chanser.



hehe :) Det var faktiskt inget farligt med margarin.. Jag har aldrig slutat med det, jag skulle aldrig kunna äta mat utan att steka i margarin. Men däremot var fiskpinnarna jävligt laddade, men jag gjorde det och är jävligt stolt över mig själv! Jag drog en stor vinstlott :)



Har ni vart i affären än? Jag ska öppna min chipspåse nu :)



Pussss <3



2010-10-26 @ 19:41:19
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: ebba

Å Sandra nu gör du mig riktigt, riktigt ledsen :( Du MÅSTE ta upp kampen. Jag kan inte tvinga dig, men du förstör så otroligt mycket för dig själv när du inte gör det.. Du måste, måste, måste. Annars är du snart där igen. Nere i träsket. Du var ju verkligen på väg!! Jag tror fortfarande inte att det är försent.. Så kämpa på. Du vet att du ätit alldeles för lite idag så kämpa på och ät något. Det är inte försent! En frukt eller vad som helst.



Du måste lova mig att ta upp kampen. Jag hoppas att du väljer att göra det.. För jag är ju inte jättestark själv och jag tyckte det var så OTROLIGT skönt att hitta en människa som verkade vara lika benägen som jag att kämpa. Det kändes så mycket lättare när du också kämpade och slet för att verkligen äta. Om du inte klarar att äta och ger dig ner i träsket igen. Ja då kanske du får vänta med att skriva tills du bestämmer dig för att ta upp kampen igen. För annars kanske jag hamnar där jag med. Precis som din kompis.. Jag VILL så jävla gärna. Och jag vill att du ska vilja med. Så snäääääälla Sandra, kämpa!!!! Jag tycker ju så mycket om dig.



Du har kämpat så bra i många dagar nu, och det är ju nu ångesten är som värst. Om du bara skiter i den och forstätter kommer du över den tröskeln också och då kommer det att bli lättare allteftersom. Vem har sagt att det ska vara lätt?



Men när du skriver så, att anorexin tar över allt. Allt vad lycka innebär. Inser du inte att du måste fortsätta kämpa då? Du skulle haft din peppburk till hands..



Men hallå?! Lunch ute kan du ju äta ändå!! FInns massor av goda ställen, var inte så kräsen utan var lite impulsiv. Jag tror på dig nu, gör det för mig <3



Nu ska jag äta upp mina sista chips och sedan krypa ner i sängen och lösa lite korsord. Snälla ät något för mig så lovar jag att du gör mig mer än stark <3



Puss, du är stark <3

2010-10-26 @ 20:49:33
URL: http://ebbsillon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback