Hälften vunnet

Jaa, igår det var mycket mysigt! vi hade massor att prata ikapp om och det var bara superduper allting!
Filmerna kanske inte var så bra men livet var underbart ändå, har saknat min vän så himla mycket.
Men bara för att jag tog med mig en cola visade de sig att hon går på colaavvänjning :O haha så nu var de jag som drack cola och hon vatten XD
Åt upp iaf hälften av godiset, och tre bitar marabou vintervit :P saknade mina chips men de gick ändå ^^
Sen vet ni
När vi låg i sängen och pratade hörde vi värsta dunsen utanför, fett läskigt på halloween och allt lixom:P
Och inte nog med det, PRECIS KLOCKAN TOLV NOLL NOLL då gick det ett larm!
Dom har nån luftfuktningsgrej, som ska varna på nåt vis, och precis när klockan slog 12 då larmade den! fatta läskigt?:P
Jaja sen imorse spelade vi supermario och tog de lite lugnt, sen åkte jag för att möta upp mamma och syster :D
Japp syster kom på middag :)
Och vi var i godisaffären jag och syster också igen (A) haha jag måste sluta köpa godis...

Just nu sitter jag och har egentligen mycket att berätta men jag kommer inte på det nu XD, jag åt tacos idag iaf :)
Åt ett fullkornstacobröd med lammfärs, creme fraishe, rödlök, massa majs och tacosås :D de va gott faktiskt, sen åt jag lite mer, fast utan brödet då, gillar inte brödet så massor, gott med bara gegga lixom :)

Haha okej de ser inte så gott ut kanske, men det var de!

Sen efter middagen ville jag ha efterrätt :O men visste inte vad :P
Så det fick bli 1 kitkat<3 hihi och 2 kex och 6 bitar choklad, tänkte såhär va: att jag blir jämt så mätt på choklad så då kommer jag inte orka mina goda chips och ostbågar jag ska få ikväll, så jag "förar" med chokladen :D
Smart va?:) för då har ju chokladen glidit ner och gosat ner sig i magen när det är dax för chips sen :D
Men jag måste säga att jag har mycket mycket ångest :(

Jag och syster hade rätt kul idag, vi väntade på hennes kille vid bussen, och jaa vi kan säga att vi blev rätt flummiga, haha vi hade gott om tid på oss så jag skulle köra sakta bestämde vi, och då skulle vi maskera oss, kolla vad fina :

Syster är hon med påsen på huvet :D Är jag 20 år eller?

Jag har nyss bytit ut mitt godis i peppburken, de var bara tråkgodis där, nu är de massa mumsigt :)




Jag älskar min peppburk!

Nu har ni blivit bombade med en hel del skitsnack bara mest!
Men nu har ni iaf blivit lite uppdaterade :)
Åhh, varför är ånghästen i mitt huve nu?
Jag ska kolla upp min tatuering nu istället så kanske jag får bättre tankar :)
För inte ska jag väll skita i att äta chips ikväll?
Söndag är ju min chipskväll ju:O

Det kanske var den dumma tacosen som ställde till de .__.
Vem vet inte du
Vem vet inte jag
Vi vet ingenting
Vi vet inget idag.

Sockerkick på hög nivå typ? Nää nu tackar jag för mig!
Puss and out<3

Kommentarer
Postat av: h2o

sv:ja :D

åh gott och duktigt :D

ja, döda den!

chips! lite godis emellan du vet ^^ rotfruktssallad (låter konstigt men är asgott). fläskfilé..eller? nej tror itne ens att jag åt den. åt bara potatisgratäng hahaha. och sen en slags ostkaka som inte är en kaka utan mer.. som en yoghurt, fast asgott :D med mandlar i!



ps älskar den låten!!

ps2 kul att din syster var med :D:D

2010-10-31 @ 20:42:58
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: mm :D

jorå heja heja :D

:D:D:D:D

puss

2010-10-31 @ 20:47:26
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Det låter som att du haft en URHÄRLIG gårkväll, varför få ångesten att komma och förstöra nu?! Nej, det är SANDRA som lever sitt liv, inte anorexins. Du har varit SÅ JÄKLA DUKTIG de senaste veckorna, och inte minst igår.



Du med din vän och med din syster, hur härligt var inte det? Jag blir så glad i hela kroppen av att läsa hur kul du haft det. Varför inte se till att ha fler sådana stunder, och skita i ångesten som kommer sedan? För den blir mindre och mindre varje gång man vågar GÅ EMOT DEN, och stå upp för sig själv.



Sedan var din peppburk ursnygg, ju :3

2010-10-31 @ 21:57:06
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lovisa

Äsch då är så mkt bättre än den där varma hästen! :D Tänk på allt kul du (vi!) kommer kunna göra! Vill du ta en fika nu ngn dag? Om du känner att du orkar det? Jag ÄLSKAR din burk btw, hur smart att skriva bra saker på liksom?! :D Näe, nu ska jag ta mig en till bit choklad! Puss

2010-10-31 @ 23:54:21
URL: http://isundin.wordpress.com/
Postat av: ebba

Hej gumman! Nu är jag tillbaka.. Du har säkert läst mitt inlägg och förstår att jag kanske inte mår så bra just nu. Funderade ärligt talat på att bara skita i att skriva ett tag, men så tänkte jag på dig! Jag kommer ju sakna dig så otroligt mycket om jag bara går upp i rök så jag får väl försöka för din skull ;)

Underbart att komma in och se att du haft en så otroligt bra helg iaf! Maten såg helt underbar ut och även godiset <3 ME LIKE! Vad härligt att din syster kom =) Hur var det? Kunde ni prata och skratta? Men Sandra, bara hälften av godiset? :P Var det därför min hjärna sa att jag skulle trycka i mig ett kilo godis? Inte snällt av dig ;) Jag fick ta din del av godiset.. hihi :D vad fint du skrivit på din peppburk!! <3



Och hörrudu?! Du behöver inte känna dig kass för att du var ute och roade dig!! Det är ju det vi ska, jag blir så otroligt glad att du kan göra det.. För snart kommer jag också att våga.

Jooo, det där med vikten är väl kanske sant. Men helvete, nästan 3 kg på en och en halv dag.. Du förstår kanske att det inte känns normalt?! Sådan skillnad har jag aldrig sett förut. Iofs, hade jag faktiskt gått ner lite så nu väger jag väl som jag gjorde för ett par veckor sedan igen. Men det känns fan inte bra.

Det där med BMI:et stämmer inte hörru du :P Jag har BMI på 16,1 just nu, så vi ligger väl ganska lika skulle jag tro. Men du är verkligen supersmal gumman! Och om vi typ har samma BMI måste jag också vara supersmal. Tänk att man inte kan se det själv :S

Hur var det på festen? Fick du i dig nån dricka?

Ihii :D När du kommer till mig så tycker jag att du ska laga egengjorda lammfärsbiffar åt oss =) Så kan vi äta criscuts och pepparketchup till! Jag längtar!



Ska jag nu berätta allt jag åt i helgen? Jösses, jag mår dåligt bara jag tänker på det. Men för dig :P På vägen dit stannade vi vid en vägkrog och mamma, pappa och mormor åt där. Jag smakade på mammas pommes men vägrade äta något. Köpte en liten påse godis i kiosken bara. Sedan när vi kom ner till helsingborg åt jag upp 100 gram pistagenötter som brorsan hade. Och så hjälpte jag till med matnen. Jag är världssämst på att låta bli maten jag håller på med. Så jag gjorde snittar och åt massor av kaviar och räkostfyllning.. Sedan förberedde vi potatisgratängen och då åt jag flera lager av den. Sedan gjorde jag osten som det skulle vara honung och nötter över.. ÅT flera skedar med honung. När maten var klar och vi skulle servera så tog jag en skiva kött, 1 portion sallad, en stor bit ost med honung, 1 portion potatisgratäng och massa marmelad. Inte en överdrivet stor portion. MEN, när jag bärde ut gratängen så slevade jag i mig allt som var kvar ur formen. FATTAR INTE varför jag ska göra det och inte kan ta på tallriken och äta.. Sedan var det tårta.. EN STOR TÅRTA! Det var massa marsipandekoration på. Jag åt upp bebisen, och hela namnet + 2 stora bitar som jag tog. När jag bärde ut tårtan skärde jag 3 bitar till. Jag bara åt och åt och kunde inte sluta. Så var jag så arg på mig själv att jag var tvungen att ta en bit after eight och en bit wienernougat också trots att jag bara ville spy av mättnad. Varje gång jag gick in i köket tog jag en bit marsipan.. Och en liten bit av gratängen.. FYFAN!!!!!

Söndagen var också för jävlig. Jag åt en knäckemacka till frukost, sedan när ingen såg gick jag och tog en tårtbit igen.. På vägen hem stannade vi på en vägkrog igen och jag bröt ihop för jag ville verkligen inte ha. Men mamma och pappa tvingade mig. ANnars blir det inläggning sa de. Så jag tvingade i mig en portion soppa. Den var faktiskt god. Men sedan stannade vi en gång till på vägen hem och jag köpte 600 gram godis. Jag åt upp ALLTIHOP!!!!! Innan vi ens var hemma. Ångesten var för jävlig när jag kom hem.. Fyfan!!

Jag betedde mig verkligen som en liten unge också. Jag lipade när alla gäster åkt hem för jag mådde så dåligt och pappa sa att jag hade ätit minst av alla och att jag inte äter någonting. Men han SÅG ju INTE! Och så säger han att jo det gjorde han visst. Men det gjorde dom ju itne :( Blir så frustrerad. Och så har jag stört mig så ini norden på min mormor hela helgne :P Hon är så jobbig!!! Går efter och frågar om allt. haha, kände mig så elak när jag knappt svarade henne.

Men det var fint att få vara fadder. Kände mig riktigt hedrad =)

Rycka upp sig ja, det är sannerligen inte lätt!

Vet du förresten? Jag har smakat de där yoghurtjordnötsbitarna nu! De var nog lite gamla, men mumma säger jag bara!! Idag får Sandra äta lite godis för ebba =) Mer godis till Sandra var det ju!!



Nu närmar sig ditt släktkalas ja =) Det ska väl bli kul?! Bry dig inte om vad din farmor säger, du vet ju att du är världens finaste!!

Och du?! Du behöver visst lägga på dig. Du har ju ett bmi på 16. vet du inte att man måste minst ha 18,5 för att vara en SMAL normalviktig. Dit ska vi!!

Du, jag har slappat hela jävla helgen och knappt rört mig någonting, HEJ ångest!! Känner igen det där med hets och smör alltså. Hur fan kan smör vara så gott? :S Annas fullkornspepparkakor? Det ska jag smaka =) Bakar du egna pepparkakor?

Guacamole, var den god? Mamma smakade på min soppa och hon tyckte den var jättestark. haha, den smakade knappt något :P Tror att det är något vi anorektiker har.. Vi kan äta mkt starkare!



Håller med. Men det är så otroligt många där ute som är sjuka och kämpar varje dag för att inte må dåligt. Men jag försöker att trycka ner så fort jag läser en blogg som verkar oinspirerande.



haha åt du några ostbågar igår? Fyfan vad det är gott alltså! Den där kladdkakan på ica har jag aldrig köpt. Jag älskar ju smeten när man tillagar själv och det går man ju miste om då:P Jag brukar alltid göra en sån där kladdkaketårta och så smeta över ett lager grädde och dekorera till några av mina kompisar när de fyller år. Alla älskar kladdkaka i mitt gamla gäng :P



haha, samma här angående alkohol. Fyfan vad det är läskigt med de där kalorierna. Fast jag brukar tänka att det gör ju mina kompisar varje helg två dagar så varför skulle jag inte kunna ta ett glas vin nångång ibland bara? :S Jag tycker likör 43 är så jäkla gott, men det var läneg sen jag drack!! Nu måste man ju dricka enbart för att det är gott, annars finns det ju ingen mening med att trycka i sig alla de kalorierna. ååh vad jag önskar att jag inte tänkte så.



Jag har köpt massor av julklappar faktiskt =) Nästan till alla utom brorsan och pappa.. De är svårast! Vad brukar du köpa till killar? Verkar som att de redan har allt. haha min pappa har i sin garderob 4 stora papperskassar med oanvända sockar.. Och så flera kassar med oanvänada tröjor o.s.v. Han är kul min pappa :P



Idag skulle jag egentligen till skolan, men jag orkar verkligen inte. Känner bara för att vara hemma och inte träffa någon idag. Bara vara med mig själv!! Vad ska du göra idag? Har du några planer i veckan?



Puss och kram till världens bästa och underbaraste Sandra <3

2010-11-01 @ 07:47:41
URL: http://ebbsillon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback