Här åker man upp och sen ner, som en jävla bergochdalbana

Nu är jag lite nere igen.
Satt efter middagen kvar vid bordet och funderade...
Kommer jag någonsin kunna bara sitta ner tills mamma ropar att det är middag och bara gå dit, äta det, utan att fundera över hur det är tillagat och vad som är i.
Kommer jag någonsin kunna ens äta samma mat som resten av min familj?
Eller ska det vara så jämt att jag ska laga min egen mat, eller steka mitt eget kött, i min egen stekpanna.
Äta musli i MIN skål, osv...
Kommer jag någonsin kunna sitta där med min familj och äta nåt så normalt som vita makaroner och fettiga köttbullar?
Och kommer jag någonsin att slippa tänka direkt efter sista tuggan att fan åh vad ska jag äta imorgon?
All denna ångest, alla tankar som far runt i mitt huvud helatiden.
Nån som känner igen sig?
Åh, jag vågar nog inte naturgodis ikväll heller, det är ju bara Tisdag.
Det tar emot...
Men imorgon är det Lill Lördag, det kanske funkar då?

Kommentarer
Postat av: petra

gumman du kommer vara där, precis där du med en vacker dag! men det kommer ju tyvärr inte av sig själv (som man hade önskat, ellerhur?) man måste träna, utmana och orka stå emot alla dumma tankar och känslor. VI ska vinna denhär skiten ju!



hahaha. jamen det måste vara strösslet alltså ;) nej men. varje kvällsmål är lika jobbigt men jag gör det för att jag vet att jag måste och den enda som förlorar på att slarva är jag själv. och vill jag tillbaka till helvettet? NEJ. aldrig igen! så mer glass och strössel, hihi ;D tycker du ska testa mitt awsome strössel - du kommer inte ångra dig!hihi



Puss

2010-10-19 @ 19:12:26
URL: http://trueanolife.devote.se
Postat av: minnie

KLART DU KAN! du kan, du, vill, du gör det! jag tror på dig. och ät naturgodiset nu förihelvete, annars tar jag det :D

2010-10-19 @ 19:19:30
URL: http://minnielight.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, vad duktig du är som köpte naturgodiset! Det är ett stort steg på vägen, även fast du inte väljer att smaka direkt. Du har ju hela veckan på dig!

Och att lyckas äta det på en vardag - vilken utmaning är inte det?!

Sedan är jag grymt stolt över att du klarade att äta ute, trots att det bara var en sallad (vadå, SALLAD = kalorifattigt som satan. och så EN HALV? :P Men mespropp Sandra, va, haha?) Nej, jag skojar bara. Jag vet vilket framsteg det är för dig, du kämpar på så bra! <3



Jag tror det kan vara bra av dig att inte kolla på vågen, jag tror det skulle framkalla massa onödig ångest som du inte behöver. Du är ju grym ju, varför riskera att förstöra det? :]



Lycka till med utmaningen i veckan, jag håller tummarna!

2010-10-19 @ 19:26:04
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: ebba

ÅÅÅH SANDRA!! Klart att du kommer!! Både du och jag kommer en dag inte att reflektera över vad vi äter. Vi kommer att äta vad som helst utan att få ångest. Jag brukar tänka på mitt gamla liv när jag tänker så. Jag kunde gå upp tidigt på morgonen för att få äta det bästa - frukosten, för att sedan gå och lägga mig igen och bara vänta på att middagen skulle bli klar! Jag kunde bli skitsur på mamma om middagen var försenad så att vi inte hann med någon kvällsmat. Jag var inte tjock, men jag älskade mat. Och det tänker jag få tillbaka någon gång!! Det är ett liv, det vi har nu är inget värdigt liv.

Och du anar inte hur jävla glad och jättelycklig jag känner mig när jag ser ditt inlägg! SÅ SJUKT GLAD!!!!! Och kom igen nu Sandra. Ta ett par nötter nu och bara njuuuuut. Det är såå jäkla gott jag lovar dig. DU VÅGAR! Vet du vad jag äter? Jag sitter med min paradischokladask och njuuuuter fast att det är tisdag. Det finns bitar jag ALDRIG har smakat, som jag alltid trott var äckliga. Men de är faktiskt goda. Så se! Du förlorar bara på att inte våga smaka. TÄnk vad mycket gott du kanske går miste om. Än sen om det är äckligt. Då vet du iaf. VÅGA!!!!!! GÖR DET! Då är du ännu ett steg närmre att besegra henne. Kom igen nu gumman. Du skrev förut att du SKULLE våga smaka. Stå upp för det nu! Jag vet att du kan. Så måste du skriva och berätta vad du tyckte sen :) Då har du imponerat på mig också. Jag vill veta idag! Du kommer göra mig superglad om du vågar.

Kebabsallad är ju supernyttigt så nu har du faktiskt råd att unna dig något gott också :)

Jag har inte haft en jättebra dag. Har ätit godis, äpplepaj, räkröra och hör och häpna en stor skål med grädde och plommon. Jag ÄLSKAR grädde. Är helt besatt. Criscuts har jag aldrig smaKAT. Det kanske vore något att testa.

Hur ofta går du på anorexicentrum? Det är ju jättebra att du får lagad mat varje dag ju. Stöd. Kanonbra!

Jag är också 20 år, bor i en tvåa ensam, kanske inte så bra men va sjöen, jag vill bevisa för alla att jag klarar detta!

Vart bor du? Det är så himla kul att läsa dina inlägg, särskilt de där långa inspirerande om att du ska våga! Tänk på det.

Hehe, tyckte det var så kul med dina gömmor också. Jag har också sådana. Inga små mängder alltså..

Puss på världens bästa tjej <3

2010-10-19 @ 19:41:36
URL: http://ebbsillon.blogg.se/
Postat av: Emelie

Mjaaamja, kebab är ju kött, det är bra och nyttigt för magen :D Jag tycker ändå att det är super-tummenupp med bröd och sås, då blir det definitivt godkänt!



Men beslutångesten är en stor del av livet nu, jag vet hur det känns :P Tur att det blir bättre med tiden, eller att man åtminstone lär sig att acceptera situationen lättare, när man vänjer sig :D



Tack så mycket, jag har aldrig haft en liknande frisyr förut :O

2010-10-19 @ 20:12:47
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lisa

Min nya blogg heter alltså baralisa.webblogg.se (förut farfromperfect)



Det kommer bli bättre med allt sånt, eller det hoppas jag iaf. Jag vill verkligen också bara kunna äta utan att tänka.



kram

2010-10-19 @ 20:26:30
URL: http://baralisa.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Förändringar är bra. Det var därför jag gjorde det :)



Tehehe, gottigt det lät, "skattgömma" är verkligen ett passande namn, inte sant? :D Imorgon ska jag kladdkaksfika igen, aldrig blir det nog.

2010-10-19 @ 20:43:14
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: h2o

sv: ÅH MIN FINA VÄÄÄÄÄN! har läst alla dagens inlägg + din kommentar och jag är överlycklig. så fin är du. så duktig är du. så stolt är jag!

vet du vad galet att du åt något kebabigt samma dag som jag åt något kebabigt!? gyros åt jag. helt löjligt vilken ångest jag har men det var 2 år sen jag åt det så liksom, SCREW IT, det känns bra på ett konstigt sätt då också.

och snälla fina du, ät av ditt naturgodis. det är gott, jag lovar. du vågar :D puss<3

2010-10-19 @ 20:45:25
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Jag tycker inte om grädde till, tycker att det gör chokladsmaken mindre (haha!), men Lovi äter grädde till :3

Och jaaa, den ska vara riiiktigt kladdig och god!

Och du får se till att börja roffa åt dig lite ur skattgömman, så du får fylla på mer sedan, ja!



Och ser du inte hur MIN frilla förändrades, VA? :P

2010-10-19 @ 20:51:48
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lisa

Okej det blev något fel med den nya bloggen så jag har gjort en ny så bara glöm det jag skrev hehe.



Jag har skrivit den nya adressen på min gammla blogg.



Kram

2010-10-19 @ 20:59:47
URL: http://baravaralisa.blogg.se/
Postat av: h2o

sv: aw, har du saknat mig? hihi :D

ja SÅS, annars är det inte gyros ju! ;)

bananer och proteindryck haha. dille på det. och sen gröt till frulle såklart!

men kan du itne äta någon frukt eller så då? bara något litet?

puss<3

2010-10-19 @ 21:04:29
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: hihi :D dumma skola som uppehåller mig :( och sen var jag hos en kompis så såååå synd var det inte om mig ;)

haha ;)



AJÖKEN FRÖKEN

hihi

puss<3

2010-10-19 @ 21:15:20
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: du får läsa massa böcker :D lära dig sticka!! så kan du sticka en halsduk åt mig som fryser :(



vet du! det var faktiskt kul. eller inte sådär hysteriskt kul så man ligger på golvet, men mysigt. och hon sa att hon hade saknat mig jättemycket och jag känner mig jättehemsk för att jag är såhär och stöter bort mina vänner :( men jag kanske orkar umgås mer med dem nu? även fast jag känner mig stor som ett berg. det har jag liksom alltid gjort så.. ja, det känns bra :D

puss<3

2010-10-19 @ 21:21:29
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: haha NÄ :O lite bara :D

ja, hoppas att jag vågar träffa mer folk nu då :) du med! <3

2010-10-19 @ 21:47:44
URL: http://vatten.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback