Idag är en bra dag

Hej sötisar!
Nu är jag hemma igen :) Eller aah var hemma för ett litet tag sen men jag har pysslat med annat, bla. ätit middag :)
Hur har eran dag varit?
Min har varit bra faktiskt!
Jag har gjort många saker, jag har varit och tränat (lite) jag vet att jag inte borde men jag vill :(
Skärpning på det!
Sen efter gymmet klippte jag mig, ångrade mig i sista sekund haha, jag hade tänkt göra sidecut men sen ångrade jag mig, vilken kyckling man är :D
Sen åkte jag och mammi och åt lunch, jag åt denna:

En 15 cm's sub med kyckling, sallad, lök, gurka, oliver och nån sås.
På subway såklart :)  Gott som fan var det!

Sen handlade jag och mamma lite mat, jag handlade pasta?!! till min pastautmaning nästa vecka :O
Haha jag stod och skakade när jag skulle välja pasta .__.
Köpte även ekologiska köttbullar som innehåller bara nötkött (äter ju inte gris) :)
Vill ni veta? jag valde mellan dem och kycklingköttbullar, det skillde med 50 kcal, asså kycklingköttbullarna var nyttigare, ändå tog jag dessa :) score till mig!
Sen så handlade vi mat till helgen också, vi ska äta tacos på Söndag :O fast jag äter med lammfärs.
Men ändå lixom :O På Lördag blir de lammfärsbiff för mig och criscuts tror jag (A)
Sen köpte vi även godis (A) det kostade bara 36 kr kilot på willys :D jag köpte i en såndär gullig burk:)
Sen köpte vi blommor och åkte och sade hej till mormor!

Efter att vi fikat där ett tag gick vi till sjukgymnasten, jag fick lite massage och lite värmegrejer på mig, nästa gång ska vi öva på att slappna av, haha. Jag slapp nålarna denna gång hihi.
Efter de åkte vi hem och nu sitter jag här :P
Ska betala räkningar men de är ju inge kul ju :(
Roligare att prata med er :D

Jusste! glömde säga, köpte en fin liten anteckningsbok också, som jag ska skriva matdagbok i, på order av Birgitta!
Kan visa er imorgon :)

Imorgon ska jag bara vara hemma men har en heeel del att göra kolla här bara:
Först och främst: Gå upp ur sängen.
Äta frukost, KOM IHÅG VIKTIGT ALLESAMMANS! :*
Sen ta ut hunden på en promenad.
Ta ett bad, ha lite hemmaspa kanske :D
Färga håret
Ta kort på håret/mig och visa er
Fylla i nya matdagboken
Visa er matdagboken
Packa min godisburk tills på Lördag när jag ska till bästis!<3
Ta kort i mina godisgömmor och visa er hihi
Hjälpa mamma att städa
Blogga såklart!

Hmm kommer inte på så mycket mer nu på rak arm men de kommer säkert hända mer :)
Skönt att vara hemma och hinna fixa lite men jag kommer ändå hinna bli uttråkad XD
Vad ska ni göra imorgon? Tell me everyone :D

Nu ska jag snoka runt i era bloggar!
Puss & kram




Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad mysigt att läsa om din dag! Plus att jag äääälskar subway, det är verkligen nomnom. Har du testat vitlökssåsen där?! Den är sååå god.



Ooh, tummenupp till köttbullarna! Varför valde du nötköttisarna, var det för att du tror att du faktiskt FÖREDRAR dem? :D Det är ju tummenupp på hög nivå!



Att du får skriva i en bok, va! :O Jag får massa lösa papper att fylla i. Skittråkigt.



imorgon reser jag bort. Tadaaa :D

2010-10-28 @ 19:16:33
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: ebba

Hej gumman! Nu ska jag ÄNTLIGEN svara!! Visst har jag vart seg, men du förstår kanske att jag har haft fullt upp..

Jag har haft en rätt så pissig dag faktiskt. En liten hetsätning, jag vet, jag vet, jag ska inte men ändå. När jag börjar äta kan jag inte sluta och jag hatar det!!! Tentan gick, så där. Koncentrationen var som väntat inte på topp. Jag kunde det så väl i tankarna men jag kunde inte få ner det på pappret. Så jäkla frustrerande!



Men du verkar ha haft en bra dag och det gillas skarpt. Jag gillar INTE att du tränat. Du ska INTE det. Nästa vecka ska du inte träna en endaste gång, det bestämmer jag. Vad gjorde du för övningar?

Mumma vad mackan ser god ut:D men vet du? För en normal människa hade det nog enbart varit som ett mellanmål. Fast jag förstår.. Det där är ju en hel jäkla middag för oss :P Så jag tycker du har varit duktig som åt den! Åt du hela? Och du har väl ätit någon lagad mat ikväll hoppas jag ?!



Hihi så du fegade ur med frisyren? ;) Din fegis!! Man måste ju våga lite ;) Men jag är nyfiken på hur du ser ut nu.. Du får skynda dig att lägga ut bilder!!



Vad blev det för pasta? tacos låter supergott :D Det vill jag också ha.. Vad blev det för godis? Och din mormor? Hur är läget med henne? ;) Vad blev det för fika där? Fixade du det med är jag grymt stolt!!



Har du ätit upp ditt naturgodis? mumsar du på något gott ikväll? :) Jag har gryyyyyym ångest. Har ätit MASSOR av flingor (ett halvt paket) och sen maaaassor av smör. Satt och skärde ost som jag bredde massa smör på.. Gissa ångest! Dessutom har jag satt i mig ett halvt kilo godis och massa naturgodis. BLÄAAAA! Men vi gör som vi brukar, kick him in his asssssss!



Då ska jag prova de där popcornen i nästa vecka för då har jag inte alls mkt i skolan :) men de håller på att flytta vårat gamla ica här så de har inte så mkt varor just nu :P Inte den nya maraboun, apadåligt!!



Måste vara ett tecken att vi hittade pengar på samma dag ;) tvillingsjälar typ =) cola zero är inte lika bra som pepsi max, men det funkar det med..



Vad åker du för karusell då? :D haha, på liseberg ja! Vi kör som dom i världens värsta bilförare, du får vara co-driver ;) Jag brukar bli så jävla arg om någon krockar mig så då kör jag BARA efter den och hämnas.. :P eller så ser jag ut någon som ska bli mitt offer och så kör jag efter dom.. En gång började en lipa för att han blev så terroriserad :D hahaha!



Alltså det här med Helsingborg och min bror i helgen.. Det känns så JÄVLA jobbigt. Du vet inte hur mkt mina föräldrar väntar sig att jag ska trycka i mig. Och jag GÖR det verkligen också.. En dag med dem och jag går upp 2 kg, jag lovar!! Nu är det två dagar med dem = 4 kg. Jag kommer döööööö :( Jag har ärligt talat verkligen suttit och försökt komma på anledningar att slippa följa med. Hade tänkt fejka att vara sjuk, började igår med att jag hade ont i halsen. Så ringde min brorsa igår kväll och frågade om jag kunde tänka mig att vara fadder. Alltså snacka om att jag blev rörd. Klart jag vill detl iksom!! inte min storasyster, utan JAG! Men nu innebär det ju att jag MÅSTE åka. Snacka ångest..



Nåja, vad gör du? :)



PUSS OCH KRAM <3



2010-10-28 @ 19:19:50
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: h2o

sv: haha aa sant faktiskt, och de sprayar galet mycket :( haha

mys!

och bra med subway och meatballzen ehhehe :D

imron har jag skolaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :( haha. pusss

2010-10-28 @ 19:20:08
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Elin

Gah var du är bäst!! Vet och förstår vad det betyder utmaningsmässigt, bröd man inte gjort själv är svårt, men jag hatar, verkligen hatar subway så förstår inte tjusningen. ^^ Jo kexchoklad var min favvo tills jag slutade nian. Äter det sällan, men både idag och igår.

kramar

2010-10-28 @ 19:49:01
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du, jag åt köttbullar med pasta för första gången på ett ÅR i måndags. Det var skitläskigt. Med ketchup. Läskigt, så läskigt. Jag grät innan, jag grät efter.

Men det var SÅ GOTT. Och så värt det! Du kommer älska det, jag lovar :D Och varför inte satsa FULLT UT och äta de GODA köttbullarna, om du ändå ska utmana och äta köttbullar? Annars är det ju bara mes + massa onödigt när du KUNDE fått godare, ju.



Jag ska resa bort till min farmor och farfar, sitta framför brasan, dricka varmt te och baka! Pojke ska följa med, jag längtar! :D

2010-10-28 @ 20:01:28
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: emma

Åh, subway är supergott! :) jag har inte ätit där på jättelänge, men nu gjorde du mig sugen.

och fan vad bra att du kunde välja ett alternativ som hade lite mer kcal. För liksom, egentligen - vad fan spelar 50 kcal mer eller mindre för roll? det är ju egentligen bara fånigt, det gör INGEN som helst skillnad! så då är det ju tusen gånger bättre att ta det man verkligen vill ha! :)

det är ju bara anorexin som försöker luras.



Hihi imorgon ska jag ha skräckfilmskväll med några kompisar. :)

sv: jag går i öppenvård!



du är fantastisk Sandra, fortsätt kämpa såhär, du är helt grym ju! och dina kommentarer är hur gulliga som helst.

PUSS & KRAM!<333



2010-10-28 @ 20:04:00
URL: http://demilune.blogg.se/
Postat av: h2o

sv: hahah :(

wie :D

aa jag vet. ännumer trist att jag har "lov" men tenta också så jag kommer behöva plugga hela hela lovet. fan, man har ju verkligen aldrig ledigt på universitetet :p pussssssss

2010-10-28 @ 20:19:11
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Elin

Och du är också toppen tjejen.

Wow, prova något nytt mitt ibland allt?!

Blir nästan stolt över mig själv när jag kan göra dig glad (mer än jag lyckats med tillsammans med familjen idag)

kitkat? var hundra år sedan jag åt det. något nytt att prova för mig då alltså :P det blev vildsvinsbiff och ris, men utan ris :S :(

du då, något kvällsmål för dig på gång?

kramar

2010-10-28 @ 20:25:05
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Du klarar detta :) Kämpa på för ett friskt liv. Har inte fökjtdin blogg riktigt dagligen men vad hittar du på med på dagarna? :) Går du i skolan? Kram <3

2010-10-28 @ 20:30:53
URL: http://nittiotretolvnollett.blogg.se/
Postat av: h2o

sv: jo alla har det typ :p

det är ju det du inte gör flicka, men du borde! puss

2010-10-28 @ 21:11:23
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: caroline

skulla vilja ha mer bilder på dej själv

i bloggen..

2010-10-28 @ 21:18:00
URL: http://ledsenflikkastankar.blogg.se/
Postat av: h2o

sv: nä men vila iaf :D<333

2010-10-28 @ 21:19:06
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Helena

Gör ju inget, du kan ju äta en banan en annan dag istället! (:

2010-10-28 @ 21:30:57
URL: http://helenaantecknar.blogg.se/
Postat av: h2o

sv: mm men plugga är inte heller så kul hehe ;) <3

2010-10-28 @ 21:40:31
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Elin

Glad om jag så fått dig att le en enda gång. :)

Det är dags för mig att smaka en kitkat alltså? :P :)

Blev inget kvällsmål. Orkade inte.

Hur gick kvällen för dig sen?

kramar

2010-10-28 @ 22:59:06
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: ebba

hej min världens underbaraste, fina Sandra :)

Jaaaa, igår var sannerligen en späckad dag men idag ser det bättre ut =)

Haha nej vi kan väl aldrig äta för mkt? Men du vet ju, känslan! Det är den där jävla känslan som man måste få bukt med. Men i helgen ska jag verkligen försöka slänga den i skogen och koncentrera mig på att ha kul istället. Har känt mig så uttömd i kroppen denna veckan så jag behöver kanske vila upp mig och sova ut! Jag går ju sjutton upp kl 5 varje morgon.. Det är INTE hälsosamt! På söndag får vi visst sova en timme längre också va?! Härligt.



Om vi säger så här, det gick bra för att ha läst så lite. Men jag är grymt orolig för att det blir omtenta. Usch, usch, usch. Då kommer jag få sitta hela julen.. Inte så där jätteskoj va.



Hihi bra där Sandra! Men vad sjutton dricker du om dagarna då? Vatten smakar ju nada, zero och inget. Fasiken vad jag blir glad när du säger att du haft en bra dag. Är det inte underbart att bara sparka ångesten i rumpan och bara må bra?! Och se, du åt fasiken och mådde bra ändå!! Därför måste du fortsätta så =)

Sandra!!! Det är på tok för mkt träning.. 30 min, är LÄNGE, alldeles för länge för en undernärd person. Nu får du sjutton inte träna förrän du gått upp ett par kilo, LOVA?!



Hihi, vad bra att mackan var så god =) Då kan du ju äta den flera ggr.. Jag älskar dressing. Det är ju det som är det goda med att äta sådana mackor. Jag överkonsumerar alltid och brukar alltid be om mer (a)

Jaaaa, jag är nog tankeläsare! Men åt du någon mer lagad mat sen då? För ett mellis blir ju ingen kvinna av;) åååh jag blir galen på dig och din musli!!! du får sjutton börja äta riktig mat nu! Jag har ju ätit massor av mat denna veckan. Då får du sjutton börja käka lite ordentligt du med!



Äsch håret växer alltid ut=) Särskilt när det är kort, då växer det ju alldeles för fort.. Jag hade sannerligen behövt klippa mig känner jag men det vill till att hinna med allt man ska göra :P Hur ska du färga? :)



Den pastan har jag aldrigt hört talats om. jag gillar bara vit pasta =) Usch, det är äckligt med fullkorn. Ska man vara tvungen att äta pasta så kan man ju lika gärna ta det som är gott ju! Fast jag har aldrig varit mkt för pasta alltså. Spaghetti är fint, och tortellini. Men makaroner och sånt, njaaa. Det går i krig =) Då är hederligt potatismos eller pommes frites bättre =) Eller dina crisscruts? :D

Och absolut! Blir man sugen på något ska man ju köpa det. Blir det tacochips till? Ostsmak eller chili is delicious <3

Ooo nu gjorde du mig godissugen, undrar om man skulle masa sig bort till godisbutiken idag med ? ;) jag hade inte tänkt köpa något idag, utan försöka göra slut på det jag har.. Men det är ju alltid gott med nytt godis =) Och , va fan det är ju fredag :D



Usch, stackars din mormor. Men vad synd att du inte fikade :( Hörru gumman, sånt måste du bli bättre på! ATt kunna spontanfika. Det är INTE farligt. Det är ju bara en bonus, eller hur?! Det är bara hjärnspöket som säger nej för att han är intränad till det. Men det är när vi gör sådana spontana saker som han får sig en rejäl spark. Jag är rätt bra på att tacka ja till fikor och godis :) Men inte när det gäller middagar. Då låser det sig.

Pappa ville att jag skulle komma hem och äta frukost hos dom imorn innan vi åker, men nejnej det ville inte ebba! För vet du vad? Vi ska liksom äta potatisgratäng och massa olika kött + tårta när vi kommer fram. Och så säger mamma ändå, att vi inte kan komma vrålhungriga så vi måste stanna någonstans på vägen och äta.. Alltså, fattar du hur ofta och mkt mina föräldrar äter?! :S Hur ska jag överleva?



Äsch, man kan vara trött och äta ändå ;) Igår tog jag några bitar godis på vägen till tandborstningen.. Kändes jävligt onödigt därefter eftersom jag ändå inte var sugen. Men mitt förnuft sa att jag behövde dem..



Haha nu ljuger du! Du äter inte alls ett halvt paket musli om dagen, du äter ju 2 dl!!! Det är inte i närheten av ett halvt paket. Och äter du mer än det så är det ju för att du skitit i den lagade maten = INTE BRA!



Oooo =) Då har du redan planerat in ditt fredagsmys? Marabou och popcorn? Inga ostbågar? haha man blir så bubblig av kolsyra :D igår på tentan så tog jag några rejäla klunkar och då jävlar. Jag började rapa för mig själv. hahaha, jag tänkte bara faaaan!



På liseberg.. Ja jag är inte så förtjust i sådana där karuseller som snurrar som bara den, då mår jag illa :P en gång åkte jag virvelvinden 16 ggr i rad. FYFAN säger jag bara.. Jag gillar nog berg och dal banor bäst =) Fast är väl ingen jättekarusellåkare. Gröna Lund är så himla mysigt =) Jag älskar lustiga huset, fast det var jättelänge sen jag var där!! Brukar du åka dit?



Hörru Sandra! Jag kommer att äta. inte lite, utan massor!!! För det är det som är mitt problem.. Jag äter massor när det finns, och då menar jag massor. Varje gång det blir tårta, jag skojar inte när jag säger att jag brukar trycka i mig allt det jag får tag i (när ingen ser) jaag kan möööla i mig. Usch, det är det som jag bävar för. För där är vi olika. Jag tänker inte innna jag äter. Jag bara äter fort, fort ALLT som står serverat framför mig. Efter typ en halvtimme kommer ångesten.

Jag åker tidigt imorn och kommer hem sent söndag kväll så det kan nog bli ont om meddelanden från mig tyvärr :( Men du ska ju ut till din bästa kompis :D du får säkert jättekul!



Robinson såg jag också på =) Fast jag kollar bara lite halvt så där, är väl inte världens bästa program:P Eller så är det för att man inte har nån koncentration!



pussssss till världens bästa <3

2010-10-29 @ 07:42:08
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: Cilla

Fan vad bra du är vännen! :) Så starkt av dig att följa ditt förnuft och instinkt istället för anas dumma ord. <3 Stor kram till dig, blir så glad av att läsa om dina framsteg. <3

2010-10-29 @ 08:52:15
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Elin

Japp idag är en ny dag, då satsar vi på måltider som det ska vara. Blev ingen frukost. Men har svårt att prova nya saker så får se när det blir kitkat :P

vad händer idag?

kramar

2010-10-29 @ 09:25:18
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

Blir så ibland. Är du periodare så du knarkar sönder det och tröttnar sen eller är det evig kärlek? :P

Sitter med en offer och kämpar nu, så det blir väl det någon timme till. det är rätt skoj ändå. Fast det är mycket räkna. Sen är det bara städa som gäller. En älskad vän kommer ju imorgon.

kramar

2010-10-29 @ 11:23:28
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback